AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Objaviti rat Evropi na njenom terenu jeste velika hrabrost, ali Kia vrlo dobro zna šta čini. Razvijen u Evropi, uz pomoć Nemaca, uz garanciju od sedam godina, potpuno novi model Cee'd uliva strah u kosti konkurentima. Ovako samouveren potez Kie može se objasniti samo verom u kvalitet proizvoda. Na višednevni test dobili smo model Cee'd 1.6 CVVT, i zaključili smo da, osim znaka, Cee'd ima vrlo malo „istočnog“...

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Namera je jasna već u imenu: ED znači European Design i predstavlja ime projekta, a slovo C označava najpopularniji tržišni segment u koji Kia ulazi ozbiljnije nego ikada. I dizajn automobila je podređen istančanom evropskom ukusu. Iako se ne može meriti sa najvećim favoritima, Cee'd je dovoljno simpatičan, dinamičan i skladan automobil da se priključi društvu najpoželjnijih. Pažljivim pregledom karoserije otkrivamo brojne proverene recepte. Duga hauba i linije koje se spuštaju preko prednjeg branika naglašavaju dinamiku, a linije bočnih prozora, zadnja svetla i branici podsećaju na neke druge modele. Dakle, individualnost možda i nije Cee'd-ova osnovna karakteristika, što mi nikako ne možemo zameriti. To treba da muči neke ugledne proizvođače, koji izgled svojih automobila posebno naplaćuju, jer se Cee'd okrenuo drugačijoj ciljnoj grupi kupaca. Kupci Kie Cee'd pozdraviće dizajnerski uspeo sklop elemenata, koji izgleda smireno i sportski elegantno.

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Na atraktivnu spoljašnjost logično se nadovezuje lepo uređena unutrašnjost. Vremena plastičnih površina jeftinog izgleda za Kiu su očigledno prošost. Kokpit odlikuju površine koje su istovremeno prijatne oku i dodiru. Diamičnost i doza sporta u kabini postignuti su aluminijumskim detaljima i modernim materijalima, a ukoliko volite jarko crveno osvetljenje instrumenata, Cee'd će Vas osvojiti na prvi pogled. Kokpit izgleda bogato, a iznenadile su nas komande na volanu, koje će koristiti i kupci najjeftinijih modela Cee'd-a. Već osnovni modeli imaju čak šest vazdušnih jastuka, ABS, aktivne naslone za glavu, audiosistem. Otvaranje i zatvaranje vrata na modelu Cee'd ulivaju poverenje, jer je lakoća tih radnji i propratni zvukovi kao kod dvostruko skupljih automobila. Ulazak u kabinu i smeštaj za volan takođe su protekli u strahu da će narušiti sjajan početni utisak, ali to se nije dogodilo. Ergonomija je na visokom nivou. Središnji greben je povišen i sve je na dohvat ruke. Dobar položaj za volanom uspeli su pronaći svi članovi redakcije, a ako kažemo da je Webmaster Automagazin elektronskog magazina visok 1,96 m, jasno Vam je da je Cee'd automobil za sve. Jedina zamerka na položaj sedenja može se uputiti prekratkoj sedalnoj površini, ali sedište se može dovoljno povući unazad.

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Prostranost na zadnjoj klupi sasvim je zadovoljavajuća, u skladu sa aktuelnim zahtevima tržišta. Putnici su sasvim sigurni, a prtljažnik prima 340 litara, što je prosečan rezultat. Posebna pažnja u Cee'd-u posvećena je sigurnosti, pa već LX paket opreme nudi 6 vazdušnih jastuka, ABS, elektronska distribucija sile kočenja... Ono što smo primetili, na zadnjoj klupi nalaze se tri podesiva naslona i tri pojasa sa 3 tačke kopčanja, kao i ISOFIX za pričvršćivanje dečijeg sedišta. Da su inženjeri Kia-e mislili na sve dokazuju i prednja sedišta sa džepovima na zadnjoj strani. Prednji naslon za ruku podeljen je na gornji, plići i donji, duboki deo, koji može poslužiti za ostavu sitnica. Zadnja klupa je deljiva, a kada se preklopi zapremina prtljažnika raste na 1300 litara. S'obzirom da se radi o nezavisnom vešanju točkova kako na prednjoj, tako i na zadnjoj osovini, putnici pozadi neće se osećati umorno ni posle dužih putovanja. Jer, ogibljenje nije ni previše mekano ni tvrdo. tačnije, rekli bismo da su inženjeri kod Cee'd-a kombinovali tvrđe amortizere i mekše opruge. Kao što smo istakli, brža vožnja Cee'd-om je moguća, ali se najpre treba naviknuti na "prazninu" između vozača i vešanja, jer preko volana ne dolaze gotovo nikakve "informacije". Ovo bismo mogli označiti i kao najveću Cee'd-ovu manu kada je u pitanju osećaj u vožnji.

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Ostalo nam je još samo da proverimo da li je Kia napravila pomak i na planu voznih osobina. S'obzirom da je Cee'd, u tehnikom smislu, bliski rođak modelu Hyundai i30, mogli smo pretpostaviti kakav je odgovor na prethodno pitanje. Glavni preduslov za dinamičnu vožnju, dobar položaj za volanom, je ostvaren, i mogli smo početi. Već posle nekoliko kilometara prešli smo na "ti" sa Cee'd-om, jer nam je vešanje ulilo dodatno poverenje. Istina, ogibljenje je daleko od sportskog, ali dobar vozač će sigurno biti zadovoljan, dok će se prosečan prijatno iznenaditi. Najviše su nas impresionirale dobra trakcija i tišina kojom Cee'd "guta" neravnine na našim putevima. Jedina zamerka koju možemo uputiti jeste činjenica da volan ne dostavlja dovoljno povratnih informacija sa podloge, ali to je boljka svih savremenih elektro-hidrauličnih sistema. U svakom slučaju, ogibljenje, McPherson napred i nezavisni Multilink pozadi, obezbeđuje odličnu udobnost svim putnicima u automobilu, a vozaču pružaju osećaj uživanja u svakom pređenom kilometru. S obzirom da Kia Cee'd platformu deli sa modelom Hyundai i30, sve što smo istakli za pomenuti automobil, važi i za Cee'd. Međutim, ono u čemu Cee'd prednjači jeste fantastična aerodinamika, koja je bolja i od istaknutih konurenata kao što su VW Golf ili Fordov Focus.

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

1,6-litarski benzinski agregat, koji razvija respektabilnih 122 konjske snage (pri 6200 o/min) odlično je poslužio za upoznavanje novog Cee'd-a. Zahvaljujuću sistemu varijabilnog upravljanja ventilima, motor je žustar već i u području niskih obrtaja, što je karakteristika kojom se ne mogu pohvaliti većina konkurenata opremljenih benzinskim motorima sa 16 ventila. Dakle, motor je živahan u svim režimima rada i snagu prenosi permanentno. Petostepeni menjač je nemački precizan, ali bi sigurno više odgovaralo kada bi hodovi bili za nijansu kraći. Kao automobil koji će najveći deo eksploatacije provesti u gradu, Cee'd opremljen pomenutim agregatom zadovoljiće najstrožije potrebe prosečnog Evroljanina. I pored mase od 1 263 kilograma, Cee'd uspeva sprint iz mesta do "stotke" da realizuje za 10,8 sekundi, dok je maskimalna brzina 192 km/h. Prosečna potrošnja Cee'd-a na našem testu iznosila je oko 7,2 litara na 100 pređenih kilometara, sa uključenim klima uređajem.

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

I na kraju, cena. Kia Cee'd opremljena 1,6-litarskim benzinskim motorom u LX Fresh paketu opreme košta 17 990 Eura sa carinom i PDV-om. Generalni uvoznik automobila Kia za našu zemlju, kompanija Kia Auto daje poseban popust za vozila proizvedena u 2007. godini, pa Cee'd možete priuštiti za samo 15.246 Eura, što je fantastičan odnos "uloženo-dobijeno". Kada tome dodamo i garanciju od 7 godina ili 100.000 pređenih kilometara, shvatićemo da je Cee'd veliki korak kako za Kiu, tako i za celu korejsku automobilsku industriju. Da zaključimo: Cee'd je napravljen prema ukusima stanovnika starog kontinenta, odlikuje ga vrhunska opremljenost i visok nivo sigurnosti, i na kraju cena koja je među najkonkurentnijim. Ako na sve ovo dodamo i gore pomenutu 7-godišnju garanciju, dobijamo automobil koji je trenutno apsolutni favorit u svojoj kategoriji.

Kia Cee-d 1.6 CVVT LX Fresh
Motor:Benzinski 4 cilindra
Zapremina motora (cm3):1591
Stepen kompresije:10,5:1
Maksimalna snaga (KS):122 pri 6200 o/min
Maksimalni Obrtni Moment (Nm):154 pri 4200 o/min
Specifična snaga (KS po L):76
Menjač: Petostepeni manuelni
dužina x širinDuadužina x širina x visina x visina
Dužina automobila (mm): 4235
Širina automobila (mm):1790
Visina automobila (mm): 1480
Međuosovinsko rastojanje (mm):2650
Zapremina prtljažnika (L):340/1300
Zapremina rezervoara za gorivo (L):53
Masa praznog automobila (kg):1263
Ubrzanje od 0 do 100 km/h:10,8 s
Maksimalna brzina (km/h):192
Cena sa carinom I PDV-om (Eur):17990

Goran Sarić - Automagazin

Vladan Petrović o Hondi CR-V 2.2 i-CTDi

Vladan Petrović o Hondi CR-V 2.2 i-CTDi

Ekskluzivno za Automagazin portal, Hondu CR-V testirao je aktuelni reli šampion Srbije i pobednik nedavno održanog Sajamskog relija, Vladan Petrović. Izdvojili smo za Vas najznačajnije utiske petostrukog državnog reli šampiona...
Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Sećate li se japansko-britanskog braka kada je Honda držala Rover pod svojom upravom? Iz tog vremena nastao je SUV imena CR-V. Iako mu ime nije nimalo maštovito, CR-V u svojoj trećoj generaciji dolazi nam kao atraktivan automobil koji kod posmatrača stvara želju za posedovanjem. Na višednevnom testu imali smo model Honda CR-V 2.2 i-CTDi, koji ponosno nudi temperament i harizmu jednog Honda automobila...
Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Subaru Impreza spada u one automobile koji su drugačiji od drugih. Osnovne Impreze uvek su bili dobri i pouzdani, ali kod nas vrlo retki, radni automobili za svaki dan. Ali, budimo realni - "stara" osnovna verzija Impreze nikada nije dobro izgledala. Gledano iz tog ugla, nova generacija Impreze predstavlja veliki korak napred, i obećava daleko širi krug kupaca od svog prethodnika, što je i bio cilj ovog japanskog proizvođača...
Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Test: Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

U Stuttgartu su ozbiljno shvatili kritike vlasnika prethodne generacije, i Mercedes-Benz A klasa sada je automobil kod kojeg nema mesta za kompromise. Najmanji Mercedes odlikuju lepota i vrhunska tehnika, pokazujući kako je "Baby-Benz" dorastao ulasku u veliku ligu. Ali, A klasa više nije samo urbano prevozno sredstvo sa trokrakom zvezdom na masci...
Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Samo jedno dete u porodici - ništa novo, jer danas su karijera i "zgrtanje" novca na prvom mestu. Prosek je 1,5 dece po paru. A, dva derišta? Na to komšije već klimaju glavom. A, tek tri ili više? Ne brinite, situacija i nije tako loša, što nam dokazuje Toyota sa modelom Corolla Verso. Naš predmet testiranja bio je funkcionalan i varijabilan automobil sa velikim prtljažnikom, koji je postao želja mnogih mladih porodica...
Vozili smo: redizajniran Ford Focus

Vozili smo: redizajniran Ford Focus

Na jučerašnjoj press konferenciji kompanija Grand Motors, generalni uvoznik Forda, Volva i Land Rovera za Srbiju, održala je prezentaciju redizajniranog Ford Focusa, kojeg smo imali prilike i da isprobamo u kraćoj vožnji. Sa proverenom mehanikom i licem po uzoru na novi Mondeo, na naše tržište stigao je blago osveženi Focus...
Test: Honda Civic Sedan - Zlatna sredina

Test: Honda Civic Sedan - Zlatna sredina

Dok gledamo Hondu Civic sedan, nameće nam se dilema žednog čoveka pored bunara: da li je uže prekratko ili je bunar predubok? Dilema je sasvim na mestu, jer Honda Civic sedan izleda više kao mali Accord, nego produženi Civic hatchback, što potvrđuje i međuosovinski razmak koji je povećan sa 263,5 na 270 centimetara, i dužina povećana sa 425 na 454,5 centimetara...
Test: Hyundai i30 - Korejanac sa srcem i dušom

Test: Hyundai i30 - Korejanac sa srcem i dušom

Priča o novom, po meni, najboljem Hyundai automobilu ikada, podseća me na Williama Wallacea, borca za pravdu i samostalnost Škotske iz 13. veka. Upravo kako je Wallace nekada udario tamo gde najviše boli, po engleskoj kruni, tako sada Hyundai atakuje na najprodavaniji i najpopularniji automobilski segment Evrope, C segment. Hyundai i30 razvijen je u Nemačkoj, po evropskim željama...
Test: Toyota Prius - štediša sa druge planete

Test: Toyota Prius - štediša sa druge planete

Povećanih dimenzija, izmenjenog izgleda i sa još naprednijom tehnikom, Prius u svojoj drugoj generaciji naglo je odrastao. Ukupna masa Priusa smanjena je na 1300 kg, pa po voznim osobinama, Prius ne zaostaje za uobičajenim automobilima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,5-litarski benzinac...
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje