AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Korejanci već odavno nisu egzotika, a ni Kia, najstariji korejski proizvođač automobila, više nije samo proizvodna traka za licencirane modele pregažene vremenom. Kia se golemim koracima sa svakim novim modelom i u dizajnerskom smilsu približava evropskim kupcima, a model Pro Cee'd jeste još jedan model koji potvrđuje visoke ambicije Kie. Pred nama je automobil cupeovske siluete, kojeg pogoni štedljivi turbodizel agregat i koji se može pohvaliti sedmogodišnjom garancijom...

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Posle verzije sa pet vrata i karavana, na naše tržište stigla je i najatraktivnija verzija Kijinog modela Cee'd, imena Pro Cee'd. Reč je o automobilu koji bi ozbiljno mogao da pomrsi račune puno zvučnijim brendovima iz Evrope. Atraktivnog izgleda, sa širokom paletom motora, odličnom opremljenošću, fer cenom i dugogodišnjom garancijom, Pro Cee'd ozbljno je krenuo u atak na deo tržišnog kolača koji sebično drže Golf, A3, Astra, Focus... Duža, niža i lakša od verzije sa pet vrata, Pro Cee'd dolazi nam sa više stila i sportskog utiska u C segmentu. Cilj Kije jeste da sa modelom Pro Cee'd zadovolji brojne, pre svega evropske kupce, koji traže automobil koji sa puno evropskih karakteristika. Treći član porodice Cee'd dugačak je 4.250 mm, što je za 15 mm više od verzije sa 5 vrata. Dinamičnost automobila odslikava se i u liniji krova za 30 mm nižoj nego kod Cee'd. Ono što je jako važno jeste činjenica da kupci modela Pro Cee'd neće biti "zakinuti" ni prostorom u prtljažniku i on iznosi kao u verziji sa 5 vrata: 340 litara. Zanimljiv podatak je da je dužina vrata kod Pro Cee'da za 27,6 centimetara duža od onih kod Cee'da i da se otvaraju pod uglom od 70 stepeni.

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Atraktivnom dizajnerskom formulom "više lima, manje stakla" dobijena je agresivna sportska, coupeovka silueta, koja je jedan od najsnažnijih aduta testiranog automobila. Šef dizajna u Kiji, Peter Schreyer, radio je ranije u Audiju, a potpisnik je modela TT, kao i nekoliko ranijih hitova. Prednji kraj automobila izgleda nam veoma pozato, jer smo imali prilike da ga visimo na modelu Cee'd. Jedina očigledna razlika u odnosu na petovratnu verziju leži u nešto drugačije dizajniranom braniku. Tek nekoliko linija, novi donji otvor za vazduh i izraženija svetla za maglu čine trovratnu verziju daleko agresivnijom. Kada krenemo prema zadnjem delu automobila, Pro Cee'd deluje sve dinamičnije i mišićavije. Dubok bočni profil i podignute bočne linije malih zadnjih prozora, uz 17-inčne felne, krovni spojler i hromirani ovalni završetak izduvnog sistema zaokružuju vrhunski utisak. "Kia Pro Cee'd izgleda mnogo više sportski od modela sa pet vrata. Jasno je distanciran od modela sa pet vrata i pogađa mlađu ciljnu grupu kupaca. Zahvaljujući sportskim atributima, pojava automobila uliva više poštovanja, pa su se vozači u levoj traci sklanjali i kada nije bilo potrebe. Generalan utisak je krajnje pozitivan, jer Pro Cee'd stvara privid rasnog kupea, što će se posebno dopasti temperamentnijim kupcima." - pri su utisci Vladana Petrovića.

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Dok spoljašnjost Pro Cee'd izgleda evropski, u unutrašnjosti se još uvek mogu pronaći elementi korejskog načina razmišljanja, posebno na instrumentalnoj tabli. Ali, kada sednemo za volan, osećaj je mnogo bolji nego što bi se moglo očekivati, što delimično možemo zahvaliti i atraktivnom Sport paketu opreme, kojim je bio opremljen "naš" automobil. Samo uređenje putničke kabine isto je kao u modelu Cee'd, što znači da je veći deo kokpita sačinjen od kvalitetne, mekane plastike, dok su obruč volana, kao i ručica menjača prekriveni kožom. Jedino ploča sa instrumentima i središnja konzola sa komandama za radio i klima uređaj ne odaju utisak visokog kvaliteta, jer su izrađeni u tvrdoj plastici. "Još jednom moram da pohvalim položaj sedenja u novoj Kiji. Ergonomija je iznad očekivanja, jer su svi prekidači lako dostupni i nalaze se upravo tamo gde ih i očekujemo. Udobna i solidno profilisana sedišta otkrivaju nam sportske amicije ovog autombila. Imam utisak da dizajneri nisu izmišljali "toplu vodu" u enterijeru. Držali su se proverenog recepta, i zato je možda utisak u početku pomalo hladan. Ipak, posle svakog novog pređenog kilometra, rastao je osećaj poštovanja prema unutrašnjem uređenju i kvalitetu završne obrade. Dopada mi se što je sve, do najsitnijeg detalja, urađeno hirurškom preciznošću. Sportski osećaj u automobilu noću naglašava crveno osvetljenje instrumenata i displeja klima uređaja. Primećujem da se u Pro Cee'du sedi relativno nisko, pa je sportski utisak još izraženiji. Udaljenost između volana, ručice menjača i sedišta vrhunski je odmerena i zato ergonomiju ocenjume sa čistom peticom." - istakao je Petrović.

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Putnicima koji sede pozadi olakšan ulazak u automobil obezbediće "Easy entry" sistem. Ipak, i pored ovog sistema, za ulaz na zadnja sedišta potrebno je malo "gimnastike", jer je krov nizak, a pragovi široki. Zamerku moramo uputiti i ne baš najbolje rešenom "Easy entry" sistemu. Naime, prednja sedišta "ne pamte" položaj u kojem su bila pre pomeranja. S obzirom na izmene na karoseriji, kao i činjenicu da je zapremina prostora ostala nepromenjena u odnosu na petovratni model, Pro Cee'd na zadnjim sedištima nudi sasvim dovoljno prostora za dve odrasle osobe, ili čak tri niže osobe. Ono što primećujemo prilikom vožnje na zadnjoj klupi jeste smanjena udosbnost na lošim putevima. Tvrđe podešeno vešanje, uz niskoprofilne pneumatike dimenzija 225/45 R17 uzrokuju veliku osetljivost na poprečne neravnine. Zbog toga Pro Cee'd na lošem putu podrhtava, što će možda temperamantnijim vozačima i prijati.

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Pod haubom testirane Kie Pro Cee'd disao je savremeni turbodizel agregat zapremine 1991 cm3, koji razvija 140 konjskih snaga pri 3.800 o/min i Obrtni moment od 305 Nm u rasponu od 1.800 do 2.500 o/min. Prema navodima fabrike Pro Cee'd 2.0 CRDi razvija maksimalnu brzinu od 205 km/h i ubrzanje iz mesta do stotke za samo 10,1 sekundu. Prosečna potrošnja goriva iznosi oko 5,5 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. To su fabrički podaci. U praksi se Common-Rail agregat pokazao kao veoma kultivisan, a bez problema smo postigli i fabirčki podatak o prosečnoj potrošnji. Utisci Vladana Petrovića i motoru Pro Cee'da su sledeći: "Motor je odličan, pravi predstavnik dizelske snage i visokog obrtnog momenta. Bez obzira na stepen prenosa, motor impresivno povlači, a preticanja su neobično lagana. Snažna međuubrzanja postižu se i u petoj i šestoj brzini. Jedini važan preduslov je da ne spuštate obrtaje ispod 1.700 o/min, jer kao kod svih modernih turbodizelaša, tada je i ovaj motor "klinički mrtav". Ali, ovde bih istakao i jedan detalj koji mi se nije previše dopalo. Pri agresivnoj vožnji, svaku promenu brzine pratilo je i određeno kašnjenje sa primanjem gasa, koje liči na turbo rupu. I kada proces promene brzine uradite veoma brzo, i broj obrtaja neznatno padne, motor će povuči tek posle kratke pauze. Što se tiče šestostepenog menjača, mekan je, tih i sportski kratak, ali mu ne bi smetalo malo više preciznosti."

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Kia Pro Cee'd ima 84 kilograma manju masu od Cee'da, a upotrebom 67% posebnog čelika postignuta je manja masa i veća čvrstina. Čak 87% karoserije napravljeno je od nerđajućeg čelika. Sve ovo obezbeđuje veću otpornost na torziono uvijanje, što uz zadnju multilink osovinu i Michelin pneumatike pruža puno uživanja u vožnji. Čak i kada se zaista poigravate sa zakonima fizike (hlava Vladanu Petroviću), Pro Cee'd neumorno ulazi u krivine, a zadnji kraj je prosto nepomičan. Naravno, da bi ispitao karakteristike vešanja, Petrović je prvo isključio elektronskog "anđela čuvara" (ESP) i show je mogao da počne: "Pro Cee'd je veoma okretan i primetio sam da je automobil jednako siguran sa i bez ESP-a. Ali, ne zaboravimo da je Pro Cee'd 15 mm duži od Cee'da, a međuosovinski razmak je ostao isti. Uz sve to, težak turbodizel "u nosu" pri agresivnijoj vožnji blago širi zadatu putanju. Ipak, treba shvatiti da ovo nije pravi rasni sportski automobil i da vešanje pruža kombinaciju udobnosti i komfora s jedne strane i sportske čvrstoće s druge. Moj utisak je da nema velikih razlika u podešenosti vešanja između Pro Cee'da i Cee'da. Moram da istaknem i odlične kočnice, koje svoj posao obavljaju bez ikakvih zamerki." - zaključuje Petrović.

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

I na kraju smo stigli do cene, koja za Pro Cee'd 2.0 CRDi SPORT LEATHER sa popustom iznosi 19.645 Eura. Pre svega, ni Kije više nisu jeftine iz sasvim opravdanog razloga: proizvod na određenom nivou kvaliteta i opremljenosti ima i određenu cenu koja ne može bitno odstupati od konkurentskih proizvoda na tržištu. A, test model bio je opremljen najbogatijim paketom opreme koji uključuje: dvozonski klima uređaj, ABS, EBD, BAS, TSC, ESP, vazdušne jastuke, vazdušne zavese i vazdušne jastuke za kolena, dvozonski klima uređaj, tempomat, polukoža, potpuna elektrifikacija, ISOFIX, zatamnjena stakla, AUX, USB priključak... Pro-cee'd će oduševiti poklonike Kijinih automobila, ali očekuje se i veliki broj zainteresovanih kojima do sada Kia nije bila ni na kraj pameti.

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi VGT
Motor:Turbo dizel, 4 cilindra, Common-Rail 16 V
Zapremina motora (cm3):1991
Maksimalna snaga (KS / o./min):140 pri 3.800 o/min
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o./min):305 / 1.800 - 2.500
Ubrzanje iz mesta doi 100 km/h (s):10,1
Potrošnja: grad / otvoreno / prosek (L / 100 km):8,0 / 4,8 / 5,5
Prečnik x Hod klipa (mm):83,0 x 92,0
Zapremina prtljažnika (L):340 / 1.210
Zapremina rezervoara (L):53
Masa automobila / Nosivost (kg):1.499 / 421
Dimenzije pneumatika:225 / 45 R17
Menjač:Šestostepeni manuelni menjač
Dužina automobila (mm):4.250
Širina automobila (mm):1.790
Visina automobila (mm):1.450
Međuosovinsko rastojanje (mm):2.650
Trag točkova napred (mm):1.546
Trag točkova pozadi (mm):1.538
Cena sa carinom i PDV (Eur):19.645 Eura sa carinom i PDV-om

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Testirali smo: Fiat Bravo 1.4 16V Dynamic

Ako vam neko bude tvrdio da dizajn za jedan automobil nije sve, začepite uši i ne slušajte ga! Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan novog Brava postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Jer, upravo je dizajn najjači prodajni adut ovog atraktivnog modela milanske kompanije. Ovoga puta, na test smo dobili benzinsku verziju...
Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Testirali smo: Toyota Avensis 2.2 D-CAT Wagon Executive

Elegantan, masivan, agresivan i luksuzan Toyotin karavan pokazuje nam kako se uspeh ne meri samo veličinom prtljažnika. Klasik srednje klase u sebi ima evropskije gene, snažni turbodizel, mnogo prostora, agresivniji izgled i bogatu opremu. Mogli bismo nabrajati do dugo u noć. Ovo je, definitivno jedan od atraktivnijih karavana na našem tržištu, za sve ljubitelje japanske pouzdanosti...
Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Testirali smo: Subaru Forester 2.0X

Iako ne spada među manekene, on praktičan, prepun samopouzdanja, i uz fantastičan 4x4 pogon, veoma sposoban. Od novog Forestera Subaru očekuje mnogo, jer mu je podario otmeniji i moćniji dizajn, koji retko gde prolazi neprimećeno. Kada svemu dodamo i izvanredno i sigurno ponašanje na putu, harizmu i neobičan ponos koji svaki Subaru automobil ima u sebi...
Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Uspešni kompaktni "crossover" model, Suzuki SX4, upoznali su mnogobrojni zadovoljni kupci širom Srbije, a kao jedna od loših strana često je navođen mali prtljažnik. Na sajmu automobila u Ženevi, 2007. godine, predstavljena je sedan verzija, koja izgled prednjeg dela automobila deli sa hatcback-om. Karoserija je duža za 39 cm i meri 4,49 m, a to je donelo i povećanje prtljažnika...
Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

Test: VW Passat 2.0 TDI 4Motion - komforan, moćan i štedljiv

On se ne razmeće. Čak možemo reći da se kreće gotovo neupadljivo. Ali, smirena i samouverena elegancija ne ostavlja ni najmanjeg povoda sumnji: Ovo je Passat. Iako se na tržištu u ovom obliku nalazi od 2005. godine, zahvaljujući visokoj sigurnosti, udobnosti i ekonomičnosti, Passat je izuzetno privlačan kupcima širom sveta i kod nas. Kada svemu dodamo i odličan 4Motion sistem pogona na sve točkove, uspeh je očekivan...
Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Test: BMW X6 xDrive35d - Biznis klasa

Scena je dobro poznata svakom ko je bar jednom putovao avionom. "Putnike biznis klase molimo da koriste prednji, a sve ostale da koriste zadnji ulaz u avion." - formalno je obeveštenje koje se čuje pre svakog leta. Jasno, u biznis klasi je udobnije, ima više mesta, bolja je hrana i dobijaju se novine. Upravo takve povlastice očekuje kupac svakog BMW-a, a posebno od novog BMW X6...

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Testirali smo: Mitsubishi Lancer 1.5 Invite

Mitsubishi Lancer je u svojoj vrhunskoj verziji "Evolution" san mnogih sportskih vozača širom sveta. U višednevnom testiranju pokušali smo da odgovorimo na pitanje - da li ima smisla kupovati "civilnu" verziju za duplo manje novca? U odgovoru na ovo pitanje, pomogao nam je i šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu, Vladan Petrović, koji nam je potvrdio da je novi Lancer veoma sposoban automobil...
Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Test: Mercedes-Benz A 160 CDI - Isti, a puno bolji

Redizajnirana i unapređena Mercedes-Benz A klasa tiho je stigla i na naše tržište. Najveće promene su tehnološke, tako da pogled spolja ne otkriva opsežan posao koji su napravili Mercedesovi inženjeri. Spoljne izmene jedva su vidljive, i vlasnici dosadašnjih modela neće imati osećaj da je njihov ljubimac naglo ostario. Veća dinamičnost postignuta je ugradnjom nove maske i svetlosnih grupa, kao i potpuno novih retrovizora...
Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Test: Opel Corsa OPC - Lek protiv zimske dosade

Pred nama je odlično sredstvo protiv zimskog neraspoloženja. Opel Corsa OPC je automobilski antidepresiv u najboljem obliku, a ko u glavi isključi ESP, u ovom automobilu može usred zime osetiti žar letnje vručine. I, zaista, dok vozi ovu malu "ljutu papričicu", čovek se nalazi u svom filmu, u svetu koji je višestruko brži od normalnog. Prvi pomisao kada sednete u ovaj automobil je: "Pa, ovo je igračka!"...
2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje