Najnovije vesti iz auto industrije
Vladan Petrović o Toyoti Auris 1.4 D-4D
Objavljeno: 11.11.2008.
Prilikom testiranja modela Toyota Auris 1.4 D-4D, svojim savetima nesebično nam je pomogao aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Ekskluzivno za Automagazin portal, šestostruki državni reli šampion otkriva svoje utiske o testiranom automobilu...

Izgled:
"Auris je, u dizajnerskom smislu, pravo osveženje iz Toyote. Izdužen nos i maska spojena sa masivnim branikom čine Auris veoma atraktivnim automobilom. Isto tako bokovi i zadnji deo su dinamični i izazivaju poglede prolaznika. Zanimjiv dizajn."
Unutrašnjost:
"Položaj vozača je odličan i veoma lako se može prilagoditi različitim načinima sedenja. Zahvaljujući podešavanju volana i sedišta svako će veoma lako pronaći sebi idealan položaj sedenja. Komande su ergonomski organizovane. Ono što je posebno kod Aurisa jeste izdignuta centralna konzola i menjač koji je smešten na centralnom "mostu". Iako na prvi pogled deluje da ručica menjača nije na dobroj poziciji, već prvi pređeni kilometri otkrili su nam prednosti ovog zanimljivog rešenja. Ručica odlično leži u ruci i posle duže vožnje ne zamara, što je prednost u odnosu na klasično rešenje. Prostor za vozača je veoma veliki, što važi i za odlično oblikovana sedišta koja čvrsto drže telo u krivinama. Kvalitet materijala mogao bi biti bolji, bar kao što je onaj u Corolli devete generacije, ali zato je završna obrada filigranski precizna i kvalitetna."

Motor:
U gradskoj vožnji Auris opremljen ovim motorom je prilično snalažljiv. Kratak menjač odlično je odlično je usaglašen sa motorom. Ali, "poteškoće" nastaju ako želite agresivniju vožnju ili neka žustrija preticanja. Tada postaje jasno da je ovo samo 1.4 turbo-dizel i osnovni dizel motor u ponudi. Ali, kod ovog motora primetio sam nešto što nije karakteristično za savremene turbodizel motore. To je linearan razvoj snage, koji više podseća na atmosferski nego na turbo motor. Kod Aurisa obično kretanje ili saobraćaj iziskuje više obrtaja, a ukoliko se uputite u brda, ponekad je potrebno i preko 3.000 obrtaja ukoliko želite optimalnu snagu."

Ponašanje u vožnji:
"Auis je odličan za vožnju, bez obzira na rešenje polukrute zadnje osovine. Vešanje je podešeno tako da je automobil veoma dugo neutralan, a ako i krene da proklizava, promena se blagovremeno oseti i daje vremena za reakciju i korekciju putanje. Na naglu promenu pravca, automobil se veoma brzo stabilizuje i bez ESC sistema, što uliva isgurnost i ohrabruje pasivne vozače da se ponekad upuste u agresivniju vožnju. Zbog malenog motora u nosu, klizanje "preko nosa" može uspeti samo onima sa neodlučnom nogom na gasu, što važi i za zanošenje automobila. Ako moram nešto da zamerim kod ponašanja u vožnji, to je visina karoserije koje rezultira izraženije naginjanje karoserije."
Goran Sarić - Automagazin
Fanovi Seat automobila, koji su šest godina čekali na novu generaciju modela Ibiza, konačno su dočekali. Nova generacija Seat Ibize dolazi nam na potpuno novoj platformi, koju će koristiti i dolazeći, novi VW Polo. Seat za sebe tvrdi da automobile pravi srcem, a naši utisci posle višednevne vožnje govore nam da je u ovom slučaju veliku ulogu igrao i zdrav razum. I, u tome nema ništa loše, jer Ibiza je za Seat nešto posebno...
Savršen dizajn i idealna usklađenost svih paramatara koji obezbeđuju užitak u vožnji kod Honde se ne očekuju, već podrazumevaju. Kao što se podrazumeva da su bakini kolači najbolji na svetu, tako se sportski nastup Honde ne dovodi u pitanje. Kada svemu dodamo i početnu cenu od 24.000 Eura, shvatamo da je novi Accord velika kost u grlu Mercedesu, BMW-u i Audiju, koji primaju možda i najteži udarac u srednjoj klasi. I to, u pleksus...
Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske o testiranom Hyundai i10 izneo je Vladan Petrović, šestostruki i aktuelni reli šampion naše zemlje, i najmlađi osvajač "Zlatne kacige" najznačajnijeg priznanja iz oblasti autosporta u našoj zemlji...
Hyundai Atos oduvek je negovao pojam pouzdanog, povoljnog i trajnog prevoznog sredstva, namanjenog onima koje ne zanimaju trendovi. Ali, i to se promenilo. Njegov naslednik sada se zove Hyundai i10. Lepši je, a već poznatim kvalitetima pridružio se i moderan dizajn: i10 izgleda naduvano i praktično. Ako se i i10 vremenom pohvali pouzdanošću na kakvu nas je Hyundai navikao, mogao bi postati važan igrač u klasi gradskih automobila...
Sudeći prema prodajnim rezultatima na svetskom nivou, Toyotina nova beba preskočila je neke faze u odrastanju, pa je umesto da puže, odmah počela da trči. Prostran, sa dinamičnim dizajnom i atraktivnom unutrašnjošću, Auris nas je impresionirao sa štedljivim 1.4 D-4D agregatom, koji razvija verovartno najkvalitetnijih i najefikasnijih 90 konjskih snaga trenutno na našem tržištu...
Volkswagen Touareg 3.0 TDI svoju pravu ćud pokazao je tek u rukama Vladana Petrovića. Ekskluzivno za Automagazin portal svoje utiske o test automobilu izneo je šestostruki i aktuelni reli šampion naše zamlje...
Volkswagen Touareg je zaista impozantan automobil. Masivan i visok sa izraženom muskulaturom, ali u isto vreme elegantan i skladan. Pritom, atraktivna boja test modela, zatamnjena stakla i hromirani detalji na karoseriji već unapred otklanjaju svaku nadu umetnika, estradnjaka, sportista, političara, pa i najokorelijih kriminalaca, da će se jednom naći za volanom ovog, nimalo narodnog automobila...
Ekskluzivno za Automagazin portal, Kiju Pro Cee'd 2.0 CRDi Sport testirao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvojili smo za Vas najznačajnije utiske šestostrukog državnog šampiona naše zemlje...
Korejanci već odavno nisu egzotika, a ni Kia, najstariji korejski proizvođač automobila, više nije samo proizvodna traka za licencirane modele pregažene vremenom. Kia se golemim koracima sa svakim novim modelom i u dizajnerskom smilsu približava evropskim kupcima, a model Pro Cee'd jeste još jedan model koji potvrđuje visoke ambicije Kie. Pred nama je automobil cupeovske siluete, kojeg pogoni štedljivi turbodizel agregat i koji se može pohvaliti sedmogodišnjom garancijom...