AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

U Stuttgartu su ozbiljno shvatili kritike vlasnika prethodne generacije, i Mercedes-Benz A klasa sada je automobil kod kojeg nema mesta za kompromise. Najmanji Mercedes odlikuju lepota i vrhunska tehnika, pokazujući kako je "Baby-Benz" dorastao ulasku u veliku ligu. Ali, A klasa više nije samo urbano prevozno sredstvo sa trokrakom zvezdom na masci...

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

A klasa je automobil koji nudi i puno užitka u vožnji, u šta smo se uverili testirajući model A 180 CDI AUTOTRONIC. Posle sedam godina i 1,1 miliona prodatih primeraka prve generacije A klase, niko nije sumnjao u sledeću generaciju. Već od napred "nova" generacija A klase razlikuje se od stare. Prednja svetla sada imaju izraženije linije, maska hladnjaka deluje još hrabrije, a bočna linija je neuporedivo dinamičnija i privlačnija. Obavezna zvezda ostala je na starom mestu: sjaji u sredini maske hladnjaka sa blještavim gornjim rubom. Ekipi Mercedesovih dizajnera odajemo i priznanje za izuzetnu hrabrost prilikom oblikovanja zadnjeg dela automobila. Masivna zadnja svetla i završetak sa integralnim spojlerom, sve su, samo ne "švapski" konzervativni detalji. Dizajn automobila sa zvezdom na nosu uvek je bio bezvremenski, pa tako "naš" testirani primerak, iako predstavljen pre 4 godine, deluje sveže i atraktivno. On ne fascinira na prvi pogled, ali zato traje neuporedivo duže od drugih. S obzirom da je A klasa zadržala takozvanu "sendvić konstrukciju" dvostrukog poda, automobil je i dalje prilično visok " (1593 mm). Sve površine na A klasi deluju kompaktno i jednostavno, ali su iz svakog ugla veoma lako prepoznatljive.

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Unutrašnjost A klase jeste priča koja se potpuno razlikuje od konkurenata. Zahvaljujući konstrukciji dvostrukog poda, položaj sedenja je visok, ali i izuzetno nizak u odnosu na pod automobila. Trik je u sandvič verziji poda, sa koso ugrađenim podom (koji u sudarima "tone" ispod automobila), koji omogućava odličan položaj za volanom, kao i lagani ulazak i izlazak iz automobila. U unutrašnjosti vlada pravi "mercedesovski" red. U prvom redu instrument tabla: materijali deluju izuzetno kvalitetno, raspored prekidača je savršen. Trokraki, sportski nastrojen, volan dobio je i osvetljene tipke za radio, telefon i putni kompjuter. Iskreno, pojedini detalji u A klasi podsećaju nas na skandinavsku zaljubljenost u detalje. Na prednjim sedištima je obilje mesta, i ni najšira ramena neće se osećati skučeno, dok vozačko sedište omogućava vozaču da sedi opušteno, kao kod kuće zavaljen u fotelju. Jednostavno, prostrani koncept najmanjeg Mercedesa ostavlja uverljiv utisak celom dužinom automobila. Na sve to u prtljažnik staje 435 litara, što je vrhunski rezultat u nižoj srednjoj klasi. Ukoliko preklopimo daljivi naslon zadnje klupe i sedište suvozača, A 180 CDI sposoban je da proguta čak 1995 litara.

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Iza oznake 180 CDI krije se tih i dovoljno snažan dvolitarski dizelaš opremljen turbo punjačem i Common-Rail sistemom druge generacije (pritisak punjenja od 1600 Bara). Već pri 1 200 o/min, dakle neposredno iznad praznog hoda, radilica pruža više od 200 Nm, dok maksimalnih 250 Nm isporučuje u rasponu od 1 600 i 2 600 obrtaja. Uz ovoliki Obrtni moment ovaj motor omogućava da A 180 CDI bude izuzetno lak za vožnju, bez česte potrebe za prebacivanjem stepena prenosa, koje vozač i ne mora prebaciti (testirani automobil bio je opremljen automatizovanim AUTOTRONIC menjačem). I, dok se u prvim minutama posle jutarnjeg starta još uvek blago prepoznaje princip rada, čim automobil krene, nestaje svaki pomisao na pogonsko gorivo. Smesta zaboravljate sve što ste dosad pročitali i iskusili o dizelu. U vožnji jednostavno nismo mogli da verujemo šta je ljudski um učinio od ovog 118 godina starog izuma. U sebi stalno moramo ponavljati: sediš u dizelašu, sediš u dizelašu... Čuje se samo blagi šum, ali ne od motora, već od vetra. Dobru ocenu zaslužuje i potrošnja. Tokom testa izmerili smo potrošnju u gradskoj vožnji od 11 litara na 100 pređenih kilometara, dok je na otvorenom putu "naš" A 180 CDI trošio oko 6,8 litara na svakih 100 pređenih kilometara.

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Posebnu priču o testiranoj A klasi zaslužuje izvanredni varijabilni menjač imena AUTOTRONIC, koji omogućava dva režima rada. U standardnom režimu rada "S", menjač se automatski prilagođava stilu vožnje i omogućava više obrtaje, ukoliko želite sportskiji stil vožnje. Režim rada "C" namenjen je komformoj vožnji, i pruža nežnija ubrzanja, uz manju potrošnju goriva. Ono što nam je najviše odgovaralo, jeste mod za manuelnu promenu stepena prenosa, koja omogućava promenu sedam stepeni prenosa ručno. Manuelni način rada menjača najviše nam se dopao, jer promena brzina traje treptaj oka, izbor jednog od sedam stepeni prenosa omogućava vrlo lako pronalaženje stepena prenosa za svaku situaciju i obezbeđuje daleko efikasnije kočenje. Kada smo kod kočenja, možemo samo pohvaliti inženjere Mercedes-Benza. Samo 38,5 metara puta kočenja pri 100 km/h jeste sjajan rezultat za automobil srednje niže klase. Isto tako dobro jeste i doziranje snage kočenja i otpornost na pregrevanje, što je jako važno za one koji ručicu menjača najviše drže u D modu.

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Mercedes je i kod podešavanja vešanja krenuo u sportskom smeru. U prevodu: vrhunska agilnost u gradu, sjajno ponašanje u krivinama, kao i na otvorenom putu. A klasa precizno i sa puno samopouzdanja izvodi svaki manevar, a osećaj za volanom u svakom trenutku bio je nekako poseban i prožet sportskim ambicijama. Neverovatno za vozača jednog Mercedesa, zar ne? Ni traga od karakteristične monovolumenske mekoće vešanja ili osećaja ljuljanja. Čvrsto vešanje i dovoljno precizan električni servo volan daju uravnoteženo ponašanje u vožnji, sigurno držanje zadate putanje i blago podupravljanje u brzim krivinama. Udobnost svih putnika u A klasi jeste na visokom nivou. I pri većim brzinama buka je veoma prigušena i u unutrašnjosti vlada priličan mir. Međutim, ono što nam se nije dopalo kod Baby Benza jesu nervozne reakcije na kratke poprečne neravnine i rupe na putu, i elektrohidraulični servo sistem, koji ne daje dovoljno povratnih informacija sa asfalta.

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Siguran sam da će posle ovog testa na našu adresu stići komentari "Kako si ga nahvalio..." Ali, iza svega gore pomenutog, potpisnik ovog teksta odgovorno stoji. Utisak je sasvim jasan i nedvosmislen: A klasa je kompaktan automobil, koji u svojoj klasi prednjači sa prostranošću, osećajem kvaliteta i sigurnim ponašanjem na putu, u svim uslovima vožnje. Uz sve to, među svojim konkurentima, A klasa je ozbiljan konkurent za titulu Miss. Istaknimo i to da je A klasa, koju smo dobili od uvoznika na test, bila opremljena Avantgarde paketom opreme, koji nam je pružao puno toga. Uz zaista prebogatu opremu, koja uključuje i sve bezbednosne elemente, čije nabrajanje nema smisla, posebno kada je automobil sa zvezdom na masci u pitanju, automobil je dostigao nivo pri kome i najzahtevniji ne mogu tražiti više. AVANTGARDE linija naglašava sportsku stranu A-Klase: crna maska hladnjaka visokog sjaja sa hromiranim lamelama, projekcionim svetlima, tamnije kućište zadnje svetlosne grupe, svetla za maglu i ovalna, polirana izduvna cev od nerđajućeg čelika čine da se izdvaja. Sve to dodatno je poboljšano točkovima od lakih legura od 16 inča sa 5 paoka. Sedišta su presvučena kombinacijom “Maastricht” štofa i crnom, veštačkom ARTICO kožom. Intarzija na vratima i centralna konzola su od matiranog aluminijuma dok su volan, ručna kočnica i ručica menjača presvučeni kožom.

Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Mercedes A klasa i sa svojom cenom otkriva nam šta znači reč Premium. Ali, ljubav prema trokrakoj zvezdi ne poznaje granice. Trokraka zvezda nikada nije bila jeftina, i ukoliko to prihvatite, u Vašoj garaži kočoperiće se automobil kome je jako teško naći konkurenta u klasi. Ukoliko ga kupite, od tog trenutka, srednja niža klasa, za Vas, zvaće se "A klasa". Siguran sam. Bez obzira na početnu cenu modela A 180 CDI od 22 880 Eura.

Mercedes A 180 CDI Avangarde
Motor:Turbodizel Common-Rail
Zapremina motora (cm3):1991
Stepen kompresije:18,0:1
Maksimalna snaga (KS):109 pri 4 200 o/min
Maksimalni Obrtni Moment (Nm):250 između 1 600 i 2 600 o/min
Specifična snaga (KS po L):54.7
Menjač: Autotronic varijabilni prenos, sedam brzina
dužina x širinDuadužina x širina x visina x visina
Dužina automobila (mm): 3838
Širina automobila (mm):1764
Visina automobila (mm): 1593
Međuosovinsko rastojanje (mm):2568
Zapremina prtljažnika (L):435 / 1485
Zapremina rezervoara za gorivo (L):54
Masa praznog automobila (kg):1345
Ubrzanje od 0 do 100 km/h:10,8 s
Maksimalna brzina (km/h):186
Cena standardne verzije (Eur):22 880
Test:  Mercedes A 180 CDI Autotronic - Beba je odrasla

Seriju testova GARMIN uređaja nastavili smo i u modelu Mercedesa. Testirani uređaj bio je GARMIN Nüvi 250w, koji nam je još jednom ulio poverenje i oduševio nas svojom preciznošću. Više o GARMIN uređajima za automobile možete pronaći na oficijalnom portalu uvoznika GARMIN navigacionih sistema. Goran Sarić - Automagazin

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Već posle prve test vožnje, u kojoj je glavnu ulogu igrao aktuelni državni reli šampion, Vladan Petrović, možemo slobodno reći da je Mercedesovo obećanje ispunjeno: Mercedes-Benz C klasa je automobil koji oduševljava svojim dinamičkim potencijalom i predstavlja pravo "vitaminsko osveženje" za Mercedes-Benz. Elegantan i moćan, novi Mercedes-Benz C, sasvim opravdano, polako ali sigurno uvlači se pod kožu domaće elite...
Vladan Petrović o modelu Seat Leon Cupra

Vladan Petrović o modelu Seat Leon Cupra

Ekskluzivno za Automagazin portal, najsnažniji model u Seatovoj gami, Leon Cupra, testirao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvajamo za Vas najznačajnija zapažanja petostrukog reli šampiona naše zemlje...
Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Da li ste danas već zadrhtali? Ako niste, preporučujemo Vam najsnažniji serijski Seat automobil svih vremena, za čijim volanom zaista imate osećaj da možete sve. Automobil koji smo testirali očarao nas je zavodljivom formom, rasnim zvukom, erotičnom siluetom ali ponajviše sa brutalno ispaljenih 240 konjskih snaga, koje su nas često navodile na pomisao da saobraćaj oko nas stoji...
Vladan Petrović o Audiju A4 2.0 TDI

Vladan Petrović o Audiju A4 2.0 TDI

Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske o testiranom automobilu, Audi A4 2.0 TDI, izneo je petostruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Prenosimo Vam najznačajnija zapažanja aktuelnog državnog reli šampiona...
Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Iako nijedan detalj nije isti kao kod prethodnika, sigurno se nećete zbuniti, jer već na prvi pogled je jasno: Ovo je novi Audi A4. Dizajneri iz Ingolstadta igraju na sigurnu kartu, i iako je novi model ostao klasična trovolumenska limuzina oblih i elegantnih linija, malo više oblina jedina su veća novost u izgledu svih novijih Audija. Pomalo ljutit pogled prednjih svetala samo pojačava taj utisak...
Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Formula je prosta: isti model, ista klasa, dva automobila. Za dva različita tipa kupaca. Porodični ljudi izabraće Polo, a CrossPolo oduševiće mlade. Volkswagen i ne krije da model CrossPolo atakuje na tržišni segment mlađih generacija i pripadnica lepšeg pola, sa kojima je uspešno "flertovao" njegov zanimljivi prethodnik imena Polo Fun, prodat u tri puta više primeraka od planirane brojke...
Vladan Petrović o  Mercedesu B 180 CDI

Vladan Petrović o Mercedesu B 180 CDI

Sposobnosti modela Mercedes-Benz B 180 CDI sa nama je podelio i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Iskustvo i znanje petostrukog državnog reli šampiona i najmlađeg osvajača "Zlatne kacige" u istoriji našeg autosporta, potvrdilo je naše utiske o kvalitetu i sposobnostima testiranog automobila...
Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Monovolumen? I jeste i nije. Karavan? I jeste i nije. Compact Sports Tourer? Može i to. Zapravo, Mercedes B klase jeste zanimljiva kombinacija svega nabrojanog i nova karika u nizu dokaza da granice između klasa gube smisao. Dimenzijama B klasa spada među malo veće kompakte i popunjava "rupu" između "male" A klase i klasične limuzine kao što je C klasa...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje