AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Iako nijedan detalj nije isti kao kod prethodnika, sigurno se nećete zbuniti, jer već na prvi pogled je jasno: Ovo je novi Audi A4. Dizajneri iz Ingolstadta igraju na sigurnu kartu, i iako je novi model ostao klasična trovolumenska limuzina oblih i elegantnih linija, malo više oblina jedina su veća novost u izgledu svih novijih Audija. Pomalo ljutit pogled prednjih svetala samo pojačava taj utisak...

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Velika njuška i četiri prstena na njoj. To je formula uspeha prvi put primenjena još pre 70 godina, kada je Tazio Nuvolari pobedio na Velikoj Nagradi Jugoslavije u Auto Unionu Typ D. Osim moćnog motora, najmarkantnije obeležje tadašnje Saske "Srebrne strele" bio je prednji deo automobila, sa velikom i pohlepnom njuškom, koja je izgledala kao da u svakom trenutku želi da pojede onog ko se nađe ispred. Očigledno, taj utisak marka sa četiri prstena na masci želi da vrati. Ali, sa jednom razlikom: ovaj put Audi ne želi da osvaja pobedničke pehare, već se takmiči za krunu srednje klase u kojoj se greške ne praštaju. Već u startu, Audi A4 je "osuđen" na uspeh. Stručnjaci Audija odlično su procenili vreme predstavljanja nove "četvorke", jer su razvoj tempirali za period dok je Mercedes bio zaokupljen saniranjem Chryslerove "rupe bez dna", a aktuelni BMW serije 3 već je u četvrtoj godini "života".

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Pored pomalo "zmijskog" pogleda, najupečatljiviji potpis pogleda novog A4 daje četrnaest LED dioda integrisanih u prednje svetlosne grupe. U pitanju su dnevna svetla (Daytime Running Lights) i u očekivanju "zelenog svjetla" za širu upotrebu LED osvetljenja na automobilima, od strane EU komisije, mogu vam poslužiti da budete najupečatljiviji deo sabraćaja. Novi Audi A4 je snažan iskorak u elitno područje i već na prvi pogled oduševljava svojim dizajnom, koji potpisuje dokazani Walter de Silva. Dinamičan, statusni stil dodatno je naglašen upadljivim povećanjem dimenzija. Novi A4 razvučen je sa 458,5 na velikih 470 centimetara i proširen sa 177 na 183 centimetra, dok je visina od 143 cm ostala nepromenjena. Ali, pomenuta povećanja karoserije uticala su i na poboljšanje mnogih parametara koji obećavaju dodatan komfor, što dokazuje i veliko povećanje međuosovinskog rastojanja sa 265 na čak 281 centimetar (Audi A6 meri međuosovinski razmak samo 35 mm veći od modela A4).

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Profil automobila najviše reflektuje Audijevu eleganciju i nepogrešivo se pridržava poznatih pravila dinamičnog izgleda: poklopac motora relativno dug u odnosu na poklopac prtljažnika, kratki prednji prevesi, a nisu izbegnute linije koje se penju prema zadnjem delu automobila. Pogled na zadnji deo automobila sugeriše na stabilnost i odlikuju ga izuzetno mekane linije. Izgled Audija A4 nedvosmisleno dinamičan, prodoran, dominantan, i sigurno je kada se ovo lice pojavi u retrovizoru, malo ko neće odmah osloboditi traku za preticanje. "Audi A4 izgleda prilično agresivno, a posebno su zanimjiva prednja LED svetla koja privlače pažnju prolaznika. Dizajn automobila je vešt spoj elegancije i sportskog duha. Iz nekog ugla automobil izgleda vrhunski privlačno i elegantno, a iz drugog sportski nastrojen. Audi pravi lepe automobile. Prednji deo izgleda baš onako ljuto, sa spojlerom koji me podseća na neke Audijeve bolide. Pozadi mi se posebno dopadaju dve izduvne cevi, koje unose dozu sporta. Nikada ne bih rekao da je reč o dizel automobilu." - kratko je izgled nove "četvorke" prokomentarisao Vladan Petrović.

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Kada otvorite vrata, u unutrašnjosti Vas čeka dobrodošlica luksuznog ambijenta: najfinija plastika, decentni ukrasi u alu looku, sve je krajnje precizno obrađeno. Audijevska perfekcija. Funkcionalno i ergonomski. Zahvaljujući odličnom podešavanju volana i sedišta, lako ćete pronaći idealan položaj, i nijedan prekidač nećete tražiti duže od sekunde. Vladan Petrović Audijevu unutrašnjost opisao nam je sledećim rečima: "Audi ima specifičan položaj sedenja i vozač se oseća drugačije nego u konkurentnim modelima. Sedi se izuzetno nisko i osećaj je avionski. Osećaj posebno niskog sedenja dopunjuju u veliki retrovizori, koji su postavljeni visoko. Ali, što se duže vozi, osećaj je upečatljiviji, i Audi se prosto zavlači pod kožu. U unutrašnjosti vlada "red i disciplina" i oseća se izuzetan kvalitet materijala i završne obrade. Ipak, Audijeva hladna perfekcija nekako je eliminisana ugradnjom aluminijumskih elemenata, koji unose sportsku atmosferu. Sve u automobilu je funkcionalno i sve je na svom mestu." Što se prostranosti tiče, na zadnjim sedištima ima dovoljno mesta za tri odrasle osobe prosečnih gabarita. Sve pohvale zaslužuje i prtljažnik, koji prima 480 litara, što je sasvim dovoljno za potrebe porodičnog putovanja (BMW serije 3 - 460 l, Mercedes C-klase - 475 l). Zapreminu prtljažnika može se preklapanjem zadnjih sedišta povećati na zavidnih 962 litra. Ali, kod utovara gabaritnog prtljaga lako može zasmetati uzak otvor prtljažnika, koji je karakterističan za sve limuzine kraćeg zadnjeg dela.

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Iako se i Audi polako odriče "Pumpe-duse" agregata, savremeni turbo-dizel motor u Audiju A4 2.0 TDI neće Vam uskratiti zabavu i užitak u vožnji. Radi se o 2.0 TDI agregatu, ali nije u pitanju motor koji za ubrizgavanje koristi sistem "Pumpa-brizgaljka", već je reč o novom Common-Rail motoru, koji za ubrizgavanje koristi piezo-elektične brizgaljke. Novi motor je znatno uglađeniji i radi neuporedivo tiše i mekše od verzije motora 2.0 TDI "Pumpa-brizgaljka". Izuzetno je agilan i temperamentan, što potvrđuje i podatak da maksimalni Obrtni moment od 320 Nm razvija u rasponu od 1.750 do 2.500 o/min. Bitnim poboljšanjima na ubrizgavanju, preko piezo-brizgaljki max. pritiska 1.800 bara, inovacijama na turbopunjaču, bregastim vratilima i novim klipovima, motor obezbeđuje zavidne performanse. Pozitivne kritike o pogonskom agregatu dao je i reli šampion, Vladan Petrović: "Već po zvuku motora u leru možemo zaključiti da ispod haube nije poznati "pumpa-brizgaljka" motor, koji se ponekad oglašava previše grubim zvukom. Ovaj Common-Rail motor stvarno radi neporedivo tiše i prijatnije. U vožnji, turbo rupa se gotovo ne primećuje i automobil fascinantno povlači iz niskih obrtaja. Mislim da je Audi uradio odličan posao ugradivši ovaj motor u A4, jer je prvoklasno izbalansiran. Spremno reaguje na gas u svim područjima obrtaja i prvi utisak je da automobil raspolaže sa većom snagom od 140 KS, koliko navodi fabrika. Menjač sa šest brzina odlično se uklopio uz ovaj motor, i jako je prijatan za rukovanje. Odlično raspoređeni prenosni odnosi omogućavaju vožnju bez previše rada na menjaču, a ukoliko želite žustriju vožnju, uvek ćete imati dovoljno snage, bez obzira na situaciju i konfiguraciju puta." - objašnjava Petrović.

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Prijatno iznenađenje priredilo nam je i vešanje Audija A4 2.0 TDI. Dugačak međuosovinski razmak pomerio je granična područja proklizavanja na nivo koji teško može dostići prosečan vozač. Izvrsno ponašanje posebno dolazi do izražaja u krivudavim sekcijama, gde A4 pruža izuzetan osećaj i omogućava visoke putne brzine. Odlične vozne osobine novog Audija A4 potvrdio nam je i Vladan Petrović: "Svakim pređenim kilometrom do izražaja dolazi zrelost Audijevog vešanja i pravo je uživanje voziti ga krivudavim putevima. Brzi prolasci kroz krivine mogući su bez većih napora. Najviše mi se dopada neutralno ponašanje zadnjeg dela automobila i sigiran sam da prosečni vozači ne mogu izbaciti automobil iz idealne putanje. Čak i prilikom nagih pokreta volanom i provokacija pri većim brzinama, automobil se čvrsto držao idealne putanje kretanja, ne pokazujući ni najmanju slabost. Elektronski sistem stabilnosti (ESP) radi odlično. Probao sam vožnju i sa isključenim sistemom i automobil se ponašao fantastično, što možemo zahvaliti naprednoj konstrukciji vešanja. Ono što bismo mogli istaći kao manu jeste elektrohidraulični volan koji ne pruža puno informacija sa podloge, što ograničava njegove sportske mogućnosti. Ali, ovo i nije sportski automobil, jer predstavlja pravu "putničku krstaricu" sa sportskim duhom." Ono što je karakteristično za novi Audi A4 jeste činjenica da je prednja osovina prema napred pomerena za 15,4 centimetra. To je ostvareno zahvaljujući poznatom konstukcijkom triku: motor smešten uzdužno, iznad prednje osovine, pomeren je nazad, a diferencijal i lamela zamenili su mesta. Time su Audijevi inženjeri značajno smanjili prednje prevese, što osim vizuelnog poboljšanja, donosi i veliko poboljšanje u ponašanju u vožnji. Nova koncepcija u kojoj je menjač smešten iza diferencijala smanjila je opterećenje prednjih točkova i poboljšala stabilnost i upravljivost. Ipak, ukoliko se zaboravite i pritisnete gas malo snažnije, 320 Nm preopteretiće prednji pogon i točkovi A "četvorke" zavrteće se u prazno.

Test: Audi A4 2.0 TDI - 100% Audi !

Osećaj za volanom novog Audija A4 najlakše je opisati jednom reči: Skupo! Oni koji su barem jednom vozili neki preastižni automobil, znaju o čemu govorimo: temeljna zvučna izolacija, izuzetan osećaj krutosti, tihi prelasci preko neravnina. Sedeći u Audiju A4 osetili smo onu finu razliku u odnosu na masovne automobile. U Ingolstadtu su obavili odličan posao. Spoj temperamentnog i štedljivog motora, nešto povoljnija politika cena i prvoklasno opremljena unutrašnjost, donose Audiju krupne poene u borbi sa konkurencijom. Podsetimo, Audi opciono nudi i aktivno upravljanje i ogibljenje, kojim nije bio opremljen naš automobil, što nam je pomoglo da pokaže svoje prave mogućnosti. Cena osnovnog modela Audi A4 2.0 TDI kreće se od 32.694 Evra, ali uz mnogobrojne doplate može vrtoglavo porasti i preko cifre od 50.000 Eura. Ako Vam se A4 toliko sviđa, a novac Vam nije problem,zaista možete birati. Ukoliko dodamo činjenicu da je nova "četvorka" osetno veća i da je namenjena brojnim kupcima koji su do sada birali model A6, zaključak se nameće sam po sebi.

Audi A4 2.0 TDI
Tip motora:4 cilindra, turbodizel, ubrizgavanje Common-Rail
Broj cilindara / ventila:4/4
Zapremina motora (cm3):1968
Max. Snaga (KS pri o/min):143 pri 4.200 o/min
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):320 pri 1.750 do 2.500
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):9,4
Maksimalna brzina (km/h);215
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:7,5 / 4,3 / 5,9
Prtljažni prostor (cm3): 480 / 962
Zapremina rezervoara (L):65
Masa automobila / nosivost (kg):1.460 / 550
Dimenzije pneumatika:225 / 55 R 16
Dužina automobila (mm):4703
Širina automobila:1826
Visina automobila:1427
Međuosovinsko rastojanje:2808
Cena automobila, osnovni model (Eur):32.694

Goran Sarić - Automagazin

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Za nekoliko dana u Srbiji će biti predstavljena nova generacija modela Toyota Avensis, koja će naslediti dobro poznati model predstavljen 2003. godine. Konzervativna, ali udobna, pomalo dosadna, ali štedljiva - u svakom slučaju Toyota Avensis je uvek je bila pravi izbor za promišljene kupce koji mnogo voze. Posle višednevne vožnje, možemo slobodno reći da odlazeća generacija Avensisa u penziju ide uzdignute glave i bez štapa...
Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Fanovi Seat automobila, koji su šest godina čekali na novu generaciju modela Ibiza, konačno su dočekali. Nova generacija Seat Ibize dolazi nam na potpuno novoj platformi, koju će koristiti i dolazeći, novi VW Polo. Seat za sebe tvrdi da automobile pravi srcem, a naši utisci posle višednevne vožnje govore nam da je u ovom slučaju veliku ulogu igrao i zdrav razum. I, u tome nema ništa loše, jer Ibiza je za Seat nešto posebno...
Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Savršen dizajn i idealna usklađenost svih paramatara koji obezbeđuju užitak u vožnji kod Honde se ne očekuju, već podrazumevaju. Kao što se podrazumeva da su bakini kolači najbolji na svetu, tako se sportski nastup Honde ne dovodi u pitanje. Kada svemu dodamo i početnu cenu od 24.000 Eura, shvatamo da je novi Accord velika kost u grlu Mercedesu, BMW-u i Audiju, koji primaju možda i najteži udarac u srednjoj klasi. I to, u pleksus...
Vladan Petrović o modelu Hyundai i10

Vladan Petrović o modelu Hyundai i10

Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske o testiranom Hyundai i10 izneo je Vladan Petrović, šestostruki i aktuelni reli šampion naše zemlje, i najmlađi osvajač "Zlatne kacige" najznačajnijeg priznanja iz oblasti autosporta u našoj zemlji...
Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Hyundai Atos oduvek je negovao pojam pouzdanog, povoljnog i trajnog prevoznog sredstva, namanjenog onima koje ne zanimaju trendovi. Ali, i to se promenilo. Njegov naslednik sada se zove Hyundai i10. Lepši je, a već poznatim kvalitetima pridružio se i moderan dizajn: i10 izgleda naduvano i praktično. Ako se i i10 vremenom pohvali pouzdanošću na kakvu nas je Hyundai navikao, mogao bi postati važan igrač u klasi gradskih automobila...
Vladan Petrović o Toyoti Auris 1.4 D-4D

Vladan Petrović o Toyoti Auris 1.4 D-4D

Prilikom testiranja modela Toyota Auris 1.4 D-4D, svojim savetima nesebično nam je pomogao aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Ekskluzivno za Automagazin portal, šestostruki državni reli šampion otkriva svoje utiske o testiranom automobilu...
Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

Test: Toyota Auris 1.4 D-4D - Pogodak u Evropu

Sudeći prema prodajnim rezultatima na svetskom nivou, Toyotina nova beba preskočila je neke faze u odrastanju, pa je umesto da puže, odmah počela da trči. Prostran, sa dinamičnim dizajnom i atraktivnom unutrašnjošću, Auris nas je impresionirao sa štedljivim 1.4 D-4D agregatom, koji razvija verovartno najkvalitetnijih i najefikasnijih 90 konjskih snaga trenutno na našem tržištu...
Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI - Drvoseča u Armani odelu

Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI - Drvoseča u Armani odelu

Volkswagen Touareg je zaista impozantan automobil. Masivan i visok sa izraženom muskulaturom, ali u isto vreme elegantan i skladan. Pritom, atraktivna boja test modela, zatamnjena stakla i hromirani detalji na karoseriji već unapred otklanjaju svaku nadu umetnika, estradnjaka, sportista, političara, pa i najokorelijih kriminalaca, da će se jednom naći za volanom ovog, nimalo narodnog automobila...
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje