Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca
Hyundai Coupe izgleda bolje nego ikada, i slobodno možemo reći da u dizajnerskom smislu novi Coupe predstavlja "izvinjenje" za izgled prethodnih generacija. Poslednje izdanje sportskog modela nedavno je podvrgnuto temeljnom redizajnu, koji se ističe atraktivnim detaljima, prijatnom unutrašnjosti i na kraju privlačnom cenom, koja dokazuje da Hyundai na Evropljane NE gleda kao na "ovce za šišanje"...
Prošlo je više od pet godina otkako smo se upoznali sa novim Hyundai Coupeom. Iako je već zašao u poodmakle godine, Hyundaijev Coupe uspešno odoleva zubu vremena svojim atraktivnim, nedavno osveženim izgledom, koji će mu sigurno produžiti tržišni život. Nova prednja svetlosna grupa, nova maska hladnjaka, veći usisnici za vazduh napred, sasvim nova svetla pozadi, novi odbojnik i dve ovalne izduvne cevi, čine novi Hyundai Coupe ultra atraktivnim automobilom, za kojim će se okrenuti skoro svaka osoba. Nezavisno od ugla gledanja, novi Coupe deluje dinamično i atraktivno, deluje tako da bi ga svako poželeo. Celokupan dizajn zaokružuju 17" felne. Dizajn felni asocira na cvet i izgleda prelepo, a nedavno ih je kopirala čak i Toyota za svoj novi hatch. Da zaključimo: novi Hyundai Coupe poseduje eleganciju sportskog automobila sa dugim prednjim i ekstremno skraćenim zadnjim delom, relativno kratkom putničkom kabinom i klinastim profilom.
Značajne promene vidljive su i u unutrašnjosti automobila, gde ćete naći kvalitetnije materijale i na dodor mekšu instrument tablu, zahvaljujući korišćenju gumirane plastike. Biću slobodan da kažem da su sportski profilisana i vizuelno dopadljiva sedišta, najbolja sedišta koja su ikada našla mesto u nekom Hyundai automobilu. Sedalni deo je umereno tvrd, a bočna uporišta odlično drže telo u krivinama. Kada su zadnja sedišta u pitanju, moramo istaći da ona imaju samo "alibi" funkciju, ali ne toliko zbog prostora za kolena, kojiko je problematičan prostor za glavu. Naime, zbog niskog krova zadnja sedišta jedva da su adekvatna i za decu, a kod odraslih će automatski izazvati osećaj klaustrofobije. Ali, zato prtljažnik zaslužuje čistu desetku, pružajući, za coupe ogromnih 418 litara zapremine. To je velika vrlina za ovaj automobil.
Šta sve u Hyundai Coupe-u koji smo testirali nedostaje? Prema našoj proceni, ništa! Hyundai u novom Coupeu nudi zaista puno "muzike" za malo malo novca. Ipak, ovo nemojte shvatiti bukvalno, jer u novom Coupeu i nema muzički uređaj, i trenutno se traži rešenje za fabrički audio uređaj, što će sigurno obradovati buduće vlasnike ovog lepotana. Kao što smo istakli, kompletna unutrašnjost ušuškana je u kožu solidnog kvaliteta, a instrumentalna tabla deluje pregledno i prijatno za oko. Ipak, kritike upućujemo na bleštavo plavu boju osvetljenja, koja zamara na dužim distancama, i pored "trikova" sa regulacijom jačine osvetljenja. Instrumenti su pregledni, dostupne komande i prekidači ispunjavaju najstrožije zahteve ergonomije jednog coupe modela, a najveću ocenu zaslužuje i klima uređaj, koji je beskompromisno i munjevito brzo izvršavao svaku naredbu.
Kada smo se udobno smestili za upravljač ovog naizgled sportskog automobila, odmah smo pokrenuli agregat. Prvi utisak je fantastičan. Audio efekat koji proizvodi unapređeni izduvni sistem pomalo nas zbunjuje i stičemo utisak kao da se nalazimo u nekom super sportskom uličnom "bolidu". Pomoću kratke i sportski oblikovane ručice menjača ubacujemo u prvi stepen prenosa i odmah dobijamo potvrdu Hyundai strategije da se u programu ovog proizvođača NEĆE naći pravi čistokrvni sporski automobil. Pogonski agregat neće Vas zalepiti za sedište svojom snagom, ali ono što treba pohvaliti jeste elastičnost, koja nije odlika 16-ventilskh motora. Dakle, u gradskoj vožnji nećete morati previše držati ruku na ručici menjača, jer će agregat bez muke ubrzavati u trećem stepenu prenosa i pri samo 40 km/h. Četvorocilindraš opremljen varijabilnim upravljanjem ventilima razvija snagu od 143 KS i 186 Nm obrtnog momenta. Dakle, krajnji dometi ovog agregata sigurno Vas neće impresionirati, ali će zato kultura rada pri nižim obrtajima i njegova elastičnost prilikom preticanja sigurno prijati. Posle svega moramo upititi još jednu kritiku na račun novog Coupea. Postavljamo pitanje zašto Hyundai za ovaj automobil nije ponudio i 6-stepeni menjač, sa kojim bi bio manje bučan na autoputu, mogao bi uštedeti i neki decilitar goriva, a možda bi i sprint do "stotke" bio ispod 9,2 sekunde.
Osećaj u vožnji u Hyundai Coupeu je fantastičan. Posle nekoliko pređenih kilometara shvatili smo da vešanje automboila "traži" veću ergelu pod haubom, kao i dizajn automobila. Potpuno nezavisno vešanje pruža veliki užitak u vožnji, naginjanje karoserije prilično je suzdržano, a brzine kojima se može proći krivina prilično su visoke. Ono što je možda i najznačajnija karakterisitka ovog vešanja jeste "paralelno proklizavanje" do kojeg ne dolazi naglo, što vozaču uliva dodatnu sigurnost. Sve pohvale zaslužuje i ESP sistem, koji po kiši uspeva da prikrije loše karakteristike Kumho pneumatika, koji su se na suvom asfaltu sjajno pokazali. Tu su ABS i BAS i ESP, koji se može isključiti, što mi iskreno ne preporučujemo, posebno ne neiskusnim vozačima i prilikom vožnje po mokroj podlozi. Generalni utisak o ponašanju u vožnji je pozitivan, ali uz nešto veću snagu motora mogao bi biti i odličan, čemu doprinose i odlične kočnice.
I, na kraju cena. Potpuno je jasno da za 23.954 eura, koliko treba izdvojiti za Hyundai Coupe Xtreme, ne možete očekivati čuda. Ovo nije rasni sportski automobil i ta činjenica je jasna već prilikom prvog pogleda na tablicu tehničkih podataka. Naš zaključak jeste da je Hyundai napravio odličan proizvod lepog izgleda, udobne unutrašnjosti i prostranog prtljažnika. Iz generacije u generaciju Coupe je postajao sve dinamičniji i poželjniji i sigurno je doprineo izgradnji današnjeg imidža brenda Hyundai, posebno kada uzmemo u obzir aktuelnu garanciju od 5 godina. Šteta što ovakvih automobila sa znakom Hyundaija nema više na putevima Srbije. Ali, i to će se promeniti. Bar zahvaljujući onima koji samo jednom probaju novi Hyundai Coupe.
Tehnički podaci: Motor: benzinski, redni, 4-cilindarski, ugrađen napred popreko, 2 bregasta vratila (OHC), četiri ventila po cilindru Zpremina: 1975 ccm Prečnik x hod: 82,0 x 93,5 mm Snaga: 105 kW/143 KS pri 6000/min Obrtni Moment: 186 Nm pri 4500/min Pogon: na prednje točkove Menjač: ručni petostepeni Vešanje: napred nezavisno, sa poprečnim trouglastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator. Pozadi: dvostruka poprečna ramena i jednostruka uzdužna ramena, spiralne opruge, stabilizator Kočnice: napred samovenilirajući diskovi 279 mm, pozadi puni disk 259 mm, ABS, EBD, BAS, ESP, TCS Gume: 215/45 R 17 Karoserija: kupe, 3 vrata, 4 sedišta Dimenzije: 439,5 x 176,0 x 133,0 cm Međuosovinski razmak: 253,0 cm Prtljažnik: 418 l Masa/nosivost: 1355/302 kg Rezervoar za gorivo: 50 l Krug okretanja: 10,9 m Najveća brzina: 208 km/h Ubrzanje: 0-100 km/h: 9,2 s Potrošnja: grad 10,9 / otvoreno 6,4 / prosek 8,7 l/100 km Cena: 23.954 sa uračunatim PDV-om
Goran Sarić - Automagazin