AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Vreme bezličnih Toyota definitivno je prošlo. Dizajneri u evropskom studiju "Toyota ED2", u južnoj Francuskoj, ispred sebe su imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije, dobre vozne osobine uz nisku potrošnju goriva, u japanski automobil integrisati EVROPSKI dizajn kombinovan sa azijskom originalnošću. I nakon višednevnog testa sedan verzije Avensisa, možemo samo potvrditi: Toyota Avensis treće generacije bliža je evropskim kupcima više nego ikada...

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Fotografije snimljene na testiranju možete pogledati klikom na LINK. Prva generacija modela Toyota Avensis predstavljena je krajem 1997. godine, kao naslednik modela Carina E. Promena naziva modela stigla je zajedno sa promenom dizajna, koji je rezultat istraživanja zahteva EVROPSKIH kupaca. Ova strategija donela je Toyoti komercijalne uspehe, jer je Avensis povećao tržišni udeo u srednjoj klasi na EVROPSKIM tržištima sa 6 na 8 %. Prethodna, druga generacija modela Avensis, predstavljena je 2003. godine, i do danas je ostala veoma atraktivna za EVROPSKE kupce. Najveća japanska automobilska kompanija Avensisu je podarila agresivniji dizajn i dinamičnije vešanje. Zbog svega navedenog, ne čudi što je nova generacija modela Avensis razvijena upravo u saradnji sa inženjerima iz Toyota Motor EUROPE. U Japanu je na razvoju automobila radilo 35 inženjera iz EVROPE. Pored toga, radna verzija automobila je testirana upravo na EVROPSKIM putevima. Sa ciljem zadovoljenja EVROPSKIH standarda o emisiji CO2, nova generacija ima prosečnu emisiju od 153,5 g/km, što je za 4,8 % manje od prethodne generacije. Iz ponude je izbačena karoserija liftback, pa je novi Avensis dostupan u verzijama sedan i karavan. Na test smo dobili vrhunsku verziju, Toyota Avensis 2.0 Valvematic sedan, opremljenu odličnim Multidrive S bestepenim menjačem...

Dimenzije:Toyota Avensis sedan IIIToyota Avensis sedan IIRazlika
Dužina (mm):46954645+ 50 mm
Širina (mm):18101760+ 50 mm
Visina (mm):148014800 mm
Međuosovinski razmak:270027000 mm
Zapremina prtljažnika (L):509520- 11 L
Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Iako nije uobičajeno, ovoga puta priču o Avensisu počećemo od savremenog 2.0 Valvematic motora i vrhunskog CVT (Continuously Variable Transmission) menjača. Ovaj savršeni sklop, čak je i naš test vozač, višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović, ocenio sa čistom desetkom! Pod haubom "naše" Toyote nalazimo motor sve manje popularne zapremine (2 litra), koju većina proizvođača menja sa motorom manje zapremine i potpomogunitim turbo punjačem. Toyota, razvila je novi sistem varijabilnog rada ventila, pod nazivom Valvematic. Ovaj sistem kombinuje tehnologiju prethodnog sistema VVT-i (Variable Valve Timing - inteligent) sa novim mehanizmom koji eliminiše potrebu za klasičnim usisnim leptirom. Podsetimo, kod klasičnog sistema kontrola usisa vazduha vrši se putem usisnog leptira. Valvematic sistem prilagođava količinu vazduha tako što neprekidno kontroliše hod i vreme otvaranja i ztvaranja ventila i time u potpunosti eliminiše potrenu za usisnim leptirom. U slučaju novorazvijenog agregata, na kome će ovaj sistem biti prvi put primenjen (2.0), potrošnja je smanjena za 5-10 %. dok je snaga povećana za 10 %. Maksimalna snaga nije ono na šta su inženjeri potrošili najviše vremena i znanja. 112 kW (151 KS) pri 6.200 o/min je rezultat koji ne oduševljava na prvi pogled, ali Toyotini inženjeri su posebnu pažnju posvetili ponašanju agregata u niskom i srednjem režimu obrtaja. To su područja u kojima se motori u automobilima ovog tipa najviše i eksploatišu.

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

To je teorija. A, kako sve to funkcioniše u praksi, najbolje nam je objasnio višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović: "Odmah moram da pohvalim sistem startovanja motora (Smart Entry&Start sistem). Dovoljan je samo kratak dodir, i motor je već u pokretu. Takođe, njegov rad je izuzetno tih i uglađen. Ali, iskustvo vožnje ovog automobila i performanse motora, ne smemo posmatrati nezavisno od unapređenog menjača Multidrive S." Iza naziva se krije novokonstruisani menjač, sa kontinualno-varijabilnim prenosom, koji odlično "sarađuje sa savremenim benzinskim motorom. Najpre ekonomski aspekt. U "našeg" Avensisa, koji je bio opremljen CVT menjačem, na instrument tabli je lampica, koja nas je opominjala uvek kada papučicu gasa pritisnemo intenzivnije. Pored toga, o trenutnoj potrošnji uvek nas je opominjao gornji deo displeja, sa odličnom vizualizacijom, koji je odlična alternativa za precizni putni računar. Uvek kada smo poštovali indikator za ekonomičnu potrošnju, bili smo iznenađeni. Na otvorenom putu, poštujući saobraćajne znake o ograničenju brzine, potrošnja se kretala neverovatnih 5,4 litra na 100 pređenih kilometara. Uz sve to, Avensis je bio izuzetno tih. Zvučna izolacija poda i karoserije je vrhunska, kao i aerodinamika. U novom Avensisu ste toliko ušuškani, da imate utisak da se vozite u automobilu više klase. Zatim je za volan Avensisa seo Vladan Petrović, koji je odmah pritisnuo dugme Sport pored menjača: "Kao što sam rekao, motor Avensisa radi veoma tiho i uglađeno. Iako na papiru nešto više od 150 konjskih snaga ne izgleda ništa spektakularno, moram priznati da se motor veoma lako nosi sa skoro 1,5 tone teškim automobiliom. Posebno prijatno me iznenadila njegova elastičnost. U D režimu, prilikom normalnih ubrzanja, motor obrtaje automatski održava na nivou maksimalnog obrtnog momenta (oko 4.000 o/min). Od trenutka kada prestaje potreba za ubrzavanjem, i kada je potrebno održavati brzinu, obrtaji padaju ispod 1.900 o/min. Moram da priznam da je ovo jedan od najbolje uparenih CVT menjača koji sam ikada vozio. Menjač jednostavno savršeno sarađuje sa elastičnim motorom, a vozač u svakom trenutku ima dovoljno snage za preticanje ili ubrzavanje. Uz sve to, ubrzanje je izuzetno kontinuirano i bez ikakvih trzaja."

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Na autoputu, pri brzini od 100 km/h, broj obrtaja motora iznosio je oko 1.900 0/min, a potrošnja oko 6,7 l/100 km, a na 130 km/h, broj obrtaja porastao je na 2.400 o/min, a potrošnja je iznosila oko 7,8 l/100 km. Kada se izabere mod "Sport", klikom na dugme pored ručice menjača, CVT menjač će automatski promeniti odnos brzine i broja obrtaja: pri brzini od 130 km/h, umesto na 2.400 o/min, motor će raditi na 3.400 o/min, ali će prilikom ubrzavanja, motor ići u više obrtaje, kako bi se najefikasnije iskoristila snaga motora. Vladan Petrović nije krio oduševljenje Toyota CVT menjačem: "Ni sanjao nisam da će me bestepena automatika ovako prijatno iznenaditi. Pored toga što je ubrzanje neprekidno, reakcije menjača u manuelnom modu (M) preko komandi na volanu ili preko ručice menjača, su trenutne i mogu se uporediti sa nekim sportskim automobilima. Menjač pruža vrhunski prenosni odnos u svakom trenutku (CVT menjač teoretski može generisati beskonačan broj prenosnih odnosa) i obezbeđuje motoru maksimalan obrtni moment u svakoj situaciji." Podsetimo, preko polugica iza volana ili preko klasične ručice menjača, kada iz "D" režima prebacimo u "M" režim, možemo velikom brzinom prebaciti svih sedam unapred programiranih stepeni prenosa. Režim vožnje u "D" modu je komforniji i mirniji. Ono što smo primetili kod oba moda menjača, jeste odlično motorno kočenje pred krivinu, koje je bolje nego kod većine klasičnih automatskih menjača sa planetarnim zupčanicima. Jedno veliko BRAVO za Toyota Multidrive S menjač!

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Vreme bezličnih Toyota definitivno je prošlo. Dizajneri u evropskom studiju Toyota ED2 ispred sebe su imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije, dobre vozne osobine uz nisku potrošnju goriva, u japanski automobil integrisati EVROPSKI dizajn kombinovan sa azijskom originalnošću, koji Toyota naziva J-Faktor. Nova generacija modela Avensis porasla je u svim smerovima, osim visine, koja je ostala identična kao na drugoj generaciji. Prvi utisak je pozitivan. Toyota Avensis napravila je evoluciju koja se može uporediti sa promenom Vectra/Insignia. Novi model, u najmanju ruku je zanimljiv i uverljiv automobil. Visoki bokovi i debele kvake, već u startu sugerišu na sigurnost, a izdužena bočna linija sa jakim zadnjim bokovima, naglašava eleganciju. Svi ostali detalji samo zaokružuju priču o zanimljivom i snažnom izgledu. Zadnji deo krase jednake, elegantne i protočne linije limuzine. Višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović, već je komentarisao dizajn ovog atraktivnog automobila: "Toyota je krenula veoma hrabro, izgleda pomalo Lexus-ovski. Novi Avensis već na prvi pogled deluje skupo i kvalitetno. Zadnji deo nije samo nevešt produžetak u korist većeg prtljažnika, već izgleda statusno, privlačno i dinamično. Posebno je atraktivan prednji deo, koji izgleda mnogo "ljuto" i agresivno, pa pomalo i preteće. Mislim da će se dopasti kako muškom, tako i ženskom delu populacije, jer svi sa kojima sam diskutovao bili su oduševljeni izgledom novog Avensisa. Definitivno, Toyotinim dizajnerima treba skinuti kapu za dizajn ovog automobila."

KonkurencijaToyota AvensisCitroen C5Honda AccordMazda 6Opel Insignia
Dužina (mm):46954779472547354830
Širina (mm):18101860184017951856
Visina (mm):14801451144014401498
Međuos. razmak:27002815270527252737
Prtljažnik (L):509439467519500
Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Kao glavna zamerka na dizajn pretodne generacije Avensisa, uglavnom je navođena njegova konvencionalnost i nezanimljivost. Novi Avensis je totalna suprotnost. Agrasivna i dinamična linija izvedena je zahvaljujući korišćenju "cab-forward design" koncepta, sa kabinom pomerenom ka napred, ka motoru. To je uticalo na produžavanje vetrobranskog stakla, koje sada leži pod oštrijim uglom, i smanjenje dužine haube. Neki detalji zaista podsećaju na Lexus, jer karoserija ostavlja posebno moderan i utisak kompaktnog automobila. Radikalne promene u dizajnu uticale su i na smanjenje aerodinamičkog otpora na 0,28 kod sedan verzije. Sa koliko pažnjom se osluškivao evropski ukus, primetili smo čim smo napravili prvi zamah vratima. Ona su teška. Njihova debljina uliva poverenje, a mekano "tup" pri zatvaranju nameće zaključak o temeljnosti izrade. U unutrašnjosti je sve precizno i skladno sklopljeno. Tipično za Toyotu. Fini materijali (iako ne za vrh klase), prvoklasna završna obrada, i obilje opreme. U poređenju sa starim Avensisom, unutrašnjost novog je prostranija, komfornija i opremljenija. Napravljena je od ugodnih i prijatnih materijala, ali ne možemo reći da je najkvalitetnija u segmentu. Jednostavno, utiska smo da plastika i obloge nisu na nivou kvaliteta direktnih konkurenata. Utisak popravlja vrhunska završna obrada i sklopovi koji su sastavljeni filingranskom preciznošću, kao i vrhunska koža, kojom je bio opremljen testirani automobil. Dakle, Avensis karavan i u unutrašnjosti odaje istinski utisak otmene limuzine. Elegancija je pojačana crnom unutrašnjošću, a elitizam Optitron luminacijom instrumenata (Lexus), koji noću svetle narandžasto, sa belim brojkama.

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

"Ergonomija novog Avensisa je vrhunska. Nemam zamerku, sve je tamo gde mu je i mesto. Instrument tabla je jednostavna, uz preporuku da informacije sa putnog računara tražimo preko komandi na volanu, a ne preko tipki na info zaslonu. U automobilu se sedi vrhunski - prijatno i komforno, kao u prvoj klasi na međunarodnim letovima. Zahvaljući fantastičnom podešavanju volana i sedišta, lako je pronaći savršen položaj za sedenje. Svi prekidači su postavljeni na dohvat ruke, a na intrument ploči vlada savršen red. Komande na središnjoj konzoli su velike i dobro pristupne. Mislim da je položaj prekidača za elektronsku ručnu koćnicu (desno, ispod volana) idealan. Materijali su odlični, prijatni za oko, ali i na dodir. Moram posebno da pohvalim podešavanje volana, preko dugmeta na stubu, koje sam video na modelu Land Cruiser V8. Fantastično rešenje. Ovo bih nazvao neočekivan "izlet" Avensisa u luksuznu klasu, jer i konkurenti iz premijum klase ne mogu se pohvaliti ovim rešenjem. Ja sam jedan od vozača kome smeta naslon za ruku, i uvek kada to mogu, ja ga stavljam u gornji položaj. Kod novog Avensisa, prednji naslon za ruku je masivan, ali rešen tako da omogućava nesmetanu promenu brzina." - izjavio je Vladan Petrović.

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Širina automobila povećana je sa 1760 na 1810 milimatara, što omogućava za toliko veći komfor putnika. A, širina je uticala i na povećanje traga točkova (+ 35 mm), što je rezultiralo poboljšanom stabilnošću u krivinama. "Da, povećanje traga točkova se itakako oseća u vožnji. Zadnja multilink osovina osigurava dobar kompromis udobnosti i stabilnosti. Automobil u vožnji deluje izuzetno čvrsto i kompaktno, a karoserija je otporna na uvijanje. Ono što sam primetio kod Avensisa je da se uvek ponaša neutralno, bez obzira na opterećenje. Odlične vozne osobine osiguravaju i 17-inčni pneumatici dimenzija 215/45 R17. Čak i pri snažnim manevrima, rep automobila ostaje savršeno miran, a u graničnim sistuacijama munjevito reaguje odlično podešen ESP sistem, koji i eliminiše i najmanju mogučnost za proklizavanje automobila. Upravljanje, takođe zaslužuje visoku ocenu: precizan je, ali u isto vreme dovoljno osećajan." - zaključuje Petrović. Sve navedeno upotpunjuju kočnice, sa prednjim diskovima prečnika 320 mm, koji automobil veoma uverljivo zaustavljaju.

Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S
Tip motora:benzinski, atmosferski motor Valvematic
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1986
Maksimalna snaga (KS / o/min):152 / 6.200
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):196 / 4.000
Maksimalna brzina (km/h):205
Ubrzanje 0 - 100 km/h (s):10
Potrošnja: grad/otvoreno/prosek (L/100 km):9,2 / 5,7 / 7
Zapremina prtljažnika (L):509
Zapremina rezervoara (L):60
Masa automobila / nosivost (kg):1435 / 615
Dimenzije pneumatika:215 / 55 R17
Dimenzije automobila:
Dužina automobila (mm):4695
Širina automobila (mm):1810
Visina automobila (mm):1480
Međuosovinsko rastojanje (mm):2700
Trag točkova napred (mm):1550
Trag točkova pozadi (mm):1540
Cena automobila (Eur):31.200 sa carinom i PDV
Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

I prostor pozadi je na nivou koji očekujemo od automobila koji u isto vreme može biti i poslovni i porodični. U odnosu na konkurente, primećujemo više mesta u prostoru za kolena putnika pozadi, dok će peti putnik verovatno biti zadovoljan samo na kraćim putovanjima. Posebno je važno istaći da prostora za kolena ima sasvim dovoljno, čak i za više putnike. Što se tiče udobnosti na zadnjoj klupi, možemo reći da je na vrhunskom nivou, uz konstataciju da sedišta imaju tvrđi lumbalni deo. Ova tradicionalna karakteristika na dužim putovanjima obezbeđuje bolju udobnost i sprečava zamaranje putnika. Zapremina prtljažnika iznosi 509 litara i predstavlja bolju opciju u svom segmentu. Zaključak i cena Toyota Avensis zadržala je odlike visokokvalitetnog proizvoda, koji osigurava komfornu, ali i sigurnu vožnju (maksimalnih 5 zvezdica na Euro NCAP testovima), a vozaču pruža veoma dobre performanse, uz povoljnu potrošnju goriva. Toyota nam je pokazala da i benzinski motor, u kombinaciji sa bestepenim automatizovanim menjačem može trošiti umereno, a na otvorenom putu i dizelski štedljivo. Cenu modela Toyota Avensis 2.0 Valvematic, u veoma izdašnom Sol paketu opreme (podrazumeva sve bezbednosne sisteme, kožna sedišta, grejanje sedišta, električno podešavanje sedišta, CD MP3 sistem sa 11 zvučnika...), koja iznosi 29.500 evra, treba uvećati za 1.700 evra, koliko košta doplata za fantastični Multidrive S menjač, sa komandama na volanu. Uz sve navedeno, ne smemo zaboraviti da je u cenu uključen i paket usluga TOYOTA EUROCARE, 24-časovna besplatna pomoć na putu, u Srbiji i inostranstvu, kao ni Toyota garanciju od 3 godine ili 100.000 km. Goran Sarić - Automagazin portal

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Porodica modela oko novog Megane-a porasla je na pet karoserijskih verziija: hatchbacku i trovratnom modelu pridružio se karavan Grandtour, MPV Scenic i produženi Grand Scenic. Manje avantgardnog dizajna, više prostora i komfora, i niže cene - to je kratak opis nove generacije kompaktnog MPV automobila iz porodice Renault. Na testu smo imali model Renault Grand Scenic 1.9 dCi (130 KS), kojeg odlikuje dopadljiv dizajn, polivalentna unutrašnjost, vozne osobine po želji evropskog kupca i razumna cena...
Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...
Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Bez štedljivog i temperamentnog turbodizel motora u ponudi, borba sa evropskom konkurencijom je nezamisliva. To u Mazdi znaju vrlo dobro, pa su u svoj luksuzni kompaktni SUV model ugradili savremeni turbodizel motor. Time je Mazda CX-7 dobila dodatnu dozu samopouzdanja, pa japanske i evropske konkurente sada gleda uzdignute glave i pravo u oči. Dizelsku Mazdu CX-7 isprobali smo u realnim uslovima, a kao i obično, u tome nam je pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...
Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Ako ne spadate u vatrene šahiste, kada pročitate izraz "C3" pomislićete na zaobljeni bucmasti mali automobil, koji je impresionirao mnoge. A, ukoliko niste zaposleni u galeriji likovne umetnosti, nakon što ugledate natpis "Picasso", prvo ćete pomisliti na dizajnerski odvažne Citroën automobile sa velikom ponudom unutrašnjeg prostora. Ali, kako funkcioniše spoj C3 + Picasso? Da li ima smisla na osnovi B-segmenta praviti MPV model? Ima!
Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Nakon mnogo godina sleganja ramenima i bezbroj puta ponovljene fraze "možda jednog dana, nadamo se uskoro", Subaru se konačno može pohvaliti dizel motorom u svojoj ponudi. Prvi dizel bokser motor na svetu isprobali smo u trećoj generaciji modela Subaru Forester, i posle višednevnih "eksperimenata", možemo reći samo jedno: miran, moćan i štedljiv turbodizel agregat, u kombinaciji sa odličnim šestostepenim menjačem, vraća Subaru u sami vrh...
Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...
Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...
Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
BMW M5
Slika nedelje