Najnovije vesti iz auto industrije
Vozili smo: redizajniran Ford Focus
Objavljeno: 21.02.2008.
Na jučerašnjoj press konferenciji kompanija Grand Motors, generalni uvoznik Forda, Volva i Land Rovera za Srbiju, održala je prezentaciju redizajniranog Ford Focusa, kojeg smo imali prilike i da isprobamo u kraćoj vožnji. Sa proverenom mehanikom i licem po uzoru na novi Mondeo, na naše tržište stigao je blago osveženi Focus...
Svega tri godine posle dolaska na tržište neupadljive druge generacije, Ford se odlučio da zategne bore modelu Focus. Zadatak dizajnera, pod vođstvom Martina Smitha, bio je da približi automobil aktuelnoj dizajnerskoj filozofiji Forda. Focus je četvrti model, u skladu sa novom folozofijom Kinetic Design. I uspeli su. Novi model već na prvi pogled fascinirao nas je svojom pojavom. Razvučena prednja svetla, uski otvor hladnjaka sa širokom hromiranom trakom i markantni trapezoidni otvor u odbojniku bude emocije.
Za volanom osveženog Focusa osećamo se kao u novom Mondeu. Oko ručice menjača sija polirani aluminijum, a sve površine: volan, ručica menjača, dugmići, na dodir su jednako prijatni kao što izgledaju. Zahvaljujući novoj instrumentalnoj ploči, detaljima od aluminijuma i kvalitetnim materijalima u untrašnjosti smo se osećali izuzetno prijatno.
![Vozili smo: redizajniran Ford Focus Vozili smo: redizajniran Ford Focus](slike/vesti/20080221035330_photo_3.jpg)
Pod haubom se kriju poznati motori: pet benzinaca snage od 80 do 225 KS i tri dizelaša od 90 do 136 konjskih snaga. Automagazin portal imao je priliku da proba dva Ford Focusa. Jedan je bio opremljen 2-litarskim benzincem koji razvija 145 konjskih snaga pri 6 000 o/min, ali onaj koji nas je više impresionirao jeste Focus opremljen 2.0 TDCi agregatom snage 136 KS. Automobil raspolaže solidnom "porcijom" Obrtnog momenta (320 Nm pri samo 2 000 o/min) i vuče fantastično iz niskih obrtaja. Menjač je nemački precizan i pruža prijatan osećaj pri rukovanju. Ponašanje u vožnji ne treba komentarisati. Jer, ako je neka kompanija prvak sveta u reliju, onda pitanje agilnosti, preciznosti i dinamičnosti ne treba da bude predmet rasprave. Zaista, za volanom Focusa osećaj je fantastičan i automobil bezpogovorno ispunjava svaku naredbu vozača, što važi i za odlične kočnice, kako na benzinskom, tako i na dizel agregatu.
![Vozili smo: redizajniran Ford Focus Vozili smo: redizajniran Ford Focus](slike/vesti/20080221035330_photo_4.jpg)
Više detalja o Kinetic Focusu imaćemo posle dužeg testiranja, a što se tiče cena za redizajniranu generaciju Focusa, naglašeno je da će ostati na nivou starih.
Goran Sarić - Automagazin
U sklopu proslave 30-godišnjice predstavljanja prvog modela opremljenog turbo motorom, na tržište je stigao nabildovani Saab 9-3 sa oznakom Turbo X. Ekskluzivno za Automagazin portal, petostruki i aktuelni reli šampion države, Vladan Petrović isprobao je Saabov model kojeg pokreće turbo benzinski 2.8 V6 agregat snage 280 KS i 400 Nm Obrtnog momenta...
Sposobnosti jednog od najkvalitetnijih terenskih automobila današnjice sa nama je podelio i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Iskustvo i znanje petostrukog državnog šampiona u reliju potvrdilo je naše utiske o kvalitetu i sposobnostima Toyota Land Cruisera V8...
Troši dok ima goriva, budi jak i moćan, ne brini što iz izduvnog sistema izbacuješ i tri puta više ugljen monoksida od najčistijeg dizelaša. To je IN među onima koji imaju i mogu, a takvih je najviše među "baćuškama", šeicima i tajkunima.... Pred nama je terenac koji je, iako konzervativnog izgleda, kao stvoren za sve one koji su željni kraljevskog automobilskog statusa. Moramo priznati, u višednevnoj adrenalinskoj off-road vožnji planinom Tarom, sjajni terenac pokazao je više hrabrosti od nas samih...
Ekskluzivno za Automagazin portal, Suzuki Splash testirao je petostruki reli šampion Srbije i pobednik nedavno održanog Sajamskog relija, Vladan Petrović. Izdvojili smo za Vas najznačajnija zapažanja Vladana Petrovića o automobilu koji je premijeru u Srbiji imao na BG CAR SHOW manifestaciji...
On je malen, On je šarmantan, On je štedljiv i nije preskup. U gužvi se snalazi kao riba u vodi, a dokaz da je "naš" test automobil izuzetno privlačan i atraktivan pokazala nam je i jedna gospođa na Novom Beogradu, koja je svojom Škodom umalo izazvala sudar "buljeći" u nas dok smo prolazili. Koliko je zaista dobar Suzuki veselog imena Splash imali smo prilike da se uverimo u višednevnom testu, zajedno sa Vladom Petrovićem.
Ekskluzivno za Automagazin portal, Hondu CR-V testirao je aktuelni reli šampion Srbije i pobednik nedavno održanog Sajamskog relija, Vladan Petrović. Izdvojili smo za Vas najznačajnije utiske petostrukog državnog reli šampiona...
Sećate li se japansko-britanskog braka kada je Honda držala Rover pod svojom upravom? Iz tog vremena nastao je SUV imena CR-V. Iako mu ime nije nimalo maštovito, CR-V u svojoj trećoj generaciji dolazi nam kao atraktivan automobil koji kod posmatrača stvara želju za posedovanjem. Na višednevnom testu imali smo model Honda CR-V 2.2 i-CTDi, koji ponosno nudi temperament i harizmu jednog Honda automobila...
Objaviti rat Evropi na njenom terenu jeste velika hrabrost, ali Kia vrlo dobro zna šta čini. Razvijen u Evropi, uz pomoć Nemaca, uz garanciju od sedam godina, potpuno novi model Cee'd uliva strah u kosti konkurentima. Ovako samouveren potez Kie može se objasniti samo verom u kvalitet proizvoda. Na višednevni test dobili smo model Cee'd 1.6 CVVT, i zaključili smo da, osim znaka, Cee'd ima vrlo malo „istočnog“...
Subaru Impreza spada u one automobile koji su drugačiji od drugih. Osnovne Impreze uvek su bili dobri i pouzdani, ali kod nas vrlo retki, radni automobili za svaki dan. Ali, budimo realni - "stara" osnovna verzija Impreze nikada nije dobro izgledala. Gledano iz tog ugla, nova generacija Impreze predstavlja veliki korak napred, i obećava daleko širi krug kupaca od svog prethodnika, što je i bio cilj ovog japanskog proizvođača...