AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Šta je potrebno da bi jedan automobil postao mit? Treba li za to godinama osvajati prva mesta na listama pouzdanosti ili postati najprodavanaiji model na svetu? Ako u obzir uzmemo jedan od navedenih kriterijuma, shvatamo da je Corolla mitski model. U svojoj 10. evoluciji Corolla nam dolazi kao otmeni sedan, mešavina vrednosti, vrhunskog izgleda, vrhunskih radnih karakteristika i još lakšeg upravljanja...

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Preko četrdeset godina istorije deli nas od trenutka kada je sa uzdužno postavljenim motorom i zadnjim pogonom svetlost dana ugledala prva Toyota Corolla. Tokom decenija, Corollin oblik i pogon se menjao, nizali su se brojni sportski i tržišni uspesi i ovaj automobil postao je najprodavaniji model svih vremena. Kao deseta po redu generacija, nova Corolla je nekako tiho i "na mala vrata" počela da se prodaje u Sedan izvedbi, ali uz veliku senku naslednika hatchback izvedbe Corolle koja je dobila ime Auris. Moderno oblikovana, pokretana hvaljenim Dual VVT-i agregatom napredne konstrukcije, ova Corolla je bez sumnje jedan od automobila koji treba proučiti prilikom kupovine novog automobila.

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Corolla nam još jednom dokazuje da je vreme bezličnih Toyotinih modela iza nas. Nova Corolla, bez svake sumnje, jeste atraktivno dizajniran automobil. Bočne linije automobila dosta su jednostavne i gotovo u potpunosti ih definiše oblik stakala sa velikim zaobljenjem prema zadnjem delu automobila. Prednjim delom Corolle 10. generacije dominiraju velika zakošena svetla i robustan branik koji bi pristajali i automobilu ubedljivijih performansi. Rešetkasta maska hladnjaka i veliki logo Toyote upotpunjuju utisak pripadnosti. Izdužena bočna linija naglašava eleganciju i dužinu, a svi ostali elementi samo zaokružuju priču o zanimljivom i snažnom izgledu. Ekipi dizajnera treba odati priznanje i za oblikovanje zadnjeg dela automobila, koji smiruje dinamičnu siluetu automobila. Dakle, da se razumemo: 10. generacije Corolle nije atleta, kao što su neki japanski ultra atraktivni modeli, koji brzo nestanu u dizajnerskom smislu, ali je zato automobil koji u svakom trenutku deluje uverljivo, moćno i sugurno.

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

U poređenju sa starom Corollom, unutrašnjost novog modela je prostranija, komfornija i opremljenija, a korišćeni su prijatniji i kvalitetniji materijali. Sa koliko pažnje su Toyotini dizajneri osluškivali evropski ukus, primetili smo čim smo napravili prvi zamah vratima. Ona su teška. Njihova debljina uliva poverenje, a mekano "BUP" prilikom zatvaranja nameće zaključak o temeljitosti prilikom izrade. Unutra primećujemo moderne oblike, a naglasak prilikom dizajna instrumentalne ploče usmeren je ka jednostavnosti i dobroj ergonomiji. Ne možemo a da ne primetimo da u osnovi instrument tabla i konzola podsećaju na onu iz modela Auris. To nije slučajno, jer je Auris odlično prihvaćen model. Ipak, za potrebe Corolle izgled joj je prilagođen i doteran. Bez obzira koliko unutrašnjost podseća na onu iz modela Auris, vešto je izbegnut osećaj "već viđenog". Centralna konzola je originalna, i bez visoko postavljenog centralnog grebena, što je sigurno veliki plus za kompletnu ergonomiju automobila. U Corolli se sedi ugodno i komforno. Umereno profilisana i udobna sedišta odlično obuhvataju telo. Masivan naslon za ruku, između prednjih sedišta, izuzetno je praktičan, ne samo zbog toga što sadrži dve pregrade za sitnice, već i zbog varijabilne dužine, koja omogućava promenu stepena prenosa bez pomeranja ruke sa naslona. Iako je ergonomija na visokom novu, moramo istaći i jednu manu. Naime, da biste potražili više informacija sa putnog računara, to morate učiniti tipkama smeštenim u donjem delu info-zaslona, a logičnije je to učiniti pomoću komandi na volanu, kao što je slučaj na modelu Avensis.

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Mesta napred i pozadi ima sasvim dovoljno i na zadnjoj klupi niko se neće osećati neprijatno ni posle dužih putovanja. U enterijeru nove Corolle ima mnogo više prostora za vozača i suvozača, a udaljenost između prednjeg i zadnjeg sedišta iznosi zavidnih 900 milimetara. Ono što nas je prijatno iznenadilo jeste činjenica da je ispred putnika pozadi pod ravan, što je povećalo udobnost sedenja i povećalo prostor za noge. Ono što je netipično za jednog Japanca, u unutrašnjosti smo naišli na malu buku. Temeljna zvučna izolacija svela je decibele na gospodski nivo. Prtljažnik zapremine 450 litara nije najveći u klasi, ali zato je pristup lagan, što je osigurano velikom širinom i dovoljno nisko položenim rubom orvora za utovar predmeta. Kada su mali predmeti u pitanju (telefoni, olovke, papirići, ključevi, bočice sa pićem...), putnici neće imati problema sa njihovim odlaganjem, jer se za to brine čak 15 manjih ostava, među kojima je i "dupla" ostava u kokpitu ispred suvozača. Kada smo izlazili iz automobila, primetili smo nešto što nam se i nije previše svidelo. Rukohvat za otvaranje vrata iznutra nalazi se previše pozadi, pa da biste izašli ili ušli u automobil, morate napraviti neprirodan zahvat rukom. Kada je ovaj detalj u pitanju, kopiranjem rešenja na modelu Auris sigurno bi imalo više koristi nego štete.

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

U praznom hodu motor Toyote Corolle gotovo je nečujan, čak i spolja, i ne treba da čudi ako neko od budućih vlasnika okrene ključ za paljenje (tačnije pritisne dugme - smart entry&start) u uverenju da je motor ugašen, što se i nama dogodilo nekoliko puta na testu. Toyotina generacije generacija Dual VVT-i motora zabeležila je mnogo pohvala, kako na račun štedljivosti, tako i na račun snage. Testirani automobil opremljen je 1.6 Dual VVT-i benzinskim 16-ventilskim agregatom, koji razvija 124 konjske snage pri 6.000 o/min i 157 Nm Obrtnog momenta pri velikih 5.200 o/min. Bolji poznavaoci sigurno primećuju da se i max snaga i max Obrtni moment razvijaju na visokim obrtajima, što je karakteristika 16-ventilskih motora. Ukoliko želimo da izvučemo živahnije karakteristike, ovaj 16-litarski Dual VVT-i većinu svog vremena mora provesti u visokim obrtajima. Tačnije, on se i "budi" tek iznad 4.500 o/min (max Obrtni moment postiže na visokih 5.200 o/min). Uz takav režim rada, potrebno je očekivati i nešto veću potrošnju, koja je u gradskim uslovima dostizala i 10 litara na 100 pređenih kilometara. Na drugu stranu, prilikom lagane vožnje Ibarskom magistralom iz Beograda prema Čačku, putni kompjuter pokazivao nam je potrošnju od 6,2 litra na 100 pređenih kilometara, što nas je prijatno iznenadilo. Menjač u Corolli je tradicionalno uverljiv: tih, precizan i mekan. Uz sve to i kratkog je hoda.

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Što se tiče vešanja na 10. generaciji, možemo slobodno reći da je Corolla odrasla. Solidno upijanje neravnina dobro "pokriva" gradske rupe, ali ni slučajno nemojte da pomislite da će konačan efekat vožnje novom Corollom izgledati kao da se nalazite na palubi nekog brodića. Testirani model opremljen je pneumaticima dimenzija 205/55 R16 (Dunlop SP01), zahvaljujući kojima automobil i prilikom žustrije vožnje "prašta greške" i lako se kontroliše. Prednje ogibljenje je tipa MacPherson, dok se pozadi i dalje nalazi "stara dobra" torziona osovina, koja će tek na grubljim neravninama pozdraviti putnike pozadi nervoznim i malo bučnijim poskakivanjem. Volan je prijatan u gradu, i omogućava da veoma lako kontrolišete 1,3 tone težak automobil, što će se sigurno svideti i damama. Ovo sve ne znači da Corolla nije agilan i dinamičan automobil. Vešanje je odlično trimovano i u svakom trenutku daje do znanja koliko ste blizu graničnih područja, a ukoliko preterate, stvar u svoje ruke preuzeće elektronika, koja reaguje munjevito.

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

I, na kraju cena. Corolla nije najjeftiniji automobil u klasi. Višu cenu opravdava poznatom pouzdanošću i dugovečnošću, bogatom serijskom opremom, ali i svim novim kvalitetima, kojima se stari model nije mogao podičiti. Naravno, izuzetno velika briga za kupca osetiće se tek tokom eksploatacije, što potvrđuje i Toyota Eurocare pomoć na putu, koja nudi 24-časovnu besplatnu pomoć na putu u slučaju mehaničkog kvara, saobraćajne nesreće, probušene gume... Kada svemu dodamo i činjenicu da je nova Corolla osvojila 5 zvezdica za sigurnost na čuvenom Euro NCAP testu, onda cena od 22.600 Eura, koliko treba izdvojiti za model Corolla Sol (testirani automobil - najviši nivo opreme) opravdava kupovinu ovog automobila. Cena Toyote Corolle opremljene 1.6-litarskim benzinskim agregatom i osnovnim nivoom opreme (Terra) iznosi 18.000 Eura sa plaćenom carinom i PDV-om.

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Dobro je znati: Reč Corolla izvedena je iz latinske reči Corolla, koja se prevodi kao "venac od cveća". Time se nastavlja tradicija Toyote, koja se odnosi na imenovanje automobila početnim slovom C (Crown, Corona, Celica, Carina itd.). Toyota i dalje koristi imena koja vuku korene iz latinskog jezika, kao što su Yaris, Auris i Avensis. Od izlaska na tržište, 1966. godine, Corolla je postigla svetski uspeh za Toyotu. Već 1967. godine prodato je više od 15.000 Corolla širom sveta. Danas se Corolla proizvodi u 16 zemalja, na pet kontinenata, a prodaje se na 140 tržišta u svetu. Skoro 33 miliona prodatih primeraka širom sveta čini Corollu najprodavanijim automobilom na svetu i to je titula koja je Corollu uvrstila i u Guinnessovu knjigu rekorda.

Test - Toyota Corolla Sedan - stvorena za ljubav na duge staze

Tehnički detalji: - Motor: benzinski 1.6-litarski 16 ventila - broj cilindara: 4 u liniji - venitili: 16 ventila DOHC - zapremina 1.598 cm3 - Prečnik x hod klipa: 80,5 x 78,5 - stepen kompresije: 10,2:1 - maksimalna snaga: 124 KS pri 6.000 o/min - maksimalni obrtni moment: 157 Nm pri 5.200 o/min - Performanse: - Ubrzanje iz mesta do 100 km/h: 10,4 s - Maksimalna brzina: 195 km/h - Koeficijent otpora: 0,28 - Dimenzije: - Dužina x širina x visina: 4.540 x 1.760 x 1.470 - Međuosovinsko rastojanje: 2.600 mm - Trag točkova: 1525 / 1520 - Zapremina prtljažnog prostora: 450 L - Radius okretanja: 5,2 - Masa praznog vozila: 1.300 kg - Pneumatici: 205/55 R16 - Vešanje: - Napred: MacPherson - Pozadi: Torziona "greda" Cena testiranog modela: 22.600 Eura sa carinom i PDV-om. Goran Sarić - Automagazin

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Sećate li se japansko-britanskog braka kada je Honda držala Rover pod svojom upravom? Iz tog vremena nastao je SUV imena CR-V. Iako mu ime nije nimalo maštovito, CR-V u svojoj trećoj generaciji dolazi nam kao atraktivan automobil koji kod posmatrača stvara želju za posedovanjem. Na višednevnom testu imali smo model Honda CR-V 2.2 i-CTDi, koji ponosno nudi temperament i harizmu jednog Honda automobila...
Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Objaviti rat Evropi na njenom terenu jeste velika hrabrost, ali Kia vrlo dobro zna šta čini. Razvijen u Evropi, uz pomoć Nemaca, uz garanciju od sedam godina, potpuno novi model Cee'd uliva strah u kosti konkurentima. Ovako samouveren potez Kie može se objasniti samo verom u kvalitet proizvoda. Na višednevni test dobili smo model Cee'd 1.6 CVVT, i zaključili smo da, osim znaka, Cee'd ima vrlo malo „istočnog“...
Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Subaru Impreza spada u one automobile koji su drugačiji od drugih. Osnovne Impreze uvek su bili dobri i pouzdani, ali kod nas vrlo retki, radni automobili za svaki dan. Ali, budimo realni - "stara" osnovna verzija Impreze nikada nije dobro izgledala. Gledano iz tog ugla, nova generacija Impreze predstavlja veliki korak napred, i obećava daleko širi krug kupaca od svog prethodnika, što je i bio cilj ovog japanskog proizvođača...
Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Test: Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

U Stuttgartu su ozbiljno shvatili kritike vlasnika prethodne generacije, i Mercedes-Benz A klasa sada je automobil kod kojeg nema mesta za kompromise. Najmanji Mercedes odlikuju lepota i vrhunska tehnika, pokazujući kako je "Baby-Benz" dorastao ulasku u veliku ligu. Ali, A klasa više nije samo urbano prevozno sredstvo sa trokrakom zvezdom na masci...
Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Samo jedno dete u porodici - ništa novo, jer danas su karijera i "zgrtanje" novca na prvom mestu. Prosek je 1,5 dece po paru. A, dva derišta? Na to komšije već klimaju glavom. A, tek tri ili više? Ne brinite, situacija i nije tako loša, što nam dokazuje Toyota sa modelom Corolla Verso. Naš predmet testiranja bio je funkcionalan i varijabilan automobil sa velikim prtljažnikom, koji je postao želja mnogih mladih porodica...
Vozili smo: redizajniran Ford Focus

Vozili smo: redizajniran Ford Focus

Na jučerašnjoj press konferenciji kompanija Grand Motors, generalni uvoznik Forda, Volva i Land Rovera za Srbiju, održala je prezentaciju redizajniranog Ford Focusa, kojeg smo imali prilike i da isprobamo u kraćoj vožnji. Sa proverenom mehanikom i licem po uzoru na novi Mondeo, na naše tržište stigao je blago osveženi Focus...
Test: Honda Civic Sedan - Zlatna sredina

Test: Honda Civic Sedan - Zlatna sredina

Dok gledamo Hondu Civic sedan, nameće nam se dilema žednog čoveka pored bunara: da li je uže prekratko ili je bunar predubok? Dilema je sasvim na mestu, jer Honda Civic sedan izleda više kao mali Accord, nego produženi Civic hatchback, što potvrđuje i međuosovinski razmak koji je povećan sa 263,5 na 270 centimetara, i dužina povećana sa 425 na 454,5 centimetara...
Test: Hyundai i30 - Korejanac sa srcem i dušom

Test: Hyundai i30 - Korejanac sa srcem i dušom

Priča o novom, po meni, najboljem Hyundai automobilu ikada, podseća me na Williama Wallacea, borca za pravdu i samostalnost Škotske iz 13. veka. Upravo kako je Wallace nekada udario tamo gde najviše boli, po engleskoj kruni, tako sada Hyundai atakuje na najprodavaniji i najpopularniji automobilski segment Evrope, C segment. Hyundai i30 razvijen je u Nemačkoj, po evropskim željama...
Test: Toyota Prius - štediša sa druge planete

Test: Toyota Prius - štediša sa druge planete

Povećanih dimenzija, izmenjenog izgleda i sa još naprednijom tehnikom, Prius u svojoj drugoj generaciji naglo je odrastao. Ukupna masa Priusa smanjena je na 1300 kg, pa po voznim osobinama, Prius ne zaostaje za uobičajenim automobilima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,5-litarski benzinac...
2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje