AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Sećate li se japansko-britanskog braka kada je Honda držala Rover pod svojom upravom? Iz tog vremena nastao je SUV imena CR-V. Iako mu ime nije nimalo maštovito, CR-V u svojoj trećoj generaciji dolazi nam kao atraktivan automobil koji kod posmatrača stvara želju za posedovanjem. Na višednevnom testu imali smo model Honda CR-V 2.2 i-CTDi, koji ponosno nudi temperament i harizmu jednog Honda automobila...

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Nepisano pravilo glasi da svaka nova generacija novog modela prvenstveno donosi rast dimenzija u svim pravcima. Ali, ne i kod CRV-a. U slučaju Honde CR-V, povećala se samo širina, i to sa 178,5 na 182 centimetra. Visina automobila ostala je identična prethodnom modelu (168 centimetara), a dužina je smanjena sa 463 na 452 centimetra, što je postignuto premeštanjem rezervnog točka sa poklopca prtljažnika u prostor ispod poda. Dimenzije nam govore da se svojim gabaritima CR-V opasno približava srednjoj klasi, ali međuosovinsko rastojanje od 262 centimetra otkriva gene kompakta. Podsetimo, prva generacija CR-V modela predstavljena je 1995. godine, a druga generacija na tržište je stigla 2001. Treća generacija, koju smo dobili na test, osmišljena je kao automobil koji bi trebao obezbediti luksuz i udobnost putničke limuzine i snalažljivost i praktičnost jednog terenca. Izostanak rezervnog točka na vratima prtljažnika pokazuje nam da Honda odustaje od pravih off-road ambicija, a automobil čini kompaktnijim i sve bližim kompakt modelima.

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Izgled Honde CR-V govori nam da je to najsportskiji SUV na tržištu i predstavlja "izvinjenje" za izgled prethodne generacije. Kroz pomalo "ljut" izraz lica, Japanci su uspešno naglasili sportski duh automobila, a svetlima bademastog izgleda i sa puno oblina automobil je postao prefinjen i dinamičan. Automobil izgleda kompaktno i atraktivno, uprkos dimenzijama koje nisu zanemarive. Tome doprinose detalji, kao što je zakrivljeni poklopac motora, sa karakterističnom maskom, mišićavi i zategnuti zadnji deo i veliki robusni branici. Već na prvi pogled, Honda CR-V dopašće se svačijem ukusu, jer je oslobođena futurističkih detalja koji bi mogli podeliti mišljenja.

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Unutrašnjost CR-V-a je u prepoznatljivom stilu Honde, sportska i privlačna, dovoljno luksuzna i izuzetno pregledna. Da nije ugodno povišenog položaja, pomislili bismo da sedimo u limuzini. Honda ni u CR-V-u ne odustaje od volana sa tri kraka, sportskog izgleda i sa neizostavnim komandama. Unutrašnjost je brižno uređena, i inženjeri su se pobrinuli da svaki detalj izgleda kvalitetno i prefinjeno. U stvari, sve u modelu CR-V deluje nekako "tehno" zbog kombinacije formi i materijala, ali u isto vreme veoma privlačno. Kožna sedišta su veoma udobna i rado će Vas primiti među svoja bočna ojačanja, koja solidno drže telo u krivini, tako da ni kod veoma brzih prolazaka nema straha od "ispadanja" iz sedišta. Jedini detalj kod prostora za putnike napred koji nam se nije dopao jeste odvojeni naslon za ruku za vozača i suvozača, koji vizuelno nije kompatibilan sa ostalim detaljima u unutrašnjosti. Automobilu koji nudi visok stepen udobnosti, ali i prestiža više bi odgovarao masivan centralni naslon zajednički za vozača i suvozača, sa integrisanim prostorom za odlaganje sitnica. Putnici pozadi, takođe će uživati u obilnom prostoru i luksuzu, i u isto vreme ne moraju paziti na količinu prtljaga ponetu sa sobom. Iako je rezervni točak premešten sa petih vrata ispod poda prtljažnika, to nije naštetilo njegovoj zapremini, koja ima rekordni kapacitet od 525 litara. Bogato opremljenu unutrašnjost dodatno oplemenjuje panoramski krov.

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

U svetu SUV modela jedan od važnih faktora uspeha jeste snažan, kompaktan i uglađen turbodizelski agregat. Honda na tom polju već odavno ima jak adut, koji se odlično uklopio u model CR-V. I prethodnu generaciju modela CR-V pokretao je prefinjeni Common-Rail 2.2 i-CTDi, ali bolja aerodinamika (Cw 031) učinila ga je učinkovitijim i štedljivijim. Ubrzanja i elastičnost motora sigurno će oduševiti prosečnog vozača, ali da je Honda napravila odličan posao koji zadovoljava i profesionalce, potvrđuje nam i aktuelni reli šampion Srbije i pobednik nedavno održanog Sajamskog relija, Vladan Petrović: "Već kada sam čuo ovaj 2.2 i-CTDi motor u Hondi Accord, pomislio sam da se radi o benzincu i prijatno sam se iznenadio kulturom rada motora i njegovim zvukom. Motor je kao stvoren za CR-V. Radi uglađeno, bez vibracija, a posebno mi se dopada zvuk turbine koji dolazi pri niskim obrtajima. Već u nižim obrtajima automobil vuče uverljivo za jednog terenca, a ubrzanja u višim stepenima prenosa su jako dobra. Uostalom, to potvrđuje i Obrtni moment od 340 Nm, što je za respekt. Iako sam očekivao, kod menjača ne primećujem grubost koja je karakteristična za terence, što je za svaku pohvalu. Precizan je, hodovi su prilično kratki, a pozicija omogućava promenu brzine uz minimalan napor."

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Pohvale zaslužuje i upravljački mehanizam, koji prilično verno prenosi informacije sa podloge do vozača. Dakle, nema nepreciznosti i osećaja praznine, što su odlike klasičnih terenaca. Sve se dešava kao da vozite nekog povišenog karavana, izuzetno precizno, što potvrđuje i Vladan Petrović: "Prvo moram da pohvalim inženjere Honde zadužene za ergonomiju. Veoma brzo možete pronaći idealan položaj za volanom zahvaljujući podešavanju volana po dubini i visini i odličnoj poziciji sedenja. Takođe, dopalo mi se simpatično rešenje "avionske" komande ručne kočnice. Moram priznati, u modelu CR-V nemate osećaj da se vozite u terencu, iako je u pitanju "mali džip", što se odnosi i na agilnost. Međutim, i pored niže postavljenog težišta, treba biti pažljiv, jer primećujem malo izraženije proklizavanje ka spoljnoj ivici puta kao i blago proširenje putanje. Ali, s obzirom da se radi o automobilu SUV koncepcije, sve je u granicama odličnog ponašanja na putu. Veoma važan element kod ponašanja na putu jeste i elektronski sistem kontrole stabilnosti, koji ne dozvoljava veća odstupanja od zadate putanje, što će sigurno pomoći neiskusnim vozačima."

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Pametni 4x4 pogon Honde CR-V je posebna priča. Pogon je u osnovi na prednje točkove, ali kada oni proklizaju, snaga se automatski prenosi i na zadnju osovinu. Aktiviranje zadnjih točkova realizuje se brzo i nečujno, a u odnosu na prethodnu verziju prenosi se 20% više Obrtnog momenta. Srce AWD pogona jeste sistem "Honda Dual Pump", koji se sastoji od dve hidraulične pumpe. Jedna je povezana na prednjoj osovini, a druga na zadnjoj. U uslovima normalnog prijanjanja na podlogu, pritisak koji stvaraju dve pumpe je ujednačen, ali kada se prednji točkovi zavrte brže od zadnjih, stvara se razlika u pritisku, koja deluje na srednji diferencijal i deo snage se prenosi na zadnju osovinu. Višelamelasti diferencijal pojačan je sa dodatnom spojnicom (Visco), koja ubrzava intervenciju i prenos snage do zadnjih točkova. Vladan Petrović ističe nam kako se pomenuti sistem pogona manifestuje u vožnji: "Osećaj u vožnji je kao da vozite automobil sa pogonom na prednje točkove, što u normalnim uslovima i jeste slučaj. Ali, čak i u graničnim područjima proklizavanja na asfaltu, zadnji deo automobila ostaće savršeno miran. Ukoliko preterate s gasom, automobil će krenuti da kliza "preko nosa", ali se veoma lako kontroliše. Iako mu nije namena vožnja u "off-road" uslovima, automobil će se sa ovim pogonom sigurno snalazi u vožnji po snegu ili terenu. Ipak, za nešto ozbiljnije off-road avanture, mislim da nedostaje blokada zadnjeg diferencijala i nešto veći klirens. Jasno je da ovo nije automobil za najsurovije gudure, ali od njega to niko i ne očekuje. Za normalne "izlete" van puta, CR-V ima sve adute" - završava Petrović.

Test: Honda CR-V 2.2 i-CTDi

Atraktivnim dizajnom, sofisticiranom tehnikom, štedljivim (prosečna potrošnja 8 litara) i snažnim turbodizel motorom, Honda CR-V polako ali sigurno postaje obeležje domaće elite. I još nešto: Honda ne proizvodi jeftine automobile. Sa cenom od 38.645 Eura, CR-V 2.2 i-CTDi u Executive paketu opreme (najbogatiji nivo opreme) pošteno je odmerena i odražava realnu sliku kvaliteta ovog automobila. Uostalom, Honda je automobil namenjen probranoj klijenteli koja ne putuje po salonima automobila noseći materijale za upoređivanje cena i karakteristika.

Honda CR-V 2.2 i-CTDi Executive
Motor:Dizel 4 cilindra, Common-Rail, 16 ventila
Zapremina motora (cm3):2204
Stepen kompresije:16,7:1
Maksimalna snaga (KS):140 pri 4000 o/min
Maksimalni Obrtni Moment (Nm):340 pri 2000 o/min
Menjač: 6-stepeni, manuelni
dužina x širinDuadužina x širina x visina x visina
Dužina automobila (mm): 4525
Širina automobila (mm):1820
Visina automobila (mm): 1675
Međuosovinsko rastojanje (mm):2620
Zapremina prtljažnika (L):527/948
Masa praznog automobila (kg):1617
Ubrzanje od 0 do 100 km/h:10,3s
Maksimalna brzina (km/h):187
Cena sa carinom I PDV-om (Eur):38645

Goran Sarić - Automagazin

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Korejanci već odavno nisu egzotika, a ni Kia, najstariji korejski proizvođač automobila, više nije samo proizvodna traka za licencirane modele pregažene vremenom. Kia se golemim koracima sa svakim novim modelom i u dizajnerskom smilsu približava evropskim kupcima, a model Pro Cee'd jeste još jedan model koji potvrđuje visoke ambicije Kie. Pred nama je automobil cupeovske siluete, kojeg pogoni štedljivi turbodizel agregat i koji se može pohvaliti sedmogodišnjom garancijom...
Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Honda Legend u rukama novopečenog šampiona Srbije u reliju pokazala je svoje pravo lice. Šestostruki državni reli šampion, ekskluzivno za Automagazin portal, otkriva svoje utiske o Hondi Legend 3.5 VTEC...
Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Honda Legend je automobil koji sjedinjuje performanse, udobnost, sigurnost i atletski dizajn. Petometarska limuzina, prosečno oko 15 centimetara duža od konkurenta, i u svojoj četvrtoj generaciji dolazi nam sa istom strategijom kao i kod prethodnika: jedna motorizacija i bogata oprema. Kada svemu dodamo i pogon na sve točkove, shvatamo da evropski trio (Mercedes, Audi i BMW) ima puno razloga za brigu...
Vladan Petrović o Toyoti Corolli 1.4 D-4D MMT

Vladan Petrović o Toyoti Corolli 1.4 D-4D MMT

Ekskluzivno za Automagazin portal, Toyotu Corollu opremljenu "Multi-mode Manual Transmission" sistemom testirao je i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvojili smo za Vas najznačajnije utiske petostrukog državnog reli šampiona...
Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

O veličini imena Corolla dovoljno govori prosta računica: Svakog dana u poslednje 42 godine prodate su prosečno 2.152 Corolle, ili svakih 40 sekundi u pomenutom periodu u svetu je prodata prosečno jedna Corolla. Ali, Japanci ne spavaju na lovorikama. "Naša" testirana Corolla bila je opremljena štedljivim 1.4 D-4D motorom i manuelnim menjačem sa više režima rada (MMT) i komandama na volanu. Baš kao što ima Jarno Trulli u svom F1 bolidu...
Vladan Petrović o Hyundai Getzu 1.4

Vladan Petrović o Hyundai Getzu 1.4

Ekskluzivno za Automagazin portal, Vladan Petrović nastavlja svojim stručnim komentarima da otkriva prednosti i mane testiranih automobila. Petostruki reli šampion Srbije vozio je gradski Hyundai Getz, a mi Vam prenosimo njegove najznačanije utiske...
Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Testirani Hyundai Getz 1.4 jeste simpatičan gradski automobil koji zaslužuje da bude češće viđen gost na našim ulicama, kako zbog svoje povoljne cene, tako i zbog odličnog kvaliteta i završne obrade. Kompaktan, snalažljiv i u svakoj situaciji agilan, maleni Getz još jednom nam pokazuje da je doba "korejskih plastikanera" daleko iza nas...
Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Ekskluzivno za Automagazin portal, maksimalni vozni potencijal nove Mercedesove C klase ispitao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. U višednevnoj test vožnji Petrović je ispitao mogućnosti automobila, a mi Vam prenosimo najbitnija zapažanja...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje