AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Suzuki Swift 1.5 VVT - Još uvek ima ono nešto

Test: Suzuki Swift 1.5 VVT - Još uvek ima ono nešto

Malo po malo, novi Suzuki Swift postao je često viđen stanovnik na putevima u Srbiji. Sa dizajnom Minija, nasmejanim licem, visokom bočnom linijom i kratkim prevesima, Swift je već osvojio srca mladih kupaca u našoj zemlji. A, kako i ne bi kada izgleda podjednako atraktivno i samouvereno kao i engleski original, a košta upola jeftinije...

Test: Suzuki Swift 1.5 VVT - Još uvek ima ono nešto

Sredinom devedesetih godina prošlog veka Suzuki Swift je bio veliki hit. Izdržljiv, živahan i okretan automobil, dopadao se svim generacijama. Mlađim vozačima njegova verzija GTi bila je "predmet želja" a stariji su uglavnom bili oduševljeni smirenijom i manje snažnom verzijom. U skladu s tim, uspeh je bio zagarantovan. Iako se nije proizvodio skoro deset godina, nova generacija japanskog mališana nije izgubila "ono nešto" čime je zračio prethodnik. Uz sve to, Swift se odlično pozicionirao među brojnim konkurentima. Za pola broja je manji od najopasnijih rivala Clia i Punta, a potencijalni kupci dvaput će razmisliti ako definišu širi izbor modela. Jednako je zanimljiv i onima koji traže drugi auto za grad, pa tragaju za još manjim automobilima. Uz to, u dobro odmerene dimenzije uklopljen je odličan dizajn koji će se svideti muškarcima, ali i devojkama. U isto vreme je dinamičan sportski nastrojen automobil za studenta koji želi da se zapazi njegova ljubav prema vožnji, ali i simpatičan "autić" za devojku koja muku muči s parkiranjem, a zna šta je lepo.

Test: Suzuki Swift 1.5 VVT - Još uvek ima ono nešto

Iako je na tržištu već preko četiri godine, vozeći Suzuki Swift bili smo stalno predmet pažnje. To nas i ne čudi, jer kada se zagledate malo bolje, automobil neodoljivo podseća na BMW-ov Mini. Ista svetla što vedro gledaju na put, isti kratki prevesi, ista visoka bočna linija, isto strmo vetrobransko staklo, isti crni A-stub i ista ravna linija što se proteže od poklopca motora do kraja vozila. I na kraju zadljica tipa Jenifer Lopez. Japanski dizajneri očigledno su u svom studiju imali fotografiju novog Minija. Ne smeta. Swift na putu deluje atraktivno i samouvereno. Ali, svi smo već dobro upoznali dizajn novog Swifta, koji je stekao status "Imidž automobila".

Test: Suzuki Swift 1.5 VVT - Još uvek ima ono nešto

Unutrašnjost Suzuki Swifta prijatno nas je iznenadila. Od prednjih sedišta smo i očekivali da nas lako i prijatno prihvate, ali to niko nije očekivao od zadnje klupe. Zahvaljujući pametnom korišćenju prostora, relativno mala dužina automobila (3,7 m) ne oseća se toliko u unutrašnjosti. Swift je prostran onoliko koliko to može biti, s obzirom na male dimenzije. Primetili smo i da prostranost iznad glava putnika dodatno podiže taj osećaj komfora. Ako bismo tražili manu kada je udoban smeštaj u pitanju, onda bi to bio otežan ulazak na zadnje sedište zbog kratkih zadnjih vrata. Unutrašnjost Swifta karakteriše i precizna izrada i temeljno urađeni spojevi koji bi posramili i mnogo skuplje konkurente. to se tiče kvaliteta materijala, kao što su presvlake na sedištima i plastični paneli na vratima, oni su upravo onakvi kakve i očekujemo u ovoj klasi automobila. Kokpit je vrlo jednostavan i japanci nisu komplikovali sa ergonomijom, pa se u Swiftu vrlo brzo osećate kao kod kuće. Pregledan je i lagan za vožnju, zbog čega je i odličan izbor za vozače početnike. Sigurno najkopetentnija ličnost za ocenjivanje položaja sedenja jeste višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović: "Iako sam očekivao sedište prićvršćeno za pod, u Swiftu vozači sede relativno visoko. To omogućava odličnu preglednost, ali i lagan ulazak i izlazak iz automobila, što će se sigurno svideti široj ciljnoj grupi kupaca. Prednja sedišta nude obilje mesta i sigurno se ni najšira ramena neće osećati skučeno. Ono što sam primetio jeste odlično bočno držanje tela u krivinama. Nema onog klizanja po sedištu koje je karakteristično za male gradske automobile. Ni volan nije samo za upravljanje, jer izgleda atraktivno i sportski. Swift definitivno još uvek ima ono "nešto" što je imao prethodnik."

Test: Suzuki Swift 1.5 VVT - Još uvek ima ono nešto

Pod poklopcem test automobila krio se 1.5-litarski Suzuki VVT agregat snage 100 konjskih snaga. Agregat maksimalnu snagu razvija pri 5.900 o/min, dok je maksimalni Obrtni moment od 133 Nm dostupan već pri 4.100 o/min. Motor u neutralnom položaju radi izuzetno tiho i uglađeno, i veoma mirno, bez vibracija. Svoje utiske o agregatu izneo je i Vladan Petrović: "Motor Suzuki Swifta samo je potvrdio moja očekivanja. Živahan, razigran, elastičan ali i sklon visokim obrtajima. Motor se velikom brzinom odaziva na gas. Iako nema veliku krajnju snagu, zahvaljujući varijabilnom upravljanju otvaranja ventila (Valve Timing - Intelligent), Swift dobro povlači iz niskih obrtaja, što će sigurno obradovati one koji ne vole često šaltanje u gradskoj vožnji. Mislim da je ovaj motor sasvim dovoljan za ovako lagan automobil. Ručica menjača nalazi se na idealnoj poziciji i bez obzira na položaj sedišta i volana, uvek je na dohvat ruke. Pritom se savršeno precizno kreće kroz svih pet stepeni prenosa i predstavlja odličnu vezu vozača sa motorom."

Test: Suzuki Swift 1.5 VVT - Još uvek ima ono nešto

Pravo je uživanje voziti Suzuki Swift po krivudavim putevima, gde se japanski mališan ponašao kao karting. Napred McPherson i nazad torziono oslanjanje su standardni za ovu klasu automobila, ali u Swiftu veoma dobro složeni. Svaki brz prolazak kroz krivinu u nama je probudio sećanje na slavna GTi vremena. Bar smo mislili da su naši prolasci kroz krivine bili brzi, sve do trenutka kada je za volan seo popularni Petrović: "I kod podešavanja vešanja, Suzuki je išao u sportskom smeru. Swift omogućava vrhunsku okretnost u gradu, odlično ponašanje u krivinama. Električni servo volan dobro je podešen. Lagan je, ali ne i prelagan. Primetio sam da Swift može da pruži puno užitka i u brzoj vožnji. Iako deluje visoko, Swift ima nisko težište, koje uz kratko međuosovinsko rastojanje budi sportske ambicije. Ipak, ovde treba biti oprezan, jer iako je prisutno sigurno držanje pravca, u brzim krivinama često treba smirivati karoseriju, jer je prisutno blago podupravljanje. Ipak, za prosečnog vozača ponašanje u vožnji je idealno precizno, i čak ni iznenadne promene pravca ne mogu automobil izbaciti iz ravnoteže."

Test: Suzuki Swift 1.5 VVT - Još uvek ima ono nešto

14.400 Eura treba izdvojiti za testirani Suzuki Swift 1.5 VVT GS, što je znatno manje od podjednako i lošije opremljene konkurencije. Zaista nije puno za prelepi gradski automobil sa sjajnim vešanjem, preciznim upravljanjem, živahnim motorom i tradicionalno japanski izdašnom opremom (automatski klima uređaj, aluminijumski naplatci 15”, radio CD MP3/WMA sa 6 zvučnika, multifinkcionalni volan, info displej, elektro servo uređaj, ABS sa EBD, 8 vazdušnih jastuka, grejanje prednjih sedišta, svetla za maglu, smart key (otvaranje vrata i pokretanje motora bez upotrebe ključa), daljinsko otključavanje, kožni volan, kodirani ključ sa imobilajzerom, električni podizači prednjih prozora, električno podesivi retrovizori sa grejačima...

Suzuki Swift 1.5 VVT GS
Tip motora:4 cilindra, redni, benzinski, dva bregasta vratila u glavi
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1490
Max. Snaga (KS pri o/min):100 / 5900
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):133 / 4100
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):10
Maksimalna brzina (km/h);185
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:8 / 5,3 / 6,5
Prtljažni prostor (cm3): 213 / 562
Zapremina rezervoara (L):45
Masa automobila / nosivost (kg):
Dimenzije pneumatika:185/60 R15
Dužina automobila (mm):3696
Širina automobila:1690
Visina automobila:1500
Međuosovinsko rastojanje:2390
Cena automobila (Eur):14.100

Goran Sarić - Automagazin

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Korejanci već odavno nisu egzotika, a ni Kia, najstariji korejski proizvođač automobila, više nije samo proizvodna traka za licencirane modele pregažene vremenom. Kia se golemim koracima sa svakim novim modelom i u dizajnerskom smilsu približava evropskim kupcima, a model Pro Cee'd jeste još jedan model koji potvrđuje visoke ambicije Kie. Pred nama je automobil cupeovske siluete, kojeg pogoni štedljivi turbodizel agregat i koji se može pohvaliti sedmogodišnjom garancijom...
Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Honda Legend u rukama novopečenog šampiona Srbije u reliju pokazala je svoje pravo lice. Šestostruki državni reli šampion, ekskluzivno za Automagazin portal, otkriva svoje utiske o Hondi Legend 3.5 VTEC...
Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Honda Legend je automobil koji sjedinjuje performanse, udobnost, sigurnost i atletski dizajn. Petometarska limuzina, prosečno oko 15 centimetara duža od konkurenta, i u svojoj četvrtoj generaciji dolazi nam sa istom strategijom kao i kod prethodnika: jedna motorizacija i bogata oprema. Kada svemu dodamo i pogon na sve točkove, shvatamo da evropski trio (Mercedes, Audi i BMW) ima puno razloga za brigu...
Vladan Petrović o Toyoti Corolli 1.4 D-4D MMT

Vladan Petrović o Toyoti Corolli 1.4 D-4D MMT

Ekskluzivno za Automagazin portal, Toyotu Corollu opremljenu "Multi-mode Manual Transmission" sistemom testirao je i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvojili smo za Vas najznačajnije utiske petostrukog državnog reli šampiona...
Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

O veličini imena Corolla dovoljno govori prosta računica: Svakog dana u poslednje 42 godine prodate su prosečno 2.152 Corolle, ili svakih 40 sekundi u pomenutom periodu u svetu je prodata prosečno jedna Corolla. Ali, Japanci ne spavaju na lovorikama. "Naša" testirana Corolla bila je opremljena štedljivim 1.4 D-4D motorom i manuelnim menjačem sa više režima rada (MMT) i komandama na volanu. Baš kao što ima Jarno Trulli u svom F1 bolidu...
Vladan Petrović o Hyundai Getzu 1.4

Vladan Petrović o Hyundai Getzu 1.4

Ekskluzivno za Automagazin portal, Vladan Petrović nastavlja svojim stručnim komentarima da otkriva prednosti i mane testiranih automobila. Petostruki reli šampion Srbije vozio je gradski Hyundai Getz, a mi Vam prenosimo njegove najznačanije utiske...
Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Testirani Hyundai Getz 1.4 jeste simpatičan gradski automobil koji zaslužuje da bude češće viđen gost na našim ulicama, kako zbog svoje povoljne cene, tako i zbog odličnog kvaliteta i završne obrade. Kompaktan, snalažljiv i u svakoj situaciji agilan, maleni Getz još jednom nam pokazuje da je doba "korejskih plastikanera" daleko iza nas...
Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Ekskluzivno za Automagazin portal, maksimalni vozni potencijal nove Mercedesove C klase ispitao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. U višednevnoj test vožnji Petrović je ispitao mogućnosti automobila, a mi Vam prenosimo najbitnija zapažanja...
2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje