AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Već posle prve test vožnje, u kojoj je glavnu ulogu igrao aktuelni državni reli šampion, Vladan Petrović, možemo slobodno reći da je Mercedesovo obećanje ispunjeno: Mercedes-Benz C klasa je automobil koji oduševljava svojim dinamičkim potencijalom i predstavlja pravo "vitaminsko osveženje" za Mercedes-Benz. Elegantan i moćan, novi Mercedes-Benz C, sasvim opravdano, polako ali sigurno uvlači se pod kožu domaće elite...

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Mercedes C klasa predstavljena je 1993. godine, a njegov naslednik je na tržištu od 2000. godine i prodat je u 1,4 miliona primeraka. Novi model Mercedes je pompezno najavljivao kao najsportskiji Mercedes C, i Sttutgartski proizvođač nije nas izneverio. Nova generacija C klase je komfornija, sigurnija i sofisticiranija, opremljena savremenijim motorima. Za razliku od uglastog i konzervativnog prethodnika, nova C klasa dizajnirana je umereno agresivno, sa puno oštrijih linija, što je poitvrdio i Vladan Petrović: "Odmah primećujem da je nova C klasa "dobila pesnicu u nos", u odnosu na prethodnika. Prednji deo automobila znatno je odsečeniji i agresivniji. Uživo, automobil izgleda jako atraktivno i neuporedivo svežije nego na fotografijama. Automobil koji smo testirali imao je Avangarde paket opreme, što znači da je imao posebnu masku hladnjaka, sa velikim znakom Mercedesa u centralno delu, što automobilu daje dozu agresivnosti. Gledano sa boka, C klasa ima kupeovski povijenu zadnju liniju krova, što postaje karakteristika većine Mercedesovih modela. U poređenju sa prethodnom generacijom, nova C klasa izgleda neuporedivo agresivnije i sportskije." Iako na prvi pogled podseća na većeg brata, model S klasu, novom modelu ne možemo osporiti prepoznatljivost i ličnu identifikaciju. Automobil prosto odiše samopouzdanjem, deluje uverljivo i markantno gledano iz svakog ugla, a Avantgarde paket opreme trebao bi privući mlađe kupce, koji su do sada C klasu zaobilazili u širokom luku.

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Nova C klasa produžena je za 55 i proširena za 42 milimetra, dok je međuosovinski razmak povećan za 45 milimetara. Ovo povećanje dimenzija rezultiralo je povećanjem dimenzija enterijera i poboljšanem ergonomije, u čemu je Mercedes oduvek bio broj jedan u svetu. Na primer prostor za ramena napred je povećan za 40 milimetara, što će radikalno poboljšati udobnost vozaču i suvozaču. Unutrašnjost je prepuna dugmadi i prekidača, ali sve deluje skladno, pregledno i elegantno. Dakle, atmosfera u putničkoj kabini je jako prijatna, ali aspekti ergonomije i funkcionalnosti su posebno izraženi. Možemo slobodno reći da je unutrašnjost nove C klase dovedena do perfekcije. Enterijer je izveden u najboljem maniru Sttutgarske automobilske arhitekture: nenametljivo, elegantno i funkcionalno. "Naš" automobil bio je opremljen "Avangarde" paketom koji uključuje korišćenje aluminijuma, koji daje posebane sportske tonove enterijeru automobila. "Kao što smo rekli kod A i B klase, Mercedes poslednjih godina nudi odličan položaj sedenja i izvanredne mogućnosti podašavanja. Zanimljivo je i rešenje za funkcije podešavanja sedišta, koje se nalaze na vratima. Rešenje za svaku pohvalu, jer je na dohvat ruke i slikovito objašnjeno. U novoj C klasi imete osećaj da sedite niže nego što zaista sedite, zbog visoko postavljenih ogromnih retrovizora. Odmah kada sednete u automobiul primetićete velike retrovizore, koji istina pružaju odličnu preglednost. Volan je ergonomski oblikovan, a menjač stoji na idealnoj poziciji i bez obzira na položaj sedenja uvek je na dohvat ruke."

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Prostranost je očekivano direktorska, sa očekivano velikim prostorom za kolena putnika pozadi. Svaki detalj govori nam da je sve podređeno udobnosti i užicima, uz preovlađujući osećaj medveđe zaštićenosti, kao u nekom oklopnjaku, što se od Mercedesa i očekuje. Ipak, kod ocene udobnosti, Vladan Petrović primećuje da je Mercedes napravio određene rezove: "Ovo je prvi Mercedes koji pruža puno povratnih informacija sa podloge i koji budi emocije u vožnji. Iako je naglašeno udobno, ogibljenje poseduje određene sportske osobine. Automobil se u krivinama drži čvrsto zadate putanje, uz puno povratnih informacija na volanu, ali i ogibljenju. Prilikom žustrije vožnje, u svakom trenutku se oseća izuzetna krutost karoserije, koja odgovara sportskim ambicijama vozača. Iako je priličnih dimenzija i mase, zbog odličnog motora, čvrstog vešanja i sportski direktnog volana, nova C klasa u krivinama deluje izuzetno pokretljivo i mislim da je ovo najsportskiji serijski Mercedes kojim sam upravljao. Oni koji vole vožnju sigurno će se lepo osećati za volanom nove C klase, a ne samo putnici pozadi, koji očekivano uživaju u ušuškanosti." I zaista, putnička kabina je mnogo prostranija nego kod prethodnika. Najviše je promena po pitanju širine, posebno za laktove vozača, a ukupan osećaj je puno svetliji, zbog niže postavljenih donjih ivica bočnih prozora. Prostora je svuda više, a osim u širini, ima ga više i za kolena putnika na zadnjoj klupi. Prtljažni prostor meri zapreminu od 485 litara, odnosno 30 litara više nego u prethodniku.

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Potpuno je izmenjen i dizajn instrumentalne ploče. Već na prvi pogled ostavlja vrlo prestižan utisak, a puno pažnje posvećeno je i materijalima od kojih je unutrašnjost napravljena. I dalje se radi o prepoznatljivom Mercedesovskom okruženju, ali je instrumentalna ploča sada izrađena po uzoru na veće kućne modele, a središnji greben je potpuno iznova oblikovan i organiziran. Na njemu se ističe veliki multifunkcionalni LCD koji se izvlači iz specijalnog kućišta na vrhu konzole i na kojem se očitavaju brojni podaci. U automobilu vlada osećaj potpune ušuškanosti. Razlog: perfekta zvučna izolacija, udobno vešanje, puni set vazdušnih jastuka i zavesa, "Pre Safe" sistem... Različitim funkcijama upravlja se Mercedesovom verzijom „I-drivea“, višefunkcionalnog kružnog prekidača koji se može pomerati u ukupno osam smerova, a smešten je između prednjih sedišta, ispred ostave za sitnice i naslona za ruke. Kad se tome dodaju još i komande na volanu, čijim aktiviranjem se može upravljati brojnim funkcijama i menjati prikaz podataka na malom displeju na instrumentnoj ploči, svakom će trebati određeno vreme za privikavanje i učenje. Ipak, svi oni koji su imali prilike da se sa pomenutim sistemom sretnu u nekom od većih Mercedsovih modela modela, u C klasi će se osećati kao kod kuće.

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Test automobil bio je opremljen savremenim V6 benzinskim agregatom od 3 litra zapremine, koji razvija 231 konjsku snagu pri 6.000 o/min i Obrtni moment od 300 Nm u rasponu od 2.500 do 5.000 o/min. Dubok i snažan zvuk motora, koji prilikom paljenja zagrmi iz dve debele ovalne izduvne cevi, jasan je uvod u izvanredne performanse. Agregat se vrlo rado vrti u visoke obrtaje, a ubrzanja su harmonična od najnižih do najviših obrtaja, a do "stotke" se stiže za samo 7,2 sekunde. Pri niskim obrtajima motor je neverovatno tih, pitom i uglađen, izuzetno lagan za vožnju. Čim se jače oslonite na papučicu gasa, uz jezgrovit i rezak zvuk koji budi adrenalin, automobil doslovce čupa asfalt. "Motor je stvarno odličan i prilično je živahan i pri niskim obrtajima, što nije bila odlika šestocilindraša. Snažno povlači iz niskih obrtaja i ima veoma uverljiva ubrzanja. Moram da pohvalim i zvuk motora, koji u visokim obrtajima zvučio kao neki ST bolid, a pri normalnoj vožnji izuzetno je tih. Ali, kompletan utisak o motoru pomalo kvari elektronika menjača. 7G-Tronic odlično funkcioniše u automatskom modu, ali kritike zaslužuje u modu za manuelnu promenu brzina. Iako sam vozio u Sport modu, elektronika je često previše "pametovala", i vrlo često sistem nije želeo prebaciti u višu ili nižu brzinu kada sam to želeo. Iako je komanda veoma jasna, sistem ponekad ne želi da posluša vašu komandu, a ponekad preskoči jedan stepen prenosa. Ali, to se dešava samo kada vozite žustro, sa više sportskog žara, dok u laganom krstarenju te "nesuglasice" nestaju."

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Vladan Petrović istakao je i odlučnu izolaciju nove C klase: "Prilikom visokih brzina u automobilu imate osećaj kao u nekom poslovnom mlaznjaku. Oseća se samo snažan šum vazduha, a samo pogled na brzinomer pokazuje da smo u tom renutku bili debelo izvan zakona. Čak i pri 200 km/h automobil počinje da ubrzava, što možemo zahvaliti odličnom motoru. Ali, najviše pohvala uputio bih odlično izbalansiranom vešanju, koje omogućava uživanje u vožnji i brz prelaz iz laganog u oštar ritam vožnje. Precizan i prijatan volan nudi hirurški precizno upravljanje u krivinama, a kao što smo rekli, dobro izbalansirano vešanje nudi odlična vozna svojstva. Za širenje putanje u krivinama potrebno je stvarno muški preterati, a čak i tada C klasa uliva veliko poverenje. Čak i kada namerno gasom pokušate da isprovocirate proklizavanje zadnjeg dela automobila, to Vam neće lako poći za rukom i mogu samo uputiti reči hvale Mercedesovim inženjerima. Tradicionalno Mercedesovo kočenje ostalo je na visokom nivou. Kočnice i posle više uzastopnih snažnih kočenja ne pokazuju nikakve zake umora, a pritom oduševljava stabilnost automobila pri snažnom kočenju na lošem neravnom putu sa uzdužnim kanalima."

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Iznos koji treba izdvojiti za novu Mercedeovu C klasu na prvi pogled zastrašuje, ali je proporcionalan zadovoljstvu koji pružaju izvanredan motor, uverljivo vešanje i luksuzna unutrašnjost. Cena osnovnog modela opremljenog 3-litarskim V6 benzinskim agregatom iznosi 41.878 Eura sa carinom i PDV-om, dok za luksuzno opremljenu atraktivnu verziju sa 7G-Tronic menjačem, C 280 Avantgarde, treba izdvojiti 62.103 Evra. Možda nekom izgleda puno, ali podsetimo da Mercedes nikada nije bio niti će biti jeftin. Uostalom, prodaja nove C klase prevazilazi očekivanja, što ne iznenađuje s obzirom da je Mercedes najboljim osobinama prethodnika dodao moderan dinamičan dizajn, više unutrašnjeg prostora, odlične vozne osobine.

Mercedes-Benz C 280 Avantgarde
Tip motora:6 cilindra, benzinski, ubrizgavanje benzina
Broj cilindara:V6
Zapremina motora (cm3):2996
Max. Snaga (KS pri o/min):231 pri 6.000
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):300 u rasponu od 2.500 do 5.000 obrtaja u minutu
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):7,2
Maksimalna brzina (km/h);250
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:14 / 8,5 / 10,0
Prtljažni prostor (cm3): 475
Zapremina rezervoara (L):66
Masa automobila / nosivost (kg):1.555 / 485
Dimenzije pneumatika:225 / 45 R 17
Dužina automobila (mm):4.581
Širina automobila:1.770
Visina automobila:1.447
Međuosovinsko rastojanje:2.760
Cena testiranog automobila (Eur):62.103
Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Goran Sarić - Automagazin

Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Ekskluzivno za Automagazin portal, maksimalni vozni potencijal nove Mercedesove C klase ispitao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. U višednevnoj test vožnji Petrović je ispitao mogućnosti automobila, a mi Vam prenosimo najbitnija zapažanja...
Vladan Petrović o modelu Seat Leon Cupra

Vladan Petrović o modelu Seat Leon Cupra

Ekskluzivno za Automagazin portal, najsnažniji model u Seatovoj gami, Leon Cupra, testirao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvajamo za Vas najznačajnija zapažanja petostrukog reli šampiona naše zemlje...
Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Da li ste danas već zadrhtali? Ako niste, preporučujemo Vam najsnažniji serijski Seat automobil svih vremena, za čijim volanom zaista imate osećaj da možete sve. Automobil koji smo testirali očarao nas je zavodljivom formom, rasnim zvukom, erotičnom siluetom ali ponajviše sa brutalno ispaljenih 240 konjskih snaga, koje su nas često navodile na pomisao da saobraćaj oko nas stoji...
Vladan Petrović o Audiju A4 2.0 TDI

Vladan Petrović o Audiju A4 2.0 TDI

Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske o testiranom automobilu, Audi A4 2.0 TDI, izneo je petostruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Prenosimo Vam najznačajnija zapažanja aktuelnog državnog reli šampiona...
Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Iako nijedan detalj nije isti kao kod prethodnika, sigurno se nećete zbuniti, jer već na prvi pogled je jasno: Ovo je novi Audi A4. Dizajneri iz Ingolstadta igraju na sigurnu kartu, i iako je novi model ostao klasična trovolumenska limuzina oblih i elegantnih linija, malo više oblina jedina su veća novost u izgledu svih novijih Audija. Pomalo ljutit pogled prednjih svetala samo pojačava taj utisak...
Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Formula je prosta: isti model, ista klasa, dva automobila. Za dva različita tipa kupaca. Porodični ljudi izabraće Polo, a CrossPolo oduševiće mlade. Volkswagen i ne krije da model CrossPolo atakuje na tržišni segment mlađih generacija i pripadnica lepšeg pola, sa kojima je uspešno "flertovao" njegov zanimljivi prethodnik imena Polo Fun, prodat u tri puta više primeraka od planirane brojke...
Vladan Petrović o  Mercedesu B 180 CDI

Vladan Petrović o Mercedesu B 180 CDI

Sposobnosti modela Mercedes-Benz B 180 CDI sa nama je podelio i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Iskustvo i znanje petostrukog državnog reli šampiona i najmlađeg osvajača "Zlatne kacige" u istoriji našeg autosporta, potvrdilo je naše utiske o kvalitetu i sposobnostima testiranog automobila...
Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Monovolumen? I jeste i nije. Karavan? I jeste i nije. Compact Sports Tourer? Može i to. Zapravo, Mercedes B klase jeste zanimljiva kombinacija svega nabrojanog i nova karika u nizu dokaza da granice između klasa gube smisao. Dimenzijama B klasa spada među malo veće kompakte i popunjava "rupu" između "male" A klase i klasične limuzine kao što je C klasa...
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje