Najnovije vesti iz auto industrije
Vladan Petrović o modelu Seat Leon Cupra
Objavljeno: 16.07.2008.
Ekskluzivno za Automagazin portal, najsnažniji model u Seatovoj gami, Leon Cupra, testirao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvajamo za Vas najznačajnija zapažanja petostrukog reli šampiona naše zemlje...
Spoljašnji izgled
"Seat Leon izgleda odlično, ali model Cupra trebali su više odvojiti od "običnih" modela. Leon izleda odlično već u standardnoj verziji, što se može očekivati od Seata. Agresivno i sportski. Ali, Cupra bi trebala biti malo više drugačija. Razlika na karoseriji nema, što je prava šteta za automobil sa ovako velikim sportskim potencijalom. Mislim da nije u redu da neki FR TDI modeli izgledaju agresivnije i moćnije od Cupre, koja je najjači serijski Seat ikada napravljen."

Unutrašnjost
"Položaj za volanom je odličan i tipično sportski. U automobilu se sedi izraženo nisko, a robusna i izbačena instrument tabla daje osećaj kompaktnosti. Položaj sedenja lako je podesiti i višim osobama, a menjač i središnja konzola nalaze se na idealnoj udaljenosti. Volan je podesiv po visini i dubini, a posebno bih pohvalio funkciju podešavanja volana preko dugmte na stubu. Ručica menjača urađena je u sportskom duhu, ali bi bilo boje da je malo manjih dimenzija. Izgled sportskog kožnog volana je za desetku, i ruke se prosto lepe za njega."

Motor
"Odličan motor, sa dobrom krivom razvoja snage. Mislim da je linearan razvoj snage bio jedino rešenje da se 240 KS prenese na podlogu bez previše rasipanja. Cupra odlično vuče iz niskih obrtaja, a ako hoćemo da izvučemo maksimum, možemo slobodno šaltati u zoni oko crvenog područja obrtaja, jer se 2.0 TFSI ne ponaša kao ostali turbobenzinci. Motor se ponašao kao "atmosferac" i ako hoćemo maksimum moramo ga držati u visokim područjima obrtaja. I, ne samo to. Mislim da je malo turbobenzinaca koji raspolažu sa ovolikom snagom, a u isto vreme mogu se voziti bez nervoze i preteranog napora u normalnom saobraćaju. Menjač je krathih hodova, ali bi distanca između treće i pete brzine mogla biti malo jasnija."

Ponašanje u vožnji
"Automobil raspolaže sa velikom snagom, ali treba biti pažljiv i ne treba preterivati. Jer, ne treba zaboraviti da visok Obrtni moment ponekad zavrti točkove u prazno kada to ne očekujemo. U brzim krivinama, kada se motor nalazi u visokim područjima obrtaja prednji točkovi mogu se zavrteti u prazno zbog velike snage, i naglo proširiti putanju kretanja. Ali, i prosečni vozači sigurno će biti zadovoljni ponašanjem automobila, jer je jako agilan i okretan u sporim krivinama, a uz umeren gas pruža puno zadovoljstva u brzim krivinama. Takođe, volan je jako dobro podešen, jer pruža adekvatan otpor u brzoj vožnji, dok u normalim uslovima vožnje omogućava lako manevrisanje i lako parkiranje. Dodatnu sigurnost u vožnji ulivaju i odlične kočnice koje lagano zaustavljaju Cupru. Ako tražimo manu, onda je to možda malo brutalniji odziv kočnice za prosečnog vozača. Ali, period privikavanja je sigurno minimalan."
Goran Sarić - Automagazin
Pred nama je odlično sredstvo protiv zimskog neraspoloženja. Opel Corsa OPC je automobilski antidepresiv u najboljem obliku, a ko u glavi isključi ESP, u ovom automobilu može usred zime osetiti žar letnje vručine. I, zaista, dok vozi ovu malu "ljutu papričicu", čovek se nalazi u svom filmu, u svetu koji je višestruko brži od normalnog. Prvi pomisao kada sednete u ovaj automobil je: "Pa, ovo je igračka!"...
Za nekoliko dana u Srbiji će biti predstavljena nova generacija modela Toyota Avensis, koja će naslediti dobro poznati model predstavljen 2003. godine. Konzervativna, ali udobna, pomalo dosadna, ali štedljiva - u svakom slučaju Toyota Avensis je uvek je bila pravi izbor za promišljene kupce koji mnogo voze. Posle višednevne vožnje, možemo slobodno reći da odlazeća generacija Avensisa u penziju ide uzdignute glave i bez štapa...
Fanovi Seat automobila, koji su šest godina čekali na novu generaciju modela Ibiza, konačno su dočekali. Nova generacija Seat Ibize dolazi nam na potpuno novoj platformi, koju će koristiti i dolazeći, novi VW Polo. Seat za sebe tvrdi da automobile pravi srcem, a naši utisci posle višednevne vožnje govore nam da je u ovom slučaju veliku ulogu igrao i zdrav razum. I, u tome nema ništa loše, jer Ibiza je za Seat nešto posebno...
Savršen dizajn i idealna usklađenost svih paramatara koji obezbeđuju užitak u vožnji kod Honde se ne očekuju, već podrazumevaju. Kao što se podrazumeva da su bakini kolači najbolji na svetu, tako se sportski nastup Honde ne dovodi u pitanje. Kada svemu dodamo i početnu cenu od 24.000 Eura, shvatamo da je novi Accord velika kost u grlu Mercedesu, BMW-u i Audiju, koji primaju možda i najteži udarac u srednjoj klasi. I to, u pleksus...
Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske o testiranom Hyundai i10 izneo je Vladan Petrović, šestostruki i aktuelni reli šampion naše zemlje, i najmlađi osvajač "Zlatne kacige" najznačajnijeg priznanja iz oblasti autosporta u našoj zemlji...
Hyundai Atos oduvek je negovao pojam pouzdanog, povoljnog i trajnog prevoznog sredstva, namanjenog onima koje ne zanimaju trendovi. Ali, i to se promenilo. Njegov naslednik sada se zove Hyundai i10. Lepši je, a već poznatim kvalitetima pridružio se i moderan dizajn: i10 izgleda naduvano i praktično. Ako se i i10 vremenom pohvali pouzdanošću na kakvu nas je Hyundai navikao, mogao bi postati važan igrač u klasi gradskih automobila...
Prilikom testiranja modela Toyota Auris 1.4 D-4D, svojim savetima nesebično nam je pomogao aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Ekskluzivno za Automagazin portal, šestostruki državni reli šampion otkriva svoje utiske o testiranom automobilu...
Sudeći prema prodajnim rezultatima na svetskom nivou, Toyotina nova beba preskočila je neke faze u odrastanju, pa je umesto da puže, odmah počela da trči. Prostran, sa dinamičnim dizajnom i atraktivnom unutrašnjošću, Auris nas je impresionirao sa štedljivim 1.4 D-4D agregatom, koji razvija verovartno najkvalitetnijih i najefikasnijih 90 konjskih snaga trenutno na našem tržištu...
Volkswagen Touareg 3.0 TDI svoju pravu ćud pokazao je tek u rukama Vladana Petrovića. Ekskluzivno za Automagazin portal svoje utiske o test automobilu izneo je šestostruki i aktuelni reli šampion naše zamlje...