AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Fanovi Seat automobila, koji su šest godina čekali na novu generaciju modela Ibiza, konačno su dočekali. Nova generacija Seat Ibize dolazi nam na potpuno novoj platformi, koju će koristiti i dolazeći, novi VW Polo. Seat za sebe tvrdi da automobile pravi srcem, a naši utisci posle višednevne vožnje govore nam da je u ovom slučaju veliku ulogu igrao i zdrav razum. I, u tome nema ništa loše, jer Ibiza je za Seat nešto posebno...

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Čak 45% prodaje svih Seata na planeti čini model Ibiza, što samo pokazuje koliko je ovaj model važan za špansku kompaniju. U poslednje vreme atraktivan, svež i moderan dizajn u klasi gradskih automobila se podrazumeva: nova Ford Fiesta, Mazda 2, Opel Corsa, Fiat Grande Punto... Za dizajn nove Ibize zadužen je Luc Donckerwolk, čiji potpis stoji i na Lamborghini Gallardu i na konceptu Miura. Exterijer i enterijer Ibize ima svoje korene u konceptu Bocanegra, koji je privukao pažnju javnosti i izazvao pozitivne kritike.

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

U dizajnu spoljašnjosti korišćen je "dizajn strele". Niži položaj prednjih svetala i rešetke hladnjaka automobilu daju sportsku, snažnu siluetu. Prednji deo sada izgleda daleko agresivnije zbog položaja novodizajniranih svetlosnih grupa, koje podsećaju na pera strele. Isti utisak daju i dve vrlo izražene, nepravilne bočne linije na bokovima. Zadnji deo je nešto umereniji, ali veoma svež i lako prepoznatljiv. Uostalom, automobil koji pretenduje da poziciju lidera u klasi, ne sme biti previše odvažan, ali ni dosadan. Seatu je uspelo da pronađe balans između ova dva extrema, uz konstataciju da je sportski karakter ovog automobila najviše okrenut mlađim kupcima. Kod nove Ibize sporska nota izraženija je više nego kod prethodnih modela. Luc Donckerwolk uradio je fantastičan posao.

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Posle smeštanja u udobno sedište, sa jakim bočnim uporištima, odmah shvatamo da sedimo u Seatovom automobilu. Instrumenti središnje konzole okrenuti su vozaču, pokazivači na instrument tabli su duboki, a tu je i sportski, trokraki volan. Prvo što privlači pažnju je položaj sedenja koji je niži za 22 milimetra u poređenju sa prethodnim modelom. Sada udaljenost do krova iznosi 986 mm (20 mm više) za vozača i suvozača, a 60 mm (16 mm više) od glave do područja gde se spajaju krov i vrata. Kvalitet završne obrade je na zadovoljavajućem nivou, ali moramo priznati da bi neki plastični delovi na instrument tabli i na vratima, mogli biti i kvalitetniji u ovom cenovnom nivou. Pozitivne utiske o enterijeru nove Ibize izneo je i Vladan Petrović: "U enterijeru vlada sportski duh i savršena jednostavnost. Svaki detalj dizajniran je atraktivno i dinamično. Pored toga, ergonomija je za čistu desetku. instrument tabla je pregledna, a pozicija ručice menjača i volana je idealna. Sedišta se, po Seatovom običaju, drže visokog standarda, i srednje su tvrda. Moram pohvaliti odlično držanje tela u krivinama. Uz sve to, sasvim nova platforma ostavila je trag i na osećaj prostranosti. U odnosu na stari model, prostora je daleko više, a osećaju prostranosti doprinose i velike staklene površine i puno svetla u kabini."

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Seat Ibiza nudi odličan spoj dizajna i funkcionalnosti. Rast dimenzija (99 mm u dužinu) rezultiralo je i povećanom praktičnošću, što se odrazilo i na prtljažnik. Zapremina prtljažnog prostora porasla je za 25 litara i sada iznosi 292 litra, što ga svrstava u vrh segmenta. Pristup prtljažnom prostoru je odličan, a moguće je sklopiti naslone zadnjih sedišta, čime se dobija prostor zapremine 900 litara. Ovaj rezultat manji je od nekih konkurenata (Fabia, Corsa...) za 200 litara. Ali, koga briga za litre? Kupcima Ibize broj litara sigurno neće biti od presudnog značaja prilikom izbora, jer ovde su emocije ( sigurno od većeg značaja. S obzirom da se radi o gradskom automobilu, putnici na zadnjoj klupi biće prijatno iznenađeni ponudom prostora za kolena. Uz sve to, unutrašnjost Ibize obiluje praktičnim ostavama za sitnice.

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Test automobil pokretan je živahnim 1,6-litarskim 4-cilindričnim benzinskim motorom, koji razvija snagu od 105 konjskih snaga, pri 5 600 o/min i najvećim maksimalnim Obrtnim momentom od 153 Nm pri 3 800 o/min. Odlično odmereni prenosni odnosi, uz masu od 1040 kilograma, Ibiza se veoma rado odaziva na papučicu gasa i uliva poverenje prilikom svakog preticanja. "Motor vuče bolje nego što sam očekivao. Veoma je temperamentan, što možemo zahvaliti i povoljnoj masi, uz napomenu da je za agresivnu vožnju potrebno motor zavrteti u visoke obrtaje. Prijatno iznenađuje i elastičnost i odlično odemereni stepeni prenosa. Hodovi ručice manjača su nemački precizni i relativno kratki." - istakao je Petrović. Putni kompjuter na kraju testa pokazivao je potrošnju od 8 litara na 100 pređenih kilometara. Iako se ova brojka možda nekom može učiniti visokom, moramo istaći da smo većinu testa prešli u gradskim uslovima, sa upaljenim klima uređajem, uz konstataciju da je automobil jedno vreme bio u rukama aktuelnog državnog reli prvaka :). Na otvorenom putu, uz umeren gas i poštujući saobraćajne propise, Ibiza će trošiti samo 5,4 litra na 100 pređenih kilometara.

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Odlične vozne osobine uvek su bile jedna od prednosti Ibize, pa izuzetak nije ni nova generacija. Automobil je agilan, poslušno reaguje na poteze vozača, a zahvaljujući povećanom tragu točkova, nova Ibiza čvrsto se drži podloge. U odnosu na prethodnu generaciju, na vešanju je promenjeno puno toga: prednji stabilizatori, donje transverzalne poluge i blokovi kojima se pričvršćuju za karoseriju. Međuosovinsko rastojanje povećano je za 7 mm, a trag točkova za 30 mm napred, odnosno 33 mm pozadi. "Automobil se čvrsto drži zadate putanje i vešanje sigurno prevazilazi zahteve prosečnog vozača. Amortizeri i opruge odlično rade svoj posao i naginjanje je minimalno. Moram da pohvalim fantastičnu preciznost volana, koji je veoma "komunikativan" i do vozača prenosi mnogo informacija sa podloge. Potrebna snaga za aktiviranje kočnice i kvačila je minimalna, što će sigurno obradovati sve pripadnice lepšeg pola. Što se tiče "ležanja" u krivinama, Ibiza uliva sigurnost, ali ne treba preterivati sa brzinom. U graničnim područjima, Ibiza će blago proklizati zadnjim delom, ali posle toga uslediće klizanje "preko nosa". Automobil će snažno gurati prednjim delom ka spoljnoj ivici puta, ali to se veoma lako koriguje sa doziranjem gasa. Kočnice su odlično podešene." - otkriva Vladan Petrović.

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Seat Ibiza nudi odličnu kombinaciju komfora i odličnih voznih osobina, i po tome je u samom vrhu segmenta. Napredno vešanje koje će koristiti tek dolazeći VW Polo i na našim lošim putevima odlično se nosi sa neravninama. Već standardna oprema Seat Ibize nudi vazdušne jastuke za glavu i grudni koš, a u dodatnu opremu spadaju bočni vazdušni jastuci i vazdušne zavese. Nova Ibiza je opremljena i sistemom upozorenja za nevezivanje bezbednosnih pojaseva, kao i ISOFIX priključcima na zadnjim sedištima. Elementi aktivne sigurnosti u novoj Ibizi su ABS, TCS, ESP, EBA i nadzor nad pritiskom u gumama. Svemu treba dodati i odlične rezultate ostvarene prilikom "crash" testova. Na Euro NCAP testiranju Ibiza je osvojila maksimalnih 5 zvezdica. Zahvaljujću dodavanju ESP sistema u standardnu opremu (samo na odabranim tržištima), Ibiza poseduje i sistem Hill Hold Control, koji omogućava da automobil ostaje u fazi mirovanja na kosini i dve sekunde posle otpuštanja papučice kočnice.

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

I, na kraju, kao i uvek, pitanje svih pitanja. Cena? 14 994 Eura za sposoban, tehnički napredan i odlično opremljen automobil, kakav je Seat Ibiza 1.6 16V Stylance, sa živahnim i štedljivim benzinskim motorom ne čini se previše. Ukoliko se zadovoljavate i nekom konjskom snagom manje i ponekim detaljem manje opreme, potrebna suma značajno će se smanjiti i delovaće daleko privlačnije u odnosu na konkurenciju. Ali, postavlja se pitanje ko je suparnik. 207, Corsa, Polo, Putno...? Seatova Ibiza je automobil nove generacije, i mnogi konkurenti moraće da odrastu da bi se poredili sa automobilom koji je prevelik da bi bio mali. I to ima svoju cenu.

Seat Ibiza 1.6 16V Stylance
Motor:4 - cilindrični benzinski, Mutlipoint ubrizgavanje goriva
Zapremina motora:1586 cm3
Prečnik x Hod klipa:76,5 x 86,9 mm
Maksimalna snaga:105 KS pri 5 600 o/min
Maksimalni Obrtni moment:153 Nm pri 3 800 o/min
Prenos snage: na prednje točkove, menjač 5 stepeni
Dimenzije:
Dužina automobila:4052 mm
Širina automobila:1693 mm
Visina automobila:1445 mm
Masa praznog automobila:1040 kilograma
Nosivost:501 kilogram
Maskimalna brzina:187 km/h
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h:10,5 s
Potrošnja: grad/ otvoreno/ prosek:9,5 / 5,8 / 6,9 l/100 km
Cena:14.994 Eura

Tekst: Goran Sarić - Automagazin Fotografije: Goran Perović

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Pred nama je odlično sredstvo protiv zimskog neraspoloženja. Opel Corsa OPC je automobilski antidepresiv u najboljem obliku, a ko u glavi isključi ESP, u ovom automobilu može usred zime osetiti žar letnje vručine. I, zaista, dok vozi ovu malu "ljutu papričicu", čovek se nalazi u svom filmu, u svetu koji je višestruko brži od normalnog. Prvi pomisao kada sednete u ovaj automobil je: "Pa, ovo je igračka!"...
Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Za nekoliko dana u Srbiji će biti predstavljena nova generacija modela Toyota Avensis, koja će naslediti dobro poznati model predstavljen 2003. godine. Konzervativna, ali udobna, pomalo dosadna, ali štedljiva - u svakom slučaju Toyota Avensis je uvek je bila pravi izbor za promišljene kupce koji mnogo voze. Posle višednevne vožnje, možemo slobodno reći da odlazeća generacija Avensisa u penziju ide uzdignute glave i bez štapa...
Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Savršen dizajn i idealna usklađenost svih paramatara koji obezbeđuju užitak u vožnji kod Honde se ne očekuju, već podrazumevaju. Kao što se podrazumeva da su bakini kolači najbolji na svetu, tako se sportski nastup Honde ne dovodi u pitanje. Kada svemu dodamo i početnu cenu od 24.000 Eura, shvatamo da je novi Accord velika kost u grlu Mercedesu, BMW-u i Audiju, koji primaju možda i najteži udarac u srednjoj klasi. I to, u pleksus...
Vladan Petrović o modelu Hyundai i10

Vladan Petrović o modelu Hyundai i10

Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske o testiranom Hyundai i10 izneo je Vladan Petrović, šestostruki i aktuelni reli šampion naše zemlje, i najmlađi osvajač "Zlatne kacige" najznačajnijeg priznanja iz oblasti autosporta u našoj zemlji...
Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Hyundai Atos oduvek je negovao pojam pouzdanog, povoljnog i trajnog prevoznog sredstva, namanjenog onima koje ne zanimaju trendovi. Ali, i to se promenilo. Njegov naslednik sada se zove Hyundai i10. Lepši je, a već poznatim kvalitetima pridružio se i moderan dizajn: i10 izgleda naduvano i praktično. Ako se i i10 vremenom pohvali pouzdanošću na kakvu nas je Hyundai navikao, mogao bi postati važan igrač u klasi gradskih automobila...
Vladan Petrović o Toyoti Auris 1.4 D-4D

Vladan Petrović o Toyoti Auris 1.4 D-4D

Prilikom testiranja modela Toyota Auris 1.4 D-4D, svojim savetima nesebično nam je pomogao aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Ekskluzivno za Automagazin portal, šestostruki državni reli šampion otkriva svoje utiske o testiranom automobilu...
Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

Sudeći prema prodajnim rezultatima na svetskom nivou, Toyotina nova beba preskočila je neke faze u odrastanju, pa je umesto da puže, odmah počela da trči. Prostran, sa dinamičnim dizajnom i atraktivnom unutrašnjošću, Auris nas je impresionirao sa štedljivim 1.4 D-4D agregatom, koji razvija verovartno najkvalitetnijih i najefikasnijih 90 konjskih snaga trenutno na našem tržištu...
Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI - Drvoseča u Armani odelu

Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI - Drvoseča u Armani odelu

Volkswagen Touareg je zaista impozantan automobil. Masivan i visok sa izraženom muskulaturom, ali u isto vreme elegantan i skladan. Pritom, atraktivna boja test modela, zatamnjena stakla i hromirani detalji na karoseriji već unapred otklanjaju svaku nadu umetnika, estradnjaka, sportista, političara, pa i najokorelijih kriminalaca, da će se jednom naći za volanom ovog, nimalo narodnog automobila...
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje