AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Hyundai Atos oduvek je negovao pojam pouzdanog, povoljnog i trajnog prevoznog sredstva, namanjenog onima koje ne zanimaju trendovi. Ali, i to se promenilo. Njegov naslednik sada se zove Hyundai i10. Lepši je, a već poznatim kvalitetima pridružio se i moderan dizajn: i10 izgleda naduvano i praktično. Ako se i i10 vremenom pohvali pouzdanošću na kakvu nas je Hyundai navikao, mogao bi postati važan igrač u klasi gradskih automobila...

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Polako se približavamo zasićenju saobraćajne infrastrukture. U Beogradu smo možda i prošli tu tačku, ali možda najekstremniji primer za to jeste Japan. Tamo prvo morate opštinskom službeniku dokazati da imate parking mesto (što se utvrđuje krojačkim metrom na licu mesta), i tek tada možete kupiti i registrovati novi automobil. Nema dovoljno mesta ni za parkiranje, ali ni u saobraćaju, ali u isto vreme svi želimo komotnije da se vozimo. Prvi zahtev diktira manje spoljne dimenzije, a drugi je njemu suprotan. Ima li izlaza iz začaranog kruga? Grupa Yazz iz 80-ih godina, poznata našim čitaocima srednjih godina, ponudila je odgovor svojim velikim hitom: "The only way is up!" (Jedini put je prema gore). Ove maksime držali su se gotovo svi dizajneri krajem 90-ih godina prošlog veka, a očigledno su je sledili i dizajneri novog Hyundaijevog pulena.

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Iako spolja malen, zadnja klupa je velika i putnici imaju mesta i za kolena i za ramena, o glavama da i ne govorimo: automobil je visok 154 centimetra. Ergonomija je dobra, ali najkompetentnija osoba za ocenjivanje položaja sedenja sigurno je Vladan Petrović, šestostruki i aktuelni državni reli šampion: "Instrument tabla je solidno sastavljena, a položaj sedenja odgovaraće čak i visokim vozačima. Dobra ergonomija kokpita i pomalo visoka pozicija sedenja čine da se za volanom i10 osećate prijatno. Pozadi se mogu smestiti dva putnika, ali ne na veće razdaljine. Uostalom, ovaj simpatičan mališan spada u male gradske automobile, a oni nisu krivi što zbog naše jadne kupovne moći uglavnom služe kao porodični automobil, pa se pred njih postavljaju i takvi zahtevi. Plastika u unutrašnjosti deluje pomalo jeftino, ali u isto vreme veoma čvrsto i otporno. U poređenju sa prethodnikom Atosom, i10 izgleda za klasu ozbiljnije. Takođe, istakao bih izuzetnu preglednost, što će posebno značiti prilikom eksploatacije u gradskim uslovima."

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Ono što smo prilikom testiranja primetili jeste da 185 centimetra visoki putnici neće imati problema da se smeste na zadnju klupu, a da pritom ne dodirnu naslone predjih sedišta ili krov automobila. Hyundai i10 zalužuje jedno veliko BRAVO! za ergonomiju autmobila. Pohvale zaslužuje i prtljažnik zapremine 225 litara, i sposoban je da primi mnogo više od jedne damske torbe. Zapremina prtljažnika preklapanjem zadnjih sedišta povećava se na velikih 910 litara. Hyundai i10 zadržao je dužinu svog prethodnika, modela Atos, i iznosi 365,5 centimetara, ali je karoserija proširena sa 152,5 na 159,5 centimetara, što se primećuje već pri prvom susretu sa ovim atraktivnim automobilom. Pod kratkom i zakošenom haubom krije se benzinski agregat zapremine 1086 cm3, koji razvija živahnih 66 konjskih snaga pri 5.500 o/min. Verzija 1.1-litarskog motora, sa tri ventila po cilindru poznata je iz modela Getz zadovoljavajuće lagano nosi nešto manje od 1 tone težak automobil.

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Automobil neobično lagano niže brojke sve do 150 km/h, kada definitivno ostaje bez daha jasno nas podsećajući da je ovo gradski automobil. I Vladan Petrović prijatno je bio iznenađen karakteristikama motora, a posebno je pohvalio rad menjača: "Koncepcija motora sa dva usisna ventila i jednim izduvnim uvek je davala dobar rezultat. Motor je temperamentan i u praksi daje bolji utisak od podatka da mu do "stotke" treba 15,6 sekundi. Automobil spremno kreće na svaki pritisak papučice gasa i osigurava živahnu vožnju. Mislim da se motor najbolje "oseća" između 3.000 i 4.000 o/min, jer iznad toga postaje neprijatno bučan. Moram da pohvalim elastičnot motora u gradskoj vožnji, što obezbeđuje vožnju bez puno šaltanja. Posebnu priču zaslužuje 5-stepeni menjač. Nemački je precizan, a hodovi su sportski kratki. Iskreno, pravo zadovoljstvo je šaltati, a ponekad se osećate kao da ste u nekom sportskom automobilu, a ne u gradskom."

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Kao što smo već istakli, dobar deo prostranosti Hyundai i10 krije se u njegovoj visini. Dakle, većina proizvođača malih automobila dodatni prostor pokušava da dobije povećanjem visine automobila. Ovim potezom stvara se dodatni prostor za glave puntika, ali u isto vreme umanjuju se vozne karakteristike automobila. Da li je to slučaj i kod i10, odgovorio nam je Petrović: "Ovde je reč o automobilu slabijih performansi, tako da se ne radi o velikom nedostatku. Čak i zbog velike visine, automobil se pristojno ponaša na putu, a veća naginjanja karoserije primetićemo samo u bržim prolascima kroz krivine. Takođe, primećujemo da su točkovi smešteni na same ivice automobila i prevesi su veoma kratki. Upravljanje je zadovoljavajuće precizno, a na istom nivou je i kočioni sistem sa diskovima na svim točkovima, što nije tako čest slučaj kod malih gradskih automobila."

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Kupcima ovog auta dobro će doći i solidna oprema, koja već u osnovnom paketu nudi sve bitno, a sledeći paketi, koji uključuju i klima uređaj su razmerno povoljni. Kad se tome doda solidna izrada i proveren Hyundaijev kvalitet, i petogodišnja garancija (100.000 km) i cena od 9.676 € eura, koliko je koštao solidno opremljen test automobil, i10 je položio ispit.

Hyundai i10 1.1 12V
Motor:Benzinski, 4 cilindra, 3 ventila po cilindru, ubrizgavanje goriva
Zapremina motora:1086 cm3
Prečnik x hod klipa:67,0 x 77,0 mm
Stepen kompresije:10,1 : 1
Maksimalna snaga:67 KS pri 5.500 o/min
Maksimalni Obrtni moment:99 Nm pri 2.800 o/min
Specifična snaga: 59,9 KS po 1 litru zapremine
Menjač:Manuelni, 5 stepeni
Kočnice:Diskovi na svim točkovima
Pneumatici:165/60 R14
Dužina automobila:3.565 mm
Širina automobila:1.595 mm
Visina automobila:1.540 mm
Međuosovinsko rastojanje:2.380 mm
Zapremina prtljažnika:225 / 910 L
Rezervoar za gorivo:35 L
Masa praznog automobila:1
Ubrzanje 0-100 km/h:15,6 s
Maksimalna brzina:152 km/h
Prosečna potrošnja:5,3 l/100 km
Cena automobila:9.676 Eura sa carinom I PDV-om

Goran Sarić - Automagazin

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Redizajnirana i unapređena Mercedes-Benz A klasa tiho je stigla i na naše tržište. Najveće promene su tehnološke, tako da pogled spolja ne otkriva opsežan posao koji su napravili Mercedesovi inženjeri. Spoljne izmene jedva su vidljive, i vlasnici dosadašnjih modela neće imati osećaj da je njihov ljubimac naglo ostario. Veća dinamičnost postignuta je ugradnjom nove maske i svetlosnih grupa, kao i potpuno novih retrovizora...
Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Pred nama je odlično sredstvo protiv zimskog neraspoloženja. Opel Corsa OPC je automobilski antidepresiv u najboljem obliku, a ko u glavi isključi ESP, u ovom automobilu može usred zime osetiti žar letnje vručine. I, zaista, dok vozi ovu malu "ljutu papričicu", čovek se nalazi u svom filmu, u svetu koji je višestruko brži od normalnog. Prvi pomisao kada sednete u ovaj automobil je: "Pa, ovo je igračka!"...
Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Za nekoliko dana u Srbiji će biti predstavljena nova generacija modela Toyota Avensis, koja će naslediti dobro poznati model predstavljen 2003. godine. Konzervativna, ali udobna, pomalo dosadna, ali štedljiva - u svakom slučaju Toyota Avensis je uvek je bila pravi izbor za promišljene kupce koji mnogo voze. Posle višednevne vožnje, možemo slobodno reći da odlazeća generacija Avensisa u penziju ide uzdignute glave i bez štapa...
Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Fanovi Seat automobila, koji su šest godina čekali na novu generaciju modela Ibiza, konačno su dočekali. Nova generacija Seat Ibize dolazi nam na potpuno novoj platformi, koju će koristiti i dolazeći, novi VW Polo. Seat za sebe tvrdi da automobile pravi srcem, a naši utisci posle višednevne vožnje govore nam da je u ovom slučaju veliku ulogu igrao i zdrav razum. I, u tome nema ništa loše, jer Ibiza je za Seat nešto posebno...
Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Savršen dizajn i idealna usklađenost svih paramatara koji obezbeđuju užitak u vožnji kod Honde se ne očekuju, već podrazumevaju. Kao što se podrazumeva da su bakini kolači najbolji na svetu, tako se sportski nastup Honde ne dovodi u pitanje. Kada svemu dodamo i početnu cenu od 24.000 Eura, shvatamo da je novi Accord velika kost u grlu Mercedesu, BMW-u i Audiju, koji primaju možda i najteži udarac u srednjoj klasi. I to, u pleksus...
Vladan Petrović o modelu Hyundai i10

Vladan Petrović o modelu Hyundai i10

Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske o testiranom Hyundai i10 izneo je Vladan Petrović, šestostruki i aktuelni reli šampion naše zemlje, i najmlađi osvajač "Zlatne kacige" najznačajnijeg priznanja iz oblasti autosporta u našoj zemlji...
Vladan Petrović o Toyoti Auris 1.4 D-4D

Vladan Petrović o Toyoti Auris 1.4 D-4D

Prilikom testiranja modela Toyota Auris 1.4 D-4D, svojim savetima nesebično nam je pomogao aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Ekskluzivno za Automagazin portal, šestostruki državni reli šampion otkriva svoje utiske o testiranom automobilu...
Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

Sudeći prema prodajnim rezultatima na svetskom nivou, Toyotina nova beba preskočila je neke faze u odrastanju, pa je umesto da puže, odmah počela da trči. Prostran, sa dinamičnim dizajnom i atraktivnom unutrašnjošću, Auris nas je impresionirao sa štedljivim 1.4 D-4D agregatom, koji razvija verovartno najkvalitetnijih i najefikasnijih 90 konjskih snaga trenutno na našem tržištu...
Renault Rafale E-Tech Hybrid Esprit Alpine
Slika nedelje