AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Da bi ostao vođa u društvu bujice novih gradskih faca, Volkswagenovom Polu nije bilo potrebno puno truda, jer je već osnovni model napravljen skladno i uspešno. Iako bez revolucionarno novih rešenja, Volkswagen Polo četvrte generacije, redizajniran 2005. godine, svojom prostranošću i kvalitetom izrade predstavlja trenutni vrhunac u klasi kompaktnih monovolumena...

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Podsetimo, Polo je predstavljen 1975. godine, kao jednostavnije opremljena i slabija verzija Audija 50. Druga generacija stigla je 1983. godine i uz jedan temeljit redizajn 1990. godine, na tržištu se zadržala do 1994. godine. Tada je predstavljena treća generacija , koja je redizajnirana 1999. godine. Aktuelni model četvrte generacije predstavljen je 2001. godine, a 2005-e je pretrpeo nekoliko izmena.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Već na prvi pogled zaključujemo da je Polo u duši pravi Nemac. Toliko strogosti i hladnoće u dizajnu ali i kvaliteta u finalnoj proizvodnji samo je njima svojstveno. Reklo bi se da je sve predviđeno da traje, pa tako i dizajn, koji ni posle dve godine od redizajna nije izgubio svežinu. Najuočljivije promene redizajniranog Pola su na prednjoj masci, koja je umesto udvojenih farova dobila skladno spojene i razvučene svetlosne grupe. Hauba je blago uzdignuta, a ispod prednjeg branika ugrađeni su veliki, trodelni usisnici za vazduh. Na bočnoj silueti uočavaju se trendovski retrovizori sa ugrađenim pokazivačima smera. Zadnji deo automobila je najviše izmena pretrpeo upravo na svetlosnim grupama koje su uprošćene, izrađene su od polikarbonata.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Automobil koji smo testirali opremljen je Sportline paketom opreme, u kome će zaista uživati svi oni kojima automobil ne služi samo da bi se prevezli od tačke A do tačke B. Sportski utisak u unutrašnjosti naglašavaju školjkasta sedišta i trokraki kožni volan. Organizacija prostora je odlično izvedena, a komande se nalaze upravo tamo gde očekujete da budu. Da pronađete pravi položaj za volanom pomoćiće Vam i podesiv volan po dubini i visini. Model Polo, za razliku od malenog Lupa, potvrđuje da je prošlo vreme zauzimanja "fetusa" za upravljačem. I ostali putnici imaju sasvim dovoljno mesta za kolena, što ne čudi jer je Polo u dužinu porastao za 19 milimetara, tako a sada ukupna dužina iznosi 3.916 milimetara.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Unutrašnjost automobila je takođe osvežena. Ugrađeni su kvalitetniji materijali i obloge, a tabla sa intrumentima je dobila novu grafiku. Za svaku pohvalu je i mnoštvo vrlo korisnih pretinaca za sitnice obloženih gumom, koja sprečava kretanje mobilnih telefona, naočara i sličnog. Visoke ocene Polo dobija i za kvalitet ugrađenih materijala i visok stepen završne obrade. Prosto je nemoguće pronaći spoj koji nije urađen filigranskom preciznošću, a materijali su izrazito mekani na dodir, što nije slučaj sa velikim brojam konkurenata. U Sportline paket opreme uključena je i deljiva zadnja klupa sa naslonom za ruke, držači za limenke, daljinska centralna brava, svetla za maglu, električne podizače, klima uređaj, 8 vazdušnih jastuka, odličan audio CD uređaj, aluminijumeske felne prečnika 14", i još mnoštvo detalja vezanih za aktivnu i pasivnu bezbednost putnika.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Testirani Polo pogonjen je proverenim četvorocilindričnim 1,4-litarskim benzinskim agregatom snage 75 konjskih snaga. Ovaj agregat je najboji mogući kompromis između potreba za gradsku vožnju i potreba koje će zadovoljiti zahtevnije vozače. Na leru motor radi tiho i uglađeno, kao i pri niskim obrtajima, dok je pri visokim obrtajima u vožni na autoputu buka u kabini prilično smetala. Sprint iz mesta do stotke Volkswagenov mališan postiže za 12,9 sekundi. Potrošnja goriva u gradskim uslovima kreće se oko 9 litara benzina, dok u otvorenom saobraćaju potrošnja pada ispod 6 litara na 100 pređenih kilometara. Sve pohvale zaslužuje i menjač. Hodovi su relativno katki, a promena stepena prenosa je nemački precizna i lagana.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Ponašanje u vožnji impresioniraće sve one koji cene agilnost i puno povratnih informacija sa podloge. Zajedno sa usavršenim ogibljenjem i izuzetno krutom karoserijom, stabilnost Pola je za primer i te ne samo u konkurenciji malih gradskih automobila. Vešanje je u svim situacijama izuzetno efikasno i uliva poverenje, bilo da se radi o sportskoj vožnji po vijugavim deonicama ili po brzim deonicama autoputa. Polo se snažno drži zadate putanje, a tek kod naglih ulazaka u krivinu dolazi do proklizavanja prednjeg kraja automobila. Možda će nekome zasmetati tvrdoća automobila na grubim neravninama, ali za to ne mare kupci koji preferiraju Sportline paket, s'obzirom da uključuje pneumatike dimenzija 185/60 montirane na felne prečnka 14 inča.

Test - VW Polo 1.4 Sportline - još uvek glavna faca u gradu

Cena Volkswagen Pola 1.4 Sportline u baznoj izvedbi iznosi 13.460 eura. Iako će nekome izgledati visoka, treba imati u vidu da je Polo automobil koji ne mora biti drugo vozilo u porodici. Opremljen pomenutim agregatom i opremom, sa puno prostora i prtljažnikom zapremine 270 litara, u Polu ćete uživati i na dugim putovanjima. Polo 1.4 Sportline je za sve one koji žele da uživaju u vožnji, u malenom, paprenom i atraktivno opremljenom automobilu. Istina, ukoliko ga želite, morate sačekati na isporuku. Ali, i ljubav je najslađa kada se na nju čeka, zar ne. Goran Sarić - Automagazin

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Sećate li se japansko-britanskog braka kada je Honda držala Rover pod svojom upravom? Iz tog vremena nastao je SUV imena CR-V. Iako mu ime nije nimalo maštovito, CR-V u svojoj trećoj generaciji dolazi nam kao atraktivan automobil koji kod posmatrača stvara želju za posedovanjem. Na višednevnom testu imali smo model Honda CR-V 2.2 i-CTDi, koji ponosno nudi temperament i harizmu jednog Honda automobila...
Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Objaviti rat Evropi na njenom terenu jeste velika hrabrost, ali Kia vrlo dobro zna šta čini. Razvijen u Evropi, uz pomoć Nemaca, uz garanciju od sedam godina, potpuno novi model Cee'd uliva strah u kosti konkurentima. Ovako samouveren potez Kie može se objasniti samo verom u kvalitet proizvoda. Na višednevni test dobili smo model Cee'd 1.6 CVVT, i zaključili smo da, osim znaka, Cee'd ima vrlo malo „istočnog“...
Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Subaru Impreza spada u one automobile koji su drugačiji od drugih. Osnovne Impreze uvek su bili dobri i pouzdani, ali kod nas vrlo retki, radni automobili za svaki dan. Ali, budimo realni - "stara" osnovna verzija Impreze nikada nije dobro izgledala. Gledano iz tog ugla, nova generacija Impreze predstavlja veliki korak napred, i obećava daleko širi krug kupaca od svog prethodnika, što je i bio cilj ovog japanskog proizvođača...
Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Test: Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

U Stuttgartu su ozbiljno shvatili kritike vlasnika prethodne generacije, i Mercedes-Benz A klasa sada je automobil kod kojeg nema mesta za kompromise. Najmanji Mercedes odlikuju lepota i vrhunska tehnika, pokazujući kako je "Baby-Benz" dorastao ulasku u veliku ligu. Ali, A klasa više nije samo urbano prevozno sredstvo sa trokrakom zvezdom na masci...
Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Samo jedno dete u porodici - ništa novo, jer danas su karijera i "zgrtanje" novca na prvom mestu. Prosek je 1,5 dece po paru. A, dva derišta? Na to komšije već klimaju glavom. A, tek tri ili više? Ne brinite, situacija i nije tako loša, što nam dokazuje Toyota sa modelom Corolla Verso. Naš predmet testiranja bio je funkcionalan i varijabilan automobil sa velikim prtljažnikom, koji je postao želja mnogih mladih porodica...
Vozili smo: redizajniran Ford Focus

Vozili smo: redizajniran Ford Focus

Na jučerašnjoj press konferenciji kompanija Grand Motors, generalni uvoznik Forda, Volva i Land Rovera za Srbiju, održala je prezentaciju redizajniranog Ford Focusa, kojeg smo imali prilike i da isprobamo u kraćoj vožnji. Sa proverenom mehanikom i licem po uzoru na novi Mondeo, na naše tržište stigao je blago osveženi Focus...
Test: Honda Civic Sedan - Zlatna sredina

Test: Honda Civic Sedan - Zlatna sredina

Dok gledamo Hondu Civic sedan, nameće nam se dilema žednog čoveka pored bunara: da li je uže prekratko ili je bunar predubok? Dilema je sasvim na mestu, jer Honda Civic sedan izleda više kao mali Accord, nego produženi Civic hatchback, što potvrđuje i međuosovinski razmak koji je povećan sa 263,5 na 270 centimetara, i dužina povećana sa 425 na 454,5 centimetara...
Test: Hyundai i30 - Korejanac sa srcem i dušom

Test: Hyundai i30 - Korejanac sa srcem i dušom

Priča o novom, po meni, najboljem Hyundai automobilu ikada, podseća me na Williama Wallacea, borca za pravdu i samostalnost Škotske iz 13. veka. Upravo kako je Wallace nekada udario tamo gde najviše boli, po engleskoj kruni, tako sada Hyundai atakuje na najprodavaniji i najpopularniji automobilski segment Evrope, C segment. Hyundai i30 razvijen je u Nemačkoj, po evropskim željama...
Test: Toyota Prius - štediša sa druge planete

Test: Toyota Prius - štediša sa druge planete

Povećanih dimenzija, izmenjenog izgleda i sa još naprednijom tehnikom, Prius u svojoj drugoj generaciji naglo je odrastao. Ukupna masa Priusa smanjena je na 1300 kg, pa po voznim osobinama, Prius ne zaostaje za uobičajenim automobilima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,5-litarski benzinac...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje