AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Uspešni kompaktni "crossover" model, Suzuki SX4, upoznali su mnogobrojni zadovoljni kupci širom Srbije, a kao jedna od loših strana često je navođen mali prtljažnik. Na sajmu automobila u Ženevi, 2007. godine, predstavljena je sedan verzija, koja izgled prednjeg dela automobila deli sa hatcback-om. Karoserija je duža za 39 cm i meri 4,49 m, a to je donelo i povećanje prtljažnika...

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Suzuki SX4 Sedan ne treba komentarisati na prvi pogled. Neočekivana kombinacija relativno visokog hatchback-a, sa produženom, izduženom zadnjicom, po ukusu evropskog kupca nije sinonim za lep automobil. Kabina za putnike je neobično visoka, a silueta ovog 1,5 metara visokog automobila pomalo podseća na MPV. Ipak, u svakom trenutku je jasno da je ovo neobični sedan, koji u poređenju sa nekim konkurentima izgleda prelepo. Uostalom, automobil je nastao u saradnji sa Fiatom, dizajniran u Giorgetto Giugiaro Italdesign-u. Suzuki SX4 Sedan je pomalo trendovski rešen, što potvrđuju velika prednja svetla, koja zadiru duboko u blatobrane. Iako to nije bio impreativ kod razvoja ovog automobila, zahvaljujući svom izduženom dizajnu, uz masivne prednje i zadnje branike, automobil izgleda i dovoljno robusno. Na zadnji branik, u amerčkom stilu, instalirani su i "katadiopteri".

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Što se tiče putničkog prostora, novosti jednostavno nema, jer su skoro svi segmenti prosto preseljeni iz petovratne verzije modela Suzuki SX4. To znači da je Sedan zadržao duh sportski orjentisanog porodičnog automobila. Unutra ništa ne nedostaje, ali onaj poznati japanski "kompleks" preteranih količina plastike primenjen je i ovde. Na drugu stranu, utešila nas je funkcionalnost i ergonomija, koje su na visini zadatka. Položaj sedenja i preglednost puta za vozača su izuzetno dobri, a dostupnot svih komandi zaslužuje sve pohvale. Jedinu zamerku zaslužuju nedovoljna bočna uporišta, koja posebno nedostaju ako SX4 izložite graničnim područjima. Mesta na zadnjoj klupi ima sasvim dovoljno i za odrasle osobe, čime će ovaj automobil sigurno zadovoljiti naše porodice. Veličina ostava za sitnice i flaše za sok i vodu je sasvim zadovoljavajući, a moramo i pohvaliti malu plastiku na naslonu prednjeg suvozačevog sedišta, na koju možete okačiti kesu ili nešto slično.

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

"Što se tiče sedenja, moram pohvaliti lagan ulazak i izlazak iz automobila. Ergonomija i preglednost instrumenata je odlična, što smo mogli i očekivati od Suzukija. Jedinu zamerku upućujem sedištima koja imaju loše držanje tela u krivinama prilikom agresivne vožnje. Ali, ako u obzir uzmemo činjenicu da ovo nije automobil namenjen sportski orjentisanim kupcima, ovaj detalj ćemo oprostiti." - istakao je Vladan Petrović. Zapremina prtljažnog prostora od 515 litara predstavlja vrhunski rezultat u ovoj kategoriji i u potpunosti odgovara prosečnoj srpskoj porodici. Obaranje zadnjih sedišta spada u standardnu opremu, ali ne treba računati na prevoz predmeta veće dužine. Zapremina prtljažnog prostora, u uslovima oborenih naslona zadnjih sedišta, iznosi zavindnih 1045 litara.

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Pod haubom testiranog automobila disao je benzinski agregat zapremine 1,6 litara, koji razvija maksimalnu snagu od 107 konjskih snaga, pri 5.600 o/min i obrtni moment od 145 Nm pri 4.000 o/min. Maksimalna brzina sedana iznosi 180 km/h, a "sprint" iz mesta do 100 km/h realizuje za samo 10,7 sekundi. "Već posle prvih kilometara shvatili smo da sistem promenjivog upravljanja usisnim ventilima (VVT) igra značajnu ulogu, posebno prilikom vožnje u nižim obrtajima. To snači da se testirani SX4 (1.6 VVT) nije bunio ni kada smo od njega tražili brža međuubrzanja. Prijatno nas je iznenadio i menjač. Hodovi su kratni, a promena stepena prenosa vrši se filigranskom preciznošću. Sve u svemu, utisci o pogonskom sklopu su veoma pozitivni, i mogu zadovoljiti i one koji od svog automobila traže više od prosečnog." - izjavio je Petrović. Što se potrošnje tiče, minimum smo zabeležili u vožnji na otvorenom putu, pri brzini oko 100 km/h. Tada je potrošnja iznosila oko 6 litara na svakih 100 pređenih kilometara. Na autoputu do izražaja je došao i veći aerodinamički otpor, zbog više karoserije, i potrošnja je iznosila oko 8,3 L/100 km (pri brzini od 130 km/h, u 5. stepenu prenosa, 4.000 o/min).

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Kada je ponašanje na putu u pitanju, SX4 nam još jednom pokazuje da "krv nije voda". Suzuki ima dobru tradiciju sportskih automobila, bolje rečeno kompaktnih modela sa sportskim karakteristikama (Swift, Ignis - Juniorski reli šampionat sveta), a veliki uspeh u podešavanju vešanja postignut je i kod sedan verzije. Vođenje točkova je jako precizno, a vešanje je tako trimovano da u svakom trenutku prenosi dovoljno informacija sa podloge. Savremeno ogibljenje svoje najbolje karakteristike pokazuje na asfaltnoj podlozi i u vožnji model SX4 Sedan se jako malo razlikuje od sličnih modela i sigurno pruža najbolje vozne osobine u svom segmentu. "U krivinama SX4 ponaša se kao riba u vodi, ali ipak u graničnim područjima treba biti jako pažljiv, jer zadnja polukruta osovina može ponekad iznenaditi. Oseća se i dodatna težina u zanjdem delu, pa ipak ne treba preterivati sa agresivnom vožnjom. Suzuki SX4 Sedan je odlično izbalansiran automobil, u kome su inženjeri uspeli da naprve kompromis između sportske podešenosti i vešanja koje dobro trpi udarce. Idealno za naše puteve."

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Živahan motor, sa prijatno niskom potrošnjom goriva, izuzetne vozne osobine i vešanje koje je u "dorim odnosima" sa srpskim putevima, to je ono što treba našem tržištu. Kada svemu ododamo i 6 vazdušnih jastuka, ABS sa EBD sistemom, automatsku klimatizaciju, radio sa CD-om i MP3 čitačem, za koje NIJE potrebn doplatiti, shvatamo da na tržištu nema mnogo sedana sa ovako izdašnom opremom i dinamikom. Suzuki se svemu prodružuje sa realnom cenom, koja za testirani model iznosi 13.390 Eura, sa carinom i PDV-om (akcija).

Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - specifikacija
Motor:benzinski, 1.6 VVT, sa MPI ubrizgavanjem
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1586
Maksimalna snaga (KS pri o/min):107 / 5600
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min):145 / 4000
Prečnik x hod klipa (mm):78.0 x 83.0
Stepen kompresije:10,5 : 1
Maksimalna brzina (km/h):180
Ubrzanje 0 - 100 km/h (s):10,7
Potrošnja goriva (L/100 km):8,5 / 5,8 / 6,8
Zapremina prtljažnika (L):515 / 1045
Masa automobila / nosivost (kg):1183 / 427
Dimenzije pneumatika:195/65 R15
Dužina automobila (mm):4490
Širina automobila (mm):1730
Visina automobila (mm):1545
Međuosovinsko rastojanje (mm):2500
Zapremina rezervoara (L):50
Cena automobila (EUR):13.390 Eura, sa carinom i PDV-om

Goran Sarić - Automagazin

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...
Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...
Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Sebastien Ogier - Rally Sardinia 2025
Slika nedelje