AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Redizajnirana i unapređena Mercedes-Benz A klasa tiho je stigla i na naše tržište. Najveće promene su tehnološke, tako da pogled spolja ne otkriva opsežan posao koji su napravili Mercedesovi inženjeri. Spoljne izmene jedva su vidljive, i vlasnici dosadašnjih modela neće imati osećaj da je njihov ljubimac naglo ostario. Veća dinamičnost postignuta je ugradnjom nove maske i svetlosnih grupa, kao i potpuno novih retrovizora...

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Posle višednevne vožnje, možemo slobodno reći da smo dobili ono što smo očekivali: Mercedes se nikada nije zadovoljavao kozmetičkim promenama, i A klasa dobila je niz poboljšanja, koja je čine štedljivim, ekološki prihvatljivim i još bolje opremljenim automobilom. Uz sve ovo, nova A klasa oduševila nas je potpuno novim, Active Parking Assist sistemom automatskom parkiranja. Dizajn i koncepcija modela Mercedes-Benz A klasa odlično su prihvaćeni od kupaca, pa je zato zadržan isti koncept "sendvič" konstrukcije karoserije, uz unapređeno vešanje. Već od napred "nova" generacija A klase razlikuje se od stare. Prednja svetla sada imaju izraženije linije, maska hladnjaka deluje još hrabrije, a bočna linija je neuporedivo dinamičnija i privlačnija. Obavezna zvezda ostala je na starom mestu: sjaji u sredini maske hladnjaka sa blještavim gornjim rubom. Ekipi Mercedesovih dizajnera odajemo i priznanje za izuzetnu hrabrost prilikom oblikovanja zadnjeg dela automobila. Masivna zadnja svetla i završetak sa integralnim spojlerom, sve su, samo ne "švapski" konzervativni detalji. Dizajn automobila sa zvezdom na nosu uvek je bio bezvremenski, pa tako "naš" testirani primerak deluje sveže i atraktivno. On ne fascinira na prvi pogled, ali zato traje neuporedivo duže od drugih. S obzirom da je A klasa zadržala takozvanu "sendvić konstrukciju" dvostrukog poda, automobil je i dalje prilično visok " (1593 mm). Sve površine na A klasi deluju kompaktno i jednostavno, ali su iz svakog ugla veoma lako prepoznatljive.

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Kao izuzetno važan prodajni argument osvežene A klase, biće njegova varijabilnost. Iako je karoserija visoka, ubacivanje predmeta u prtljažni prostir predstavlja čistu rutinu, zahvaljujući sniženom ulaznom delu. Zapremina prtljažnika iznosi 435 litara, a jedno od netradicionalnih, ali praktičnih rešenja je dupli pod, čija se dubina jednim potezom može povećati za 10 centimetara. U gornjem položaju prtljažnika, uz sklopljena zadnja sedišta, dobija se potpuno ravna površina i velika zapremina. Uz doplatu može se dobiti i Easy-Vario-Plus, kojim se prednje sedište suvozača potpuno sklapa. Tako se u 3,8 metara dugi Mercedes mogu smestiti predmeti, koje bi ste u karavan C klase teško smestili.

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Unutrašnjost A klase jeste priča koja se potpuno razlikuje od konkurenata. Zahvaljujući konstrukciji dvostrukog poda, položaj sedenja jeste visok, ali i izuzetno nizak u odnosu na pod automobila. Trik je u sandvič verziji poda, sa koso ugrađenim motorom (koji u sudarima "tone" ispod automobila), koji omogućava odličan položaj za volanom, kao i lagani ulazak i izlazak iz automobila. "U unutrašnjosti vlada pravi "mercedesovski" red. U prvom redu instrument tabla: materijali deluju izuzetno kvalitetno, raspored prekidača je savršen. Iskreno, pojedini detalji u A klasi podsećaju nas na skandinavsku zaljubljenost u detalje. Na prednjim sedištima je obilje mesta, i ni najšira ramena neće se osećati skučeno, dok vozačko sedište omogućava vozaču da sedi opušteno, kao kod kuće zavaljen u fotelju. Jednostavno, prostrani koncept najmanjeg Mercedesa ostavlja uverljiv utisak celom dužinom automobila." - istakao je Vladan Petrović, šestostruki državni reli prvak, kojem je položaj za volanom od vitalne važnosti u vožnji.

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Pod haubom "našeg" test automobila disao je skromni turbodizel agregat zaprmine 2 litra, koji na prednje točkove šalje maksimalno 82 konjske snage pri 4.200 o/min, i 180 Nm obrtnog momenta u rasponu od 1.400 do 2.600 o/min. Da je agregat namenjen onima koji ne očekuju previše, potvrdio je i aktuelni reli šampion Srbije: "Motor je prilično kultivisan, i odmah shvatamo da u potpunosti odgovara porodičnom karakteru A klase. Dakle, motor ni u kom slučaju nije sportista i u ponudi postoji snažnija verzija za one koji preferiraju nešto više. Čak i pri kretalju, zahteva jači gas, a posebno je trom sve do 1900 o/min. Za gradsku vožnju, zahvaljujući obrtnom momentu, motor je sasvim dovoljan, ali za duža putovanja smetaće manjak snage u preticanjima. Ono što je za svaku pohvalu je potrošnja. Kada sam video fabričke podatke, mislio sam da je to samo želja Mercedea, jer je izgledalo previše optimistično, ali ubrzo smo se uverili da je fabričke paramtere lako dostići. Sve pohvale zaslužuje menjač, koji je nemački precizan, lako klizi iz brzine u brzinu i ima relativno kratke hodove. Snage za jurcanje nema dovoljno, ali tome A klasa i nije namenjena." Kao što smo već rekli, potrošnja automobila kretala se u granicama koje propisuje proizvođač: Na otvorenom putu, uz poštovanje saobraćajnih propisa, Vaš Mercedes A klase trošiće samo 4,5 litara na 100 pređenih kilometara, dok se u gradskoj vožnji potrošnja penje na 8 litara goriva, sa uključenim klima uređajem. Odličan izbor za one koji su najozbiljnije shvatili svetsku ekonomsku krizu.

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Mercedes je i kod podešavanja vešanja ostvario odličan kompromis. U prevodu: vrhunska agilnost u gradu, sjajno ponašanje u krivinama, kao i na otvorenom putu. A klasa precizno i sa puno samopouzdanja izvodi svaki manevar, a osećaj za volanom u svakom trenutku bio je nekako poseban i prožet sportskim ambicijama. Neverovatno za vozača jednog Mercedesa, zar ne? Ni traga od karakteristične monovolumenske mekoće vešanja ili osećaja ljuljanja. "Čvrsto vešanje i dovoljno precizan električni servo volan daju uravnoteženo ponašanje u vožnji, sigurno držanje zadate putanje i blago podupravljanje u brzim krivinama. Udobnost svih putnika u A klasi jeste na visokom nivou. I pri većim brzinama buka je veoma prigušena i u unutrašnjosti vlada priličan mir. Međutim, ono što nam se nije dopalo kod Baby Benza jesu nervozne reakcije na kratke poprečne neravnine i rupe na putu, i elektrohidraulični servo sistem, koji ne daje dovoljno povratnih informacija sa asfalta. "Uz odličan položaj sedenja u automobilu, moram da pohvalim i ponašanje na putu, koje prijatno iznenađuje. Šteta što je ispod haube pravi "slabić", pa nismo uspeli isprobati granice i mogućnosti vešanja i ogibljenja. U svakom slučaju, nova A klasa uliva sigurnost i u svakom manevru. Čak i pri najektremnijim skretanjim, automobil se čvrsto drži zadate putanje, sa minimalnim naginjanjem." - istakao je Vladan Petrović.

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Posebnu priču u osveženoj A klasi zaslužuje PARKTRONIC i Active Parking Assist sistem. Sve što treba da uradite je da izaberete parking mesto, smanjite brzinu ispod 18 km/h, zadate naredbu, a ostalo je na A klasi. U trenutku kada brzinu smanjite ispod 18 km/h, na displeju će se prikazati podatak da je Active PTC spreman. Kada prođete pored parking mesta, sistem će Vas obavestiti da je moguće automatsko parkiranje, paljenjem stelice levo ili desno, u zavisnosti od toga gde se nalazi parking mesto. Na Vama da ubacite u rikverc i parkiranje započinje. Sistem će automatski aktivirati i pokretati volan, a posao vozača je da dozira brzinu parkiranja pristiskom na pedalu gasa i kočnice. Doplata od 800 Eura za ovaj sistem sigurno neće biti previsoka za sve pripadnice nežnijeg pola.

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Mercedes ne bi bio Mercedes, kada njegova sigurnost ne bi bila na najvišem mogućem nivou. Serijska oprema u najbogatijem izdanju uključuje ABS, ASR, ESP, Brake Assist (BA), kao i novitet u novoj generaciji - automatsko aktiviranje svih pokazivača pravaca u slučaju iznenadnog i snažnog kočenja. Vazdušni jastuci se serijski isporučuju za vozača i suvozača i to napred i sa boka. Opciono je moguće doplatiti za zadnje bočne vazdušne jastuke, kao i za bočne zavese. Tu su, naravno, zatezači sigurnosnih pojaseva napred i pozadi, kao i ISOFIX tačke za montažu na zadnjoj klupi. Luksuz pod imenom Mercedes-Benz A klasa neće upoznati samo retki. Cena osnovnog modela startuje već od 19.576 Erura sa carinom i PDV-om (A 150) pokazuje nam da Audi A3, BMW serije 1, Volvo C30 imaju pune ruke posla. Za najjeftiniji model A160 CDI, sa carinom i PDV-om treba izdvojiti 20.048 Eura.

Mercedes-Benz A160 CDI
Motor:4 cilindra, 4 ventila po cilindru, redni, Common-Rail
Zapremina motora (cm3):1991
Maksimalna snaga (KS):82 / 4.200 o/min
Maksimalni obrtni moment (Nm):180 / 1400 - 2600 o/min
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):15,1
Maksimalna brzina (km/h):170 km/h
Prosečna potrošnja (L/100 km):5,2
Dimenzije:
Dužina:3838 mm
Širina:1764 mm
Visina:1593 mm
Međuosovinski razmak:2568 mm
Trag točkova napred:1556 mm
Tag točkova pozadi:1551 mm
Masa automobila:1325 kg
Zapremina rezervoara:54 L
Cena osnovnog modela:19.576 Eura, sa carinom i PDV'om

Goran Sarić - Automagazin Foto: Goran Perović

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...
Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Želite praktičan automobil, koji u vožnji pruža puno zabave i užitka? Prelistali ste većinu kataloga, analizirali ste većinu argumenata i želite da donesete odluku? Ako niste razmišljali o modelu Ford Mondeo 2.0 TDCi karavan, pročitajte ovaj test. U testiranju nam je, kao i uvek, pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović, verovatno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi automobila u našoj zemlji...
Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Ako vam neko bude tvrdio da dizajn za jedan automobil nije sve, začepite uši i ne slušajte ga! Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan novog Brava postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Jer, upravo je dizajn najjači prodajni adut ovog atraktivnog modela milanske kompanije. Ovoga puta, na test smo dobili benzinsku verziju...
Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Elegantan, masivan, agresivan i luksuzan Toyotin karavan pokazuje nam kako se uspeh ne meri samo veličinom prtljažnika. Klasik srednje klase u sebi ima evropskije gene, snažni turbodizel, mnogo prostora, agresivniji izgled i bogatu opremu. Mogli bismo nabrajati do dugo u noć. Ovo je, definitivno jedan od atraktivnijih karavana na našem tržištu, za sve ljubitelje japanske pouzdanosti...
Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Iako ne spada među manekene, on praktičan, prepun samopouzdanja, i uz fantastičan 4x4 pogon, veoma sposoban. Od novog Forestera Subaru očekuje mnogo, jer mu je podario otmeniji i moćniji dizajn, koji retko gde prolazi neprimećeno. Kada svemu dodamo i izvanredno i sigurno ponašanje na putu, harizmu i neobičan ponos koji svaki Subaru automobil ima u sebi...
Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Uspešni kompaktni "crossover" model, Suzuki SX4, upoznali su mnogobrojni zadovoljni kupci širom Srbije, a kao jedna od loših strana često je navođen mali prtljažnik. Na sajmu automobila u Ženevi, 2007. godine, predstavljena je sedan verzija, koja izgled prednjeg dela automobila deli sa hatcback-om. Karoserija je duža za 39 cm i meri 4,49 m, a to je donelo i povećanje prtljažnika...
Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

On se ne razmeće. Čak možemo reći da se kreće gotovo neupadljivo. Ali, smirena i samouverena elegancija ne ostavlja ni najmanjeg povoda sumnji: Ovo je Passat. Iako se na tržištu u ovom obliku nalazi od 2005. godine, zahvaljujući visokoj sigurnosti, udobnosti i ekonomičnosti, Passat je izuzetno privlačan kupcima širom sveta i kod nas. Kada svemu dodamo i odličan 4Motion sistem pogona na sve točkove, uspeh je očekivan...
Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Scena je dobro poznata svakom ko je bar jednom putovao avionom. "Putnike biznis klase molimo da koriste prednji, a sve ostale da koriste zadnji ulaz u avion." - formalno je obeveštenje koje se čuje pre svakog leta. Jasno, u biznis klasi je udobnije, ima više mesta, bolja je hrana i dobijaju se novine. Upravo takve povlastice očekuje kupac svakog BMW-a, a posebno od novog BMW X6...

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Mitsubishi Lancer je u svojoj vrhunskoj verziji "Evolution" san mnogih sportskih vozača širom sveta. U višednevnom testiranju pokušali smo da odgovorimo na pitanje - da li ima smisla kupovati "civilnu" verziju za duplo manje novca? U odgovoru na ovo pitanje, pomogao nam je i šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu, Vladan Petrović, koji nam je potvrdio da je novi Lancer veoma sposoban automobil...
Renault Rafale E-Tech Hybrid Esprit Alpine
Slika nedelje