AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo novi Ford Mondeo - prvi utisci

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Nedugo posle spuštanja sa trake prvog primerka u belgijskom Genku, novi Ford Mondeo stigao je i u Srbiju. Promocija i test vožnja održana je u petak, u novom poslovnom centru kompanije Grand Motors, uvoznik Forda, Volvoa i Land Rovera za Srbiju. Ekipa Automagazin portala realizovala je kraći test novog Mondea i prvi utisci su se već iskristalisali...

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Već na prvi pogled uočavamo da novi Ford Mondeo nema puno sličnosti sa prethodnim modelom. Iako mnogi nisu verovali u izgled modela Iosis, novi Mondeo nas je sasvim razoružao. Automobil dosledno prati dizajnersku filozofiju kinetičkog dizajna, koja je zamaha uzela na modelima S-Max i Galaxy, a s kojima je novi Mondeo izrazito sličan. Međutim, pažljivim posmatranjem novog Mondea uočavamo da sedanu nedostaje oštrina kinetičkog dizajna, kakvu svedoči karavan. Ali, u zamenu nude se dinamični detalji, kao što je zadnji difuzor i felne koje kao da su direktno preuzete sa koncepta Iosis. Podsetimo, novi Mondeo proizvodi se u tri karoserijske izvedbe: sa četvoro i petoro vrata i kao karavan.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Uz dinamičan izgled, koji je posebno upečatljiv na prednjem delu automobila, novi Ford Mondeo briljira u ponudi prostora. Sa preklopljenim zadnjim sedištima nudi čak 1.700 litara (Mondeo Wagon) korisnog prostora, što je za svaku pohvalu. I unutrašnjost je u odnosu na aktuelni model temelljno redizajnirana i to u sportskom duhu. Uostalom, dokaz kvalitetne i sjajno osmišljene unutrašnjosti novog Mondea je i činjenica da je i pre zvanične premijere, novi Mondeo proglašen za "Poslovni automobil 2007. godine" u srednjoj klasi, u izboru poznate nemačke agencije Dekra i magazina Firmenauto. U anketi je učestvovalo 150 šefova voznih parkova vodećih nemačkih kompanija, a izbor je zaključen posle test vožnji i ocenjivanja komfora, voznih svojstava, funkcionalnosti, opreme, užitak vožnje i troškova održavanja. Ford Mondeo pobedio je ispred Audija A4 i Mercedesa C klase.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Položaj za volanom je fantastičan, a materijali već na prvi pogled odaju utisak kvaliteta. Instrumenti su pregledni i u automobilu je sve upravo tamo gde ga očekujete. Jedina zamerka koja nam je smetala u gradskoj vožnji jeste loša preglednost zadnjeg dela automobila prilikom parkiranja. I ostali putnici osetiće zadoviljstvo u novom Mondeu. Prostora pozadi ima sasvim dovoljno, a visoki putnici ovoga puta neće se žaliti na prostor za kolena ili za glavu. Pošto je temperatura vazduha u toku test vožnje bila preko 30 C stepeni, klima uređaj je pokazao svoju pravu moć i zaslužuje sve pohvale, kako za brzinu postizanja željene temperature, tako i za tišinu u radu.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Treba li govoriti o ponašanju u vožnji. Ako je neka kompanija aktuelni šampion sveta u reliju, činjenica da njeni modeli imaju fenomenalno trimovano ogibljenje automobila je sasvim logična. Radi se o proverenoj platformi na kojoj se voze modeli Galaxy i S-max, a koju će koristiti budući modeli Volva. Upravljivost je odlična, a nagle promene traka i izbegavanje prepreka u gradskoj vožnji su neverovatno precizne i vozača ispunjavaju samopouzdanjem. Kočioni sistem je već zabeležio odlične rezultate na testiranjima u Evropi, a mi ćemo konstatovati da uliva poverenje i možemo pohvaliti dobro doziranje. Testirani automobil opremljen je 2.0 TDCi agregatom koji razvija 130 konjskih snaga. Agregat snažno povlači i u nižim obrtajima, i u svakom trenutku uliva poverenje. Menjač je precizan a hodovi su jako kratki. Ipak, s obzirom na elastičnost ovog motora i njegovo odlično ponašanje u svim režimima rada, vlasnik novog Mondea opremljenog ovim agregatom sigurno neće puno raditi na promeni stepena prenosa.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Na tržištu Srbije, Mondeo se nudi sa sledećim benzinskim i dizel motorima : benzincima od 1,6 litra (81kW/110KS i 92kW/125KS), 2,0 litra od 107kW/145KS i 2,5 litra sa 162kW/220KS kao i dizelašima 1,8 TDCi (sa 74kW/100KS i 92kW/125KS) i 2,0 TDCi u takođe dve verzije: sa 96kW/130KS i 103kW/140KS. Najjeftiniji Mondeo hatchback sa 5 vrata, 1,6 litarskim benzinskim motom od 110KS i opremom Ambiente (ABS, servo upravljač, 16-inčni točkovi, klima, frontalni i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, elektropaket, CD plejer), u Srbiji košta 20.800 evra sa PDV-om.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Paketi opreme: AMBIENTE PAKET: Klima uređaj sa filterom za polen, Airbag za vozača i suvozača, bočni i Airbag zavese, Airbag za kolena vozača, 4 x disk, ABS, varijabilni servo volan podesiv po dubini, Elektro paket: prednji prozori i retrivizori sa grejačima u boji karoserije, kod ključ, pojasevi sa predzatezačima, trip kompjuter, 16" čelične felne, naslon za ruku, krovna kaseta za naočare, 60:40 deljiva zadnja klupa, analogni sat, tonirana stakla, paket za pušače (piksla i upaljač), RDS radio, CD sa 8 zvučnika i dodatnim audio priključkom. TREND PAKET: AMBIENTE PAKET+ EATC dvozonski klima uređaj sa automatskom kontrolom temperature, elektro podizači zadnjih prozora, svetla za maglu, ručice vrata u boji automobila, kožni volan i ručica menjača, elektro podesivo sedište vozača u dva pravca, sa lumbalnom podrškom. GHIA PAKET: TREND PAKET+ kišni senzor brisača sa automatskim uključivanjem farova, "Quickclear" grejač vetrobranskog stakla i mlaznice za pranje, aluminijumske felne 16", Sony radio, 6 x CD auto changer RDS EON, retrovizor sa funkcijom protiv zaslepljivanja, dodatno osvetljenje na retrovizorima, patosnice, visinski podesivo sedište suvozača, hromirani pragovi i inserti retrovizora i branika, kožna ručica ručne kočnice. TITANIUM X PAKET: TREND PAKET+ Kišni senzor brisača sa automtskim uključivanjem farova, "Quickclear" grejač vetrobranskog stakla i mlaznice za pranje, patosnice, ALCANTARA kožna sedišta, aluminijumske felne prečinka 17", grejanje prednjih sedišta, retrovizor sa funkcijom protiv zaslepljivanja, dodatno osvetljenje na retrovizorima, naslon za ruke pozadi opremljen kasetom i držačima za čaše, sistem startovanja vozila bez ključa, AFS sistem halogenih farova sa zakretanjem, plavo tonirano staklo. Ozren Lukić i Goran Sarić - Automagazin

Test: Toyota Prius - štediša sa druge planete

Test: Toyota Prius - štediša sa druge planete

Povećanih dimenzija, izmenjenog izgleda i sa još naprednijom tehnikom, Prius u svojoj drugoj generaciji naglo je odrastao. Ukupna masa Priusa smanjena je na 1300 kg, pa po voznim osobinama, Prius ne zaostaje za uobičajenim automobilima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,5-litarski benzinac...
Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Tržište Srbije bogatije je za još jedan model sposoban za borbu sa gradskom vrevom, ali i poneku "polu-avanturu" na stazama gde nema trunke asfalta. Suzuki SX4 je automobil veoma modernog izgleda i sve traženije koncepcije. Među kompaktnim SUV modelima, bez obzira na zemlju porekla, ovo je naš trenutni favorit...
Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Poslednjih nekoliko godina u klasu koju nazivamo terenci uguralo se mnoštvo raznih SUV-ova, SAV-ova i Crossovera, što uz solidne terenske sposobnosti nude i obilje luksuza za putnike. Istinski terenci na neki način su istisnuti u drugi plan, jer su za želje razmaženih kupaca odjednom postali sirovi i neudobni. Ali, Mitsubishi, koji skoro 3 decenije proizvodi terenski Pajero, ima kvalitetan odgovor...
Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Test: Alfa Romeo 159 V6 3,2 JTS Q4 - Mnogo novca, puno užitka

Model 156 bio je za Alfu sve. Baš sve: spasilac, povratak na staze stare slave i novo merilo vrednosti. Upravo zato svaka nova Alfa mora blistati kao model 156. Naslednik je sada tu i zove se 159. Njemu namamo prigovora, a posebno ne modelu 3.2 JTS Q4 koji smo dobili na test. Italijanska "Bella Machina" oduševila nas je zvukom, izgledom i dodirom, a za njenim volanom uvek smo se osećali nekako posebno...
Test - Ford Mondeo 2.0 TDCi - Ford ponovo meša karte

Test - Ford Mondeo 2.0 TDCi - Ford ponovo meša karte

Ford očigledno vrlo dobro zna šta vole kupci. Čim su objavljene prve zvanične fotografije, interes je bio neviđen i čak sam putem e-maila primao pitanja ljudi koji su naslepo hteli da uplate najnoviju limuzinu Forda. Izgled novog Mondea i zaslužuje tako nešto, baš kao i objavljeni rezultati Euro NCAP testiranja u kojima je Mondeo osvojio maksimalno mogućih pet zvezdica za bezbednost...
Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Šta je potrebno da bi jedan automobil postao mit? Treba li za to godinama osvajati prva mesta na listama pouzdanosti ili postati najprodavanaiji model na svetu? Ako u obzir uzmemo jedan od navedenih kriterijuma, shvatamo da je Corolla mitski model. U svojoj 10. evoluciji Corolla nam dolazi kao otmeni sedan, mešavina vrednosti, vrhunskog izgleda, vrhunskih radnih karakteristika i još lakšeg upravljanja...
Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Fiat Bravo 1.9 Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Već posle prvog susreta sa novim Fiat Bravom, shvatili smo da konkurencija itekako ima čega da se plaši. Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan novog Brava postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Novi Bravo je model atraktivnog italijanskog dizajna pokretan bogatom paletom benzinskih i dizel agregata...
Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Hyundai Coupe Xtreme - dosta muzike za malo novca

Hyundai Coupe izgleda bolje nego ikada, i slobodno možemo reći da u dizajnerskom smislu novi Coupe predstavlja "izvinjenje" za izgled prethodnih generacija. Poslednje izdanje sportskog modela nedavno je podvrgnuto temeljnom redizajnu, koji se ističe atraktivnim detaljima, prijatnom unutrašnjosti i na kraju privlačnom cenom, koja dokazuje da Hyundai na Evropljane NE gleda kao na "ovce za šišanje"...
Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Popularnost mišićavih terenaca, sa velikim otvorenim prtljažnim sandukom, galopirajući se širi među kupcima u Srbiji. Među takvim našminkanim "višebojcima" svojom moćnom ali i uglađenom pojavom izdvaja se Mitsubishi L200, model koji već drugu godinu zaredom može pohvaliti titulom “Best Pick-up”.
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje