Vozili smo: Saab Turbo X

U sklopu proslave 30-godišnjice predstavljanja prvog modela opremljenog turbo motorom, na tržište je stigao nabildovani Saab 9-3 sa oznakom Turbo X. Ekskluzivno za Automagazin portal, petostruki i aktuelni reli šampion države, Vladan Petrović isprobao je Saabov model kojeg pokreće turbo benzinski 2.8 V6 agregat snage 280 KS i 400 Nm Obrtnog momenta...

Tačno 100 konjskih snaga po litri zapremine pokazuje nam da se radi o automobilu izuzetnih mogućnosti, što nam je potvrdio i Vladan Petrović: “Ono što prvo možemo primetiti kod modela Saab Turbo X jeste specifičan razvoj snage, nekarakterističan za turbo motore. Kod Turbo X-a nema tzv. “napada Obrtnog momenta” kao kod većine turbo motora. Iako sam očekivao snažan potisak iz niskih obrtaja, to se nije dogoilo, već automobil ubrzava harmonično i u visokim obrtajima. Zanimljivo rešen razvoj snage, i verujem da stručnjaci u Saabu znaju šta rade. U automobilu nemate osećaj da automobil poseduje toliku ergelu konja pod haubom, jer je izuzetno udoban. Iako je opremljen točkovima prečnika 19 inča, udobnost je na pristojnom nivou, bez prevelikih truckanja. Dobar utisak na mene su ostavile i kočnice, koje ulivaju poverenje. Pohvalio bih i diferencijale, koji odlično prenose snagu. Oseća se da su u pitanju pravi diferencijali, koji permanantno prenose snagu na sve točkove, i to je jako važno za automobil ovolike snage.”

Podsetimo, model Turbo X opremljen je i aktivnim zadnjim diferencijalom, koji menja raspored snage na zadnjim točkovima i sprečava nekontrolisano zanošenje. Elektronski kontrolisana Haldex spojnica smeštena je ispred zadnjeg diferencijala i znatno je pouzdanija od klasične viskozne spojnice. Naglim pritiskom gasa na zadnje točkove prenosi se gotovo 80% snage, što je suprotno od reakcije klasičnih 4x4 pogon, koji zadnje točkove uključuju tek pošto prednji točkovi proklizaju. Podsetimo, Saab Turbo X je specijalna serija napravljena u ograničenom broju primeraka (2000 jedinica).

Saab Turbo X: - Motor: 2.792 cm3 blok i glava od aluminijuma, Twin Scroll turbo, 24 ventila, Bosch Motronic elektronika motora, 280 KS pri 5.500 o/min, 400 Nm pri 2 150 o/min. Pneumatici: 235/40 R19 Ubrzanje iz mesta do 100 km/h: 5,9 s (5,7 sedan) Goran Sarić – Automagazin