Najnovije vesti iz auto industrije
Vozili smo: redizajniran Ford Focus
Objavljeno: 21.02.2008.
Na jučerašnjoj press konferenciji kompanija Grand Motors, generalni uvoznik Forda, Volva i Land Rovera za Srbiju, održala je prezentaciju redizajniranog Ford Focusa, kojeg smo imali prilike i da isprobamo u kraćoj vožnji. Sa proverenom mehanikom i licem po uzoru na novi Mondeo, na naše tržište stigao je blago osveženi Focus...
Svega tri godine posle dolaska na tržište neupadljive druge generacije, Ford se odlučio da zategne bore modelu Focus. Zadatak dizajnera, pod vođstvom Martina Smitha, bio je da približi automobil aktuelnoj dizajnerskoj filozofiji Forda. Focus je četvrti model, u skladu sa novom folozofijom Kinetic Design. I uspeli su. Novi model već na prvi pogled fascinirao nas je svojom pojavom. Razvučena prednja svetla, uski otvor hladnjaka sa širokom hromiranom trakom i markantni trapezoidni otvor u odbojniku bude emocije.
Za volanom osveženog Focusa osećamo se kao u novom Mondeu. Oko ručice menjača sija polirani aluminijum, a sve površine: volan, ručica menjača, dugmići, na dodir su jednako prijatni kao što izgledaju. Zahvaljujući novoj instrumentalnoj ploči, detaljima od aluminijuma i kvalitetnim materijalima u untrašnjosti smo se osećali izuzetno prijatno.

Pod haubom se kriju poznati motori: pet benzinaca snage od 80 do 225 KS i tri dizelaša od 90 do 136 konjskih snaga. Automagazin portal imao je priliku da proba dva Ford Focusa. Jedan je bio opremljen 2-litarskim benzincem koji razvija 145 konjskih snaga pri 6 000 o/min, ali onaj koji nas je više impresionirao jeste Focus opremljen 2.0 TDCi agregatom snage 136 KS. Automobil raspolaže solidnom "porcijom" Obrtnog momenta (320 Nm pri samo 2 000 o/min) i vuče fantastično iz niskih obrtaja. Menjač je nemački precizan i pruža prijatan osećaj pri rukovanju. Ponašanje u vožnji ne treba komentarisati. Jer, ako je neka kompanija prvak sveta u reliju, onda pitanje agilnosti, preciznosti i dinamičnosti ne treba da bude predmet rasprave. Zaista, za volanom Focusa osećaj je fantastičan i automobil bezpogovorno ispunjava svaku naredbu vozača, što važi i za odlične kočnice, kako na benzinskom, tako i na dizel agregatu.

Više detalja o Kinetic Focusu imaćemo posle dužeg testiranja, a što se tiče cena za redizajniranu generaciju Focusa, naglašeno je da će ostati na nivou starih.
Goran Sarić - Automagazin
Ekskluzivno za Automagazin portal, Volkswagen CrossPolo testirao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvojili smo za Vas najznačajnije utiske petostrukog državnog reli šampiona...
Formula je prosta: isti model, ista klasa, dva automobila. Za dva različita tipa kupaca. Porodični ljudi izabraće Polo, a CrossPolo oduševiće mlade. Volkswagen i ne krije da model CrossPolo atakuje na tržišni segment mlađih generacija i pripadnica lepšeg pola, sa kojima je uspešno "flertovao" njegov zanimljivi prethodnik imena Polo Fun, prodat u tri puta više primeraka od planirane brojke...
Sposobnosti modela Mercedes-Benz B 180 CDI sa nama je podelio i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Iskustvo i znanje petostrukog državnog reli šampiona i najmlađeg osvajača "Zlatne kacige" u istoriji našeg autosporta, potvrdilo je naše utiske o kvalitetu i sposobnostima testiranog automobila...
Monovolumen? I jeste i nije. Karavan? I jeste i nije. Compact Sports Tourer? Može i to. Zapravo, Mercedes B klase jeste zanimljiva kombinacija svega nabrojanog i nova karika u nizu dokaza da granice između klasa gube smisao. Dimenzijama B klasa spada među malo veće kompakte i popunjava "rupu" između "male" A klase i klasične limuzine kao što je C klasa...
Malo po malo, novi Suzuki Swift postao je često viđen stanovnik na putevima u Srbiji. Sa dizajnom Minija, nasmejanim licem, visokom bočnom linijom i kratkim prevesima, Swift je već osvojio srca mladih kupaca u našoj zemlji. A, kako i ne bi kada izgleda podjednako atraktivno i samouvereno kao i engleski original, a košta upola jeftinije...
Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske o testiranom Mitsubishi Outlanderu izneo je Vladan Petrović, petostruki i aktuelni reli šampion naše zemlje, i najmlađi osvajač "Zlatne kacige" najznačajnijeg priznanja iz oblasti autosporta u našoj zemlji...
Mitsubishi je u proteklih sedam sezona (od 2001. godine) uknjižio sedam pobeda na najsurovijem reliju Dakar. Uz puno iskustva u najsurovijim uslovima u novi Outlander instaliran je odličan je 4x4 pogon, dok automobil svojom čvrstinom i ponašanjem na putu, koje izaziva oduševljenje, jasno pokazuje japanske gene. Kada tome dodamo i dokazano dobar Volkswagenov dvolitarski turbodizel agregat snage 140 KS, kojim se oprema i veliki jednovolumen Grandis, utisak je potpun...
U sklopu proslave 30-godišnjice predstavljanja prvog modela opremljenog turbo motorom, na tržište je stigao nabildovani Saab 9-3 sa oznakom Turbo X. Ekskluzivno za Automagazin portal, petostruki i aktuelni reli šampion države, Vladan Petrović isprobao je Saabov model kojeg pokreće turbo benzinski 2.8 V6 agregat snage 280 KS i 400 Nm Obrtnog momenta...
Sposobnosti jednog od najkvalitetnijih terenskih automobila današnjice sa nama je podelio i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Iskustvo i znanje petostrukog državnog šampiona u reliju potvrdilo je naše utiske o kvalitetu i sposobnostima Toyota Land Cruisera V8...