AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Popularnost mišićavih terenaca, sa velikim otvorenim prtljažnim sandukom, galopirajući se širi među kupcima u Srbiji. Među takvim našminkanim "višebojcima" svojom moćnom ali i uglađenom pojavom izdvaja se Mitsubishi L200, model koji već drugu godinu zaredom može pohvaliti titulom “Best Pick-up”.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Već od prvog susreta Mitsubishi L200 ulivao nam je strahopoštovanje moćnog gospodara, koji je spreman na raznorazne avanture. Spoljašnjost je uglađena i zaobljena, u skladu sa trendovima koje je postavio model Pajero, a izgled prati smernice koje je Mitsubishi postavio modelom Pajero Evolution, sa kojim je uspešno nastupao na reliju Pariz-Dakar. Osnovna ideja pri konstruisanju bila je stvoriti automobil koji će uz izraženu pojavu pružati svu udobnost i sigurnost modernih SUV modela. Mitsubishi je u tome uspeo. Japanci su nezgrapnu formulu američkog pick-upa redefinisali i dali joj dozu umiljatosti, koja je dobro prihvaćena na svim kontinentima, a koja je posebno potrebna evropskoj razmaženoj klijenteli. Automobil izgleda mišićavo, ali je gruba "urođena" narav ovog gorostasa smirena blagim zaobljenim linijama i uglađenim aluminijumskim felnema.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Od dve verzije kabine, Club Cab (zadnja klupa minijaturnih dimenzija) i Double Cab, redakcija Automagazin portala na test je dobila ovu drugu, predviđenu za komforan smeštaj pet osoba. Ipak, odmah moramo istaći da komfor ovde treba shvatiti uslovno, jer iako ima dovoljno mesta za tri putnika pozadi, njima će unutrašnji organi biti sigurno "prebrojani", na čemu treba da zahvale krutoj osovini sa lisnatim oprugama pozadi. Dakle, na lošem i neravnom terenu putnici pozadi imaće utisak da amortizacija zadnjeg dela uopšte ne postoji. Naravno, s obzirom da je ovo multifunkcionalan automobil, kompromis na relaciji prtljag-putnici se podrazumeva. Jer, bilo koja druga verzija vešanja pozadi "razmazila" bi L200 do te mere i prtljažni sanduk imao bi samo alibi efekat. Ovako je nosivost Mitsubishi L200 preko 950 kilograma, sanduk svojim dimenzijama omogućava prevoz 1.325 milimetara dugih predmeta, a ukoliko spustite zadnja vrata i znatno dužih, uz poštovanje svih bezbednosnih propisa saobraćaja.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Ukoliko iz putničkog automobila prelazite u L200, sigurno će Vam trebati određeno vreme privikavanja na pozamašne dimenzije, posebno na dužinu od 5 metara. Iako je prilagođen za svačiji ukus, L200 se u gradskoj vožnji neće osećati ugodno. Mesto za parkiranje teško je pronaći, a prilikom prestrojavanja morate biti dodatno oprezni. Ipak, veličina L200 dobro dođe kada treba da se "ugurate" u kolonu, gde će Vas u većini slučajeva propustiti iz čistog respekta prema glomaznosti ovog automobila. Za volanom je vrlo lako pronaći idealan položaj. Sve je upravo tamo gde i očekujete da bude, a moderan kokpit i materijali solidnog kvaliteta podsećaju na luksuz savremnih SUV-ova. Za sve potrebne informacije prilikom kretanja zadužen je multifunkcionalni RV merač, sa kojeg možete očitati prosečnu brzinu, potrošnju goriva, smer kretanja (kompas) sat i temperaturu unutar automobila. Putnici pozadi, takođe nisu zanemareni. Prostrani naslon za ruku se preklapa i ispod njega se nalazi držač za dve čaše. L200 ima još mnogo drugih praktičnih detalja, kao što je "fioka" u krovu za naočare, kao i držač flaša zapremine 1 litar u vratima, što će obradovati sve one koji često idu na duga putovanja.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Vožnja Mitsubishi L200 predstavlja pravo uživanje. Pod haubom diše savremeni Common-rail turbo dizel agregat Di-D zapremine 2,5 litra, koji razvija 136 konjskih snaga. Iako se to možda nekom čini skromnom snagom, treba istaći da je Mitsubishi L200 čistokrvni "All Road Vehicle", tako da i pored skromne snage u odnosu na zapreminu, automobil raspolaže sa "medveđim" obrtnim momentom od 314 Nm pri samo 2.000 o/min, koji omogućava lagano savladavanje nepristupačnih terena. Tome doprinosi i kultivisan menjač, istina sa nešto dužim hodom, ali to ćemo mu oprostiti s obzirom na robusnost menjačke kutije i sistema prenosa. Automobil se vrlo lako kontroliše u svim situacijama, pa čak i u off-road uslovima. Mi smo na našem testu dokazali da čak i nežna ženska ruka može upravljati Mitsubishijem L200 na nepristupačnim i strmim deonicama, a da se u automobilu oseća izuzetno prijatno. Čak smo u jednom trenutnku stekli utisak da teren jeste prirodno okruženje Mitsubishi L200. Blokada diferencijala i reduktor mogu izaći na kraj sa najtežim preprekama. Druga ručica menjača (reduktor) ima 4 moda. Super Select 4WD sistem omogućuje promenu sa 2 na 4 pogonska točka pri brzinama do 100 km/h, a kada izlazak uz strmu i nepristupačnu uzbrdicu postane ozbiljno ugrožen, zadnji diferencijal možete blokirati kako bi se postigao puni "moment" na svakom točku.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Međutim, uprkos masi od 1.880 kilograma, Mitsubishi se vozi gotovo kao putnički karavan automobil. Posebno nas je iznenadila elastičnost agregata od samog dna skale obrtaja. Zahvaljujući odličnoj krivi obrtnog momenta automobil skoro trenutno reaguje na pritisak papučice gasa, što je posebno pozitivan faktor prilikom preticanja. Iako maksimalna brzina od 167 km/h i ubrzanje od 0 do "stotke" neće oduševiti pristalice "ljutih papričica", moramo istaći da to u praksi izgleda mnogo bolje. Automobil ima snažna međuubrzanja, a na asfaltnu se ponaša dinamično i agilno, iako masivna karoserija kod većine konkurenata sklona naginjanju. Iako nismo mislili da ćemo to ikada reći, Mitsubishi L200 je nekada i presnažan, jer na otvorenom putu mami na brzu vožnju, a s obzirom da zadnji kraj automobila bukvalno preskače rupe i neravnine, u krivinama treba biti maksimalno skoncentrisan. Kada se zadni točkovi zavrte "u prazno" u pomoć priskače kontrola proklizavanja pogonskih točkova, koju je moguće isključiti, iako to ne preporučujemo.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Odličnom završnom utisku moramo dodati još jednu važnu činjenicu. Potrošnja test automboila je iznenađujuće mala na otvorenom putu i kretala se oko 7,7 litara nafte na 100 pređenih kilometara, dok se u gradu kretala oko 11 litara sa uključenim klima uređajem. Automobil koji smo testirali opremljen je Intense paketom opreme koji uključuje klima uređaj, električne podizače prozora, električne retrovizore, daljinsko centralno zaključavanje, ABS, servo volan, vazdušne jastuke, kontrolu proklizavanja pogonskih točkova. Kada svemu dodamo i cenu od 26.990 eura (bez PDV-a), zaključak je samo jedan: puno lima, dosta opreme i odlične vozne karakteristike i mala potrošnja za relativno malo novca. Bravo za Mitsubishi.

Test: Mitsubishi L 200 - stvoren za svaku priliku

Tehnički podaci: - Motor: redni turbodizel sa direktnim ubrizgavanjem, postavljen napred poprečno, 2 ventila po cilindru, 1 bregasta osovina u glavi motora, aluminijumska glava motora, Common-Rail, 1 turbo punjač i intercooler. Zapremina motora: 2477 cm3 Najveća snaga: 136 KS pri 4000 o/min Najveći obrtni moment: 314 Nm pri 2.000 o/min - Pogon: 4x4 sa 4 načina rada, ručni petostepeni menjač - Vešanje: Napred: nezavisno poprečna poluga, spiralne opruge, Nazad: kruta osovina, lisnate opruge - Kočnice: napred ventilirajući diskovi, pozadi doboš -Dimenzije: d x š x v - 5000 x 1750 x 1780 mm, međuosovinski razmak iznosi 3000 mm, trag točkova 1520/1515, zapremina rezervoara za gorivo 75 litara - Masa: 1880 kilograma - Potrošnja goriva (na našem testu): u gradu oko 11 litara/ 100 km, na otvorenom oko 7,7 litara na 100 pređenih kilometara Goran Sarić - Automagazin

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Sećate li se japansko-britanskog braka kada je Honda držala Rover pod svojom upravom? Iz tog vremena nastao je SUV imena CR-V. Iako mu ime nije nimalo maštovito, CR-V u svojoj trećoj generaciji dolazi nam kao atraktivan automobil koji kod posmatrača stvara želju za posedovanjem. Na višednevnom testu imali smo model Honda CR-V 2.2 i-CTDi, koji ponosno nudi temperament i harizmu jednog Honda automobila...
Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Test: Kia Ceed - osvajač iz Južne Koreje

Objaviti rat Evropi na njenom terenu jeste velika hrabrost, ali Kia vrlo dobro zna šta čini. Razvijen u Evropi, uz pomoć Nemaca, uz garanciju od sedam godina, potpuno novi model Cee'd uliva strah u kosti konkurentima. Ovako samouveren potez Kie može se objasniti samo verom u kvalitet proizvoda. Na višednevni test dobili smo model Cee'd 1.6 CVVT, i zaključili smo da, osim znaka, Cee'd ima vrlo malo „istočnog“...
Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Subaru Impreza spada u one automobile koji su drugačiji od drugih. Osnovne Impreze uvek su bili dobri i pouzdani, ali kod nas vrlo retki, radni automobili za svaki dan. Ali, budimo realni - "stara" osnovna verzija Impreze nikada nije dobro izgledala. Gledano iz tog ugla, nova generacija Impreze predstavlja veliki korak napred, i obećava daleko širi krug kupaca od svog prethodnika, što je i bio cilj ovog japanskog proizvođača...
Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Test: Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

U Stuttgartu su ozbiljno shvatili kritike vlasnika prethodne generacije, i Mercedes-Benz A klasa sada je automobil kod kojeg nema mesta za kompromise. Najmanji Mercedes odlikuju lepota i vrhunska tehnika, pokazujući kako je "Baby-Benz" dorastao ulasku u veliku ligu. Ali, A klasa više nije samo urbano prevozno sredstvo sa trokrakom zvezdom na masci...
Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Test: Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D - Dugoprugaš

Samo jedno dete u porodici - ništa novo, jer danas su karijera i "zgrtanje" novca na prvom mestu. Prosek je 1,5 dece po paru. A, dva derišta? Na to komšije već klimaju glavom. A, tek tri ili više? Ne brinite, situacija i nije tako loša, što nam dokazuje Toyota sa modelom Corolla Verso. Naš predmet testiranja bio je funkcionalan i varijabilan automobil sa velikim prtljažnikom, koji je postao želja mnogih mladih porodica...
Vozili smo: redizajniran Ford Focus

Vozili smo: redizajniran Ford Focus

Na jučerašnjoj press konferenciji kompanija Grand Motors, generalni uvoznik Forda, Volva i Land Rovera za Srbiju, održala je prezentaciju redizajniranog Ford Focusa, kojeg smo imali prilike i da isprobamo u kraćoj vožnji. Sa proverenom mehanikom i licem po uzoru na novi Mondeo, na naše tržište stigao je blago osveženi Focus...
Test: Honda Civic Sedan - Zlatna sredina

Test: Honda Civic Sedan - Zlatna sredina

Dok gledamo Hondu Civic sedan, nameće nam se dilema žednog čoveka pored bunara: da li je uže prekratko ili je bunar predubok? Dilema je sasvim na mestu, jer Honda Civic sedan izleda više kao mali Accord, nego produženi Civic hatchback, što potvrđuje i međuosovinski razmak koji je povećan sa 263,5 na 270 centimetara, i dužina povećana sa 425 na 454,5 centimetara...
Test: Hyundai i30 - Korejanac sa srcem i dušom

Test: Hyundai i30 - Korejanac sa srcem i dušom

Priča o novom, po meni, najboljem Hyundai automobilu ikada, podseća me na Williama Wallacea, borca za pravdu i samostalnost Škotske iz 13. veka. Upravo kako je Wallace nekada udario tamo gde najviše boli, po engleskoj kruni, tako sada Hyundai atakuje na najprodavaniji i najpopularniji automobilski segment Evrope, C segment. Hyundai i30 razvijen je u Nemačkoj, po evropskim željama...
Test: Toyota Prius - štediša sa druge planete

Test: Toyota Prius - štediša sa druge planete

Povećanih dimenzija, izmenjenog izgleda i sa još naprednijom tehnikom, Prius u svojoj drugoj generaciji naglo je odrastao. Ukupna masa Priusa smanjena je na 1300 kg, pa po voznim osobinama, Prius ne zaostaje za uobičajenim automobilima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,5-litarski benzinac...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje