AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Formula je prosta: isti model, ista klasa, dva automobila. Za dva različita tipa kupaca. Porodični ljudi izabraće Polo, a CrossPolo oduševiće mlade. Volkswagen i ne krije da model CrossPolo atakuje na tržišni segment mlađih generacija i pripadnica lepšeg pola, sa kojima je uspešno "flertovao" njegov zanimljivi prethodnik imena Polo Fun, prodat u tri puta više primeraka od planirane brojke...

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća gužva. I, zato, kako bi zadržao korak sa konkurencijom, Volkswagen je na tržište plasirao model CrossPolo, čiji je profil kupca evidentan: mlađe osobe koje neguju vlastiti originalan i moderan identitet. Cross Polo je, po mišljenju mnogih, najsimpatičniji Volkswagenov proizvod trenutno na tržištu, što ne čudi s obzirom da se radi o nasledniku modela Polo Fun. Recept je jasan: "obični" Polo podignut je za 15 milimetara, kako bi pod njega stale super-atraktivne aluminujumske BBS felne prečnika 17 inča. Zatim je automobil "opasan" sa plastičnim rubovima i atraktivnim branicima, koji CrossPolu daju notu robusnosti malog terenca. Model CrossPolo u poređenju sa "običnim" Polom izgleda naduvano kao kokice prema kukuruzu u zrnu.

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Već na prvi pogled CrossPolo osvaja svojom zanimljivom pojavom i stiče se utisak da je marketing služba kompanije Volkswagen u fazi razvoja modela bila pretplaćena na časopise o tuningu. Dakle, povišena karoserija, velike atraktivne felne, potpuno novi branici, sa prednjim velikim otvorima za vazduh i zadnjim detaljem koji podseća na difuzor, učinili su CrossPolo automobilom za kojim se okreće pola ulice. BINGO! Veće korekcije, ionako simpatično oblikovane karoserije, nisu bile potrebne. Volkswagenovim dizajnerima treba odati priznanje što su uz nove dodatke na karoseriji uspeli da postignu da automobil ne izgleda grubo, već sasvim simpatično i slatko. Primetili smo da su se CrossPolom posebno oduševljavale pripadnice nežnijeg pola, jer automobil izgleda tako da budi emocije i da Vam se čini da biste ga mogli zagrliti. "Zanimljiv automobil. Veliki točkovi i rubovi učinili su ga puno atraktivnijim od "običnog" Pola, i super je što je nestala ona strogost i hladnoća dizajna Pola. Automobil izaziva pažnju i izgleda atraktivno iz svih uglova." - prvi su utisci Vladana Petrovića o test automobilu.

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Iako je Volkswagen CrossPolo viši od standardnog modela za 70 milimetara (veći točkovi + povišeno vešanje + krovni nosači koji se dobijaju bez doplate) u unutrašnjosti ne očekujte više mesta nego u modelu Polo. Ali, to Vam i nije potrebno, jer u CrossPolu ima sasvim dovoljno prostora za komforan prevoz 4 putnika, a na kraćim relacijama neće se buniti ni svih pet putnika u automobilu. Ipak, za volanom modela CrossPolo imaćete drugačiji osećaj nego onaj u modelu Polo. Vozač i suvozač sede u odlično oblikovanim sedištima koja će Vas čvrsto prigrliti svojim bočnim uporištima i osećaj je izrazito sportski. Poseban utisak daje i volan obložem kožom. Četiri aluminijumska kraka i perforirana koža sa šavovima u boji obloga na vratima i sedištima. Posebne materijale naćićete i na ručici ručne kočnice, kao i na čucici menjača, na kojoj je integrisan natpis Cross. Svoju posebnost CrossPolo iskazuje i preko aluminijumskih sportskih pedala, na kojima stopala stoje čvrsto, bez klizanja. Što se izgleda kokpita tiče, tamo je sve istovetno kao kod modela Polo. Prtljažni prostor meri istu zapreminu kao kod modela Polo, i iznosi 270 litara, što će biti sasvim dovojlno za Vas i "društvance" u automobilu. Ukoliko ponekad Vaši zahtevi porastu, preklapanjem zadnjih sedišta zapremina prtljažnog prostora raste na zavidnih 1030 litara. "CrossPolo ima interesantno rešenu unutrašnjost. Dopada mi se položaj sedenja, što postaje pozitivna odlika kod novih modela. Vozačko okruženje u CrossPolu lepše je uređeno, sa novim detaljima i materijalima, što deluje osvežavajuće u odnosu na klasičnu unutrašnjost modela Polo. U automobilu sve deluje solidnije i skuplje, iako je plastika instrument table neobično tvrda. Ono što mi se dopada u unutrašnjosti jeste nemački red i odlična ergonomija."

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Odmah po pokretanju motora, ne znajući šta je pod haubom, Vladan Petrović se zagonetno nasmejao i usledilo je prvo pitanje koje smo i očekivali: "Koliko cilindara ima ovaj motor?" Iskusni višestruki državni šampion odmah je primetio da se ispod haube krije neparan broj cilindara, jer na leru osećamo blage vibracije, karakteristične za trocilindarske motore, a pri davanju gasa motor proizvodi karakterističan zvuk trocilindričnog niskolitražnog agregata. 1.4 TDI je savremeni turbodizelski agregat koji razvija 70 konjskih snaga pri 4.000 o/min. Makismalni Obrtni moment iznosi 155 Nm pri 1.600-2.800 o/min. "Iako je automobil opremljen 17-inčnim felnama, to ne predstavlja veliki problem za motor. Motor vuče iz niskih Obrtaja, što nam dokazuje i odlična kriva obrtnog momenta. Naravno, s obzirom na karakteristike motora, jasno je da se za njega odlučuju oni koji žele štednju ili puno gradskih kilometara. Na drugu stranu, motor je sasvim dovoljan za prosečnog vozača, a posebno bih ga predložio pripadnicama lepšeg pola, jer je elastičan i ne zahteva previše rada na menjaču. Menjač je relativno katkih hodova, a promena stepena prenosa je nemački precizna i lagana." - ističe Petrović.

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Volkswagen CrossPolo 1.4 TDI iz mesta do 100 km/h stiže za 15,9 ksekundi, dok je maksimalna brzina oko 160 km/h, što je sasvim dovoljno za jedan atraktivan "fensi" gradski automobil. Najprijatnije iznenađenje vezano za motorizaciju doživećete na benzinskoj stanici. Prosečna potrošnja CrossPola iznosi oko 5,2 litra "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara, dok će u gradskoj vožnji, sa uključenim klima uređajem vaš CrossPolo "popiti" oko 6,5 litara Evrodizela. Volkswagen CrossPolo NEMA pogon na sve točkove i radije se "druži" sa asfaltnom podlogom nego sa makadamskom. "CrossPolo je prvenstveno namenjen asfaltnim putevima i to nam jasno daju do znanja njegovi veliki točkovi i niskoprofilne gume (dimenzije 215/40 R17). Automobil se na asfaltnu ponaša neutalno i teško ga je iznenaditi. Ponašanje modela CrossPolo je predvidljivo, čak i kada ga u krivini naterate do granice klizanja. Ono što prijatno iznenađuje, i pored toga što CrossPolo stoji na čvrstim nogama, upadljivo udobno prelazi preko neravnina, uključujući i neprijatne gradske rupe. Ovde treba biti pažljiv, jer se felne zbog niskog profila guma može lako oštetiti. Volkswagen još jednom pokazuje zrelost i kod konstruisanja kočnica, ali kod doziranja u graničnim područjima treba biti pažljiv zbog disproporcije između malog diska i velikog točka. Što se tiče vožnje na otvorenom putu, ni tamo CrossPolo neće ići isključivo desnom trakom." - zaključuje Petrović.

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Gradski Nemac konačno je dobio izgled koji može parirati atraktivnim modelima iz Japana i Italije, što će uz odličnu i preciznu nemačku tehniku sigurno doneti prednost i opravdati cenu od 17.000 Eura. Ako uzmemo u obzir činjenicu da je CrossPolo automobiul u kojem će zaista uživati svi oni kojima automobil ne služi samo da bi se prevezli od tačke A do tačke B, već i nešto više od toga, cena je sasvim opravdana. Uostalom, dizelski zavodnici vrede više.

Volkswagen CrossPolo 1.4 TDI
Tip motora:3 cilindra, redni, turbodizel, ubrizgavanje Common-Rail
Broj cilindara:3/
Zapremina motora (cm3):1422
Max. Snaga (KS pri o/min):70 / 4.000
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):155/ 1600 - 2800
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):15,9
Maksimalna brzina (km/h);160
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:6,4 / 4,5 / 5,2
Prtljažni prostor (cm3): 270/1030
Zapremina rezervoara (L):45
Masa automobila / nosivost (kg):1150/485
Dimenzije pneumatika:215 / 40 ZR 17
Dužina automobila (mm):3925
Širina automobila:1671
Visina automobila:1537
Međuosovinsko rastojanje:2465
Cena automobila (Eur):17.002

Goran Sarić - Automagazin

Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Ekskluzivno za Automagazin portal, maksimalni vozni potencijal nove Mercedesove C klase ispitao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. U višednevnoj test vožnji Petrović je ispitao mogućnosti automobila, a mi Vam prenosimo najbitnija zapažanja...
Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Već posle prve test vožnje, u kojoj je glavnu ulogu igrao aktuelni državni reli šampion, Vladan Petrović, možemo slobodno reći da je Mercedesovo obećanje ispunjeno: Mercedes-Benz C klasa je automobil koji oduševljava svojim dinamičkim potencijalom i predstavlja pravo "vitaminsko osveženje" za Mercedes-Benz. Elegantan i moćan, novi Mercedes-Benz C, sasvim opravdano, polako ali sigurno uvlači se pod kožu domaće elite...
Vladan Petrović o modelu Seat Leon Cupra

Vladan Petrović o modelu Seat Leon Cupra

Ekskluzivno za Automagazin portal, najsnažniji model u Seatovoj gami, Leon Cupra, testirao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvajamo za Vas najznačajnija zapažanja petostrukog reli šampiona naše zemlje...
Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Da li ste danas već zadrhtali? Ako niste, preporučujemo Vam najsnažniji serijski Seat automobil svih vremena, za čijim volanom zaista imate osećaj da možete sve. Automobil koji smo testirali očarao nas je zavodljivom formom, rasnim zvukom, erotičnom siluetom ali ponajviše sa brutalno ispaljenih 240 konjskih snaga, koje su nas često navodile na pomisao da saobraćaj oko nas stoji...
Vladan Petrović o Audiju A4 2.0 TDI

Vladan Petrović o Audiju A4 2.0 TDI

Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske o testiranom automobilu, Audi A4 2.0 TDI, izneo je petostruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Prenosimo Vam najznačajnija zapažanja aktuelnog državnog reli šampiona...
Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Iako nijedan detalj nije isti kao kod prethodnika, sigurno se nećete zbuniti, jer već na prvi pogled je jasno: Ovo je novi Audi A4. Dizajneri iz Ingolstadta igraju na sigurnu kartu, i iako je novi model ostao klasična trovolumenska limuzina oblih i elegantnih linija, malo više oblina jedina su veća novost u izgledu svih novijih Audija. Pomalo ljutit pogled prednjih svetala samo pojačava taj utisak...
Vladan Petrović o  Mercedesu B 180 CDI

Vladan Petrović o Mercedesu B 180 CDI

Sposobnosti modela Mercedes-Benz B 180 CDI sa nama je podelio i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Iskustvo i znanje petostrukog državnog reli šampiona i najmlađeg osvajača "Zlatne kacige" u istoriji našeg autosporta, potvrdilo je naše utiske o kvalitetu i sposobnostima testiranog automobila...
Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Monovolumen? I jeste i nije. Karavan? I jeste i nije. Compact Sports Tourer? Može i to. Zapravo, Mercedes B klase jeste zanimljiva kombinacija svega nabrojanog i nova karika u nizu dokaza da granice između klasa gube smisao. Dimenzijama B klasa spada među malo veće kompakte i popunjava "rupu" između "male" A klase i klasične limuzine kao što je C klasa...
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje