AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Monovolumen? I jeste i nije. Karavan? I jeste i nije. Compact Sports Tourer? Može i to. Zapravo, Mercedes B klase jeste zanimljiva kombinacija svega nabrojanog i nova karika u nizu dokaza da granice između klasa gube smisao. Dimenzijama B klasa spada među malo veće kompakte i popunjava "rupu" između "male" A klase i klasične limuzine kao što je C klasa...

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Mercedesovi stručnjaci su u modelu B klasa iskombinovali inovativnu arhitekturu i monovolimenski osećaj unutrašnjosti A klase sa prestižom i elegancijom E klase. Rezultat je automobil što objedinjuje porodično vozilo, automobil za slobodno vreme koji nudi puno prostora, ali i poslovni automobil. Dužina od 4,27 metara svrstava B klasu među veće kompakte, a zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju od 2.778 mm prostora ima kao u S limuzini. Čak 70 procenata ukupne dužine B klase iskorišćeno je za smeštaj putnika i prtljaga. Ušteda u prostoru za motor i menjač postignuta je korišćenjem tzv. "sendvič konstrukcije", gde se motor i menjač delom nalaze u kratkom prednjem motorskom prostoru, a delom ispod putničkog prostora. Pogađate, ovaj koncept preuzet je od manjeg brata, A klase, sa kojim B deli vešanje, motore i menjače.

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Što se tiče dizajna Mercedes B klasa još jednom nam dokazuje da je evolucija umesto revolucije moto koji donosi rezultate i od kojeg nemačka kompanija već godinama ne odstupa. Naduvana karoserija A klase sledi dokazano profitabilnu formulu, pa nove linije i obrisi samo dodatno potvrđuju snažnu pripadnost Mercedes porodici. Već posle par minuta druženja sa Mercedes B klasom zaključujemo da je automobil najprivlačniji spreda, a najzanimljiviji pozadi. Opšti utisak o izgledu B klase najsnažniji je spreda. Kombinacija mekanih i oštrih linija prednjeg dela i vetrobranskog stakla razvučenog maksimalno u širinu daju sportski, pomalo agresivan utisak. Izdignuti poklopac motora koji se u V formi sužava prema sredini ostavljajući bokove na nižem nivou, sugeriše mišićavost i snagu automobila. Zadnji deo B klase deluje stisnuto, pomalo na silu skraćen, iako nije odbojan. "Automobil uživo izgleda glomaznije i masivnije nego na fotografijama. Atraktivan je i vozeći ga Beogradskim ulicama privlačio je poglede na svakom koraku. Iako dizajnom prednjeg dela podseća na A klasu, B klasa ima nešto svoje neobično. Izgled je zanimljiv, ali nije isto efektan iz svakog ugla. Kod B klase primećujem izdužene proporcije, mišićave bokove i stakla koja su duža i niža, što nije karakteristično za MPV modele." - svoje impresije o B klasi započnje Vladan Petrović, petostruki državni reli šampion.

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Najzanimljiviji deo B klase jeste njena unutrašnjost. Već prilikom ulaska u automobil osećamo prednosti "sendvič konstrukcije", jer je pod od zemlje udaljen velikih 45 centimetara. Time su inženjeri Mercedes-Benza uspeli ne samo da olakšaju ulazak i izlazak iz automobila, koji prosto ne osetite, već je u pitanju savršeno rešenje i sa gledišta bezbednosti. Vozač koji je imao iskustva sa A klasom, u B klasi oseća se kao kod kuće, ali moramo priznati da se već po ulasku u automobil oseća 21 centimetar veće međuosovinsko rastojanje. Prostranost kabine izdašnija je nego što se može naslutiti spolja. Čak ni osobe iznad prosečne visine u B klasi ne sede ukošenih nogu ili pognute glave. Vladan Petrović potvrdio nam je specifičnost Mercedesove koncepcije: "Ulazak u automobil je neobično lagan, kao i izlazak iz njega. U B klasi sedi se pivišeno u odnosu na podlogu, ali kada pronađete idealan položaj, zaboravite da sedite visoko. Samo Vas retrovizori, koji su položeni neobično nisko, podsećaju na to. Sve pohvale inženjerima Mercedesa za vozačevu ergonomiju. Sve je na idealnom mestu, baš tamo gde očekujete da bude. Sedišta su jasno profilisana i pružaju lep osećaj u vožnji i puno povratnih informacija. Ono što primećujem, a što je karakteristično za Mercedes jeste položaj volana, koji je pod uglom od skoro 90 stepeni u odnosu na instrument tablu i to mi sd jako sviđa. Ako moramo tražiti mane, onda je to širok A stub koji ometa bočni pogled npr. prilkom izlasa iz bočnih u glavnu ulicu, a smeta i prilikom prolazaka kroz veće serpentine."

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Kokpit automobila, takođe, je identičan kao onaj u A klasi, kao i volan i funkcije na njemu. U svakom slučaju prikladne komande osiguravaju sigurnu i ugodnu vožnju u ovom automobilu, što je, takođe odlika većine Mercedesovih modela. Enterijer B klase ističe se i varijabilnošću i visokim kvalitetom, što je odlika Mercedesovih automobila. Dakle, kokpit je izrađen u klasičnom stilu koji preferira funkcionalnost i upotrebljivost, bez bespotrebnih šljaštećih i sofisticiranih ekrana i funkcija. Sve je podređeno vozaču i njegovom sigurnom ovladavanju komandama. Zadnja klupa može se sklopiti, a prtljažnik u osnovi nudi zapreminu od 544 litara, dok se preklapanjem zadnjih sedišta podiže na 1.530 litara. Uz pomoć sistema EASY-VARIO ili EASY-VARIO-PLUS moguće je povećati taj prostor do 2245l. Pristup prtljažniku je ergonomski odlično oblikovan i omogućava prevoz kabastijih predmeta. Već standardna oprema B klase uključuje klima uređaj, centralno zaključavanje, elektirčne podizače prozora, kompletan set vazdušnih jastuka, ABS, ESP, BAS...

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Test automobil, model B 180 CDI pogonjen je savremenim turbodizel četvorocilindričnim agregatom zapremine 1991 cm3. Agregat razvija 109 konjskih snaga pri 4.200 o/min i Obrtni moment od 250 Nm, koji je dostupan u rasponu obrtaja radilice od 1.600 do 2.600/min. Samo 54 konjske snage po litri zapremine ukazuje na "rasterećenost" agregata, ali činjenica da iz mesta do "stotke" automobil težak preko 1.4 tone ubrzava za samo 11,3 sekunde i postiže maksimalnih preko 180 km/h, uz prosečnu potrošnju od 5,5 litara na 100 km, govore o kvalitetu modela B 180 CDI. Ono što nas je istinski iznenadilo jeste potrošnja goriva. Precizan putni računar na otvorenom putu često nam je ispisivao prosečnu potrošnju manju od 5 litara. Iako na papiru 11,3 s potrebne do stotke ne oduševljavaju, za volanom B klase osećaj je sasvim drugačiji. Međuubrzanja su izuzetno uverljiva i stvaraju osećaj da agregat poseduje koji "konjić" više. Automobil snažno vuče u svim stepenima prenosa, pa čak i u šestom stepenu prenosa, koji je dužeg prenosnog odnosa. Za brzo preticanje potrebno je samo stisnuti gas i šaltanje u niži stepen biće potrebno samo u retkim situacijama. Utisci Vladan Petrovića o pogonskom agregatu su pozitivni: "Prepoznatljiv je zvuk motora Mercedesovih dizel motora. Na leru radi bučno sa prepoznatljivim neprigušenim i reskim zvukom. Iako se ne razbacuje konjskim snagama, motor je sasvim dovoljan za prosečnog kupca. Motor ne oduševljava brutalnim ubrzanjima, ali u B klasi obezbeđuje odličnu elastičnost i sigurna preticanja. Prijatno iznenađenje je i šestostepeni menjač koji mekano, nečujno i precizno upada u brzine. Menjač je odlično uparen sa motorom, i uvek ćete lako pronaći odgovarajući stepen prenosa, bez obzira na situaciju u kojoj se nalazite."

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Iako je karoserija povišena, jedinstvena konstrukcija zadnjeg trapa oivičena snažnim nosačem u obliku slova "U" i prednje vešanje tipa McPherson, niže i šire gume elementi su koji kompenzuju rast visine. Dobrom i sigurnom "ležanju" na putu doprinosi i širok trag točkova, koji obezbeđuje da težište ostane nisko. Naginjanja karoserije su izuzetno mala, a reakcija sistema elektornske kontrole stabilnosti (ESP) osetićete samo u nesmotreno prebrzim ulascima u kratke krivine. Tada do izražaja dolazi i veća masa i veće dimenzije automobila koje umanjuju agilnost. "Čvrsta platforma i kvalitetno, tiho i čvrsto vešanje. Bez obzira na gabarite karoserije, oduševljava laka mogućnost namernog zabacivanja i ispravljanja putanje bez ljuljanja kao u nekom kompaktnom modelu. To me je prijatno iznenadilo. S obzirom na visinu od preko 1,6 metra, očekivao sam više ljuškanja, ali ništa od toga. B klasa se čvrsto drži puta, bez neprirodnog naginjanja, i osećaj je kao da vozite savršen kompaktni automobil. Na svakom metru oseća se zrelost Mercedesovog vešanja. Iako se od ovog proivođača očekuje udobnost kao u krstarici, B klasa pruža odličan osećaj u vožnji i dovoljno je agilna za bržu vožnju. Jedina mana je podupravljanje i tromost vešanja koja do izražaja dolaze samo u bržim prolascima kratkim oštrim krivinama, ali sve je u granicama sigurnog ponašanja na putu. Sviđa mi se i podešenost ESP sistema, koji radi uglađeno i tačno kada treba, bez iznenadnih i zbunjujućih reakcija."- zaključuje Vladan Petrović.

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - Od svega po malo

Mercedes-Benz nikada nije bio i nikada neće biti jeftin automobil. 27.246 Eura nije mala investicija, ali uz prostorne i funkcionalne kvalitete, ne treba zaboraviti na dokazane motore, filigranski kvalitet izrade, dobru opremljenost, i konačno, a možda i najvažnije, Mercedesov snažan imidž, koji svaku investiciju čini isplativom.

Mercedes B 180 CDI
Tip motora:4 cilindra, redni, turbodizel, Common-Rail koncepcije
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1991
Max. Snaga (KS pri o/min):109 / 4200
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):250/ 1600 - 2600
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):11,3
Maksimalna brzina (km/h);183
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:6,4 / 4,4 / 5,3
Prtljažni prostor (cm3): 544/ 1530
Zapremina rezervoara (L):54
Masa automobila / nosivost (kg):1435/445
Dimenzije pneumatika:205/55 R16
Dužina automobila (mm):4270
Širina automobila:1777
Visina automobila:1603
Međuosovinsko rastojanje:2778
Cena automobila (Eur):27.246

Goran Sarić - Automagazin

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Korejanci već odavno nisu egzotika, a ni Kia, najstariji korejski proizvođač automobila, više nije samo proizvodna traka za licencirane modele pregažene vremenom. Kia se golemim koracima sa svakim novim modelom i u dizajnerskom smilsu približava evropskim kupcima, a model Pro Cee'd jeste još jedan model koji potvrđuje visoke ambicije Kie. Pred nama je automobil cupeovske siluete, kojeg pogoni štedljivi turbodizel agregat i koji se može pohvaliti sedmogodišnjom garancijom...
Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Honda Legend u rukama novopečenog šampiona Srbije u reliju pokazala je svoje pravo lice. Šestostruki državni reli šampion, ekskluzivno za Automagazin portal, otkriva svoje utiske o Hondi Legend 3.5 VTEC...
Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Honda Legend je automobil koji sjedinjuje performanse, udobnost, sigurnost i atletski dizajn. Petometarska limuzina, prosečno oko 15 centimetara duža od konkurenta, i u svojoj četvrtoj generaciji dolazi nam sa istom strategijom kao i kod prethodnika: jedna motorizacija i bogata oprema. Kada svemu dodamo i pogon na sve točkove, shvatamo da evropski trio (Mercedes, Audi i BMW) ima puno razloga za brigu...
Vladan Petrović o Toyoti Corolli 1.4 D-4D MMT

Vladan Petrović o Toyoti Corolli 1.4 D-4D MMT

Ekskluzivno za Automagazin portal, Toyotu Corollu opremljenu "Multi-mode Manual Transmission" sistemom testirao je i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvojili smo za Vas najznačajnije utiske petostrukog državnog reli šampiona...
Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

O veličini imena Corolla dovoljno govori prosta računica: Svakog dana u poslednje 42 godine prodate su prosečno 2.152 Corolle, ili svakih 40 sekundi u pomenutom periodu u svetu je prodata prosečno jedna Corolla. Ali, Japanci ne spavaju na lovorikama. "Naša" testirana Corolla bila je opremljena štedljivim 1.4 D-4D motorom i manuelnim menjačem sa više režima rada (MMT) i komandama na volanu. Baš kao što ima Jarno Trulli u svom F1 bolidu...
Vladan Petrović o Hyundai Getzu 1.4

Vladan Petrović o Hyundai Getzu 1.4

Ekskluzivno za Automagazin portal, Vladan Petrović nastavlja svojim stručnim komentarima da otkriva prednosti i mane testiranih automobila. Petostruki reli šampion Srbije vozio je gradski Hyundai Getz, a mi Vam prenosimo njegove najznačanije utiske...
Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Testirani Hyundai Getz 1.4 jeste simpatičan gradski automobil koji zaslužuje da bude češće viđen gost na našim ulicama, kako zbog svoje povoljne cene, tako i zbog odličnog kvaliteta i završne obrade. Kompaktan, snalažljiv i u svakoj situaciji agilan, maleni Getz još jednom nam pokazuje da je doba "korejskih plastikanera" daleko iza nas...
Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Ekskluzivno za Automagazin portal, maksimalni vozni potencijal nove Mercedesove C klase ispitao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. U višednevnoj test vožnji Petrović je ispitao mogućnosti automobila, a mi Vam prenosimo najbitnija zapažanja...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje