AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Porodica modela oko novog Megane-a porasla je na pet karoserijskih verziija: hatchbacku i trovratnom modelu pridružio se karavan Grandtour, MPV Scenic i produženi Grand Scenic. Manje avantgardnog dizajna, više prostora i komfora, i niže cene - to je kratak opis nove generacije kompaktnog MPV automobila iz porodice Renault. Na testu smo imali model Renault Grand Scenic 1.9 dCi (130 KS), kojeg odlikuje dopadljiv dizajn, polivalentna unutrašnjost, vozne osobine po želji evropskog kupca i razumna cena...

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Renault možemo, bez preterivanja, označiti kao pionira automobila MPV koncepcije. Renault Espace bio je 1984. godine prvi evropski automobil sa karoserijom MPV, a Scenic je 1996. godine osnivač segmenta kompaktnih MPV modela. Prva generacija modela Scenic predstavljena je 1996. godine pod nazivom Megane Scenic, a već posle prvog facelifta, kada su na tržište stigli prvi ozbiljni konkurenti kao što su Opel Zafira i Citroën Xsara Picasso, na tržištu egzistira kao Renault Scenic. Druga generacija na tržište je stigla 2003. godine, kada je ponudu proširila produžena verzija Grand Scenic, sa mogućnošću konfiguracije sa sedam sedišta. Zahvaljujući futurističkom dizajnu, zajedno sa drugom generacijom modela Megane, Scenic se sve do prošle godine na tržištu održao samo sa jednim faceliftom, koji je realizovan 2006. godine.

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Spoljašnji izgled nove generacije modela Grand Scenic, kojeg smo imali na višednevnom testu, u potpunosti je ispunio očekivanja. U isto vreme odiše svežinom, zadržava avangardne dizajnerske crte prethodnika, a detaljima podseća na novi Megane. Nova generacija modela Grand Scenic uživo izgleda kompaktnije, lakše i simpatičnije od prethodnika. Isto kao što npr. Nissan Qashqai skriva svoj SUV karakter, tako i Grand Scenic izgleda više kao dinamičan karavan, a manje kao veliki porodični MPV sa prostorom za sedam putnika. Svetla velikih dimenzija u kombinaciji sa uskom maskom hladnjaka, čine Grand Scenic nasmejanim, a zadnje svetlosne grupe dizajnirane su u obliku bumeranga. Zaštitne lajsne na vratima, koje su identične onim koje smo videli kod modela Megane, instalirane su u donji deo vrata i čine kompaktnu celinu boka automobila. "Iako spada u MPV kategoriju, novi Grand Scenic ne izgleda kao neki mini-autobus, što možemo reći za nezgrapne i neukusne konkurentske modele. Grand Scenic izgleda veoma dinamično i sveže. Kao neki savremeni karavan. Spreda nasmejan, a pozadi agresivan i sportski. Posmatrajući ga s boka, odmah primećujem padajuću liniju krova, koja je vešto uklopljena u zadnjicu automobila, sa kojom čini kompaktnu celinu." - prvi su utisci Vladana Petrovića o modelu Grand Scenic. Poređenje: Scenic II - Scenic III:

Dimenzije:Scenic/Grand Scenic IIIScenic/Grand Scenic II Razlika
Dužina (mm):4344/45604259/4496 + 85/+ 64
Širina (mm):18451810 +35
Visina (mm):1637/16451620/1636 + 17/+ 9
Međuosovinski razmak:2702/27702685/2736 + 17/+ 34
Zapremina prtljažnika:470-555/678-785406-480/533
Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Nova generacija modela Grand Scenic porasla je za 70 mm u dužinu, na 4.560 mm, a međuosovinsko rastojanje je za 34 mm duže od onog kod prethodnika (2.770 mm). Za razliku od trenutne prakse u kategoriji MPV, stubovi prednjeg stakla su pomereni više pozadi. Time je ugao gledanja napred povećan za 8 %, na 87 %. U raskošno prostranoj kabini, s pet vrlo prostranih i dva solidno upotrebljiva pomoćna sedišta u trećem redu, sve je podređeno udobnosti i visokom nivou sigurnosti vozača i putnika. Volan veoma lepo "leži" u rukama, i za razliku od prethodnika, nema "autobuski" ugao, već se za volanom Grand Scenica osećate kao za volanom nekog povišenog karavana. Vladan Petrović bio je prijatno iznenađen pozicijom sedenja: "U ovoj kategoriji vozila, teško je pronaći automobil koji vozaču nudi idealno sedenje i dobar ugao volana, a Grand Scenic se upravo time može pohvaliti. Volan nije "kamionski" postavljen, već ima odličan ugao i vozač se oseća kao da se vozi u nekom sedan automobilu. Za pohvalu je i prostranost enterijera, jer imam utisak da suvozač sedi daleko od vozača, što stvara osećaj da se vozite u automobilu više kategorije." Pored toga, instrument tabla je veoma varijabilna, a njenim centralnim delom dominira šestoinčni displej, koji je moguće podesiti u šest različitih režima rada. Pored promene kombinacije boja displeja, vozač može birati da li će mu pokazivač obrtaja motora biti imitacija kružnog analognog ili potpuno digitalni.

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Prostor za noge putnika u drugom redu sedišta iznosi 275 mm, što je vrhunski rezultat u kategoriji. Prostor za kolena u trećem redu sedišta iznosi zadovoljavajuća 102 milimetra, a prostor iznad sedišta meri 842 mm. U trećem redu sedišta, mogu se smestiti osobe visine do 175 cm. Pored zavidne prostranosti, enterijer se može pohvaliti odličnom varijabilnošću. Sva sedišta imaju sklopive naslone za glavu, a sva sedišta osim prednjih mogu se ukloniti iz automobila. Srednje sedište ima veliki broj individualnih podešavanja i može se pomerati napred-nazad i do 170 milimetara! U zavisnosti od verzije, novi Scenic ima zapreminu ostava za sitnice od 90 litara! Fioka ispred suvozača je osvetljena i klimatizovana, i meri zapreminu od 11 litara. Osnovna zaprmeina prtljažnog prostora kod modela Grand Scenic sa enterijerom za pet mesta, iznosi 785 litara. Verzija sa sedam sedišta, u konfiguraciji kada je sklopljen zadnji red sedišta, nudi 702 litra prtljažnog prostora. Kao veliku predsnot, treba istaći i veoma širok utovarni prostor prtljažnika (1.509 mm), a ivica utovarnog dela nalazi se 614 mm iznad zemlje.

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Platforma oslanjanja nove generacije modela Grand Scenic zajednička je sa modelom Megane, alo prilagođena zahtevima kupaca MPV modela. Napred je oslanjanje tipa McPherson, sa poprečnim ramenima. Zanimljivo je da Grand Scenic standardno ima samoventilirajuće kočione diskove prečnika 296 mm napred i 274 mm pozadi, što mu obezbeđuje zaustavljanje sa 100 km/h za samo 39 metara. Modeli sa dvolitarskim turbodizel motorom, kojim je bio opremljen "naš" test automobil, zbog veće snage i mase, opremljeni su kočonim diskovima prečnika 320 mm napred i 290 mm pozadi. Funkcionisanje kompletnog "paketa" isprobao je Vladan Petrović, šestostruki državni reli šampion: "Poznato je da vozne osobine kod MPV automobila nisu prioritet, i da je maksimalna pažnja uvek posvećivana komforu. Ali, Renault je kod Grand Scenica promenio strategiju. Svakim novim pređenim kilometrom oseća se da su inženjeri Renaulta posebnu pažnju posvetili ponašanju na putu. Konstrukcija karoserije je veoma čvrsta, a oslanjanje nije više francuski mekano. U krivinama se Grand Scenic naginje veoma malo, daleko manje od očekivanja za automobil MPV koncepta. Ako nešto možemo kritikovati, onda je to još uvek nedovoljno jasna veza između prednjih točkova i vozača. Test automobil bio je opremljen teškim turbodizel motorom u "nosu" automobila, pa ne treba preterivati u krivinama, jer će doći do predupravljanja. Uostalom, ovo i nije autombil namenjen za "jurcanje kroz krivine", već se radi o "gutaču kilometara" tj. porodičnom automobilu. Konstrukcija zadnje osovine je za svaku pohvalu, jer obezbeđuje dobar komfor, ali i precizno vođenje točkova na našim putevima lošeg kvaliteta." - otvoren je Petrović.

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Testirani Grand Scenic pokretao je 4-cilindrični turbodizel agregat zapremine 1.870 cm3, koji razvija maksimalnu snagu od 130 konjskih snaga i maksimalni obrtni moment od velikih 300 Nm pri samo 1.750 o/min. Za razliku od svog prethodnika, agregat zadovoljava strogu Euro 5 ekološku normu. Izmenjena je geomatrija lopatica u turbini, a brizgaljke sada imaju sedam otovra umesto dosadašnjih šest. Takođe, hlađenje recirkulacije vazduha je bolje rešeno. Moderni Common-Rail agregat očarao nas je svojom elastičnošću, ali i potrošnjom koja je na našem testu iznosila oko 5,4 litra na 100 pređenih kilometara, iako je za volanom često bio i Vladan Petrović: "Motor je odmah nakon paljenja nestandardno tih, i snažno povlači već od 1.200 obrtaja. Čak i kada je potreba za snagom velika, ovaj motor nema smisla voziti u visokim obrtajima, a "virtuelnu blokadu" treba imati negde oko 3.000 o/min. Preko ovog nivoa obrtaja, motor postaje bučan, ali i neefikasan. Dakle, novi Grand Scenic ne traži previše "šaltanja", jer pod haubom krije elastičan i izuzetno agilan motor. Prijatno izenađuje i menjač, koji je precizan i "komunikativan". Generalno, kompletna platforma (volan, menjač, motor, oslanjanje), kod novog Grand Scenica funkcioniše veoma dobro i teško joj je pronaći manu. Sve deluje kompaktno i dobro složeno." - zaključak je našeg državnog reli šampiona.

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Renault Grand Scenic je na srpskom tržištu dostupan u četiri nivoa opreme: Authentique, Expression, Dynamique i Privilege. Već osnovni nivo opreme, koji je dostupan samo uz benzinski 1.6 motor, zadovoljava sve zahteve porodice, jer obuhvata klima uređaj, ABS, ESP, šest vazdušnih jastuka, vzdušne zavese, CD/MP3 uređaj s komandama na volanu, kartica-ključ, elektropaket... Testirani model može se pohvaliti paketom, koji između ostalog uključuje sledeće korisne detalje: regulator i limiter brzine, suvozačevo sedište podesivo po visini, volan i ručica menjača presvučeni kožom, pomični središnji naslon za ruke napred, radio CD MP3 4x15W sa komandama na volanu i hands free telefoniranjem Bluetooth, tamne presvlake "DATCHA", instrument tabla u tamnoj boji sa hromiranim dodacima, hromirane unutrašnje ručice, hromirani dodatci spolja i u unutrašnjosti, aluminijumske felne 17" SCHUSS...

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Renault Grand Scenic je potpuno nov automobil, koji zadovoljava ne samo potrebe porodice, već i zahteve vozača koji preferiraju dinamičan i agilan automobil. Vozne osobine pokazuju da i automobil sa jednostavnom zadnjom osovinom i povećanom visinom, može biti dovoljno agilan i komforan u isto vreme. Tih i prostran enterijer, zajedno sa kvalitetnim materijalima i promišljenim konceptom unutrašnjeg uređenja, čini ovaj automobil veoma zanimljivim. Sve je krunisano i razumnom cenom od 21.517 evra sa PDV-om, koliko je potrebno izdvojiti za testirani primerak Grand Scenic Dynamique dCi 130. Fotografije možete pogledati klikom na LINK. Cenovnik možete pronaći klikom na LINK.

Renault Grand Scenic - tehnička specifikacija, cena
Tip motora:Turbodizel Common-Rail agregat
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1.870
Maksimalna snaga (KS / o/min):130 / 3.750
Maksimalni obrtni moment (Nm/o/min):300 / 1.750
Maksimalna brzina (km/h):195
Ubrzanje 0 - 100 km/h (s):9,5
Prosečna potrošnja (L/100 km):5,4
Zapremina prtljažnika (L):208 / 2.063
Zapremina rezervoara (L):60
Masa automobila / nosivost (kg):1.625 / 630
Dimenzije pneumatika:205 / 40 R17
Dužina automobila (mm):4560
Širina automobila (mm):2077
Visina automobila (mm):1645
Međuosovinski razmak (mm):2770
Trag točkova napred (mm):1536
Trag točkova pozadi (mm):1539
Cena (Eur):21.517 - sa PDV-om

Automagazin.rs

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...
Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Bez štedljivog i temperamentnog turbodizel motora u ponudi, borba sa evropskom konkurencijom je nezamisliva. To u Mazdi znaju vrlo dobro, pa su u svoj luksuzni kompaktni SUV model ugradili savremeni turbodizel motor. Time je Mazda CX-7 dobila dodatnu dozu samopouzdanja, pa japanske i evropske konkurente sada gleda uzdignute glave i pravo u oči. Dizelsku Mazdu CX-7 isprobali smo u realnim uslovima, a kao i obično, u tome nam je pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...
Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Ako ne spadate u vatrene šahiste, kada pročitate izraz "C3" pomislićete na zaobljeni bucmasti mali automobil, koji je impresionirao mnoge. A, ukoliko niste zaposleni u galeriji likovne umetnosti, nakon što ugledate natpis "Picasso", prvo ćete pomisliti na dizajnerski odvažne Citroën automobile sa velikom ponudom unutrašnjeg prostora. Ali, kako funkcioniše spoj C3 + Picasso? Da li ima smisla na osnovi B-segmenta praviti MPV model? Ima!
Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Vreme bezličnih Toyota definitivno je prošlo. Dizajneri u evropskom studiju "Toyota ED2", u južnoj Francuskoj, ispred sebe su imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije, dobre vozne osobine uz nisku potrošnju goriva, u japanski automobil integrisati EVROPSKI dizajn kombinovan sa azijskom originalnošću. I nakon višednevnog testa sedan verzije Avensisa, možemo samo potvrditi: Toyota Avensis treće generacije bliža je evropskim kupcima više nego ikada...
Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Nakon mnogo godina sleganja ramenima i bezbroj puta ponovljene fraze "možda jednog dana, nadamo se uskoro", Subaru se konačno može pohvaliti dizel motorom u svojoj ponudi. Prvi dizel bokser motor na svetu isprobali smo u trećoj generaciji modela Subaru Forester, i posle višednevnih "eksperimenata", možemo reći samo jedno: miran, moćan i štedljiv turbodizel agregat, u kombinaciji sa odličnim šestostepenim menjačem, vraća Subaru u sami vrh...
Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...
Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...
Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
BMW M5
Slika nedelje