AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Subaru Impreza spada u one automobile koji su drugačiji od drugih. Osnovne Impreze uvek su bili dobri i pouzdani, ali kod nas vrlo retki, radni automobili za svaki dan. Ali, budimo realni - "stara" osnovna verzija Impreze nikada nije dobro izgledala. Gledano iz tog ugla, nova generacija Impreze predstavlja veliki korak napred, i obećava daleko širi krug kupaca od svog prethodnika, što je i bio cilj ovog japanskog proizvođača...

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Subaru je proizvođač koji je koncepcijski oduvek imao svoju posebnu viziju konstruisanja i izrade automobila, od koje nije odstupao. Dakle, pri spomenu marke Subaru odmah se zna na kakav tip automobila se misli, a ako još dodate i ime Impreza, dobili ste proveren proizvod, koji ima brojne obožavatelje u celom svetu. Petovratna karoserija novost je u gami Subarua, ali ona obezbeđuje ulazak u najpopularniju evropsku klasu automobila, u koju Impreza, sa 4,4 metra dužine, ulazi kao najveći kompakt. Ipak, oblik nove Impreze teško se uklapa u dosadašnju priču o Imprezi , koju svi znaju kao klasičnu trodelnu limuzinu sa prtljažnikom u repu i četvora vrata. U svakom slučaju, to je ustupak boljim prodajnim rezultatima, a sigurni smo da u Subaruu vrlo dobro znaju šta rade.

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Dizajnerima Subarua uspelo je da u novoj Imprezi spoje, ne samo evropski i japanski ukus, već i da u lonac stave američke začine, što ne izgleda tako loše. Dobar primer jeste zadnji deo automobila, na kojem se između svetlosnih grupa proteže elegantna hromirana "lajsna", a na krovu se nalazi diskretni kosi spojler. Iako smo na test dobili verziju Impreza 1.5 SE, automobil je na svakom koraku izazivao pažnju prolaznika. Automobil je postao noseći model novog dizajnerskog pravca Subarua. Prednji deo je atraktivan, ali umereno dinamičan. Između prednjih svetlosnih grupa blago se širi maska hladnjaka, koja dizajn čini pomalo kontraverznim. Na jednoj strani imamo dinamične i sportske linije karoserije, a na drugoj smirujuće. Pozadi dominiraju atraktivne LED svetlosne grupe. Zanimljiv detalj, koji ne postoji kod konkurenata, primećujemo i na C stubu, koji se na jednom mestu radikalno sužava, dajući novoj Imprezi posebnu "zategnutosti" pri pogledu sa strane. Sve u svemu, nova Subaru Impreza poseduje odlično pogođen dizajn. Iako nam se automobil na fotografijama nije dopao "na prvi pogled" Impreza uživo ostavlja jak utisak i deluje daleko skladnije i atraktivnije.

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Već posle nekoliko minuta provedenih u automobilu, verovatno biste zaboravili da ste u novoj Imprezi. Poznat dizajn volana sa sazvežđem na logotipu, izbor materijala i pregledne brojke na instrumentima, vraćaju nas u poznatu atmosferu Subaruovih kokpita. Naravno, podrazumeva se da je sve pomenuto unapređeno, ali u istom dizajnerskom smeru. Čak ni dominantne linije središnjeg grebena, koje neodoljivo podsećaju na one iz modela Tribeca, ne aludiraju na moderna vremena. Novi Subaru iznutra i dalje nas podseća na automobil za svaki dan. Ali, to nam ni jednog trenutka nije smetalo, jer je to deo njegovog karaktera. Uostalom, to je Subaru i to je Impreza, a oni su uvek bili posebni. To se odnosi i na pozdravni okret svih kazaljki na instrument tabli u trenutku okretanja ključa do pozicije kontakt, što postaje tradicija na Subaru automobilima. Kada smo kod kazaljki, recimo i to da nam se nije svidelo što ne postoji pokazivač temperature tečnosti za hlađenje motora. Čak i modeli bez sportskih "gena" poseduju pomenuti pokazivač, ali čak i pokazivač temperature ulja, što može zasmetati već zagriženim fanovima japanske kompanije. Ipak, većini kupaca verovatno će nedostajati modernija rešenja, ali to će kompenzovati iznenađujuća tišina u kabini, kao i vozne osobine.

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Ipak, svoje gene Impreza pokazuje svojim anatomski oblikovanim sedištima. Iako sam odmah pohvalio sedenje i mogućnosti pronalaženja odgovarajućeg položaja za volanom, kolega se požalio na slabo bočno držanje u krivinama. OK, ali ko želi sportskija sedišta, za njega je Subaru pripremio Sport paket opreme i problem je rešen. Nova Impreza je komfornija i prostranija od starog modela i na dužem putovanju bez problema može udobno prevesti 5 odraslih putnika. Dakle, sa komforom mogu biti zadovoljni putnici kako na prednjim, tako i na zadnjim sedištima. Ono što nam se nije dopalo, jeste činjenica da je zbog AWD stalnog pogona na sve točkove, prtljažnik ostao prilično plitak i nedovoljno veliki za odrasle osobe na dužem putovanju. Većem prostoru nije pomogao ni mali rezervni točak, smešten na dnu prtljažnika, tako da je 301 litar zapremine krajnje skroman rezultat za automobil (dug 4,4 metra) koji atakuje na najsnažniji tržišni segment u Evropi. Preklapanjem naslona zadnjih sedišta prtljažni prostor se povećava do maksimalnih 1 216 litara, što je sasvim dovoljno za prtljag većih gabarita.

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Tradicija je zadržana i pod poklopcem motora, i tamo, naravno, diše boxer. "Naš" test automobil bio je opremljen 1,5-litarskim agregatom koji razvija 107 konjskih snaga pri visokih 6 000 o/min. Motor je uravnotežen i svojim zvukom izdvaja se od svih bezličnih benzinaca današnjice, a ako ga forsirate, čini Vam se da ovaj "običan" automobil ima neke adute u rukavu. Nažalost, početna euforija ne završava "hepiendom". Koliko god mi to hteli, sporta ipak nema u novoj Imprezi. Menjač je petostepeni, a približavanje crvenom području u trećem, a posebno četvrtom stepenu prenosa ponekad izgleda kao večnost. Naš utisak potvrdili su i podaci o ubrzanju iz mesta do "stotke" za 14 sekundi i maksimalna brzina od 175 km/h. Ipak, moramo priznati da smo uživali u kultivisanom i linearnom razvoju snage i iznenađujuće udobnom oslanjanju. Impreza preko rupa ide neverovatno suvereno i ostavlja utisak da je čvrsta kao kamen. Da, obična Impreza postala je osetno bolja. Da je Impreza "nož bez oštrice" kada je motor u pitanju, to nam je bilo jasno već posle prvih kilometara. Međutim, na benzinskoj pumpi Impreza se šepurila kao da se pod njenom haubom krije neko ubojito oružje, jer smo zabeležili prosečnu potrošnju od 8,5 litara na 100 pređenih kilometara. U gradskoj vožnji Impreza je često dostizala potrošnju i preko 12 litara, pri oštrijoj vožnji i uključenim klima uređajem.

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

Priču o vožnji nove Impreze ne možemo da završimo bez spominjanja pogona na sve točkove, koji moment raspoređuje u odnosu 50:50. Upravo zbog fantastičnog AWD sistema, Impreza je u našim očima ponovo zasijala svom snagom. Na opšte iznenađenje, između prednjih sedišta našao se i reduktor. Podizanjem ručice reduktora u mod HIGH, skraćuju se prenosni odnosi (tačnije polove se), i u tom slučaju Impreza je umela da pokaže šta ume. To znači da Impreza u svakom stepenu prenosa ostvaruje upola manju maksimalnu brzinu, ali zato povećava trakciju i količinu snage i momenta. Impreza je postala daleko življa, i mogli smo je ispitati u graničnim područjima. Karoserija je kruta i posle malo privikavanja uliva poverenje i čini se dobrom za oštriju vožnju. Povratnih informacija sa podloge je mnogo, a oslanjanje sa dugim međuosovinskim rastojanjem sluša naredbe i nije tromo. Nisko težište boxer motora i krutost karoserije, olakšane za 20 kilograma, u velikoj meri doprinose odličnim voznim osobinama. Zbog mnogo trakcije i niskog težišta, koje omogućuje boxer motor, lako je održati precizne putanje, a vožnja na granici gripa dovodi nas do sportskog uzbuđenja, ali za nešto više Impreza ipak nema dovoljno snage. Treba istaći i da reduktor ne treba koristiti na idealnim asfaltnim putevima, jer nije potrebno opterećivati mehaniku, ali zato na putu prekrivenim ledom ili blatnjavom i makadamskom putu, reduktor je odlično "pomagalo".

Test: Subaru Impreza 1.5R SE - Drugačija od drugih

I na kraju, cena. Testirani model, opremljen SE paketom opreme, sa carinom i PDV-om treba platiti 15 450 Eura, ali Impreza je, u osnovnom paketu opreme, dostupna već od 13 950 Eura. S obzirom da se radi o automobilu koji zapravo i nema prave konkurencije na svetskom tržištu, i da osećaj u vožnji ovog automobila ima trajnu vrednost, Impreza vredi svaku paru. Ne zaboravite, to je Subaru. Impreza zvuči i klizi kao da nikada neće zaškripati i proizvoditi "cvrčke" i na svakom koraku oseća se visok kvalitet izrade.

Subaru Impreza 1.5R SE
Dimenzije automobila (cm):441,5 x 174 x 147,5
Udaljenost od tla (cm):15.5
Međuosovinski razmak (cm):262
Zapremina prtljažnika (L):301/1216
Masa automobila (kg):1310
Zapremina rezervoara za gorivo (L):60
Krug okretanja (m):11.2
Motor:4 cilindra, boxer, dva bregasta vratila
Zapremina motora (cm3):1498
Maksimalna snaga motora (KS pri o/min):107 / 6000
Maksimalni Obrni moment (Nm pro o/min):105 / 3200
Emisija CO2 (g/km):176
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):14
Maksimalna brzina (km/h):175
Cena automobila (Eur):15 450

Goran Sarić - Automagazin

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Korejanci već odavno nisu egzotika, a ni Kia, najstariji korejski proizvođač automobila, više nije samo proizvodna traka za licencirane modele pregažene vremenom. Kia se golemim koracima sa svakim novim modelom i u dizajnerskom smilsu približava evropskim kupcima, a model Pro Cee'd jeste još jedan model koji potvrđuje visoke ambicije Kie. Pred nama je automobil cupeovske siluete, kojeg pogoni štedljivi turbodizel agregat i koji se može pohvaliti sedmogodišnjom garancijom...
Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Honda Legend u rukama novopečenog šampiona Srbije u reliju pokazala je svoje pravo lice. Šestostruki državni reli šampion, ekskluzivno za Automagazin portal, otkriva svoje utiske o Hondi Legend 3.5 VTEC...
Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Test: Honda Legend 3,5 VTEC - Legenda o japanskoj lepoti

Honda Legend je automobil koji sjedinjuje performanse, udobnost, sigurnost i atletski dizajn. Petometarska limuzina, prosečno oko 15 centimetara duža od konkurenta, i u svojoj četvrtoj generaciji dolazi nam sa istom strategijom kao i kod prethodnika: jedna motorizacija i bogata oprema. Kada svemu dodamo i pogon na sve točkove, shvatamo da evropski trio (Mercedes, Audi i BMW) ima puno razloga za brigu...
Vladan Petrović o Toyoti Corolli 1.4 D-4D MMT

Vladan Petrović o Toyoti Corolli 1.4 D-4D MMT

Ekskluzivno za Automagazin portal, Toyotu Corollu opremljenu "Multi-mode Manual Transmission" sistemom testirao je i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvojili smo za Vas najznačajnije utiske petostrukog državnog reli šampiona...
Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

O veličini imena Corolla dovoljno govori prosta računica: Svakog dana u poslednje 42 godine prodate su prosečno 2.152 Corolle, ili svakih 40 sekundi u pomenutom periodu u svetu je prodata prosečno jedna Corolla. Ali, Japanci ne spavaju na lovorikama. "Naša" testirana Corolla bila je opremljena štedljivim 1.4 D-4D motorom i manuelnim menjačem sa više režima rada (MMT) i komandama na volanu. Baš kao što ima Jarno Trulli u svom F1 bolidu...
Vladan Petrović o Hyundai Getzu 1.4

Vladan Petrović o Hyundai Getzu 1.4

Ekskluzivno za Automagazin portal, Vladan Petrović nastavlja svojim stručnim komentarima da otkriva prednosti i mane testiranih automobila. Petostruki reli šampion Srbije vozio je gradski Hyundai Getz, a mi Vam prenosimo njegove najznačanije utiske...
Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Testirani Hyundai Getz 1.4 jeste simpatičan gradski automobil koji zaslužuje da bude češće viđen gost na našim ulicama, kako zbog svoje povoljne cene, tako i zbog odličnog kvaliteta i završne obrade. Kompaktan, snalažljiv i u svakoj situaciji agilan, maleni Getz još jednom nam pokazuje da je doba "korejskih plastikanera" daleko iza nas...
Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Vladan Petrović o Mercedes-Benzu C 280 Avantgarde

Ekskluzivno za Automagazin portal, maksimalni vozni potencijal nove Mercedesove C klase ispitao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. U višednevnoj test vožnji Petrović je ispitao mogućnosti automobila, a mi Vam prenosimo najbitnija zapažanja...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje