Najnovije vesti iz auto industrije
Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG
Objavljeno: 15.05.2010.
Pre nego što smo stupili u klub povlašćenih, koji su imali privilegiju sesti u kokpit modela SLS AMG, usledila je spektakularna predstava: podizanje krilnih vrata uvis, odmeravanje unutrašnjosti, a zatim uz malo "gimnastike" uvlačenje u prostor između pragova i središnjeg grebena. U krutom "kavezu" je usko, ali upravo tamo je se naš test vozač, šestostruki reli prvak Vladan Petrović, osećao kao riba u vodi...
Najzanimljivije fotografije, snimljene u okviru programa "Mercedes-Benz Star Expirience", koji je održan na stazi NAVAK, možete pogledati jednostavnim klikom na LINK. Mercedes-Benz SLS AMG juri kao tornado, sa potisnom silom od 571 KS i "tramvajskim" obrtnim momentom od 650 Nm, dostupnim već pri 4.750 o/min. To je snaga i obrtni moment, koji na zadnje točkove isporučuje atmosferski 6,2-litarski agregat, razvijen u AMG-u. Nakon samo 7,7 sekundi Vladan Petrović je stigao do 160 km/h, a ubrzanje 0 - 100 km/h traje samo 3,8s!

"Brutalan je! Automobil je zaista agresivno podešen, a njegov motor stvara zavisnost. Zavisnost o neverovatno lakom i brutalnom razvoju snage. Iako je unutrašnjost odlično izolovana, do vozača i suvozača dopire prigušena grmljavina, koja uliva strahopoštovanje. I pored toga što ima napred centralno smešten motor i pogon na zadnje točkove, SLS AMG zahvaljujući uravnoteženoj raspodeli mase, začudžujuće prenosi snagu na podlogu. Već u drugom stepenu prenosa, automobil se "odriče" uticaja ESP sistema, a treća brzina preuzima potisak gotovo bez gubitka vučne sile. Ono što smo u kratkoj vožnji mogli da osetimo je i brutalna upravljivost i preciznost. I najmanji pokret volanom, ima veliki efekat, što adrenalin podiže do maksimuma. - istakao je Vladan Petrović.
Mercedes-Benz SLS AMG - specifikacija | |
| |
Tip motora: | V8, atmosferski, 4 ventila po cilindru |
Menjač: | 7 A |
Zapremina motora: | 6.208 cm3 |
Maksimalna snaga: | 571 KS / 6.800 o/min |
Maksimalni obrtni moment: | 650 Nm / 4.750 o/min |
Maksimalna brzina: | 317 km/h |
Ubrzanje 0 - 100 km/h: | 3,8 s |
Prosečna potrošnja: | 13,2 l/100 km |
Zapemina rezervoara: | 85 L |
Zapremina prostora za prtljag: | 176 L |
Masa automobila / nosivost: | 1.620 kg / 240 kg |
Dimenzije pneumatika: | Napred: 265/35 R19, Pozadi: 295/30 R19 |
Dimenzije: | |
Dužina automobila: | 4.638 mm |
Širina automobila: | 1.939 mm |
Visina automobila: | 1.262 mm |
Međuosovinsko rastojanje: | 2.680 mm |
Krug okretanja: | 11,9 m |

Mercedes-Benz SLS AMG vozili smo na stazi NAVAK, u okviru programa "Mercedes-Benz Star Expirience", koji obuhvata interaktivnu teoretsku obuku, vožnju supersportskih Mercedes-Benz automobila, praktičnu upotrebu bezbednosnih sistema i testiranja sposobnosti Mercedes-Benz terenskih vozila. Izveštaj sa ove vrhunske manifestacije, koju je organizovala kompanija Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora, objavićemo uskoro.
Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal
Aktuelna generacija modela Mercedes-Benz C klasa na tržištu egzistira već duže od tri godine. Prošle godine u Srbiju je stigla verzija Mercedes-Benz C 250 CDI, sa 4-cilindričnim turbodizel motorom zapremine 2,2 litra, opremljenim s dva turbopunjača, koji razvija 204 konjske snage i "medveđi" obrtni moment od 500 Nm. Iako je motor pojačan u odnosu na svog prethodnika, naš test je povtrdio da je potrošnja goriva smanjena...
Evropski portfolio Toyote od prošle godine je proširen sa novim gradskim "crossover" modelom imena Urban Cruiser. Robusan, raskošnih oblika i funkcionalne unutrašnjosti, zaslužio je brojne pohvale i probudio zavist konkurencije. Toyota svim ljubiteljima urbanog života sa ponosom predstavlja model koji nudi visok stepen individualnosti, kreativnosti, sveopšte fleksibilnosti i praktičnosti. Urban Cruiser je automobil potpuno prilagođen za život u urbanoj sredini...
Porodica modela oko novog Megane-a porasla je na pet karoserijskih verziija: hatchbacku i trovratnom modelu pridružio se karavan Grandtour, MPV Scenic i produženi Grand Scenic. Manje avantgardnog dizajna, više prostora i komfora, i niže cene - to je kratak opis nove generacije kompaktnog MPV automobila iz porodice Renault. Na testu smo imali model Renault Grand Scenic 1.9 dCi (130 KS), kojeg odlikuje dopadljiv dizajn, polivalentna unutrašnjost, vozne osobine po želji evropskog kupca i razumna cena...
Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...
Bez štedljivog i temperamentnog turbodizel motora u ponudi, borba sa evropskom konkurencijom je nezamisliva. To u Mazdi znaju vrlo dobro, pa su u svoj luksuzni kompaktni SUV model ugradili savremeni turbodizel motor. Time je Mazda CX-7 dobila dodatnu dozu samopouzdanja, pa japanske i evropske konkurente sada gleda uzdignute glave i pravo u oči. Dizelsku Mazdu CX-7 isprobali smo u realnim uslovima, a kao i obično, u tome nam je pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...
Ako ne spadate u vatrene šahiste, kada pročitate izraz "C3" pomislićete na zaobljeni bucmasti mali automobil, koji je impresionirao mnoge. A, ukoliko niste zaposleni u galeriji likovne umetnosti, nakon što ugledate natpis "Picasso", prvo ćete pomisliti na dizajnerski odvažne Citroën automobile sa velikom ponudom unutrašnjeg prostora. Ali, kako funkcioniše spoj C3 + Picasso? Da li ima smisla na osnovi B-segmenta praviti MPV model? Ima!
Vreme bezličnih Toyota definitivno je prošlo. Dizajneri u evropskom studiju "Toyota ED2", u južnoj Francuskoj, ispred sebe su imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije, dobre vozne osobine uz nisku potrošnju goriva, u japanski automobil integrisati EVROPSKI dizajn kombinovan sa azijskom originalnošću. I nakon višednevnog testa sedan verzije Avensisa, možemo samo potvrditi: Toyota Avensis treće generacije bliža je evropskim kupcima više nego ikada...
Nakon mnogo godina sleganja ramenima i bezbroj puta ponovljene fraze "možda jednog dana, nadamo se uskoro", Subaru se konačno može pohvaliti dizel motorom u svojoj ponudi. Prvi dizel bokser motor na svetu isprobali smo u trećoj generaciji modela Subaru Forester, i posle višednevnih "eksperimenata", možemo reći samo jedno: miran, moćan i štedljiv turbodizel agregat, u kombinaciji sa odličnim šestostepenim menjačem, vraća Subaru u sami vrh...
Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (
www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...