Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFFICIENCY
Druga generacija modela Mercedes-Benz B-Klasa, u novembru mesecu prošle godine je stigla i na srpsko tržište. Za razliku od prethodne generacije, nova B-Klasa ne koristi "sendvič konstrukciju" poda, ali značajna unapređenja zabeležila je i u ostalim oblastima. Ovo su naši zaključci sa testiranja, u kojem nam je svojim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...
Bez sendviča
O tome, da ovo nije samo modernizacija prethodne generacije, već potpuno novi model, svedoči činjenica da je nova B-klasa napustila takozvanu sendvič konstrukciju poda. Unikatna konstrukcija je obezbeđivala nadprosečnu pasivnu bezbednost, ali je u isto vreme bila zahtevna za razvoj i proizvodnju, a ograničavala je i unutrašnji prostor u automobilu. Iz tog razloga, Mercedes-Benz je odličio da nova generacija ovog popularnog automobila dobije konvencionalno rešenje.
Mercedes-Benz B-Klasa - poređenje generacija
Model | B (W246), 2011- | B (T245), 2005-2011 | Razlika |
Dužina (mm) | 4359 | 4270 | +89 |
Širina (mm) | 1786 | 1777 | +9 |
Visina (mm) | 1557 | 1604 | -47 |
Međuosovinski razmak (mm) |
2699 | 2778 | -79 |
Zapremina prtljažnika (L) | 488-1545 | 458-1530 | +30 |
Da li je nova B-Klasa MPV ili spada u nižu srednju klasu? Teško pitanje, ali moramo priznati da svojim dimenzijama i izgledom više pripada MPV kategoriji, kojoj su VW Golf Plus, Renault Scenic, Ford C-Max... Nova B klasa je zadržala kompaktne dimenzije svog prethodnika. Dužina automobila je povećana za 9 centimetara, na 4.359 mm, širina iznosi 1.786 mm (+9 mm), a visina je, zahvaljujući napuštanju koncepta "sendvič konstrukcije", smanjena za 47 milimetara, i iznosi 1.577 mm.
Dizajn
Kod dizajna nove B-Klase, ne možemo poreći kontinuitet koji ostvaruje sa prethodnom generacijom, ali se može pohvaliti detaljima koji krase najnovije modele Mercedes-Benza. Tu pre svega mislimo da trolamelastu masku hladnjaka, sa velikom zvezdom u sredini, kao i na dinamične linije bokova. Uostalom, kompletna karoserija automobila je potpuno nova, pa nova generacija ovog popularnog MPV modela izgleda daleko dinamičnije od svog prethodnika. Gornji ramovi vrata su vešto uklopljeni u crne stubove automobila, koji i vizuelno distanciraju gornji od donjeg dela vozila. Bokovima automobila dominiraju dve linije: jedna se proteže od prednjeg blatobrana do sredine zadnjih vrata, a druga se proteže od donjeg dela blatobrana, sve do poklopca rezervoara za gorivo. U današnje vreme, LED dnevna svetla instalirana u branike, važe za standardan deo opreme.
Enterijer
Na prvi pogled, kabina nove B klase izgleda više sportski orjentisana, nego što je to bio slučaj kod prethodne generacije. Pravougaoni otvori ventilacije, zamenjeni su kružnim, koji neodoljivo podsećaju na one koje smo videli na modelima SLK i SLS. Novina je i vodoravni dekorativni "pas" preko instrument table, koja se može dobiti u četiri različite varijante, u zavisnosti od želje kupca. U osnovnom paketu, može se dobiti klavirni lak, na kome ne ostaju otisci prstiju. Uz paket opreme "Sport", kojim je bio opremljen "naš" test automobil, ovaj detalj ima optičku dubinu, a "Exclusive" podrazumeva orahovo drvo. Na zahtev kupca, instrument tabla može biti opremljen "lajsnom" od jasenovog drveta. U gornjem delu instrument table, nalazi se diplej, koji nas je svojim izgledom podsećao na prenosivi "tablet". Displej služi za kontrolu klimatizacije ili radio uređaja, a kontroliše se multifunkcionalnim kružnim dugmetom na centralnom "tunelu" iza menjača.
Vladan Petrović je pohvalio funkacionalnost, ali ovoga puta i dizajn enterijera. "Konačno unutrašnjost B-klase više nije nemački hladna i konzervativna. Ovo će se, takođe, svideti mlađim vozačima, a siguran sam da će pozitivne kritike imati i vlasnici aktuelne generacije. Enterijer je dinamično dizajniran, a prvo što primećujem su kružni ventilacioni otvori, koji podsećaju na one koje smo videli na modelu SLS AMG. Kada sam zauzeo optimalnu poziciju za volanom, primetio sam da postoji određena razlika u odnosu na "obične" automobile, a to je mnogo prostora iznad glave. Ko voli višu poziciju, može podići sedište za 7 centimetara, što odgovara MPV vrednostima. Napuštanjem takozvane "sendvič konstrukcije", dobijeno je i mnogo više mesta u prostoru nogu, što se primeti odmah nakon ulaska u vozilo. Moram da pohvalim i promene na polugici za aktivaciju pokazivača smera, koja je dobila novi izgled i položaj. Komande migavaca i brisača, sada se nalaze upravo na mestu gde svi očekujemo, a komanda tempomata je spuštena niže. Ako nešto moram zameriti, onda su to nisko postavljene komande klima uređaja, na čiju novu poziciju je potreban period navikavanja."
Putnici na zadnjim sedištima imaju više prostora u predelu glave, ali i u predelu nogu. Zahvaljujući napuštanju koncepta "sendvič konstrukcije", putnici sada sede znatno niže, tačnije za celih 86 milimetara. Kada je prostranost na zadnjim sedištima, jedinu zamerku možemo uputiti na kratak sedalni deo, što smanjuje oslonac butnog dela nogu, a sve rezultira većim zamaranjem na dužim putovanjima. Zapremina prtljažnika iznosi 488 litara, a obaranjem naslona zadnjih sedišta, povećava na zavidnih 1.545 litara zapremine. Zadnja sedišta imaju i poseban otvor, u slučaju da se žele transportovati skije, a prtljažnik ima pod sa duplim dnom. Testirana konfiguracija ima dužinu prtljažnika od 77 centimetara, i širinu od 104 cm. Ko želi više, može doplatiti za sistem Easy-Vario-Plus, koji je opremljen pasivnim zadnjim sedištima, koja se mogu pomerati napred-nazad i tako menjati dimenzije prostora za prtljag, u zavisnosti od aktuelnih potreba.
Dizelski motor OM651/D18 – 1,8 L (1.796 cm³)
Analizom ocena turbodizel motora OM651, pokrenut je razvoj novog agregata, namenjenog za kompaktnu klasu. Kod D18 označava smanjenje zapremine sa 2,1 na 1,8 litara. Agregat je opremljen jednim turbopunjačem sa varijabilnom geometrijom lopatica. U odnosu na veću varijantu motora, promenjena je i lokacija turbopunjača. Motor se može pohvaliti i nekim konstrukcijim specifičnostima, kao što je pogon razvodnog mehanizma, ali i konzervatnim rešenjem bloka motora, koji je izrađen od gvožđa (glava motora je aluminijumska). Smanjenje zapremine, realizovano je skraćenjem hoda klipa, sa 99 na 83 milimetra. Kod novog motora, hod klipa je skoro isti kao i prečnik, što rezultira "kvadratnom konstrukcijom" motora, što je ideal kod novih turbodizel motora. Osnovna varijanta B 180 CDI, razvija 80 kW i 250 Nm, a snažniji B 200 CDI razvija 100 kW i 300 Nm, i upravo je ovo bila pogonska jedinica test automobila.
Šta Vladan Petrović ima da kaže o novom agregatu u B-klasi? "Manja zapremina i kraći hod klipa, rezultirali su i većim obrtnim momentom u niskim obrtajima rada, što se manifestuje većom elastičnošću motora. Na blagi dodir papučice gasa, automobil odmah reaguje, što je za svaku pohvalu. Primećujem da je motor značajno tiši i kultivisaniji u odnosu na onaj iz prethodne generacije, što delom možemo zahvaliti boljoj izolaciji. To se odnosi i na vožnju i na rad u praznom hodu. Kompletan sklop motor - šestostepeni menjač, funkcioniše savršeno i nemački precizno. U normalnim okolnostima saobraćaja, bez problema može voziti u rasponu broja obrtaja od 1.200 do 1.800 o/min. Čak i pri ovom broju obrtaja, motor ima sasvim dovoljno snage, a činjenica da je maksimalna snaga motora dostupna pri 3.600 o/min, praktično eliminiše potrebu za visokim obrtajima."
To se pozitivno odrazilo i na potrošnju goriva. Zahvaljujći "paketu" BlueEFFICIENCY, koji podrazumeva ravan pod automobila (aerodinamička prednost), retrovizore sa niskim aerodinamičkim otporom, sistem Start&Stop, novi B 200 CDI na našem testu je prosečno trošio 5,5 l/100 km.
Oslanjanje
Oslanjanje je napred tipa MacPherson, sa spiralnim oprugama, a pozadi je Multilink sa četiri tačke oslonca. Većina komponenti je izrađena od aliminijuma, čime je smanjena masa neogibljenih delova automobila, a što na kraju rezultira boljom preciznošću i agilnijem upravaljanju. Reprogramiran je i sistem elektronske kontrole stabilnosti (ESP), a promenjen je i elektomehanički pojačivač upravljača, čiji mehanizam je smešten neposredno ispod volana, a ne u motorskom prostoru. Nova B-Klasa ima niže težište, a naš test automobil je niži za dodatnih 20 mm, s obzirom da je opremljen paketom opreme Sport.
"Nova B-klasa ima niže težište, ali i međugeneracijsko unapeđenje oslanjanja, što se značajno odrazilo na vozne osobine. Niže težište znači i bolju stabilnost u brzim krivinama. Iako je komfornija, nova B-klasa je značajno otpornija na bočna naginjanja karoserije i daleko lakše menja smer. Kao što sam rekao, za svaku pohvalu je udobnost. Automobil veoma vešto filtrira udarne rupe i poprečne neravnine. Jedina zamerka je možda previše indirektan volan, koji ne pruža dovoljno "informacija" sa podloge." - zaključuje Petrović.
Zaključak
Kakvu poziciju zauzima nova B-Klasa? U okviru ponude Mercedes-Benza, predstavlja veoma zanimljivu alternativu karavan verziji C klasa: jeftiniji je, prostraniji, atraktivniji... A, za razliku od ostalih MPV modela, ovo je Mercedes. Ova formulacija govori sve što je potrebno: čak i ako se štedi u oblasti konstrukcije vozila, da bi se postigla niža cena, ovaj model ima viši nivo kvaliteta i tehničke sofisticiranosti od mainstream konkurencije.
Cena nove generacije modela Mercedes-Benz B-Klasa počinje od 22.420 evra, koliko treba izdvojiti za model sa benzinskim motorom, a najjeftinija dizel verzija košta 23.482 evra. Cena testiranog primerka iznosi 37.052 evra.
Mercedes-Benz B 200 CDI | |
Tip motora: | Turbodizel redni motor |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.796 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 100 / 3.600 - 4.400 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 300 / 1.600 - 3.000 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 210 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 9,5 |
Potrošnja (prosečna na testu): | 5,5 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 488 / 1.545 |
Zapremina rezervoara (L): | 50 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1.475 / 555 |
Dimenzije pneumatika: | 225 / 40 R18 |
Dužina automobila (mm): | 4.359 |
Širina automobila (mm): | 1.786 |
Visina automobila (mm): | 1.557 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.699 |
Cena testiranog modela (EUR): | 37.052 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Mercedes-Benz Beograd prodajni salon:
Adresa: Omladinskih brigada 33, 11070 Novi Beograd
Tel: 011 30 19 000 i 011 30 19 001
Fax: 011/30 19 036
Web: www.mercedes-benz.rs
Goran Sarić - Automagazin portal