AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Što se dizajna tiče, Opel Meriva je čest gost na našim ulicama i sigurno smo da ste je već dobro upoznali. Ipak, treba istaći da je pre sedam godina najveća pažnja posvećivana praktičnosti i jednostavnosti oblika, a sada su primarne agresivnije dizajnerske linije i inovacije. U svakom slučaju, Meriva je etalon nenapadnosti: na parkingu ćete je primetiti najviše zbog njene visine, koja je karakteristična za kompaktne monovolumene. Ali, ne može se joj poreći ni kompaktnost, a pogled sa strane otkriva nam koncept "u svakom uglu po jedan točak", koji nam u startu obećava dobre vozne osobine. Međuosovinsko rastojanje dužine 2630 mm, kod automobila od 4 metra dužine, nije čest slučaj ni kod novijih automobila.

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

I u unutrašnjosti Merive jednostavnost oblika je još više izražena. Forme podsećaju na one koje smo videli u modelu Astra. Dobar vizuelni osećaj nadograđuje i solidna ergonomija, a ako nešto moramo kritikovati, onda je to ograničena mogućnost podešavanja volana (samo po visini). Moramo istaći da je kvalitet materijala veoma dobar, što važi i za vizuelni osećaj. Takođe, primećujemo da je sedenje blago povišeno, što uz masivnu instrument tablu i odmaknuto vetrobransko staklo, stvara osećaj kao da sedimo u nekom puno skupljem MPV modelu. Opel je još jednom dokazao da je ključ dobijanja prostora kod MPV automobila visina, a ne dužina. Prostranost kabine izdašnija je nego što se može pretpostaviti spolja. Čak ni osobe nadprosečne visine, u automobilu neće sedeti priklještenih nogu ili pognute glave. Svemu ovome dodatnu dimenziju daje daleko odmaknuto vetrobransko staklo i veliki prozori, koji obezbeđuju dosta svetlosti u automobilu.

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Ali, da sve nije tako idealno, još jednom je pokazao Vladan Petrović: "Sve prednosti Merive sa aspekta prostranosti su neosporne, ali ovde imamo jedan detalj koji poziva na oprez: masivan i razdvojen A stub ometa bočni pogled ulevo, i može zakloniti pešaka na pešačkom prelazu ili čak automobil u levoj krivini. I pored napora konstruktora da minimalizuju slepi ugao, kod ovog problema treba biti dodatno pažljiv. Ali, zato je uređenje prostora na najvišem nivou. Ovo je jedan od retkih automobila, kod kojih mi se sviđa viša pozicija sedenja. Vidljivost napred je dobra, a lako je proceniti i ivice naglo "odsečenog" zadnjeg dela automobila. Sve komande su tamo gde ih očekujemo, i za vožnju ovog automobila privikavanje gotovo i da nije potrebno. Sve u automobilu je logično i bez podilaženja trendovima. Kvalitet materijala je na zavidnom nivou za automobil koji je pred "penzijom". Sve deluje čvrsto i kompaktno."

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Međutim, MPV modele ljudi kupuju najviše zbog njihove prostranosti, a tu je Meriva u samom vrhu. Četiri putnika u automobilu će imati sasvim dovoljno mesta u svim smerovima, a putnici napred uživaće u odličnim sedištima, sa dobrim bočnim osloncem. Zanimljiv detalj pronalazimo na zadnjim sedištima. U pitanju je centralni deo između dva sedišta, koji se može izvući i poslužiti kao naslon za ruke, sa delom za smeštaj limenki ili flašica sa sokom. Otvaranjem gigantskih vrata, pristupa se prtljažniku osnove zapremine 360 litara, što je sasvim dovoljno za uobičajene potrebe. Ali, sada dolazimo do dela gde je Meriva najjača - to je sistem Flex Organizer. Sistem čine klizna zadnja sedišta, sa sklopivim naslonima, koja mogu stvoriti potpuno ravnu površinu sa prtljažnikom. Obaranjem naslona zadnjih sedišta, dobija se zapremina od velikih 1410 litara! Uz doplatu se može dobiti i sklopivo prednje sedište suvozača, koje obezbeđuje da u Merivu stavite predmet dužine 2,4 metra! Pored toga, ako pozadi vozimo decu, zadnja sedišta ćemo kliznim sistemom udaljiti jedna od drugih i pomeriti ka napred i tako obezbediti veći prtljažni prostor. Ukoliko se pozadi voze odrasle visoke osobe, dodatni prostor za njihova kolena, obezbedićemo pomeranjem zadnjih sedišta ka pozadi.

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

"Našu" Merivu pokretao je 1.6 Twinport Ecotec, poznat iz Astre i Zafire. Iza naziva Twinport, skriva se tehnologija indirektnog ubrizgavanja goriva. Sistem je specifičan zbog posebno razvijene brizgaljke, koja ubrizgava dva komapktna mlaza u svaki usisni kanal posebno. Kod malog broja obrtaja, jedan kanal se zatvara, čime se smanjuje potrošnja, dok se kod visokih obrtaja otvaraju oba kanala i motor koristi svoj puni potencijal. "U leru motor radi veoma kultivisano i skoro nečujno. U gradskoj vožnji, automobil se ponaša veoma elastično, uz umerenu potrošnju goriva. Ali, ukoliko želimo nekog brzo prestići, ponekad motor izgubi dah. Dakle, ako želimo da njegovu snagu efikasno iskoristimo, moraćemo broj obrtaja da držimo iznad 3.500, ali tada treba očekivati i nešto veću potrošnju goriva. Pored toga, treba računati i na nešto veću masu automobila, koja iznosi 1330 kilograma." - istakao je Petrović. Prosečna potrošnja goriva na našem testu se kretala oko 7,0 litara na 100 pređenih kilometara. U žustrijoj gradskoj vožnji potrošnja je prelazila i 10 l/100 km, dok je u umerenoj vožnji magistralom, potrošnja iznosila 5,7 l/100 km.

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Kada govorimo o ponašanju na putu, verovatno će većina Vas odmah pomisliti na uticaj visine. Međutim, Opel je veću visinu karoserije kompenzovao tvrđim ogibljenjem. Kod ocenjivanja ponašanja u vožnji, šestostruki državni reli prvak, Vladan Petrović, bio nam je od najveće koristi: "U krivinama se Meriva ne naginje koliko sam očekivao. Zahvalnost za to dugujemo tvrđem ogibljenju automobila, ali i minimalnim prevesima, tj. konceptu "točak na po svaki ćošak". Na drugu stranu, putnici će se dobro upoznati sa neravninama i našim čestim rupama, koje drugi automobili uspešno filtriraju. Pohvalio bih i preciznost upravljanja, kao i fantastične kočnice, koje ne pokazuju znake zamora." - zaključuje Petrović.

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Ukoliko potencijalnim vlasnicima dizajn nije od presudnog značaja, kompaktni Opel je solidan izbor. Iako ne pruža sva savremena čuda tehnike, Meriva vlasniku obezbeđuje ekstremnu varijabilnost i veliku prostranost. Kada svemu dodamo i akcijsku cenu našeg uvoznika za model 1.4 (90 KS) od 10.770 eura, u koju je uključen i klima uređaj, ABS, servo upravljač i dva vazdušna jastuka, prednje podizače stakala, vozačevo sedište podesivo po visini i centralnu bravu sa daljinskim zaključavanjem, čini se da je ovo ponuda koju ne treba propustiti. Opel Meriva 1.6 Twinport, specifikacija:

Opel Meriva 1.6 Twinport
Tip motora:benzinski Twinport Ecotec agregat
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1598
Maksimalna snaga (KS / o/min):105 / 6.000
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/Min):150 / 3.900
Maksimalna brzina (km/h):181
Ubrzanje 0-100 km/h (s):13,3
Potrošnja (l/100 km) grad / otvoreno/ kombinovano:9,1 / 5,7 / 7,0
Zapremina prtljažnog prostora (L):360 / 1410
Zapremina rezervoara za gorivo (L):53
Masa automobila / nosivost (kg):1330 / 455
Dimenzije pneumatika:185/60 R15
Dužina automobila (mm):4052
Širina automobila (mm):1694
Visina automobila (mm):1624
Međuosovinsko rastojanje (mm):2630
Trag točkova napred (mm):1499
Trag točkova pozadi (mm):1464
Cena automobila (1.4 90 KS):10.770 eura, sa carinom i PDV-om

Automagazin.rs

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...
Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...
Sebastien Ogier - Rally Sardinia 2025
Slika nedelje