AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Subaru Impreza spada u one automobile koji su drugačiji od drugih. Osnovne Impreze uvek su bili dobri i pouzdani, ali kod nas vrlo retki, radni automobili za svaki dan. Ali, budimo realni - "stara" osnovna verzija Impreze nikada nije dobro izgledala. Gledano iz tog ugla, nova generacija Impreze predstavlja veliki korak napred, i obećava daleko širi krug kupaca od svog prethodnika, što je i bio cilj ovog japanskog proizvođača...

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Subaru je proizvođač koji je koncepcijski oduvek imao svoju posebnu viziju konstruisanja i izrade automobila, od koje nije odstupao. Dakle, pri spomenu marke Subaru odmah se zna na kakav tip automobila se misli, a ako još dodate i ime Impreza, dobili ste proveren proizvod, koji ima brojne obožavatelje u celom svetu. Petovratna karoserija novost je u gami Subarua, ali ona obezbeđuje ulazak u najpopularniju evropsku klasu automobila, u koju Impreza, sa 4,4 metra dužine, ulazi kao najveći kompakt. Ipak, oblik nove Impreze teško se uklapa u dosadašnju priču o Imprezi , koju svi znaju kao klasičnu trodelnu limuzinu sa prtljažnikom u repu i četvora vrata. U svakom slučaju, to je ustupak boljim prodajnim rezultatima, a sigurni smo da u Subaruu vrlo dobro znaju šta rade.

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Dizajnerima Subarua uspelo je da u novoj Imprezi spoje, ne samo evropski i japanski ukus, već i da u lonac stave američke začine, što ne izgleda tako loše. Dobar primer jeste zadnji deo automobila, na kojem se između svetlosnih grupa proteže elegantna hromirana "lajsna", a na krovu se nalazi diskretni kosi spojler. Iako smo na test dobili verziju Impreza 1.5 SE, automobil je na svakom koraku izazivao pažnju prolaznika. Automobil je postao noseći model novog dizajnerskog pravca Subarua. Prednji deo je atraktivan, ali umereno dinamičan. Između prednjih svetlosnih grupa blago se širi maska hladnjaka, koja dizajn čini pomalo kontraverznim. Na jednoj strani imamo dinamične i sportske linije karoserije, a na drugoj smirujuće. Pozadi dominiraju atraktivne LED svetlosne grupe. Zanimljiv detalj, koji ne postoji kod konkurenata, primećujemo i na C stubu, koji se na jednom mestu radikalno sužava, dajući novoj Imprezi posebnu "zategnutosti" pri pogledu sa strane. Sve u svemu, nova Subaru Impreza poseduje odlično pogođen dizajn. Iako nam se automobil na fotografijama nije dopao "na prvi pogled" Impreza uživo ostavlja jak utisak i deluje daleko skladnije i atraktivnije.

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Već posle nekoliko minuta provedenih u automobilu, verovatno biste zaboravili da ste u novoj Imprezi. Poznat dizajn volana sa sazvežđem na logotipu, izbor materijala i pregledne brojke na instrumentima, vraćaju nas u poznatu atmosferu Subaruovih kokpita. Naravno, podrazumeva se da je sve pomenuto unapređeno, ali u istom dizajnerskom smeru. Čak ni dominantne linije središnjeg grebena, koje neodoljivo podsećaju na one iz modela Tribeca, ne aludiraju na moderna vremena. Novi Subaru iznutra i dalje nas podseća na automobil za svaki dan. Ali, to nam ni jednog trenutka nije smetalo, jer je to deo njegovog karaktera. Uostalom, to je Subaru i to je Impreza, a oni su uvek bili posebni. To se odnosi i na pozdravni okret svih kazaljki na instrument tabli u trenutku okretanja ključa do pozicije kontakt, što postaje tradicija na Subaru automobilima. Kada smo kod kazaljki, recimo i to da nam se nije svidelo što ne postoji pokazivač temperature tečnosti za hlađenje motora. Čak i modeli bez sportskih "gena" poseduju pomenuti pokazivač, ali čak i pokazivač temperature ulja, što može zasmetati već zagriženim fanovima japanske kompanije. Ipak, većini kupaca verovatno će nedostajati modernija rešenja, ali to će kompenzovati iznenađujuća tišina u kabini, kao i vozne osobine.

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Ipak, svoje gene Impreza pokazuje svojim anatomski oblikovanim sedištima. Iako sam odmah pohvalio sedenje i mogućnosti pronalaženja odgovarajućeg položaja za volanom, kolega se požalio na slabo bočno držanje u krivinama. OK, ali ko želi sportskija sedišta, za njega je Subaru pripremio Sport paket opreme i problem je rešen. Nova Impreza je komfornija i prostranija od starog modela i na dužem putovanju bez problema može udobno prevesti 5 odraslih putnika. Dakle, sa komforom mogu biti zadovoljni putnici kako na prednjim, tako i na zadnjim sedištima. Ono što nam se nije dopalo, jeste činjenica da je zbog AWD stalnog pogona na sve točkove, prtljažnik ostao prilično plitak i nedovoljno veliki za odrasle osobe na dužem putovanju. Većem prostoru nije pomogao ni mali rezervni točak, smešten na dnu prtljažnika, tako da je 301 litar zapremine krajnje skroman rezultat za automobil (dug 4,4 metra) koji atakuje na najsnažniji tržišni segment u Evropi. Preklapanjem naslona zadnjih sedišta prtljažni prostor se povećava do maksimalnih 1 216 litara, što je sasvim dovoljno za prtljag većih gabarita.

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Tradicija je zadržana i pod poklopcem motora, i tamo, naravno, diše boxer. "Naš" test automobil bio je opremljen 1,5-litarskim agregatom koji razvija 107 konjskih snaga pri visokih 6 000 o/min. Motor je uravnotežen i svojim zvukom izdvaja se od svih bezličnih benzinaca današnjice, a ako ga forsirate, čini Vam se da ovaj "običan" automobil ima neke adute u rukavu. Nažalost, početna euforija ne završava "hepiendom". Koliko god mi to hteli, sporta ipak nema u novoj Imprezi. Menjač je petostepeni, a približavanje crvenom području u trećem, a posebno četvrtom stepenu prenosa ponekad izgleda kao večnost. Naš utisak potvrdili su i podaci o ubrzanju iz mesta do "stotke" za 14 sekundi i maksimalna brzina od 175 km/h. Ipak, moramo priznati da smo uživali u kultivisanom i linearnom razvoju snage i iznenađujuće udobnom oslanjanju. Impreza preko rupa ide neverovatno suvereno i ostavlja utisak da je čvrsta kao kamen. Da, obična Impreza postala je osetno bolja. Da je Impreza "nož bez oštrice" kada je motor u pitanju, to nam je bilo jasno već posle prvih kilometara. Međutim, na benzinskoj pumpi Impreza se šepurila kao da se pod njenom haubom krije neko ubojito oružje, jer smo zabeležili prosečnu potrošnju od 8,5 litara na 100 pređenih kilometara. U gradskoj vožnji Impreza je često dostizala potrošnju i preko 12 litara, pri oštrijoj vožnji i uključenim klima uređajem.

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Priču o vožnji nove Impreze ne možemo da završimo bez spominjanja pogona na sve točkove, koji moment raspoređuje u odnosu 50:50. Upravo zbog fantastičnog AWD sistema, Impreza je u našim očima ponovo zasijala svom snagom. Na opšte iznenađenje, između prednjih sedišta našao se i reduktor. Podizanjem ručice reduktora u mod HIGH, skraćuju se prenosni odnosi (tačnije polove se), i u tom slučaju Impreza je umela da pokaže šta ume. To znači da Impreza u svakom stepenu prenosa ostvaruje upola manju maksimalnu brzinu, ali zato povećava trakciju i količinu snage i momenta. Impreza je postala daleko življa, i mogli smo je ispitati u graničnim područjima. Karoserija je kruta i posle malo privikavanja uliva poverenje i čini se dobrom za oštriju vožnju. Povratnih informacija sa podloge je mnogo, a oslanjanje sa dugim međuosovinskim rastojanjem sluša naredbe i nije tromo. Nisko težište boxer motora i krutost karoserije, olakšane za 20 kilograma, u velikoj meri doprinose odličnim voznim osobinama. Zbog mnogo trakcije i niskog težišta, koje omogućuje boxer motor, lako je održati precizne putanje, a vožnja na granici gripa dovodi nas do sportskog uzbuđenja, ali za nešto više Impreza ipak nema dovoljno snage. Treba istaći i da reduktor ne treba koristiti na idealnim asfaltnim putevima, jer nije potrebno opterećivati mehaniku, ali zato na putu prekrivenim ledom ili blatnjavom i makadamskom putu, reduktor je odlično "pomagalo".

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

I na kraju, cena. Testirani model, opremljen SE paketom opreme, sa carinom i PDV-om treba platiti 15 450 Eura, ali Impreza je, u osnovnom paketu opreme, dostupna već od 13 950 Eura. S obzirom da se radi o automobilu koji zapravo i nema prave konkurencije na svetskom tržištu, i da osećaj u vožnji ovog automobila ima trajnu vrednost, Impreza vredi svaku paru. Ne zaboravite, to je Subaru. Impreza zvuči i klizi kao da nikada neće zaškripati i proizvoditi "cvrčke" i na svakom koraku oseća se visok kvalitet izrade.

Subaru Impreza 1.5R SE
Dimenzije automobila (cm):441,5 x 174 x 147,5
Udaljenost od tla (cm):15.5
Međuosovinski razmak (cm):262
Zapremina prtljažnika (L):301/1216
Masa automobila (kg):1310
Zapremina rezervoara za gorivo (L):60
Krug okretanja (m):11.2
Motor:4 cilindra, boxer, dva bregasta vratila
Zapremina motora (cm3):1498
Maksimalna snaga motora (KS pri o/min):107 / 6000
Maksimalni Obrni moment (Nm pro o/min):105 / 3200
Emisija CO2 (g/km):176
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):14
Maksimalna brzina (km/h):175
Cena automobila (Eur):15 450

Goran Sarić - Automagazin

Vladan Petrović o Hondi CR-V 2.2 i-CTDi

Vladan Petrović o Hondi CR-V 2.2 i-CTDi

Ekskluzivno za Automagazin portal, Hondu CR-V testirao je aktuelni reli šampion Srbije i pobednik nedavno održanog Sajamskog relija, Vladan Petrović. Izdvojili smo za Vas najznačajnije utiske petostrukog državnog reli šampiona...
Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Sećate li se japansko-britanskog braka kada je Honda držala Rover pod svojom upravom? Iz tog vremena nastao je SUV imena CR-V. Iako mu ime nije nimalo maštovito, CR-V u svojoj trećoj generaciji dolazi nam kao atraktivan automobil koji kod posmatrača stvara želju za posedovanjem. Na višednevnom testu imali smo model Honda CR-V 2.2 i-CTDi, koji ponosno nudi temperament i harizmu jednog Honda automobila...
Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Objaviti rat Evropi na njenom terenu jeste velika hrabrost, ali Kia vrlo dobro zna šta čini. Razvijen u Evropi, uz pomoć Nemaca, uz garanciju od sedam godina, potpuno novi model Cee'd uliva strah u kosti konkurentima. Ovako samouveren potez Kie može se objasniti samo verom u kvalitet proizvoda. Na višednevni test dobili smo model Cee'd 1.6 CVVT, i zaključili smo da, osim znaka, Cee'd ima vrlo malo „istočnog“...
Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Test: Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

U Stuttgartu su ozbiljno shvatili kritike vlasnika prethodne generacije, i Mercedes-Benz A klasa sada je automobil kod kojeg nema mesta za kompromise. Najmanji Mercedes odlikuju lepota i vrhunska tehnika, pokazujući kako je "Baby-Benz" dorastao ulasku u veliku ligu. Ali, A klasa više nije samo urbano prevozno sredstvo sa trokrakom zvezdom na masci...
Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Samo jedno dete u porodici - ništa novo, jer danas su karijera i "zgrtanje" novca na prvom mestu. Prosek je 1,5 dece po paru. A, dva derišta? Na to komšije već klimaju glavom. A, tek tri ili više? Ne brinite, situacija i nije tako loša, što nam dokazuje Toyota sa modelom Corolla Verso. Naš predmet testiranja bio je funkcionalan i varijabilan automobil sa velikim prtljažnikom, koji je postao želja mnogih mladih porodica...
Vozili smo: redizajniran Ford Focus

Vozili smo: redizajniran Ford Focus

Na jučerašnjoj press konferenciji kompanija Grand Motors, generalni uvoznik Forda, Volva i Land Rovera za Srbiju, održala je prezentaciju redizajniranog Ford Focusa, kojeg smo imali prilike i da isprobamo u kraćoj vožnji. Sa proverenom mehanikom i licem po uzoru na novi Mondeo, na naše tržište stigao je blago osveženi Focus...
Test: Honda Civic Sedan - Zlatna sredina

Test: Honda Civic Sedan - Zlatna sredina

Dok gledamo Hondu Civic sedan, nameće nam se dilema žednog čoveka pored bunara: da li je uže prekratko ili je bunar predubok? Dilema je sasvim na mestu, jer Honda Civic sedan izleda više kao mali Accord, nego produženi Civic hatchback, što potvrđuje i međuosovinski razmak koji je povećan sa 263,5 na 270 centimetara, i dužina povećana sa 425 na 454,5 centimetara...
Test: Hyundai i30 - Korejanac sa srcem i dušom

Test: Hyundai i30 - Korejanac sa srcem i dušom

Priča o novom, po meni, najboljem Hyundai automobilu ikada, podseća me na Williama Wallacea, borca za pravdu i samostalnost Škotske iz 13. veka. Upravo kako je Wallace nekada udario tamo gde najviše boli, po engleskoj kruni, tako sada Hyundai atakuje na najprodavaniji i najpopularniji automobilski segment Evrope, C segment. Hyundai i30 razvijen je u Nemačkoj, po evropskim željama...
Test: Toyota Prius - štediša sa druge planete

Test: Toyota Prius - štediša sa druge planete

Povećanih dimenzija, izmenjenog izgleda i sa još naprednijom tehnikom, Prius u svojoj drugoj generaciji naglo je odrastao. Ukupna masa Priusa smanjena je na 1300 kg, pa po voznim osobinama, Prius ne zaostaje za uobičajenim automobilima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,5-litarski benzinac...
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje