Vladan Petrović o Mercedesu B 180 CDI

Sposobnosti modela Mercedes-Benz B 180 CDI sa nama je podelio i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Iskustvo i znanje petostrukog državnog reli šampiona i najmlađeg osvajača "Zlatne kacige" u istoriji našeg autosporta, potvrdilo je naše utiske o kvalitetu i sposobnostima testiranog automobila...

Izgled "Automobil uživo izgleda glomaznije i masivnije nego na fotografijama. Atraktivan je i vozeći ga Beogradskim ulicama privlačio je poglede na svakom koraku. Iako dizajnom prednjeg dela podseća na A klasu, B klasa ima nešto svoje neobično. Izgled je zanimljiv, ali nije isto efektan iz svakog ugla. Kod B klase primećujem izdužene proporcije, mišićave bokove i stakla koja su duža i niža, što nije karakteristično za MPV modele." Unutrašnjost "Ulazak u automobil je neobično lagan, kao i izlazak iz njega. U B klasi sedi se pivišeno u odnosu na podlogu, ali kada pronađete idealan položaj, zaboravite da sedite visoko. Samo Vas retrovizori, koji su položeni neobično nisko, podsećaju na to. Sve pohvale inženjerima Mercedesa za vozačevu ergonomiju. Sve je na idealnom mestu, baš tamo gde očekujete da bude. Sedišta su jasno profilisana i pružaju lep osećaj u vožnji i puno povratnih informacija. Ono što primećujem, a što je karakteristično za Mercedes jeste položaj volana, koji je pod uglom od skoro 90 stepeni u odnosu na instrument tablu i to mi sd jako sviđa. Ako moramo tražiti mane, onda je to širok A stub koji ometa bočni pogled npr. prilkom izlasa iz bočnih u glavnu ulicu, a smeta i prilikom prolazaka kroz veće serpentine."

Pogosnki agregat "Prepoznatljiv je zvuk motora Mercedesovih dizel motora. Na leru radi bučno sa prepoznatljivim neprigušenim i reskim zvukom. Iako se ne razbacuje konjskim snagama, motor je sasvim dovoljan za prosečnog kupca. Motor ne oduševljava brutalnim ubrzanjima, ali u B klasi obezbeđuje odličnu elastičnost i sigurna preticanja. Prijatno iznenađenje je i šestostepeni menjač koji mekano, nečujno i precizno upada u brzine. Menjač je odlično uparen sa motorom, i uvek ćete lako pronaći odgovarajući stepen prenosa, bez obzira na situaciju u kojoj se nalazite."

Ponašanje na putu "Čvrsta platforma i kvalitetno, tiho i čvrsto vešanje. Bez obzira na gabarite karoserije, oduševljava laka mogućnost namernog zabacivanja i ispravljanja putanje bez ljuljanja kao u nekom kompaktnom modelu. To me je prijatno iznenadilo. S obzirom na visinu od preko 1,6 metra, očekivao sam više ljuškanja, ali ništa od toga. B klasa se čvrsto drži puta, bez neprirodnog naginjanja, i osećaj je kao da vozite savršen kompaktni automobil. Na svakom metru oseća se zrelost Mercedesovog vešanja. Iako se od ovog proivođača očekuje udobnost kao u krstarici, B klasa pruža odličan osećaj u vožnji i dovoljno je agilna za bržu vožnju. Jedina mana je podupravljanje i tromost vešanja koja do izražaja dolaze samo u bržim prolascima kratkim oštrim krivinama, ali sve je u granicama sigurnog ponašanja na putu. Sviđa mi se i podešenost ESP sistema, koji radi uglađeno i tačno kada treba, bez iznenadnih i zbunjujućih reakcija."- zaključuje Vladan Petrović. Goran Sarić - Automagazin