AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Uspešni kompaktni "crossover" model, Suzuki SX4, upoznali su mnogobrojni zadovoljni kupci širom Srbije, a kao jedna od loših strana često je navođen mali prtljažnik. Na sajmu automobila u Ženevi, 2007. godine, predstavljena je sedan verzija, koja izgled prednjeg dela automobila deli sa hatcback-om. Karoserija je duža za 39 cm i meri 4,49 m, a to je donelo i povećanje prtljažnika...

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Suzuki SX4 Sedan ne treba komentarisati na prvi pogled. Neočekivana kombinacija relativno visokog hatchback-a, sa produženom, izduženom zadnjicom, po ukusu evropskog kupca nije sinonim za lep automobil. Kabina za putnike je neobično visoka, a silueta ovog 1,5 metara visokog automobila pomalo podseća na MPV. Ipak, u svakom trenutku je jasno da je ovo neobični sedan, koji u poređenju sa nekim konkurentima izgleda prelepo. Uostalom, automobil je nastao u saradnji sa Fiatom, dizajniran u Giorgetto Giugiaro Italdesign-u. Suzuki SX4 Sedan je pomalo trendovski rešen, što potvrđuju velika prednja svetla, koja zadiru duboko u blatobrane. Iako to nije bio impreativ kod razvoja ovog automobila, zahvaljujući svom izduženom dizajnu, uz masivne prednje i zadnje branike, automobil izgleda i dovoljno robusno. Na zadnji branik, u amerčkom stilu, instalirani su i "katadiopteri".

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Što se tiče putničkog prostora, novosti jednostavno nema, jer su skoro svi segmenti prosto preseljeni iz petovratne verzije modela Suzuki SX4. To znači da je Sedan zadržao duh sportski orjentisanog porodičnog automobila. Unutra ništa ne nedostaje, ali onaj poznati japanski "kompleks" preteranih količina plastike primenjen je i ovde. Na drugu stranu, utešila nas je funkcionalnost i ergonomija, koje su na visini zadatka. Položaj sedenja i preglednost puta za vozača su izuzetno dobri, a dostupnot svih komandi zaslužuje sve pohvale. Jedinu zamerku zaslužuju nedovoljna bočna uporišta, koja posebno nedostaju ako SX4 izložite graničnim područjima. Mesta na zadnjoj klupi ima sasvim dovoljno i za odrasle osobe, čime će ovaj automobil sigurno zadovoljiti naše porodice. Veličina ostava za sitnice i flaše za sok i vodu je sasvim zadovoljavajući, a moramo i pohvaliti malu plastiku na naslonu prednjeg suvozačevog sedišta, na koju možete okačiti kesu ili nešto slično.

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

"Što se tiče sedenja, moram pohvaliti lagan ulazak i izlazak iz automobila. Ergonomija i preglednost instrumenata je odlična, što smo mogli i očekivati od Suzukija. Jedinu zamerku upućujem sedištima koja imaju loše držanje tela u krivinama prilikom agresivne vožnje. Ali, ako u obzir uzmemo činjenicu da ovo nije automobil namenjen sportski orjentisanim kupcima, ovaj detalj ćemo oprostiti." - istakao je Vladan Petrović. Zapremina prtljažnog prostora od 515 litara predstavlja vrhunski rezultat u ovoj kategoriji i u potpunosti odgovara prosečnoj srpskoj porodici. Obaranje zadnjih sedišta spada u standardnu opremu, ali ne treba računati na prevoz predmeta veće dužine. Zapremina prtljažnog prostora, u uslovima oborenih naslona zadnjih sedišta, iznosi zavindnih 1045 litara.

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Pod haubom testiranog automobila disao je benzinski agregat zapremine 1,6 litara, koji razvija maksimalnu snagu od 107 konjskih snaga, pri 5.600 o/min i obrtni moment od 145 Nm pri 4.000 o/min. Maksimalna brzina sedana iznosi 180 km/h, a "sprint" iz mesta do 100 km/h realizuje za samo 10,7 sekundi. "Već posle prvih kilometara shvatili smo da sistem promenjivog upravljanja usisnim ventilima (VVT) igra značajnu ulogu, posebno prilikom vožnje u nižim obrtajima. To snači da se testirani SX4 (1.6 VVT) nije bunio ni kada smo od njega tražili brža međuubrzanja. Prijatno nas je iznenadio i menjač. Hodovi su kratni, a promena stepena prenosa vrši se filigranskom preciznošću. Sve u svemu, utisci o pogonskom sklopu su veoma pozitivni, i mogu zadovoljiti i one koji od svog automobila traže više od prosečnog." - izjavio je Petrović. Što se potrošnje tiče, minimum smo zabeležili u vožnji na otvorenom putu, pri brzini oko 100 km/h. Tada je potrošnja iznosila oko 6 litara na svakih 100 pređenih kilometara. Na autoputu do izražaja je došao i veći aerodinamički otpor, zbog više karoserije, i potrošnja je iznosila oko 8,3 L/100 km (pri brzini od 130 km/h, u 5. stepenu prenosa, 4.000 o/min).

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Kada je ponašanje na putu u pitanju, SX4 nam još jednom pokazuje da "krv nije voda". Suzuki ima dobru tradiciju sportskih automobila, bolje rečeno kompaktnih modela sa sportskim karakteristikama (Swift, Ignis - Juniorski reli šampionat sveta), a veliki uspeh u podešavanju vešanja postignut je i kod sedan verzije. Vođenje točkova je jako precizno, a vešanje je tako trimovano da u svakom trenutku prenosi dovoljno informacija sa podloge. Savremeno ogibljenje svoje najbolje karakteristike pokazuje na asfaltnoj podlozi i u vožnji model SX4 Sedan se jako malo razlikuje od sličnih modela i sigurno pruža najbolje vozne osobine u svom segmentu. "U krivinama SX4 ponaša se kao riba u vodi, ali ipak u graničnim područjima treba biti jako pažljiv, jer zadnja polukruta osovina može ponekad iznenaditi. Oseća se i dodatna težina u zanjdem delu, pa ipak ne treba preterivati sa agresivnom vožnjom. Suzuki SX4 Sedan je odlično izbalansiran automobil, u kome su inženjeri uspeli da naprve kompromis između sportske podešenosti i vešanja koje dobro trpi udarce. Idealno za naše puteve."

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Živahan motor, sa prijatno niskom potrošnjom goriva, izuzetne vozne osobine i vešanje koje je u "dorim odnosima" sa srpskim putevima, to je ono što treba našem tržištu. Kada svemu ododamo i 6 vazdušnih jastuka, ABS sa EBD sistemom, automatsku klimatizaciju, radio sa CD-om i MP3 čitačem, za koje NIJE potrebn doplatiti, shvatamo da na tržištu nema mnogo sedana sa ovako izdašnom opremom i dinamikom. Suzuki se svemu prodružuje sa realnom cenom, koja za testirani model iznosi 13.390 Eura, sa carinom i PDV-om (akcija).

Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - specifikacija
Motor:benzinski, 1.6 VVT, sa MPI ubrizgavanjem
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1586
Maksimalna snaga (KS pri o/min):107 / 5600
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min):145 / 4000
Prečnik x hod klipa (mm):78.0 x 83.0
Stepen kompresije:10,5 : 1
Maksimalna brzina (km/h):180
Ubrzanje 0 - 100 km/h (s):10,7
Potrošnja goriva (L/100 km):8,5 / 5,8 / 6,8
Zapremina prtljažnika (L):515 / 1045
Masa automobila / nosivost (kg):1183 / 427
Dimenzije pneumatika:195/65 R15
Dužina automobila (mm):4490
Širina automobila (mm):1730
Visina automobila (mm):1545
Međuosovinsko rastojanje (mm):2500
Zapremina rezervoara (L):50
Cena automobila (EUR):13.390 Eura, sa carinom i PDV-om

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Želite praktičan automobil, koji u vožnji pruža puno zabave i užitka? Prelistali ste većinu kataloga, analizirali ste većinu argumenata i želite da donesete odluku? Ako niste razmišljali o modelu Ford Mondeo 2.0 TDCi karavan, pročitajte ovaj test. U testiranju nam je, kao i uvek, pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović, verovatno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi automobila u našoj zemlji...
Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Ako vam neko bude tvrdio da dizajn za jedan automobil nije sve, začepite uši i ne slušajte ga! Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan novog Brava postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Jer, upravo je dizajn najjači prodajni adut ovog atraktivnog modela milanske kompanije. Ovoga puta, na test smo dobili benzinsku verziju...
Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Elegantan, masivan, agresivan i luksuzan Toyotin karavan pokazuje nam kako se uspeh ne meri samo veličinom prtljažnika. Klasik srednje klase u sebi ima evropskije gene, snažni turbodizel, mnogo prostora, agresivniji izgled i bogatu opremu. Mogli bismo nabrajati do dugo u noć. Ovo je, definitivno jedan od atraktivnijih karavana na našem tržištu, za sve ljubitelje japanske pouzdanosti...
Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Iako ne spada među manekene, on praktičan, prepun samopouzdanja, i uz fantastičan 4x4 pogon, veoma sposoban. Od novog Forestera Subaru očekuje mnogo, jer mu je podario otmeniji i moćniji dizajn, koji retko gde prolazi neprimećeno. Kada svemu dodamo i izvanredno i sigurno ponašanje na putu, harizmu i neobičan ponos koji svaki Subaru automobil ima u sebi...
Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

On se ne razmeće. Čak možemo reći da se kreće gotovo neupadljivo. Ali, smirena i samouverena elegancija ne ostavlja ni najmanjeg povoda sumnji: Ovo je Passat. Iako se na tržištu u ovom obliku nalazi od 2005. godine, zahvaljujući visokoj sigurnosti, udobnosti i ekonomičnosti, Passat je izuzetno privlačan kupcima širom sveta i kod nas. Kada svemu dodamo i odličan 4Motion sistem pogona na sve točkove, uspeh je očekivan...
Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Scena je dobro poznata svakom ko je bar jednom putovao avionom. "Putnike biznis klase molimo da koriste prednji, a sve ostale da koriste zadnji ulaz u avion." - formalno je obeveštenje koje se čuje pre svakog leta. Jasno, u biznis klasi je udobnije, ima više mesta, bolja je hrana i dobijaju se novine. Upravo takve povlastice očekuje kupac svakog BMW-a, a posebno od novog BMW X6...

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Mitsubishi Lancer je u svojoj vrhunskoj verziji "Evolution" san mnogih sportskih vozača širom sveta. U višednevnom testiranju pokušali smo da odgovorimo na pitanje - da li ima smisla kupovati "civilnu" verziju za duplo manje novca? U odgovoru na ovo pitanje, pomogao nam je i šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu, Vladan Petrović, koji nam je potvrdio da je novi Lancer veoma sposoban automobil...
Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Redizajnirana i unapređena Mercedes-Benz A klasa tiho je stigla i na naše tržište. Najveće promene su tehnološke, tako da pogled spolja ne otkriva opsežan posao koji su napravili Mercedesovi inženjeri. Spoljne izmene jedva su vidljive, i vlasnici dosadašnjih modela neće imati osećaj da je njihov ljubimac naglo ostario. Veća dinamičnost postignuta je ugradnjom nove maske i svetlosnih grupa, kao i potpuno novih retrovizora...
Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Pred nama je odlično sredstvo protiv zimskog neraspoloženja. Opel Corsa OPC je automobilski antidepresiv u najboljem obliku, a ko u glavi isključi ESP, u ovom automobilu može usred zime osetiti žar letnje vručine. I, zaista, dok vozi ovu malu "ljutu papričicu", čovek se nalazi u svom filmu, u svetu koji je višestruko brži od normalnog. Prvi pomisao kada sednete u ovaj automobil je: "Pa, ovo je igračka!"...
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje