AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Testirani Hyundai Getz 1.4 jeste simpatičan gradski automobil koji zaslužuje da bude češće viđen gost na našim ulicama, kako zbog svoje povoljne cene, tako i zbog odličnog kvaliteta i završne obrade. Kompaktan, snalažljiv i u svakoj situaciji agilan, maleni Getz još jednom nam pokazuje da je doba "korejskih plastikanera" daleko iza nas...

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Hyundai Getz je moderan gradski mališan u klasi do četiri metra dužine. Osmišljen je i dizajniran u Evropi, u skladu sa Evropskim očekivanjima i potrebama, a pre dve godine osvežen je upravo onako kako se to radi na Starom kontinentu: temeljno, sa naglaskom na bitno. Krenimo od vidljivih promena: spolja su to moderne svetlosne grupe, koja Getzu daju sportski i moderniji izgled. U unutrašnjosti primećujemo nove kombinacije boja i dvobojne presvlake, a osvežena je i centralna konzola, koja deluje kompaktno i "zategnuto". U oči upada odlična završna obrada i precizni spojevi, iako primećujemo da Korejanci još uvek štede na materijalima. Ako moramo birati za koji kvalitet su se odlučili u Hyundaiju, između kvaliteta materijala i kvaliteta završne obrade, onda ćemo konstatovati da su spojevi i završna obrada na visokom nivou, što ne možemo reći i za korišćene materijale.

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

"Automobil na prvi pogled deluje prilično sveže i zanimljivo. Ono što mi odmah upada u oči jeste filozofija "točak na svaki ćošak" koja me raduje, jer najavljuje puno uzbuđenja u vožnji. Točkovi su smešteni u same krajeve karoserije što ga čini pravom malom "kompaktnom kutijicom."- bio je prvi komentar Vladana Petrovića pre zauzimanja položaja za volanom. I, naravno "trkač" ne bi bio trkač kada ne bi bio u pravu. Getz je dugačak 3825, širok 1665 i visok 1490 milimetara, a međuosovinsko rastojanje iznosi velikih 2455 milimetara, što je fantastičan rezultat za ovu klasu automobila. Uz točkove smeštene na same krajeve karoserije, putnici su dobili dovoljno prostora za vožnju i na zadnjoj klupi. Ovde treba dodati i odličnu visinu automobila i dobru ponudu prostora za glavu putnika pozadi, što će omogućiti vožnju bez stresa i na dužim putovanjima. Prtljažnik zapremine 254, odnosno 755 litara je sasvim solidan, prosečan u ovoj klasi automobila.

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Hyundai je u unutrašnjosti uneo dosta novog. Neki elementi, kao što su prekidači ili ručica menjača, preuzeti su od većih modela u kući. Instrument tabla oduševila nas je svojom preglednošću. Sve je tamo gde očekujete da bude i nema improvizacija i iznenađenja. Da je ergonomija na visini zadatka, potvrdio nam je i Petrović: "Čim sednete za volan primećuje se pomalo "jeftina" i "plastična" unutrašnjost, što je možda karakteristično za ovu cenovnu klasu automobila. Ipak, primećujem da je završna obrada odlična. Sve deluje utegnuto i kompaktno bez nepoželjnih zvukova, čak i u extremnim situacijama. Položaj volana i njegov oblik je odličan, ali malo smeta prenisko postavljena ručica menjača, bar dok se naviknete. Pozitivne ocene dao bih i preglednosti, a parking senzori skoro da nisu ni potrebni, jer uvek imate osećaj gde se nalaze ivice automobila. Sigurno važna stavka za osobe nežnijeg pola, koje neće puno energije trošiti na parkiranja u gradskim gužvama, što za neke automobile ne možemo reći."

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Idealan odnos između štednje i performansi predstavlja motor kojim je pokretan "naš" testirani primerak. U pitanju je 1.4-litarski agregat sa dve bregaste osovine i šesnaest ventila. Maksimalnu snagu agregat razvija na očekivano visokih 6.000 o/min, a 126 Nm Obrtnog momenta na raspolaganju je već pri 3.200 obrtaja radilice u minutu, što obećava dobar temperament agregata. I u praksi su potvrđene dobre performanse. Do "stotke" gradski mališan ubrzava za samo 11,2 sekunde, dok se pokazivač brzine zaustavlja tek na 167 km/h. Ono čime nas je Getz najviše impresionirao jeste njegova elastičnost. Automobil je u niskim režimima rada veoma rado odgovarao na svaki zahtev komande gasa, šta nas je radovalo posebno u gradskij vožnji. "Motor je zaista odličan, što važi i za menjač. Hodovi su kratki, a jedino je malo zasmetala tvrdoća menjača, što je usporavalo kretanje ručice. Sve to malo smeta ako želite Getza da "poterate" malo brže. Primetio sam i malo veću buku motora prilikom kretanja visokim brzinama, ali za to može biti kriva i lošija izolacija. Ipak, testirani Getz teži nešto manje od 1.200 kilograma, pa od takvog automobila i ne možemo očekivati previše." - zaključci su Vladana Petrovića o pomenutom agregatu. Podsetimo, pomenuti agregat nasledio je poznati 1.3-litarski četvorocilindrični motor koji je razvijao 8 kW manje.

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Vešanje Getza je za jedan gradski automobil izuzetno udobno, a posebno je olakšano kretanje gradskim ulicama, što je najvažnije za ovaj automobil. Međuosovinsko rastojanje je relativno dugačko i iznosi 2.455 milimetara, a kao što smo istakli, točkovi su smešteni na same rubove automobila. Sve je to dovoljno za odličnu gradsku vožnju, ali za one koji od gradskog automobila žele nešto više, Vladan Petrović nas podseća na nekoliko otežavajućih faktora: "Za one koji žele žustriju vožnju u Getzu, treba imati u vidu na uzak trag točkova i visoku karoseriju, kao i masu od skoro 1.200 kilograma. Sve ovo u brzim krivinama rezultuje nešto izraženijim naginjanjem karoserije. Jednostavno, trap nije sposoban da odgovori na zahteve sportske vožnje. Ali, ovo je automobil namenjen gradskoj upotrebi, pa u toj konotaciji treba da ocenjujemo i njegove karakteristike. Vešanje je dovoljno udobno i za naše puteve prepune neravnina. Jedino na poprečnim neravninama automobil izraženije poskakuje, a prilikom prebrzog ulaska u krivinu pre će proklizati prednji kraj, nego zadnji. Pohvalio bih i kočioni sistem, kočnice zaustavljaju sasvim korektno i koliko nisu sklone pregrevanju."

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Vožnja Hyundai Getza je prijatnija i zabavnija od vožnje u mnogim konkurentnim modelima B segmenta. Kada tome dodamo i cenu 10.746 Eura, sa carinom i PDV-om, koliko je potrebno odvojiti za Getz opremljen testiranim 1.4 benzinskim agregatom i Active nivoom opreme, jasno je da je iza nas test automobila koji bi trebao biti obavezan prilikom razmišljanja o kupovini gradskog automobila. Getza i dalje čeka svetla budućnost. Restilizovan dizajn, u kombinaciji sa velikim unutrašnjim prostorom, uz zanimljivu cenu, sigurno će učiniti Getza zanimljivom opcijom kod kupaca u Srbiji.

Hyundai Getz 1.4
Tip motora:Četiri cilindra, ubrizgavanje benzina u cilindar
Broj cilindara:4
Zapremina motora (cm3):1399
Max. Snaga (KS pri o/min):97 pri 5.500
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):126 Nm prilikom 3.200 obrtaja
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):11,2
Maksimalna brzina (km/h);170
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:7,5 / 5,1 / 6
Prtljažni prostor (cm3): 254 / 977
Zapremina rezervoara (L):66
Masa automobila / nosivost (kg):1140 / 410
Dimenzije pneumatika:165 / 70 R14
Dužina automobila (mm):3.825
Širina automobila:1.655
Visina automobila:1.490
Međuosovinsko rastojanje:2.455
Cena testiranog automobila (Eur):10.746

Goran Sarić - Automagazin

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Za nekoliko dana u Srbiji će biti predstavljena nova generacija modela Toyota Avensis, koja će naslediti dobro poznati model predstavljen 2003. godine. Konzervativna, ali udobna, pomalo dosadna, ali štedljiva - u svakom slučaju Toyota Avensis je uvek je bila pravi izbor za promišljene kupce koji mnogo voze. Posle višednevne vožnje, možemo slobodno reći da odlazeća generacija Avensisa u penziju ide uzdignute glave i bez štapa...
Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Fanovi Seat automobila, koji su šest godina čekali na novu generaciju modela Ibiza, konačno su dočekali. Nova generacija Seat Ibize dolazi nam na potpuno novoj platformi, koju će koristiti i dolazeći, novi VW Polo. Seat za sebe tvrdi da automobile pravi srcem, a naši utisci posle višednevne vožnje govore nam da je u ovom slučaju veliku ulogu igrao i zdrav razum. I, u tome nema ništa loše, jer Ibiza je za Seat nešto posebno...
Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Savršen dizajn i idealna usklađenost svih paramatara koji obezbeđuju užitak u vožnji kod Honde se ne očekuju, već podrazumevaju. Kao što se podrazumeva da su bakini kolači najbolji na svetu, tako se sportski nastup Honde ne dovodi u pitanje. Kada svemu dodamo i početnu cenu od 24.000 Eura, shvatamo da je novi Accord velika kost u grlu Mercedesu, BMW-u i Audiju, koji primaju možda i najteži udarac u srednjoj klasi. I to, u pleksus...
Vladan Petrović o modelu Hyundai i10

Vladan Petrović o modelu Hyundai i10

Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske o testiranom Hyundai i10 izneo je Vladan Petrović, šestostruki i aktuelni reli šampion naše zemlje, i najmlađi osvajač "Zlatne kacige" najznačajnijeg priznanja iz oblasti autosporta u našoj zemlji...
Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Hyundai Atos oduvek je negovao pojam pouzdanog, povoljnog i trajnog prevoznog sredstva, namanjenog onima koje ne zanimaju trendovi. Ali, i to se promenilo. Njegov naslednik sada se zove Hyundai i10. Lepši je, a već poznatim kvalitetima pridružio se i moderan dizajn: i10 izgleda naduvano i praktično. Ako se i i10 vremenom pohvali pouzdanošću na kakvu nas je Hyundai navikao, mogao bi postati važan igrač u klasi gradskih automobila...
Vladan Petrović o Toyoti Auris 1.4 D-4D

Vladan Petrović o Toyoti Auris 1.4 D-4D

Prilikom testiranja modela Toyota Auris 1.4 D-4D, svojim savetima nesebično nam je pomogao aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Ekskluzivno za Automagazin portal, šestostruki državni reli šampion otkriva svoje utiske o testiranom automobilu...
Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

Sudeći prema prodajnim rezultatima na svetskom nivou, Toyotina nova beba preskočila je neke faze u odrastanju, pa je umesto da puže, odmah počela da trči. Prostran, sa dinamičnim dizajnom i atraktivnom unutrašnjošću, Auris nas je impresionirao sa štedljivim 1.4 D-4D agregatom, koji razvija verovartno najkvalitetnijih i najefikasnijih 90 konjskih snaga trenutno na našem tržištu...
Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI - Drvoseča u Armani odelu

Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI - Drvoseča u Armani odelu

Volkswagen Touareg je zaista impozantan automobil. Masivan i visok sa izraženom muskulaturom, ali u isto vreme elegantan i skladan. Pritom, atraktivna boja test modela, zatamnjena stakla i hromirani detalji na karoseriji već unapred otklanjaju svaku nadu umetnika, estradnjaka, sportista, političara, pa i najokorelijih kriminalaca, da će se jednom naći za volanom ovog, nimalo narodnog automobila...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje