Vladan Petrović o Volkswagen Touareg-u 3.0 TDI

Volkswagen Touareg 3.0 TDI svoju pravu ćud pokazao je tek u rukama Vladana Petrovića. Ekskluzivno za Automagazin portal svoje utiske o test automobilu izneo je šestostruki i aktuelni reli šampion naše zamlje...

Izgled "Redizajniran model stvarno deluje puno svežije i agresivnije od prve evolucije. Izled je agresivan, ali u isto vreme elegantan. Automobil u svakom momentu izaziva poglede prolaznika i poglede drugih vozača." Unutrašnjost "S obzirom na razne mogućnosti električnog podešavanja sedišta, pronalazak optimalnog položaja za volanom nije nikakav problem. Sedišta su udobna i velika, a posebno bih istakao osećaj tvrdoće, koji je karakterističan za Volkswagenove automobile nove generacije. Iako je konzola prepuna raznih prekidača, vreme privikavanja na ovaj automobil je minimalno i sistem logiciranja komandama je odlično rešen. Unutrašnjost na zavidnom nivou."

Motor "Kao što ste i samo rekli, mislim da je ovo prava "mera" za Touarega. Kombinacija turbodizelskog Obrtnog momenta sa automatskim menjačem je pun pogodak. Motor oduševljava svojim karakteristikama na asfaltnoj podlozi. Odlično vuče u svim režimima rada, izuzetno je elastičan, a u Off-road vožnji pruža dovoljno Obrtnog momenta pri niskim obrtajima za velike uspone. S obzirom da je ovo terenac mase preko 2 tone, ubrzanje do "stotke" od 9,2 sekunde čini se veoma zanimljivim. Primećujem i da je zvučna izolacija agregata na visokom nivou i često se događalo da nam pri visokim brzinama više smeta buka vetra na retrovizorima nego zvuk motora." Menjač "Menjač je fantastičan i mogu samo da uputim pohvale inženjerima koji su radili na transmisiji. Promene brzina su uglađene i bez trzaja, i uz to jako su brze. Ako vam izmene ne teku dovoljno brzo, tu je sportski mod, koji motor "drži" u vrlo visokim brojevima obrtaja. Šestostepeni tiptronic, definitivno, isto kao i motor, zaslužuje sve pohvale. Ono što je jako važno kod terenaca je da automatika funkcioniše bez velike "zadrške" pri promeni brzina, i tu je Touareg na visini zadatka."

Teren "Iznenađen sam spremnošću Touarega za terenske uslove. Iako mnogi ovaj automobil smatraju za gradskog "šminkera", moram reći da je Touareg prilično sposoban za teren. Karoserija automobila deluje kruto kao kamen, što smo isprobali na neravnom kamenjaru rečne obale. Prilikom proklizavanja, elektronika izuzetno brzo i efikasno prebacuje Obrtni moment na točkove koji imaju čvrst kontakt sa podlogom. Terenskim iskušenjima, čak i pri vlažnoj travi, odlično su odoleveli kvalitetni Pirelli Scorpion pneumatici (dimenzija 255/55 R18). U terenskoj vožnji puno nam je pomogao i sistem koji obezbeđuje mirovanje automobila i na najvećim usponima. Kada jednom pritisnte kočnicu, sistem se automatski aktivira i vozilo miruje bez obzira da li je kočnica pritisnuta, sve do trenutka kada dodate gas. Touareg se odlično snalazio i kada smo ga preterali kroz vodu dubine preko 40 centimetara. Prvo smo ga pritiskom na dugme pored menjača maksimalno podigli, a zatim bez problema gazili kroz vodu. Pogloga je bila kamenita, ali ovaj SUV nigde nije pokazao znake zamora, već je samo grabio napred."

Asfalt "Nema preteranog ljuljanja, posebno kada Touareg maksimalno spustimo (na slici ispod), zahvaljujući vazdušnom ogibljenju. Ipak, već u prvim vezanim krivinama shvatamo da se velika masa Touarega i visoke "noge" opiru naglim promenama smera, a svako preterivanje odmah uključuje elektroniku. Sve u svemu, osećaj za volanom je veoma dobar, dok vozite snažan i moćan automobil fantastičnog izgleda. Uz sve to, ubrzanja su veoma dobra, a preticanja prava rutina." Goran Sarić - Automagazin