Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...

Što se dizajna tiče, Opel Meriva je čest gost na našim ulicama i sigurno smo da ste je već dobro upoznali. Ipak, treba istaći da je pre sedam godina najveća pažnja posvećivana praktičnosti i jednostavnosti oblika, a sada su primarne agresivnije dizajnerske linije i inovacije. U svakom slučaju, Meriva je etalon nenapadnosti: na parkingu ćete je primetiti najviše zbog njene visine, koja je karakteristična za kompaktne monovolumene. Ali, ne može se joj poreći ni kompaktnost, a pogled sa strane otkriva nam koncept "u svakom uglu po jedan točak", koji nam u startu obećava dobre vozne osobine. Međuosovinsko rastojanje dužine 2630 mm, kod automobila od 4 metra dužine, nije čest slučaj ni kod novijih automobila.

I u unutrašnjosti Merive jednostavnost oblika je još više izražena. Forme podsećaju na one koje smo videli u modelu Astra. Dobar vizuelni osećaj nadograđuje i solidna ergonomija, a ako nešto moramo kritikovati, onda je to ograničena mogućnost podešavanja volana (samo po visini). Moramo istaći da je kvalitet materijala veoma dobar, što važi i za vizuelni osećaj. Takođe, primećujemo da je sedenje blago povišeno, što uz masivnu instrument tablu i odmaknuto vetrobransko staklo, stvara osećaj kao da sedimo u nekom puno skupljem MPV modelu. Opel je još jednom dokazao da je ključ dobijanja prostora kod MPV automobila visina, a ne dužina. Prostranost kabine izdašnija je nego što se može pretpostaviti spolja. Čak ni osobe nadprosečne visine, u automobilu neće sedeti priklještenih nogu ili pognute glave. Svemu ovome dodatnu dimenziju daje daleko odmaknuto vetrobransko staklo i veliki prozori, koji obezbeđuju dosta svetlosti u automobilu.

Ali, da sve nije tako idealno, još jednom je pokazao Vladan Petrović: "Sve prednosti Merive sa aspekta prostranosti su neosporne, ali ovde imamo jedan detalj koji poziva na oprez: masivan i razdvojen A stub ometa bočni pogled ulevo, i može zakloniti pešaka na pešačkom prelazu ili čak automobil u levoj krivini. I pored napora konstruktora da minimalizuju slepi ugao, kod ovog problema treba biti dodatno pažljiv. Ali, zato je uređenje prostora na najvišem nivou. Ovo je jedan od retkih automobila, kod kojih mi se sviđa viša pozicija sedenja. Vidljivost napred je dobra, a lako je proceniti i ivice naglo "odsečenog" zadnjeg dela automobila. Sve komande su tamo gde ih očekujemo, i za vožnju ovog automobila privikavanje gotovo i da nije potrebno. Sve u automobilu je logično i bez podilaženja trendovima. Kvalitet materijala je na zavidnom nivou za automobil koji je pred "penzijom". Sve deluje čvrsto i kompaktno."

Međutim, MPV modele ljudi kupuju najviše zbog njihove prostranosti, a tu je Meriva u samom vrhu. Četiri putnika u automobilu će imati sasvim dovoljno mesta u svim smerovima, a putnici napred uživaće u odličnim sedištima, sa dobrim bočnim osloncem. Zanimljiv detalj pronalazimo na zadnjim sedištima. U pitanju je centralni deo između dva sedišta, koji se može izvući i poslužiti kao naslon za ruke, sa delom za smeštaj limenki ili flašica sa sokom. Otvaranjem gigantskih vrata, pristupa se prtljažniku osnove zapremine 360 litara, što je sasvim dovoljno za uobičajene potrebe. Ali, sada dolazimo do dela gde je Meriva najjača - to je sistem Flex Organizer. Sistem čine klizna zadnja sedišta, sa sklopivim naslonima, koja mogu stvoriti potpuno ravnu površinu sa prtljažnikom. Obaranjem naslona zadnjih sedišta, dobija se zapremina od velikih 1410 litara! Uz doplatu se može dobiti i sklopivo prednje sedište suvozača, koje obezbeđuje da u Merivu stavite predmet dužine 2,4 metra! Pored toga, ako pozadi vozimo decu, zadnja sedišta ćemo kliznim sistemom udaljiti jedna od drugih i pomeriti ka napred i tako obezbediti veći prtljažni prostor. Ukoliko se pozadi voze odrasle visoke osobe, dodatni prostor za njihova kolena, obezbedićemo pomeranjem zadnjih sedišta ka pozadi.

"Našu" Merivu pokretao je 1.6 Twinport Ecotec, poznat iz Astre i Zafire. Iza naziva Twinport, skriva se tehnologija indirektnog ubrizgavanja goriva. Sistem je specifičan zbog posebno razvijene brizgaljke, koja ubrizgava dva komapktna mlaza u svaki usisni kanal posebno. Kod malog broja obrtaja, jedan kanal se zatvara, čime se smanjuje potrošnja, dok se kod visokih obrtaja otvaraju oba kanala i motor koristi svoj puni potencijal. "U leru motor radi veoma kultivisano i skoro nečujno. U gradskoj vožnji, automobil se ponaša veoma elastično, uz umerenu potrošnju goriva. Ali, ukoliko želimo nekog brzo prestići, ponekad motor izgubi dah. Dakle, ako želimo da njegovu snagu efikasno iskoristimo, moraćemo broj obrtaja da držimo iznad 3.500, ali tada treba očekivati i nešto veću potrošnju goriva. Pored toga, treba računati i na nešto veću masu automobila, koja iznosi 1330 kilograma." - istakao je Petrović. Prosečna potrošnja goriva na našem testu se kretala oko 7,0 litara na 100 pređenih kilometara. U žustrijoj gradskoj vožnji potrošnja je prelazila i 10 l/100 km, dok je u umerenoj vožnji magistralom, potrošnja iznosila 5,7 l/100 km.

Kada govorimo o ponašanju na putu, verovatno će većina Vas odmah pomisliti na uticaj visine. Međutim, Opel je veću visinu karoserije kompenzovao tvrđim ogibljenjem. Kod ocenjivanja ponašanja u vožnji, šestostruki državni reli prvak, Vladan Petrović, bio nam je od najveće koristi: "U krivinama se Meriva ne naginje koliko sam očekivao. Zahvalnost za to dugujemo tvrđem ogibljenju automobila, ali i minimalnim prevesima, tj. konceptu "točak na po svaki ćošak". Na drugu stranu, putnici će se dobro upoznati sa neravninama i našim čestim rupama, koje drugi automobili uspešno filtriraju. Pohvalio bih i preciznost upravljanja, kao i fantastične kočnice, koje ne pokazuju znake zamora." - zaključuje Petrović.

Ukoliko potencijalnim vlasnicima dizajn nije od presudnog značaja, kompaktni Opel je solidan izbor. Iako ne pruža sva savremena čuda tehnike, Meriva vlasniku obezbeđuje ekstremnu varijabilnost i veliku prostranost. Kada svemu dodamo i akcijsku cenu našeg uvoznika za model 1.4 (90 KS) od 10.770 eura, u koju je uključen i klima uređaj, ABS, servo upravljač i dva vazdušna jastuka, prednje podizače stakala, vozačevo sedište podesivo po visini i centralnu bravu sa daljinskim zaključavanjem, čini se da je ovo ponuda koju ne treba propustiti. Opel Meriva 1.6 Twinport, specifikacija:
Opel Meriva 1.6 Twinport | |
Tip motora: | benzinski Twinport Ecotec agregat |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm3): | 1598 |
Maksimalna snaga (KS / o/min): | 105 / 6.000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/Min): | 150 / 3.900 |
Maksimalna brzina (km/h): | 181 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 13,3 |
Potrošnja (l/100 km) grad / otvoreno/ kombinovano: | 9,1 / 5,7 / 7,0 |
Zapremina prtljažnog prostora (L): | 360 / 1410 |
Zapremina rezervoara za gorivo (L): | 53 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1330 / 455 |
Dimenzije pneumatika: | 185/60 R15 |
Dužina automobila (mm): | 4052 |
Širina automobila (mm): | 1694 |
Visina automobila (mm): | 1624 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2630 |
Trag točkova napred (mm): | 1499 |
Trag točkova pozadi (mm): | 1464 |
Cena automobila (1.4 90 KS): | 10.770 eura, sa carinom i PDV-om |
Automagazin.rs