AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Redizajnirana i unapređena Mercedes-Benz A klasa tiho je stigla i na naše tržište. Najveće promene su tehnološke, tako da pogled spolja ne otkriva opsežan posao koji su napravili Mercedesovi inženjeri. Spoljne izmene jedva su vidljive, i vlasnici dosadašnjih modela neće imati osećaj da je njihov ljubimac naglo ostario. Veća dinamičnost postignuta je ugradnjom nove maske i svetlosnih grupa, kao i potpuno novih retrovizora...

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Posle višednevne vožnje, možemo slobodno reći da smo dobili ono što smo očekivali: Mercedes se nikada nije zadovoljavao kozmetičkim promenama, i A klasa dobila je niz poboljšanja, koja je čine štedljivim, ekološki prihvatljivim i još bolje opremljenim automobilom. Uz sve ovo, nova A klasa oduševila nas je potpuno novim, Active Parking Assist sistemom automatskom parkiranja. Dizajn i koncepcija modela Mercedes-Benz A klasa odlično su prihvaćeni od kupaca, pa je zato zadržan isti koncept "sendvič" konstrukcije karoserije, uz unapređeno vešanje. Već od napred "nova" generacija A klase razlikuje se od stare. Prednja svetla sada imaju izraženije linije, maska hladnjaka deluje još hrabrije, a bočna linija je neuporedivo dinamičnija i privlačnija. Obavezna zvezda ostala je na starom mestu: sjaji u sredini maske hladnjaka sa blještavim gornjim rubom. Ekipi Mercedesovih dizajnera odajemo i priznanje za izuzetnu hrabrost prilikom oblikovanja zadnjeg dela automobila. Masivna zadnja svetla i završetak sa integralnim spojlerom, sve su, samo ne "švapski" konzervativni detalji. Dizajn automobila sa zvezdom na nosu uvek je bio bezvremenski, pa tako "naš" testirani primerak deluje sveže i atraktivno. On ne fascinira na prvi pogled, ali zato traje neuporedivo duže od drugih. S obzirom da je A klasa zadržala takozvanu "sendvić konstrukciju" dvostrukog poda, automobil je i dalje prilično visok " (1593 mm). Sve površine na A klasi deluju kompaktno i jednostavno, ali su iz svakog ugla veoma lako prepoznatljive.

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Kao izuzetno važan prodajni argument osvežene A klase, biće njegova varijabilnost. Iako je karoserija visoka, ubacivanje predmeta u prtljažni prostir predstavlja čistu rutinu, zahvaljujući sniženom ulaznom delu. Zapremina prtljažnika iznosi 435 litara, a jedno od netradicionalnih, ali praktičnih rešenja je dupli pod, čija se dubina jednim potezom može povećati za 10 centimetara. U gornjem položaju prtljažnika, uz sklopljena zadnja sedišta, dobija se potpuno ravna površina i velika zapremina. Uz doplatu može se dobiti i Easy-Vario-Plus, kojim se prednje sedište suvozača potpuno sklapa. Tako se u 3,8 metara dugi Mercedes mogu smestiti predmeti, koje bi ste u karavan C klase teško smestili.

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Unutrašnjost A klase jeste priča koja se potpuno razlikuje od konkurenata. Zahvaljujući konstrukciji dvostrukog poda, položaj sedenja jeste visok, ali i izuzetno nizak u odnosu na pod automobila. Trik je u sandvič verziji poda, sa koso ugrađenim motorom (koji u sudarima "tone" ispod automobila), koji omogućava odličan položaj za volanom, kao i lagani ulazak i izlazak iz automobila. "U unutrašnjosti vlada pravi "mercedesovski" red. U prvom redu instrument tabla: materijali deluju izuzetno kvalitetno, raspored prekidača je savršen. Iskreno, pojedini detalji u A klasi podsećaju nas na skandinavsku zaljubljenost u detalje. Na prednjim sedištima je obilje mesta, i ni najšira ramena neće se osećati skučeno, dok vozačko sedište omogućava vozaču da sedi opušteno, kao kod kuće zavaljen u fotelju. Jednostavno, prostrani koncept najmanjeg Mercedesa ostavlja uverljiv utisak celom dužinom automobila." - istakao je Vladan Petrović, šestostruki državni reli prvak, kojem je položaj za volanom od vitalne važnosti u vožnji.

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Pod haubom "našeg" test automobila disao je skromni turbodizel agregat zaprmine 2 litra, koji na prednje točkove šalje maksimalno 82 konjske snage pri 4.200 o/min, i 180 Nm obrtnog momenta u rasponu od 1.400 do 2.600 o/min. Da je agregat namenjen onima koji ne očekuju previše, potvrdio je i aktuelni reli šampion Srbije: "Motor je prilično kultivisan, i odmah shvatamo da u potpunosti odgovara porodičnom karakteru A klase. Dakle, motor ni u kom slučaju nije sportista i u ponudi postoji snažnija verzija za one koji preferiraju nešto više. Čak i pri kretalju, zahteva jači gas, a posebno je trom sve do 1900 o/min. Za gradsku vožnju, zahvaljujući obrtnom momentu, motor je sasvim dovoljan, ali za duža putovanja smetaće manjak snage u preticanjima. Ono što je za svaku pohvalu je potrošnja. Kada sam video fabričke podatke, mislio sam da je to samo želja Mercedea, jer je izgledalo previše optimistično, ali ubrzo smo se uverili da je fabričke paramtere lako dostići. Sve pohvale zaslužuje menjač, koji je nemački precizan, lako klizi iz brzine u brzinu i ima relativno kratke hodove. Snage za jurcanje nema dovoljno, ali tome A klasa i nije namenjena." Kao što smo već rekli, potrošnja automobila kretala se u granicama koje propisuje proizvođač: Na otvorenom putu, uz poštovanje saobraćajnih propisa, Vaš Mercedes A klase trošiće samo 4,5 litara na 100 pređenih kilometara, dok se u gradskoj vožnji potrošnja penje na 8 litara goriva, sa uključenim klima uređajem. Odličan izbor za one koji su najozbiljnije shvatili svetsku ekonomsku krizu.

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Mercedes je i kod podešavanja vešanja ostvario odličan kompromis. U prevodu: vrhunska agilnost u gradu, sjajno ponašanje u krivinama, kao i na otvorenom putu. A klasa precizno i sa puno samopouzdanja izvodi svaki manevar, a osećaj za volanom u svakom trenutku bio je nekako poseban i prožet sportskim ambicijama. Neverovatno za vozača jednog Mercedesa, zar ne? Ni traga od karakteristične monovolumenske mekoće vešanja ili osećaja ljuljanja. "Čvrsto vešanje i dovoljno precizan električni servo volan daju uravnoteženo ponašanje u vožnji, sigurno držanje zadate putanje i blago podupravljanje u brzim krivinama. Udobnost svih putnika u A klasi jeste na visokom nivou. I pri većim brzinama buka je veoma prigušena i u unutrašnjosti vlada priličan mir. Međutim, ono što nam se nije dopalo kod Baby Benza jesu nervozne reakcije na kratke poprečne neravnine i rupe na putu, i elektrohidraulični servo sistem, koji ne daje dovoljno povratnih informacija sa asfalta. "Uz odličan položaj sedenja u automobilu, moram da pohvalim i ponašanje na putu, koje prijatno iznenađuje. Šteta što je ispod haube pravi "slabić", pa nismo uspeli isprobati granice i mogućnosti vešanja i ogibljenja. U svakom slučaju, nova A klasa uliva sigurnost i u svakom manevru. Čak i pri najektremnijim skretanjim, automobil se čvrsto drži zadate putanje, sa minimalnim naginjanjem." - istakao je Vladan Petrović.

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Posebnu priču u osveženoj A klasi zaslužuje PARKTRONIC i Active Parking Assist sistem. Sve što treba da uradite je da izaberete parking mesto, smanjite brzinu ispod 18 km/h, zadate naredbu, a ostalo je na A klasi. U trenutku kada brzinu smanjite ispod 18 km/h, na displeju će se prikazati podatak da je Active PTC spreman. Kada prođete pored parking mesta, sistem će Vas obavestiti da je moguće automatsko parkiranje, paljenjem stelice levo ili desno, u zavisnosti od toga gde se nalazi parking mesto. Na Vama da ubacite u rikverc i parkiranje započinje. Sistem će automatski aktivirati i pokretati volan, a posao vozača je da dozira brzinu parkiranja pristiskom na pedalu gasa i kočnice. Doplata od 800 Eura za ovaj sistem sigurno neće biti previsoka za sve pripadnice nežnijeg pola.

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Mercedes ne bi bio Mercedes, kada njegova sigurnost ne bi bila na najvišem mogućem nivou. Serijska oprema u najbogatijem izdanju uključuje ABS, ASR, ESP, Brake Assist (BA), kao i novitet u novoj generaciji - automatsko aktiviranje svih pokazivača pravaca u slučaju iznenadnog i snažnog kočenja. Vazdušni jastuci se serijski isporučuju za vozača i suvozača i to napred i sa boka. Opciono je moguće doplatiti za zadnje bočne vazdušne jastuke, kao i za bočne zavese. Tu su, naravno, zatezači sigurnosnih pojaseva napred i pozadi, kao i ISOFIX tačke za montažu na zadnjoj klupi. Luksuz pod imenom Mercedes-Benz A klasa neće upoznati samo retki. Cena osnovnog modela startuje već od 19.576 Erura sa carinom i PDV-om (A 150) pokazuje nam da Audi A3, BMW serije 1, Volvo C30 imaju pune ruke posla. Za najjeftiniji model A160 CDI, sa carinom i PDV-om treba izdvojiti 20.048 Eura.

Mercedes-Benz A160 CDI
Motor:4 cilindra, 4 ventila po cilindru, redni, Common-Rail
Zapremina motora (cm3):1991
Maksimalna snaga (KS):82 / 4.200 o/min
Maksimalni obrtni moment (Nm):180 / 1400 - 2600 o/min
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):15,1
Maksimalna brzina (km/h):170 km/h
Prosečna potrošnja (L/100 km):5,2
Dimenzije:
Dužina:3838 mm
Širina:1764 mm
Visina:1593 mm
Međuosovinski razmak:2568 mm
Trag točkova napred:1556 mm
Tag točkova pozadi:1551 mm
Masa automobila:1325 kg
Zapremina rezervoara:54 L
Cena osnovnog modela:19.576 Eura, sa carinom i PDV'om

Goran Sarić - Automagazin Foto: Goran Perović

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Nakon mnogo godina sleganja ramenima i bezbroj puta ponovljene fraze "možda jednog dana, nadamo se uskoro", Subaru se konačno može pohvaliti dizel motorom u svojoj ponudi. Prvi dizel bokser motor na svetu isprobali smo u trećoj generaciji modela Subaru Forester, i posle višednevnih "eksperimenata", možemo reći samo jedno: miran, moćan i štedljiv turbodizel agregat, u kombinaciji sa odličnim šestostepenim menjačem, vraća Subaru u sami vrh...
Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...
Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...
Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Mazda CX-5 2026
Slika nedelje