AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Tržište Srbije bogatije je za još jedan model sposoban za borbu sa gradskom vrevom, ali i poneku "polu-avanturu" na stazama gde nema trunke asfalta. Suzuki SX4 je automobil veoma modernog izgleda i sve traženije koncepcije. Među kompaktnim SUV modelima, bez obzira na zemlju porekla, ovo je naš trenutni favorit...

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Nastao u saradnji sa Fiatom, dizajniran u Giorgetto Giugiaro Italdesign-u i izvrsnih sposobnosti, SX4 predstavlja buđenje Suzukija iz zimskog sna. Na prvi pogled Suzuki SX4 izgleda dopadljivo, sa inovativnim zadnjim svetlosnim grupama, dinamičnom bočnom linijom i zadnjim delom. Veoma kompaktan, sa 4100 mm dužine, 1730 mm širine i 1605 mm visine i međuosovinskim razmakom od 2,5 metra, SX4 je stvoren za gradsku upotrebu. U prilog tome ide i podatak da je SX4 oko 11 centimetara kraći od prosečnih kompaktnih SUV modela, što će sigurno obradovati vozače u gradskim gužvama.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Italijani možda nisu najbolji ratnici, možda im je zemlja pomalo neorganizovana, a Vlade padaju kao kruške, ali zato su Italijani bili i ostali vrhunski majstori oblikovanja i tu im, bar za sada, niko ne može parirati. Iako je mnogo estetskih detalja Suzukija SX4 trendovski rešeno, kao što su velika prednja svetla, koja zadiru duboko u blatobrane, ovaj automobil zahvaljujući svom vrhunskom dizajnu izgleda posebno originalno, simpatično, ali istovremeno i dovoljno robusno. Novi oblik karoserije zagovara dinamične postulate, sportsku robusnost i skladno oblikovanu "zadnjicu" kod koje više nema kao nožem odrezanog kraja. Ni linije više nisu tako savršeno ravne, vučene uz pomoć lenjira.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Posle oduševljenja izgledom spoljašnjosti, iznenadila nas je pomalo hladna unutrašnjost. Istina, unutra ništa ne nedostaje, ali onaj poznati japanski "kompleks" preteranih količina plastike primenjen je i ovde. Na drugu stranu, utešila nas je funkcionalnost i ergonomija, koje su na visini zadatka. Položaj sedenja i preglednost puta za vozača su izuzetno dobri, a dostupnot svih komandi zaslužuje sve pohvale. Jedinu zamerku zaslužuju nedovoljna bočna uporišta, koja posebno nedostaju ako SX4 izložite graničnim područjima. Mesta na zadnjoj klupi ima sasvim dovoljno i za odrasle osobe, čime će ovaj automobil sigurno zadovoljiti manje porodice. Pri tome, konfiguracija prtljažnog prostora ostaje na izbor korisniku i, zavisno od položaja zadnje klupe, prima 270, odnosno 1045 litara. Broj i veličina ostava za sitnice i flaše za sok i vodu je sasvim zadovoljavajući, a moramo i pohvaliti malu plastiku na naslonu prednjeg suvozačevog sedišta, na koju možete okačiti kesu ili nešto slično.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Testirani automobil može se pohvaliti i zavidnom opremom. Tu je sigurnost osigurana sa čak šest vazdušnih jastuka, ABS, ESP, ruke ćete odmarati na kožom presvučenom volanu, muzika dopire iz CD MP3 sistema,a za lepotu se brinu atraktivne aluminijumske felne, plastični blatobrani... Sve u svemu, jako i interesantan paket opreme, kome nemamo šta zameriti. Sa najvećom snagom od 107 konjskih snaga, koju razvija pri 5600 o/min i najvećim Obrtnim momentom od 145 Nm pri 4000 o/min, već posle prvih kilometara shvatili smo da sistem promenjivog upravljanja usisnim ventilima (VVT) igra značajnu ulogu, posebno prilikom vožnje u nižim obrtajima. To snači da se testirani SX4 (1.6 VVT) nije bunio ni kada smo od njega tražili brža međuubrzanja. Potrošnja goriva u gradu iznosila je oko 11 litara na 100 pređenih kilometara, dok je na otvorenom putu ta brojka iznosila oko 7 litara na svakih pređenih 100 kilometara. Prijatno nas je iznenadio i menjač. Hodovi su kratni, a promena stepena prenosa vrši se filigranskom preciznošću. Maksimalna brzina SX4 opremljenog ovim agregatom iznosi 180 km/h, dok iz mesta do stotke stiže za samo 10,7 sekundi.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Kada je ponašanje na putu u pitanju, SX4 nam još jednom pokazuje da "krv nije voda". Suzuki ima dobru tradiciju sportskih automobila, bolje rečeno kompaktnih modela sa sportskim karakteristikama (Swift, Ignis - Juniorski reli šampionat sveta), a isto tako ni SUV kategorija, koju tangira model SX4, nije nepoznanica za japanskog proizvođača. Vođenje točkova je jako precizno, a vešanje je tako trimovano da u svakom trenutku prenosi dovoljno informacija sa podloge. Savremeno ogibljenje svoje najbolje karakteristike pokazuje na asfaltnoj podlozi i u vožnji model SX4 se jako malo razlikuje od sličnih kompaktnih modela i sigurno pruža najbolje vozne osobine u svom segmentu. U krivinama SX4 ponaša se kao riba u vodi, ali ipak u graničnim područjima treba biti jako pažljiv, jer zadnja polukruta osovina može ponekad iznenaditi, kada "stvar u svoje ruke" preuzima odlično definisana elektronika. Zaključak: Suzuki SX4 je odlično izbalansiran automobil sa direktnim upravljanjem i odličnim ponašanjem u krivinama, koje će u Vama odmah probuditi "trkački instikt". Treba istaži i činjenicu da je Suzukiju uspelo da naprve kompromis između sportske podešenosti i vešanja koje dobro trpi udarce.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Sumirajući utiske sa našeg višednevnog testiranja, zaključili smo da Suzuki sa modelom SX4 nije nameravao da zadovolji posebno razmaženu ciljnu grupu kupaca. Njima su namenjane luksuznije i snažnije verzije Grand Vitare, a SX4 kupce pronalazi među ljubiteljima lepog i praktičnog, bez posebnih aspiracija ka luksuzu. Ideja je bila ponuditi gradski automobil sa privlačnim sposobnostima i van asfalta, kao i pogonskim agregatom koji Vas neće ostaviti poslednjim u koloni. Želite li se voziti u nečemu što daje veliku preglednost puta, ili ste skloni avanturama van asfalta, odgovor nas ponovo navodi na Suzuki SX4. Cena od 16900 Eura sa carinom i PDV-om donosi pozitivne poene novom Suzukiju, posebno ako uzmemo malu potrošnju razigranog benzinca.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Tehnički detalji: Motor: 4-cilindrični redni benzinski agregat M16A postavljen napred poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregaste osovine u glavi pokretane zupčastim remenom, promenjivo upravljanje usisnim ventilima VVT, glava od lake legure, kolenasto vratilo sa 5 ležajeva, elektronsko ubrizgavanje goriva, akumulator 50 Ah, Euro IV Zapremina: 1586 cm3 Prečnik x hod klipa: 78 x 83 mm Kompresija: 10,5:1 Max snaga: 107 KS pri 5600 o/min Max Obrtni moment: 145 Nm pri 4000 o/min - Prenos snage: Ručni menjač sa pet stepeni prenosa, pogon na prednje točkove - Vešanje: Napred: McPherson opružne noge, poprečna ramena stabilizator; Pozadi: polukruta osovina sa uzdužnim ramenima, spiralne opruge i teleskopski amortizeri _ Pneumatici: 205/60 R16 - Potrošnja goriva: 7 u otvorenom saobraćaju, 11 u gradu - Masa: 1245 kg - Cena automobila: 16900 Eura sa carinom i PDV-om

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Goran Sarić - Automagazin

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Test: Mercedes-Benz C 280 Avantgarde - Vitamin C

Već posle prve test vožnje, u kojoj je glavnu ulogu igrao aktuelni državni reli šampion, Vladan Petrović, možemo slobodno reći da je Mercedesovo obećanje ispunjeno: Mercedes-Benz C klasa je automobil koji oduševljava svojim dinamičkim potencijalom i predstavlja pravo "vitaminsko osveženje" za Mercedes-Benz. Elegantan i moćan, novi Mercedes-Benz C, sasvim opravdano, polako ali sigurno uvlači se pod kožu domaće elite...
Vladan Petrović o modelu Seat Leon Cupra

Vladan Petrović o modelu Seat Leon Cupra

Ekskluzivno za Automagazin portal, najsnažniji model u Seatovoj gami, Leon Cupra, testirao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvajamo za Vas najznačajnija zapažanja petostrukog reli šampiona naše zemlje...
Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Test: Seat Leon Cupra - Mačo sa viškom testosterona

Da li ste danas već zadrhtali? Ako niste, preporučujemo Vam najsnažniji serijski Seat automobil svih vremena, za čijim volanom zaista imate osećaj da možete sve. Automobil koji smo testirali očarao nas je zavodljivom formom, rasnim zvukom, erotičnom siluetom ali ponajviše sa brutalno ispaljenih 240 konjskih snaga, koje su nas često navodile na pomisao da saobraćaj oko nas stoji...
Vladan Petrović o Audiju A4 2.0 TDI

Vladan Petrović o Audiju A4 2.0 TDI

Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske o testiranom automobilu, Audi A4 2.0 TDI, izneo je petostruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Prenosimo Vam najznačajnija zapažanja aktuelnog državnog reli šampiona...
Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Iako nijedan detalj nije isti kao kod prethodnika, sigurno se nećete zbuniti, jer već na prvi pogled je jasno: Ovo je novi Audi A4. Dizajneri iz Ingolstadta igraju na sigurnu kartu, i iako je novi model ostao klasična trovolumenska limuzina oblih i elegantnih linija, malo više oblina jedina su veća novost u izgledu svih novijih Audija. Pomalo ljutit pogled prednjih svetala samo pojačava taj utisak...
Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Test: Volkswagen CrossPolo - Nastavak uspešne priče

Formula je prosta: isti model, ista klasa, dva automobila. Za dva različita tipa kupaca. Porodični ljudi izabraće Polo, a CrossPolo oduševiće mlade. Volkswagen i ne krije da model CrossPolo atakuje na tržišni segment mlađih generacija i pripadnica lepšeg pola, sa kojima je uspešno "flertovao" njegov zanimljivi prethodnik imena Polo Fun, prodat u tri puta više primeraka od planirane brojke...
Vladan Petrović o  Mercedesu B 180 CDI

Vladan Petrović o Mercedesu B 180 CDI

Sposobnosti modela Mercedes-Benz B 180 CDI sa nama je podelio i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Iskustvo i znanje petostrukog državnog reli šampiona i najmlađeg osvajača "Zlatne kacige" u istoriji našeg autosporta, potvrdilo je naše utiske o kvalitetu i sposobnostima testiranog automobila...
Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Monovolumen? I jeste i nije. Karavan? I jeste i nije. Compact Sports Tourer? Može i to. Zapravo, Mercedes B klase jeste zanimljiva kombinacija svega nabrojanog i nova karika u nizu dokaza da granice između klasa gube smisao. Dimenzijama B klasa spada među malo veće kompakte i popunjava "rupu" između "male" A klase i klasične limuzine kao što je C klasa...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje