AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo novi Ford Mondeo - prvi utisci

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Nedugo posle spuštanja sa trake prvog primerka u belgijskom Genku, novi Ford Mondeo stigao je i u Srbiju. Promocija i test vožnja održana je u petak, u novom poslovnom centru kompanije Grand Motors, uvoznik Forda, Volvoa i Land Rovera za Srbiju. Ekipa Automagazin portala realizovala je kraći test novog Mondea i prvi utisci su se već iskristalisali...

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Već na prvi pogled uočavamo da novi Ford Mondeo nema puno sličnosti sa prethodnim modelom. Iako mnogi nisu verovali u izgled modela Iosis, novi Mondeo nas je sasvim razoružao. Automobil dosledno prati dizajnersku filozofiju kinetičkog dizajna, koja je zamaha uzela na modelima S-Max i Galaxy, a s kojima je novi Mondeo izrazito sličan. Međutim, pažljivim posmatranjem novog Mondea uočavamo da sedanu nedostaje oštrina kinetičkog dizajna, kakvu svedoči karavan. Ali, u zamenu nude se dinamični detalji, kao što je zadnji difuzor i felne koje kao da su direktno preuzete sa koncepta Iosis. Podsetimo, novi Mondeo proizvodi se u tri karoserijske izvedbe: sa četvoro i petoro vrata i kao karavan.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Uz dinamičan izgled, koji je posebno upečatljiv na prednjem delu automobila, novi Ford Mondeo briljira u ponudi prostora. Sa preklopljenim zadnjim sedištima nudi čak 1.700 litara (Mondeo Wagon) korisnog prostora, što je za svaku pohvalu. I unutrašnjost je u odnosu na aktuelni model temelljno redizajnirana i to u sportskom duhu. Uostalom, dokaz kvalitetne i sjajno osmišljene unutrašnjosti novog Mondea je i činjenica da je i pre zvanične premijere, novi Mondeo proglašen za "Poslovni automobil 2007. godine" u srednjoj klasi, u izboru poznate nemačke agencije Dekra i magazina Firmenauto. U anketi je učestvovalo 150 šefova voznih parkova vodećih nemačkih kompanija, a izbor je zaključen posle test vožnji i ocenjivanja komfora, voznih svojstava, funkcionalnosti, opreme, užitak vožnje i troškova održavanja. Ford Mondeo pobedio je ispred Audija A4 i Mercedesa C klase.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Položaj za volanom je fantastičan, a materijali već na prvi pogled odaju utisak kvaliteta. Instrumenti su pregledni i u automobilu je sve upravo tamo gde ga očekujete. Jedina zamerka koja nam je smetala u gradskoj vožnji jeste loša preglednost zadnjeg dela automobila prilikom parkiranja. I ostali putnici osetiće zadoviljstvo u novom Mondeu. Prostora pozadi ima sasvim dovoljno, a visoki putnici ovoga puta neće se žaliti na prostor za kolena ili za glavu. Pošto je temperatura vazduha u toku test vožnje bila preko 30 C stepeni, klima uređaj je pokazao svoju pravu moć i zaslužuje sve pohvale, kako za brzinu postizanja željene temperature, tako i za tišinu u radu.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Treba li govoriti o ponašanju u vožnji. Ako je neka kompanija aktuelni šampion sveta u reliju, činjenica da njeni modeli imaju fenomenalno trimovano ogibljenje automobila je sasvim logična. Radi se o proverenoj platformi na kojoj se voze modeli Galaxy i S-max, a koju će koristiti budući modeli Volva. Upravljivost je odlična, a nagle promene traka i izbegavanje prepreka u gradskoj vožnji su neverovatno precizne i vozača ispunjavaju samopouzdanjem. Kočioni sistem je već zabeležio odlične rezultate na testiranjima u Evropi, a mi ćemo konstatovati da uliva poverenje i možemo pohvaliti dobro doziranje. Testirani automobil opremljen je 2.0 TDCi agregatom koji razvija 130 konjskih snaga. Agregat snažno povlači i u nižim obrtajima, i u svakom trenutku uliva poverenje. Menjač je precizan a hodovi su jako kratki. Ipak, s obzirom na elastičnost ovog motora i njegovo odlično ponašanje u svim režimima rada, vlasnik novog Mondea opremljenog ovim agregatom sigurno neće puno raditi na promeni stepena prenosa.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Na tržištu Srbije, Mondeo se nudi sa sledećim benzinskim i dizel motorima : benzincima od 1,6 litra (81kW/110KS i 92kW/125KS), 2,0 litra od 107kW/145KS i 2,5 litra sa 162kW/220KS kao i dizelašima 1,8 TDCi (sa 74kW/100KS i 92kW/125KS) i 2,0 TDCi u takođe dve verzije: sa 96kW/130KS i 103kW/140KS. Najjeftiniji Mondeo hatchback sa 5 vrata, 1,6 litarskim benzinskim motom od 110KS i opremom Ambiente (ABS, servo upravljač, 16-inčni točkovi, klima, frontalni i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, elektropaket, CD plejer), u Srbiji košta 20.800 evra sa PDV-om.

Vozili smo novi Ford Mondeo  - prvi utisci

Paketi opreme: AMBIENTE PAKET: Klima uređaj sa filterom za polen, Airbag za vozača i suvozača, bočni i Airbag zavese, Airbag za kolena vozača, 4 x disk, ABS, varijabilni servo volan podesiv po dubini, Elektro paket: prednji prozori i retrivizori sa grejačima u boji karoserije, kod ključ, pojasevi sa predzatezačima, trip kompjuter, 16" čelične felne, naslon za ruku, krovna kaseta za naočare, 60:40 deljiva zadnja klupa, analogni sat, tonirana stakla, paket za pušače (piksla i upaljač), RDS radio, CD sa 8 zvučnika i dodatnim audio priključkom. TREND PAKET: AMBIENTE PAKET+ EATC dvozonski klima uređaj sa automatskom kontrolom temperature, elektro podizači zadnjih prozora, svetla za maglu, ručice vrata u boji automobila, kožni volan i ručica menjača, elektro podesivo sedište vozača u dva pravca, sa lumbalnom podrškom. GHIA PAKET: TREND PAKET+ kišni senzor brisača sa automatskim uključivanjem farova, "Quickclear" grejač vetrobranskog stakla i mlaznice za pranje, aluminijumske felne 16", Sony radio, 6 x CD auto changer RDS EON, retrovizor sa funkcijom protiv zaslepljivanja, dodatno osvetljenje na retrovizorima, patosnice, visinski podesivo sedište suvozača, hromirani pragovi i inserti retrovizora i branika, kožna ručica ručne kočnice. TITANIUM X PAKET: TREND PAKET+ Kišni senzor brisača sa automtskim uključivanjem farova, "Quickclear" grejač vetrobranskog stakla i mlaznice za pranje, patosnice, ALCANTARA kožna sedišta, aluminijumske felne prečinka 17", grejanje prednjih sedišta, retrovizor sa funkcijom protiv zaslepljivanja, dodatno osvetljenje na retrovizorima, naslon za ruke pozadi opremljen kasetom i držačima za čaše, sistem startovanja vozila bez ključa, AFS sistem halogenih farova sa zakretanjem, plavo tonirano staklo. Ozren Lukić i Goran Sarić - Automagazin

Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

O veličini imena Corolla dovoljno govori prosta računica: Svakog dana u poslednje 42 godine prodate su prosečno 2.152 Corolle, ili svakih 40 sekundi u pomenutom periodu u svetu je prodata prosečno jedna Corolla. Ali, Japanci ne spavaju na lovorikama. "Naša" testirana Corolla bila je opremljena štedljivim 1.4 D-4D motorom i manuelnim menjačem sa više režima rada (MMT) i komandama na volanu. Baš kao što ima Jarno Trulli u svom F1 bolidu...
Vladan Petrović o Hyundai Getzu 1.4

Vladan Petrović o Hyundai Getzu 1.4

Ekskluzivno za Automagazin portal, Vladan Petrović nastavlja svojim stručnim komentarima da otkriva prednosti i mane testiranih automobila. Petostruki reli šampion Srbije vozio je gradski Hyundai Getz, a mi Vam prenosimo njegove najznačanije utiske...
Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Testirani Hyundai Getz 1.4 jeste simpatičan gradski automobil koji zaslužuje da bude češće viđen gost na našim ulicama, kako zbog svoje povoljne cene, tako i zbog odličnog kvaliteta i završne obrade. Kompaktan, snalažljiv i u svakoj situaciji agilan, maleni Getz još jednom nam pokazuje da je doba "korejskih plastikanera" daleko iza nas...
Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Ekskluzivno za Automagazin portal, maksimalni vozni potencijal nove Mercedesove C klase ispitao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. U višednevnoj test vožnji Petrović je ispitao mogućnosti automobila, a mi Vam prenosimo najbitnija zapažanja...
Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Već posle prve test vožnje, u kojoj je glavnu ulogu igrao aktuelni državni reli šampion, Vladan Petrović, možemo slobodno reći da je Mercedesovo obećanje ispunjeno: Mercedes-Benz C klasa je automobil koji oduševljava svojim dinamičkim potencijalom i predstavlja pravo "vitaminsko osveženje" za Mercedes-Benz. Elegantan i moćan, novi Mercedes-Benz C, sasvim opravdano, polako ali sigurno uvlači se pod kožu domaće elite...
Vladan Petrović o modelu Seat Leon Cupra

Vladan Petrović o modelu Seat Leon Cupra

Ekskluzivno za Automagazin portal, najsnažniji model u Seatovoj gami, Leon Cupra, testirao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvajamo za Vas najznačajnija zapažanja petostrukog reli šampiona naše zemlje...
Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Da li ste danas već zadrhtali? Ako niste, preporučujemo Vam najsnažniji serijski Seat automobil svih vremena, za čijim volanom zaista imate osećaj da možete sve. Automobil koji smo testirali očarao nas je zavodljivom formom, rasnim zvukom, erotičnom siluetom ali ponajviše sa brutalno ispaljenih 240 konjskih snaga, koje su nas često navodile na pomisao da saobraćaj oko nas stoji...
Vladan Petrović o Audiju A4 2.0 TDI

Vladan Petrović o Audiju A4 2.0 TDI

Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske o testiranom automobilu, Audi A4 2.0 TDI, izneo je petostruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Prenosimo Vam najznačajnija zapažanja aktuelnog državnog reli šampiona...
Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Iako nijedan detalj nije isti kao kod prethodnika, sigurno se nećete zbuniti, jer već na prvi pogled je jasno: Ovo je novi Audi A4. Dizajneri iz Ingolstadta igraju na sigurnu kartu, i iako je novi model ostao klasična trovolumenska limuzina oblih i elegantnih linija, malo više oblina jedina su veća novost u izgledu svih novijih Audija. Pomalo ljutit pogled prednjih svetala samo pojačava taj utisak...
Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje