Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Pred nama je odlično sredstvo protiv zimskog neraspoloženja. Opel Corsa OPC je automobilski antidepresiv u najboljem obliku, a ko u glavi isključi ESP, u ovom automobilu može usred zime osetiti žar letnje vručine. I, zaista, dok vozi ovu malu "ljutu papričicu", čovek se nalazi u svom filmu, u svetu koji je višestruko brži od normalnog. Prvi pomisao kada sednete u ovaj automobil je: "Pa, ovo je igračka!"...

Tako malen, nizak, širok, jake plave boje, ovaj automobil deluje kao igračka. Da, ali kakva? Istovremeno simpatičan, sladak i detinjast, a sa druge strane brutalan, sirov, opak i krajnje nemilosrdan. Iako je reč o Opelu, ovaj automobil nigde ne prolazi nezapaženo. Štaviše, kao da je na naš put sleteo sa druge planete. Gotovo na svakom semaforu, u retrovizoru smo gledali lica priljubljena uz vetrobran i čitali sa usana: "O-P-C".

Kao i svaki drugi model iz OPC porodice, i Corsa se prilagodila estetici koja neodoljivo podseća na nemačku tjuning scenu. Look automobila opremljenog hrpom estetskih dodataka i jeste ono što se traži. Automobil je, u odnosu na velikoserijsku verziju Corse, temlejno izmenjen. Prednjim krajem dominira veliki spojler sa svetlima za maglu smeštenim u hromiranim kućištima, u samim uglovima. Bočni pragovi i 18-inčni točkovi definišu pogled sa boka, ali istovremeno se primećuje 15 mm spuštena karoserija. Od pozadi pogled privlači središnje smešten hromirani otvor izduvne cevi trouglastog oblika, koji je vešto uklopljen u difuzor za vazduh, koji ima samo vizuelnu funkciju. Možemo slobodno reći da Opel Corsa OPC, u odnosu na običnu Corsu, izgleda kao biser među perlama. Pojava je veoma jaka, i njen izgled ne pokušava sakriti ni jedan od svoja 192 "konja".

U unutrašnjosti nalazimo manje promena u odnosu na "običnu" Corsu. Najupečatljiviji detalj su sportska školjkasta sedišta sa potpisom poznatog Recara, u kojima je se kao riba u vodi osećao reli šampion Srbije, Vladan Petrović: "Sedišta veoma dobro drže telo u krivini i prenose puno informacija sa podloge. Sportski volan privlači posebnu pažnju, ruke se odlično "lepe" za njega, dobar je i ravni donji deo, ali zamerio bih velikim izbočinama koje pomalo zbunjuju i remete kompletno dobar utisak. Sve u svemu, ergonomija vozačeve pozicije je na visokom nivou. Moram priznati da bi ručica menjača trebala biti malo ubedljivija. Jer, automobil od skoro 200 konjskih snaga, trebao bi imati ubedljiviju i tvrđu ručicu menjača, sa kraćim hodovima. Možda bi rešenje bilo i samo instalacija kraće ručice, što mogu označiti i kao predlog za sledeću generaciju, jer ovako izgleda kao da je preuzet od običnog modela." Promenjene su i papučice, koje u OPC verziji imaju gumene umetke, a možda najveća optička izmena u kokpitu su otvori ventilacije plave boje.

Putnici koji se voze na zadnjim sedištima, nemaju previše mesta. Tome doprinose i masivna prednja sedišta sa tvrdim zadnjim delom, koji nije previše prijatan za kolena putnika pozadi. U prtljažnik Corse OPC može se smestiti 285 litara, dok se potpunim preklapanjem naslona zadnje klupe dobija solidnih 700 litara. Umesto rezervnog točka, Corsa OPC ima komplet za krpljenje pneumatika, sa električnim kompresorom.

Pod haubom diše pravo sportsko srce. Mali, turbo-benzinski agregat zapremine 1,6 litra pokazuje svoju najbolju kondiciju. Blok je od livenog gvožđa, ali teži samo 27 kilograma. Turbo punjač marke BorgWarner integrisan je uz komponente izduvnog sistema i izrađen je od aluminijuma. Od 1980 do 5800 o/min agregat razvija 230 Nm obrtnog momenta. Ali, uz funkciju overboost, pritisak turbo punjača može se kratkotrajno povećati na 1,6 bar, a obrtni moment na 266 Nm. Maksimalna snaga agregata iznosi 192 konjske snage, a razvija se na neobično visokih 5850 o/mim. "Motor je veoma snažan i ponaša se kao da nije turbo. Kada hoćemo iz motora da izvučemo maksimum, moramo ga "vrteti" u visoke obrtaje, što smo imali prilike da vidimo kod većine savremenih turbo benzinskih motora. Kada motor pređe granicu od 4000 o/min, zvuči kao da se u auspuhu aktiviralo neko dodatno sagorevanje. Super zvuk. Ubrzanje je uverljivo, a jedini problem je biti dovoljno brz na predugoj ručici menjača, kako biste što ranije ukrotili brutalan razvoj snage i ostvarili što bolje ubrzanje. Ipak, treba biti pažljiv, jer na mokrom asfaltu prednji točkovi veoma brzo pokazuju i dokazuju da trakcija ima svoje granice, što može rezultirati naglim proširivanjem putanje u krivini." - istakao je Petrović.

Iako potrošnja nije primarna informacija za kupce ovog modela, treba istaći da je jako različita u odnosu na eksploataciju. U normalnoj eksploataciji potrošnja se kretala na nivou skromnih 8 do 9 litara na 100 pređenih kilometara. U rukama šampiona Vladana Petrovića kompjuter je pokzazivao čak 15 litara na 100 pređenih kilometara.

"Što se tiče ponašanja u vožnji, Corsa OPC uliva poverenje. Ali, u slučajnu neiskunih, treba istaći da sa Corsom treba biti pažljiv, uz predlog da ne treba isključivati ESP sistem elektronske stabilnosti. Upravljivost je uvek posebna tema, pa i u slučaju Corse. Automobil izvrsno reaguje na sve zahteve, ali kada se nađete na krivudavoj stazi, kao što je staza na Avali, pokazuje se njena nervozna crta. Mislim da treba biti posebno oprezan, jer 192 KS nije šala, a blokada diferencijala je samo elektronska. To podrazumeva provrtavanje točkova u prazno svaki put kada nekontrolisano stisnete papučicu gasa, što zahteva brzu reakciju i veliku koncentraciju. Iako su točkovi prečnika 18 inča, oni se teško nose sa "napadom" obrtnog momenta. Ali, u ulozi gradskog "trkača" Corsa OPC će blistati i obezbediće "pole position" na svakom semaforu uz veliki užitak u vožnji. Sve pohvale za kočnice, ali smatram da Hill-holderu nije mesto u ovom automobilu." - otkriva nam Petrović. Kada je komfor u pitanju, prenizak profil pneumatika vožnju čini veoma neudobnom, posebno na zadnjim sedištima. Vozač i putnici osećaju svaku neravninu na asfaltu i još jednom podsećaju putnike o kakvom se automobilu radi. Svemu doprinose i zadnji amortizeri, koji su tvrdi i čvrsto drže automobil zalepljen za asfalt. Ali, onaj ko kupuje automobil ovakvih performansi, ne očekuje veliku udobnost.

Opel Corsa OPC je zaista ultimativan automobil za savladavanje udaljenosti od tačke A do tačke B. u što je moguće kraćem vremenskom periodu i sa što više zabave. Zapravo, najveći mamac Corse OPC je potreba njegovog vlasnika da ga doteruje i licka - uveren da je bolji čovek, jer svom ljubimcu pruža ono što zaslužuje. Možda nekom deluje ludo, ali to je verovatno posledica antidepresiva, i to u velikim količinama. I, na kraju cena. 24.600 Eura sa carinom i porezom možda se nekom čini prevelika, ali svi oni u čijim venema teče i poneka kap benzina i koji vožnju gledaju kao avanturu, znaju šta im može pružiti ova prava mala "ljuta papričica". I, ne zaboravimo još jedno: žene vole snagu i beskompromisnost, a ovaj Opel ima oboje. Galeriju fotografija snimljenu na testiranju možete pogledati klikom na LINK.
Opel Corsa OPC | |
Motor: | Turbo, 4 clindra, benzinski Ecotec, 4 ventila po cilindru |
Zapremina motora (cm3): | 1598 |
Prečnik x hod klipa (mm): | 79,0 x 81,5 |
Maksimalna snaga (KS / o/min): | 192 pri 5850 |
Maksimalni obrtni moment (Nm): | 230 Nm između 1980 i 5800 o/min (Overboost 266 Nm) |
Specifična snaga: | 120,2 KS / L |
Menjač: | ručni sa šest stepeni prenosa, pogon napred |
Kočnice: | Ventilirani disk napred (308 mm), pozadi 264 mm, Hill H.) |
Pneumatici: | 225/35 R18 Continental |
Dimenzije: | |
Dužina: | 4040 mm |
Širina: | 1713 mm |
Visina: | 1488 mm |
Međuosovinsko rastojanje: | 2511 mm |
Masa automobila: | 1203 kilograma |
Performanse: | |
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: | 7,2 s |
Maksimalna brzina: | 225 km/h |
Potrošnja: | 13 / 7 / 8,4 L/100 km |
Cena: | 24.600 Eura sa carinom i PDV-om |
Goran Sarić - Automagazin Foto: Milomir Bošković - Automagazin