AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

O veličini imena Corolla dovoljno govori prosta računica: Svakog dana u poslednje 42 godine prodate su prosečno 2.152 Corolle, ili svakih 40 sekundi u pomenutom periodu u svetu je prodata prosečno jedna Corolla. Ali, Japanci ne spavaju na lovorikama. "Naša" testirana Corolla bila je opremljena štedljivim 1.4 D-4D motorom i manuelnim menjačem sa više režima rada (MMT) i komandama na volanu. Baš kao što ima Jarno Trulli u svom F1 bolidu...

Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

Diferencijacija proizvoda prema zahtevima kupaca jeste osnovni preduslov uspeha u tržišnoj ekonomiji. Japanci to vrlo dobro znaju, i Toyota je definitivno proširila svoju paletu modela, i to ne samo ako gledamo prema imenima. Posle uvođenja Aurisa, koji je zemenio hatchback Corollu, "štafetu" preuzima atraktivna limuzina, koju smo imali prilike testirati opremljenu sa manuelnim menjačem sa više režima rada. Japanci su nas još jednom prijatno iznenadili i pokazali nam da skoro 33 miliona prodatih primeraka nisu slučajnost. Moderno oblikovana, pokretana hvaljenim 1.4 D-4D agregatom napredne konstrukcije i sa menjačem sa komandama na volanu, ova Corolla je bez sumnje jedan od automobila koji treba proučiti prilikom kupovine novog automobila.

Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

Deseta generacija Corolle nasledila je prednosti svojih prethodnika, ali i dobila novi kvalitet koji se pre svega odnosi na povećanje dimenzija i na nova sofisticirana rešenja. Bez dileme, već na prvi pogled možemo zaključiti da je dizajn nove Corolle inspirisan američkim modelima marke Toyota (zovu je još i "Little Camry"). Izdužena maska hladnjaka i izduženi farovi distanciraju novu Corollu od konfekcijskog izgleda japanskih automobila. Prednji branik je neobično masivan i sa prethodnikom nema apsolutno ništa zajedničko. Ekipi dizajnera treba odati priznanje i za oblikovanje zadnjeg dela automobila, koji smiruje dinamičnu siluetu automobila. "Svoje utiske o izgledu Toyote Corolle izneo je Vladan Petrović: "Naizgled obična, ali ipak posebna. Vozeći novu Corollu bili smo predmet pažnje i neočekivano veliki broj pogleda na ulici bilo je usmereno na Corollu. Njena elegantna i pomalo sportska forma očigledno predstavlja dobitnu dizajnersku kombinaciju. Automobil je posebno atraktivan pri pogledu od napred, gde dominiraju agresivna svetla koja čine Corollu brzo prepoznatljivom. Ukupan utisak spoljašnjosti Corolle mogao bih opisati kao minijaturni Lexus "look". Dakle, elegantna, ali sa sportskom notom."

Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

Kao što smo rekli, Corolla u dizajnerskom smislu igra sopstvenu "igru", tehnički se oslanja na Aurisa, sa kojim deli motore, menjače, prednje vešanje MacPherson i zadnju polukrutu osovinu. Međuosovinsko rastojanje od 2.600 milimetara je identično, ali enterijer Corolle uspeo je da se distancira od dizajnerske avantgarde primenjene kod Aurisa. Praktično, sve je ostalo jednako kao kod Aurisa, ali je izostao poznati "most" koji čini produžetak srednje konzole. Već po otvaranju vrata uočavamo odličnu završnu obradu i filigransku preciznost izrade uz osećaj kompaktnosti. Kvalitet materijala mogao bi biti bolji, ali taj nedostatak savršeno anulira odlična završna obrada. Na centralnoj konzoli dominira radio CD uređaj sa velikim kružnim komandama i komandama klima uređaja ispod. Utisku visokog kvaliteta doprinosi i atraktivno "Optitronic" osvetljenje instrument table, koje se može pohvaliti oldičnim kontrastom i po ekstremno sunčanom vremenu. U enterijeru nove Corolle ima mnogo više prostora za vozača i suvozača, a udaljenost između prednjeg i zadnjeg sedišta iznosi zavidnih 900 milimetara.

Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

Prostor i uređenje prostora oko vozača je za svaku pohvalu, što nam je potvrdio i aktuelni državni reli šampion, Vladan Petrović: "Ulazak u automobil je odlično rešen, ali kada sam izlazio iz automobila, primetio smo nešto što mi se i nije previše svidelo. Rukohvat za otvaranje vrata iznutra nalazi se previše pozadi, pa da biste izašli ili ušli u automobil, morate napraviti neprirodan zahvat rukom. Kada je ovaj detalj u pitanju, kopiranje rešenja sa modelu Auris sigurno bi imalo više koristi nego štete. Enterijer je veoma simpatično uređen, posebno je zanimljiva kombinacija imitacije aluminijuma i plastike, ali mislim da automobil ovakvog kvaliteta zaslužuje ozbiljniju plastiku. Ergonomija vozačevog sedišta je odlična. Na kratkim relacijama prijaće mekan sedalni deo, a u brzim prolascima kroz krivine bočna uporišta odlično prihvataju telo i bez smetnji se možete koncentrisati na vožnju."

Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

Temeljna zvučna izolacija svela je decibele na gospodski nivo. Prtljažnik zapremine 450 litara nije najveći u klasi, ali zato je pristup lagan, što je osigurano velikom širinom i dovoljno nisko položenim rubom orvora za utovar predmeta. Kada su mali predmeti u pitanju (telefoni, olovke, papirići, ključevi, bočice sa pićem...), putnici neće imati problema sa njihovim odlaganjem, jer se za to brine čak 15 manjih ostava, među kojima je i "dupla" ostava u kokpitu ispred suvozača. Kada je uređenje prostora u pitanju, Toyoti možemo uputiti samo jedno veliko BRAVO, jer i pored traženja dizajnerske originalnosti, inženjeri Toyote nisu se odrekli kvaliteta. Na zadnjim sedištima dobro će se osećati i korpulentniji putnici, a odsad ih neće ometati ni buka zadnjeg vešanja koja se javljala kod prethodnika. Kada smo kod vešanja, recimo i da napred McPharson i pozadi torziono rešenje bez problema odgovara zahtevima testiranog motora. Sigurno najkompetenija ličnost da to i potvrdi jeste višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović: "Vešanje je sigurno sposobno da isprati i mnogo veće zahteve od ovih koje traži 90 konjskih snaga u testiranoj Corolli. Brži ulazak u krivinu prati blago klizanje "preko nosa", što je karakteristično za prednji pogon, ali treba imati u vidu na "torziju" pozadi. Naglo oduzimanje gasa pomaže u prvoj fazi, ali sledi blago bežanje zadnjeg dela, koje se veoma lako može kontrolisati i bez elektronske kontrole stabilnosti. Prilikom nagle promene pravca Corolla nam otkriva čvrstoću svoje karoserije i uvek se ponaša predvidljivo. Volan je prilično precizan, iako ne bi smetalo više povratnih informacija. Moram da pohvalim i kočnice, koje ne pokazuju znake zamaranja čak ni posle nekoliko ekstremnih kočenja." - ističe Petrović.

Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

Dobar konačni utisak o Toyoti Corolli zaokružuje fantastični 1.4 D-4 agregat, koji beleži performanse kojima su se samo par godina unazad hvalili dvolitarski turbo-dizelaši. Na papiru nevelik i nejak, savremeni motor odlično se nosi sa 1.350 kilograma mase. Mnogi bi se čak i kladili da je reč o većem i snažnijem motoru. U gradskoj gužvi motor prijatno iznenađuje. Odličlno vuče iz niskih obrtaja, agilan je i do 2.000 o/min, a daha mu ne ponestaje ni kasnije. Agregat iz 1.364 cm3 zapremine razvija 90 konjskih snaga pri 3.800 o/min, dok je maksimani Obrtni moment od 190 Nm dostupan već pri 1.800 o/min. O potrošnji ne treba trošiti reči: u gradu nešto preko 6 litara, a na otvorenom putu oko 4,5 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. "Motor rasplaže sa skromnom snagom, ali za ciljnu grupu kupaca kojima je štednja isred performansi, ovo je odličan izbor. Ono što je meni posebno zanimjivo jeste nekarakterističan razvoj snage za motore turbo koncepcije. Motor se ponaša kao da nije turbo. Vuče ravnomerno, a dah mu ne nestaje ni pri visokim obrtajima, a veoma lako ga je dozirati prema trenutnim potrebama. S obzirom da je ovaj automobil opremljen sekvencijalnim menjačem, mislim da bi mu više pristajao snažniji motor, jer je za ovakav način rada menjača potrebno i nešto više snage. Ali, što se tiče funkcionisanja kompletnog sklopa, sve je u najboljem redu. Motor daje dovoljno Obrtnog momenta potrevbnog za potezanje "odozdo", a ukoliko želite žustriju vožnju, uvek ćete imati dovoljno snage. Definitivno, reč je o najzanimljivijih 90 KS na tržištu." - istakao je Vladan Petrović.

Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D MMT - Kraljica diskretnosti

MMT 5-stepeni menjač u "našoj" Corolli jeste poseban deo priče. Da se razumemo: ovo nije automatski menjač, iako pedala kvačila ne postoji. U pitanju manuelni menjač sa više režima rada. MultiMode menjač sa automatskom kontrolom kvačila omogućava vam da odaberete između ručnog i automatskog načina rada. Postoje tri načina rada: M, koji omogućava sekvencijalnu promenu brzina; E, za automatsku promenu brzina; i Es, za bržu promenu brzina. Na raspolaganju su i polugice uza volana kojima možete manuelnim putem promeniti stepen prenosa: leva komanda za stepen niže, a aktivacijom desne "polugice" vrši se promena za stepen više. Stručnim komentarom o funkcionisanju menjača "počastio" nas je Vladan Petrović: "Zanimljivo rešenje komandi na volanu. Sigurno će se dopasti mlađoj populaciji, ali moram priznati da će i iskusni vozači sigurno brzo naći zajednički jezik sa ovom novom tehnologijom. Ali, moram reći da brzina šaltanja u automatskom modu i ne oduševljava baš. Isto važi i za trzaje prilikom promene brzina. Ali, u sekvencijalnom modu, gde vozač preuzima sve u svoje ruke, situacija je bitno drugačija. Tada predlažem da, prilikom promene brzine, nakratko skinete nogu sa papučice gasa, čime se trajanje promene brzine malo ubrzava, a trzaji se svode na minimum. Posle duže vožnje zaključili smo da to menjač od nas traži i u automatskom modu, kada sa papučicom gasa možete ostvariti "komunikaciju" sa menjačem. Generalni utisak je pozitivan, uz potrebno vreme privikavanja koje je minimalno. Menjač se posebno dobro pokazao u gradskoj vožnji, i mislim da će biti zanimljiv kako muškom delu populacije, tako i pripadnicama nežnijeg pola, koje žele jednostavnu vožnju."

Za pouzdano i štedljivo zadovoljstvo, kao što je testirana Corolla, treba izdvojiti 21.500 Eura sa carinom i PDV-om, uz doplatu za "Multi-mode Manual Transmission" od 750 Eura. Navedenu cenu opravdava i bogati paket opreme koji ima sve što je potrebno: dvozonski klima uređaj, putni računar, potpunu elektrifikaciju, grejanje sedišta, maglenke. Za one manje zahtevne, Toyota za 19.900 Eura nudi istu motorzaciju, ali slabiji paket opreme i bez MMT menjača. Kada svemu dodamo i Toyota Eurocare pomoć na putu, koja nudi 24-časovnu besplatnu pomoć na putu u slučaju mehaničkog kvara, saobraćajne nesreće, probušene gume, kao i činjenicu da je nova Corolla osvojila 5 zvezdica za sigurnost na čuvenom Euro NCAP testu, cena je sasvim opravdana. Dobro je znati: Reč Corolla izvedena je iz latinske reči Corolla, koja se prevodi kao "venac od cveća". Time se nastavlja tradicija Toyote, koja se odnosi na imenovanje automobila početnim slovom C (Crown, Corona, Celica, Carina itd.). Toyota i dalje koristi imena koja vuku korene iz latinskog jezika, kao što su Yaris, Auris i Avensis. Od izlaska na tržište, 1966. godine, Corolla je postigla svetski uspeh za Toyotu. Već 1967. godine prodato je više od 15.000 Corolla širom sveta. Danas se Corolla proizvodi u 16 zemalja, na pet kontinenata, a prodaje se na 140 tržišta u svetu. Skoro 33 miliona prodatih primeraka širom sveta čini Corollu najprodavanijim automobilom na svetu i to je titula koja je Corollu uvrstila i u Guinnessovu knjigu rekorda.

Toyota Corolla Sedan 1.4 D-4D MMT
Tip motora:Četiri cilindra, ubrizgavanje goriva u cilindar
Broj cilindara:4
Zapremina motora (cm3):1364
Max. Snaga (KS pri o/min):90 pri 3.800
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):190 Nm u rasponu od 1.800 do 3.000 obrtaja / min
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):14,7
Maksimalna brzina (km/h);175
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:7,1 / 4,4 / 5,5
Prtljažni prostor (cm3): 450
Zapremina rezervoara (L):55
Masa automobila / nosivost (kg):1350 / 435
Dimenzije pneumatika:205 / 55 R16
Dužina automobila (mm):4.540
Širina automobila:1.760
Visina automobila:1.470
Međuosovinsko rastojanje:2.600
Cena testiranog automobila (Eur):22.250 sa carinom I PDV-om

Goran Sarić - Automagazin

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Za nekoliko dana u Srbiji će biti predstavljena nova generacija modela Toyota Avensis, koja će naslediti dobro poznati model predstavljen 2003. godine. Konzervativna, ali udobna, pomalo dosadna, ali štedljiva - u svakom slučaju Toyota Avensis je uvek je bila pravi izbor za promišljene kupce koji mnogo voze. Posle višednevne vožnje, možemo slobodno reći da odlazeća generacija Avensisa u penziju ide uzdignute glave i bez štapa...
Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Fanovi Seat automobila, koji su šest godina čekali na novu generaciju modela Ibiza, konačno su dočekali. Nova generacija Seat Ibize dolazi nam na potpuno novoj platformi, koju će koristiti i dolazeći, novi VW Polo. Seat za sebe tvrdi da automobile pravi srcem, a naši utisci posle višednevne vožnje govore nam da je u ovom slučaju veliku ulogu igrao i zdrav razum. I, u tome nema ništa loše, jer Ibiza je za Seat nešto posebno...
Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Savršen dizajn i idealna usklađenost svih paramatara koji obezbeđuju užitak u vožnji kod Honde se ne očekuju, već podrazumevaju. Kao što se podrazumeva da su bakini kolači najbolji na svetu, tako se sportski nastup Honde ne dovodi u pitanje. Kada svemu dodamo i početnu cenu od 24.000 Eura, shvatamo da je novi Accord velika kost u grlu Mercedesu, BMW-u i Audiju, koji primaju možda i najteži udarac u srednjoj klasi. I to, u pleksus...
Vladan Petrović o modelu Hyundai i10

Vladan Petrović o modelu Hyundai i10

Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske o testiranom Hyundai i10 izneo je Vladan Petrović, šestostruki i aktuelni reli šampion naše zemlje, i najmlađi osvajač "Zlatne kacige" najznačajnijeg priznanja iz oblasti autosporta u našoj zemlji...
Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Hyundai Atos oduvek je negovao pojam pouzdanog, povoljnog i trajnog prevoznog sredstva, namanjenog onima koje ne zanimaju trendovi. Ali, i to se promenilo. Njegov naslednik sada se zove Hyundai i10. Lepši je, a već poznatim kvalitetima pridružio se i moderan dizajn: i10 izgleda naduvano i praktično. Ako se i i10 vremenom pohvali pouzdanošću na kakvu nas je Hyundai navikao, mogao bi postati važan igrač u klasi gradskih automobila...
Vladan Petrović o Toyoti Auris 1.4 D-4D

Vladan Petrović o Toyoti Auris 1.4 D-4D

Prilikom testiranja modela Toyota Auris 1.4 D-4D, svojim savetima nesebično nam je pomogao aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Ekskluzivno za Automagazin portal, šestostruki državni reli šampion otkriva svoje utiske o testiranom automobilu...
Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

Sudeći prema prodajnim rezultatima na svetskom nivou, Toyotina nova beba preskočila je neke faze u odrastanju, pa je umesto da puže, odmah počela da trči. Prostran, sa dinamičnim dizajnom i atraktivnom unutrašnjošću, Auris nas je impresionirao sa štedljivim 1.4 D-4D agregatom, koji razvija verovartno najkvalitetnijih i najefikasnijih 90 konjskih snaga trenutno na našem tržištu...
Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI - Drvoseča u Armani odelu

Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI - Drvoseča u Armani odelu

Volkswagen Touareg je zaista impozantan automobil. Masivan i visok sa izraženom muskulaturom, ali u isto vreme elegantan i skladan. Pritom, atraktivna boja test modela, zatamnjena stakla i hromirani detalji na karoseriji već unapred otklanjaju svaku nadu umetnika, estradnjaka, sportista, političara, pa i najokorelijih kriminalaca, da će se jednom naći za volanom ovog, nimalo narodnog automobila...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje