AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Tržište Srbije bogatije je za još jedan model sposoban za borbu sa gradskom vrevom, ali i poneku "polu-avanturu" na stazama gde nema trunke asfalta. Suzuki SX4 je automobil veoma modernog izgleda i sve traženije koncepcije. Među kompaktnim SUV modelima, bez obzira na zemlju porekla, ovo je naš trenutni favorit...

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Nastao u saradnji sa Fiatom, dizajniran u Giorgetto Giugiaro Italdesign-u i izvrsnih sposobnosti, SX4 predstavlja buđenje Suzukija iz zimskog sna. Na prvi pogled Suzuki SX4 izgleda dopadljivo, sa inovativnim zadnjim svetlosnim grupama, dinamičnom bočnom linijom i zadnjim delom. Veoma kompaktan, sa 4100 mm dužine, 1730 mm širine i 1605 mm visine i međuosovinskim razmakom od 2,5 metra, SX4 je stvoren za gradsku upotrebu. U prilog tome ide i podatak da je SX4 oko 11 centimetara kraći od prosečnih kompaktnih SUV modela, što će sigurno obradovati vozače u gradskim gužvama.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Italijani možda nisu najbolji ratnici, možda im je zemlja pomalo neorganizovana, a Vlade padaju kao kruške, ali zato su Italijani bili i ostali vrhunski majstori oblikovanja i tu im, bar za sada, niko ne može parirati. Iako je mnogo estetskih detalja Suzukija SX4 trendovski rešeno, kao što su velika prednja svetla, koja zadiru duboko u blatobrane, ovaj automobil zahvaljujući svom vrhunskom dizajnu izgleda posebno originalno, simpatično, ali istovremeno i dovoljno robusno. Novi oblik karoserije zagovara dinamične postulate, sportsku robusnost i skladno oblikovanu "zadnjicu" kod koje više nema kao nožem odrezanog kraja. Ni linije više nisu tako savršeno ravne, vučene uz pomoć lenjira.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Posle oduševljenja izgledom spoljašnjosti, iznenadila nas je pomalo hladna unutrašnjost. Istina, unutra ništa ne nedostaje, ali onaj poznati japanski "kompleks" preteranih količina plastike primenjen je i ovde. Na drugu stranu, utešila nas je funkcionalnost i ergonomija, koje su na visini zadatka. Položaj sedenja i preglednost puta za vozača su izuzetno dobri, a dostupnot svih komandi zaslužuje sve pohvale. Jedinu zamerku zaslužuju nedovoljna bočna uporišta, koja posebno nedostaju ako SX4 izložite graničnim područjima. Mesta na zadnjoj klupi ima sasvim dovoljno i za odrasle osobe, čime će ovaj automobil sigurno zadovoljiti manje porodice. Pri tome, konfiguracija prtljažnog prostora ostaje na izbor korisniku i, zavisno od položaja zadnje klupe, prima 270, odnosno 1045 litara. Broj i veličina ostava za sitnice i flaše za sok i vodu je sasvim zadovoljavajući, a moramo i pohvaliti malu plastiku na naslonu prednjeg suvozačevog sedišta, na koju možete okačiti kesu ili nešto slično.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Testirani automobil može se pohvaliti i zavidnom opremom. Tu je sigurnost osigurana sa čak šest vazdušnih jastuka, ABS, ESP, ruke ćete odmarati na kožom presvučenom volanu, muzika dopire iz CD MP3 sistema,a za lepotu se brinu atraktivne aluminijumske felne, plastični blatobrani... Sve u svemu, jako i interesantan paket opreme, kome nemamo šta zameriti. Sa najvećom snagom od 107 konjskih snaga, koju razvija pri 5600 o/min i najvećim Obrtnim momentom od 145 Nm pri 4000 o/min, već posle prvih kilometara shvatili smo da sistem promenjivog upravljanja usisnim ventilima (VVT) igra značajnu ulogu, posebno prilikom vožnje u nižim obrtajima. To snači da se testirani SX4 (1.6 VVT) nije bunio ni kada smo od njega tražili brža međuubrzanja. Potrošnja goriva u gradu iznosila je oko 11 litara na 100 pređenih kilometara, dok je na otvorenom putu ta brojka iznosila oko 7 litara na svakih pređenih 100 kilometara. Prijatno nas je iznenadio i menjač. Hodovi su kratni, a promena stepena prenosa vrši se filigranskom preciznošću. Maksimalna brzina SX4 opremljenog ovim agregatom iznosi 180 km/h, dok iz mesta do stotke stiže za samo 10,7 sekundi.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Kada je ponašanje na putu u pitanju, SX4 nam još jednom pokazuje da "krv nije voda". Suzuki ima dobru tradiciju sportskih automobila, bolje rečeno kompaktnih modela sa sportskim karakteristikama (Swift, Ignis - Juniorski reli šampionat sveta), a isto tako ni SUV kategorija, koju tangira model SX4, nije nepoznanica za japanskog proizvođača. Vođenje točkova je jako precizno, a vešanje je tako trimovano da u svakom trenutku prenosi dovoljno informacija sa podloge. Savremeno ogibljenje svoje najbolje karakteristike pokazuje na asfaltnoj podlozi i u vožnji model SX4 se jako malo razlikuje od sličnih kompaktnih modela i sigurno pruža najbolje vozne osobine u svom segmentu. U krivinama SX4 ponaša se kao riba u vodi, ali ipak u graničnim područjima treba biti jako pažljiv, jer zadnja polukruta osovina može ponekad iznenaditi, kada "stvar u svoje ruke" preuzima odlično definisana elektronika. Zaključak: Suzuki SX4 je odlično izbalansiran automobil sa direktnim upravljanjem i odličnim ponašanjem u krivinama, koje će u Vama odmah probuditi "trkački instikt". Treba istaži i činjenicu da je Suzukiju uspelo da naprve kompromis između sportske podešenosti i vešanja koje dobro trpi udarce.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Sumirajući utiske sa našeg višednevnog testiranja, zaključili smo da Suzuki sa modelom SX4 nije nameravao da zadovolji posebno razmaženu ciljnu grupu kupaca. Njima su namenjane luksuznije i snažnije verzije Grand Vitare, a SX4 kupce pronalazi među ljubiteljima lepog i praktičnog, bez posebnih aspiracija ka luksuzu. Ideja je bila ponuditi gradski automobil sa privlačnim sposobnostima i van asfalta, kao i pogonskim agregatom koji Vas neće ostaviti poslednjim u koloni. Želite li se voziti u nečemu što daje veliku preglednost puta, ili ste skloni avanturama van asfalta, odgovor nas ponovo navodi na Suzuki SX4. Cena od 16900 Eura sa carinom i PDV-om donosi pozitivne poene novom Suzukiju, posebno ako uzmemo malu potrošnju razigranog benzinca.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Tehnički detalji: Motor: 4-cilindrični redni benzinski agregat M16A postavljen napred poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregaste osovine u glavi pokretane zupčastim remenom, promenjivo upravljanje usisnim ventilima VVT, glava od lake legure, kolenasto vratilo sa 5 ležajeva, elektronsko ubrizgavanje goriva, akumulator 50 Ah, Euro IV Zapremina: 1586 cm3 Prečnik x hod klipa: 78 x 83 mm Kompresija: 10,5:1 Max snaga: 107 KS pri 5600 o/min Max Obrtni moment: 145 Nm pri 4000 o/min - Prenos snage: Ručni menjač sa pet stepeni prenosa, pogon na prednje točkove - Vešanje: Napred: McPherson opružne noge, poprečna ramena stabilizator; Pozadi: polukruta osovina sa uzdužnim ramenima, spiralne opruge i teleskopski amortizeri _ Pneumatici: 205/60 R16 - Potrošnja goriva: 7 u otvorenom saobraćaju, 11 u gradu - Masa: 1245 kg - Cena automobila: 16900 Eura sa carinom i PDV-om

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Goran Sarić - Automagazin

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Test: Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

U Stuttgartu su ozbiljno shvatili kritike vlasnika prethodne generacije, i Mercedes-Benz A klasa sada je automobil kod kojeg nema mesta za kompromise. Najmanji Mercedes odlikuju lepota i vrhunska tehnika, pokazujući kako je "Baby-Benz" dorastao ulasku u veliku ligu. Ali, A klasa više nije samo urbano prevozno sredstvo sa trokrakom zvezdom na masci...
Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Samo jedno dete u porodici - ništa novo, jer danas su karijera i "zgrtanje" novca na prvom mestu. Prosek je 1,5 dece po paru. A, dva derišta? Na to komšije već klimaju glavom. A, tek tri ili više? Ne brinite, situacija i nije tako loša, što nam dokazuje Toyota sa modelom Corolla Verso. Naš predmet testiranja bio je funkcionalan i varijabilan automobil sa velikim prtljažnikom, koji je postao želja mnogih mladih porodica...
Vozili smo: redizajniran Ford Focus

Vozili smo: redizajniran Ford Focus

Na jučerašnjoj press konferenciji kompanija Grand Motors, generalni uvoznik Forda, Volva i Land Rovera za Srbiju, održala je prezentaciju redizajniranog Ford Focusa, kojeg smo imali prilike i da isprobamo u kraćoj vožnji. Sa proverenom mehanikom i licem po uzoru na novi Mondeo, na naše tržište stigao je blago osveženi Focus...
Test: Honda Civic Sedan - Zlatna sredina

Test: Honda Civic Sedan - Zlatna sredina

Dok gledamo Hondu Civic sedan, nameće nam se dilema žednog čoveka pored bunara: da li je uže prekratko ili je bunar predubok? Dilema je sasvim na mestu, jer Honda Civic sedan izleda više kao mali Accord, nego produženi Civic hatchback, što potvrđuje i međuosovinski razmak koji je povećan sa 263,5 na 270 centimetara, i dužina povećana sa 425 na 454,5 centimetara...
Test: Hyundai i30 - Korejanac sa srcem i dušom

Test: Hyundai i30 - Korejanac sa srcem i dušom

Priča o novom, po meni, najboljem Hyundai automobilu ikada, podseća me na Williama Wallacea, borca za pravdu i samostalnost Škotske iz 13. veka. Upravo kako je Wallace nekada udario tamo gde najviše boli, po engleskoj kruni, tako sada Hyundai atakuje na najprodavaniji i najpopularniji automobilski segment Evrope, C segment. Hyundai i30 razvijen je u Nemačkoj, po evropskim željama...
Test: Toyota Prius - štediša sa druge planete

Test: Toyota Prius - štediša sa druge planete

Povećanih dimenzija, izmenjenog izgleda i sa još naprednijom tehnikom, Prius u svojoj drugoj generaciji naglo je odrastao. Ukupna masa Priusa smanjena je na 1300 kg, pa po voznim osobinama, Prius ne zaostaje za uobičajenim automobilima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,5-litarski benzinac...
Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Poslednjih nekoliko godina u klasu koju nazivamo terenci uguralo se mnoštvo raznih SUV-ova, SAV-ova i Crossovera, što uz solidne terenske sposobnosti nude i obilje luksuza za putnike. Istinski terenci na neki način su istisnuti u drugi plan, jer su za želje razmaženih kupaca odjednom postali sirovi i neudobni. Ali, Mitsubishi, koji skoro 3 decenije proizvodi terenski Pajero, ima kvalitetan odgovor...
Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Model 156 bio je za Alfu sve. Baš sve: spasilac, povratak na staze stare slave i novo merilo vrednosti. Upravo zato svaka nova Alfa mora blistati kao model 156. Naslednik je sada tu i zove se 159. Njemu namamo prigovora, a posebno ne modelu 3.2 JTS Q4 koji smo dobili na test. Italijanska "Bella Machina" oduševila nas je zvukom, izgledom i dodirom, a za njenim volanom uvek smo se osećali nekako posebno...
Test - Ford Mondeo 2.0 TDCi - Ford ponovo meša karte

Test - Ford Mondeo 2.0 TDCi - Ford ponovo meša karte

Ford očigledno vrlo dobro zna šta vole kupci. Čim su objavljene prve zvanične fotografije, interes je bio neviđen i čak sam putem e-maila primao pitanja ljudi koji su naslepo hteli da uplate najnoviju limuzinu Forda. Izgled novog Mondea i zaslužuje tako nešto, baš kao i objavljeni rezultati Euro NCAP testiranja u kojima je Mondeo osvojio maksimalno mogućih pet zvezdica za bezbednost...
Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje