AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?

Testirali smo: Toyota iQ

Tražite mali gradski automobil koji ne poznaje kompromise po pitanju bezbednosti. Mora da ima dužinu manju od tri metra, a da prima četiri putnika. Prilično teško, zar ne? Toyota ima rešenje za Vas. Njegovo ime je Toyota iQ, mali gradski automobil, sa dimenzijama koje mu omogućavaju sjajno snalaženje u gradskoj gužvi i štedljivim i ekološkim čistim agregatima. Toyota iQ meri dužinu 15 milimetara manju od 3 metra (da, tri). To je za 290 milimetara duži automobil od Smarta ForTwo, a za 420 milimetara kraći od modela Aygo. Toyota iQ je mali gradski automobil (D x Š x V - 2985 x 1680 x 1500 mm), sa dimenzijama koje mu omogućavaju sjajno snalaženje u gradskoj gužvi i štedljivim i ekološkim čistim agregatima (1.0 VVT-i, 1.33 VVT-i i 1.4 D-4D). I pored male dužine, automobil je sposoban da preveze četiri putnika. To smo videli na papiru, a sada smo dobili priliku to da i isprobamo. Krenimo redom.

Testirali smo: Toyota iQ

Pre pet godina, Toyota je počela ozbiljno da razmišlja na temu radikalnog poboljšanja konstrukcije svojih automobila. Projekat je usmeren na razvoj novih rešenja, zasnovanih na minimizaciju ključnih elemenata automobila. Rezultat ovog projekata je model Toyota iQ. Osnova dizajna modela iQ je dizajnerska filozofija Toyote po imenu "vibrant clarity", koja teži da reši dugogodišnje paradokse, kao što su: napraviti automobil koji zrači energijom i dinamikom - "Vibrant", ali koji je razvijen racionalno i inovatorski - "Clarity". Jedan od ključnih delova filozofije dizajna "vibrant clarity" je slobodna geomatrija, koja se može videti u kompletnom tehničko-organskom dizajnu modela iQ. Dobar primer iz enterijera automobila je dizajn središnje konzole modela iQ u obliku ribe Manta. Spoljašnji dizajn može se opisati kao "perfektna neuravnoteženost proporcija". Veliki točkovi smešteni su na same krajeve automobila, što daje dodatnu robusnost automobilu, ali i ističe njegovu kompaktnost i stabilnost. Toyota iQ je za 420 mm kraća, ali i 65 milimetara (!) šira od modela Aygo, dok je međuosovinsko rastojanje kraće za 340 milimetara. Kako aktuelni državni reli šampion vidi model iQ? "Deluje zanimljivo i veoma originalno. Teško je pronaći prolaznika koji se nije okrenuo za ovim "imidž" automobilom, što nam govori da je cilj ispunjen. Primećujem da je Toyota koristila forumulu "točak na po svaki ćošak", što mi se veoma sviđa, jer takav koncept uvek obećava nadprosečno agilno ponašanje na putu, ali i puno uzbuđenja u vožnji." - istakao je Vladan Petrović.

Testirali smo: Toyota iQ

Enterijer automobila je priča za sebe. Na zadnja sedišta modela iQ mogu se smestiti dve osobe, ali s obzirom da suvozač ima više prostora za noge od vozača, i da se njegovo sedište može pomeriti više ka napred, mi predlažemo slogan 3+1. Dakle, iza vozača se može smestiti dete (na raspolaganju je i ISOFIX), a iza suvozača se komotno može smestiti odrasla osoba, koja će imati sasvim dovoljno prostora za kolena. Iznenađujuće puno prostora pruža i širina automobila (u prednjem delu, u širini laktova, iQ meri 1490 mm, što je brojka kojom se mogu pohvaliti modeli srednje niže klase), koja putnicima pruža više mesta od modela Smart i Aygo. Kako biste imali bolju predstavu o širini enterijera autombila: iQ ima širinu enterijera samo jedan centimetar manju od nove generacije modela Mercedes-Benz E klasa! Jedno veliko BRAVO za Toyotu! Što se tiče visine krova na zadnjim sedištima, moramo istaći da se visoki putnici mogu prevesti udobno čak i na dužim relacijama. Ovde treba istaći i jednu tehničku inovaciju: ravan rezervoar za gorivo, čija visina iznosi samo 120 mm. Toyota je rezervoar spustila ispod poda automobila, a usmerila ga je prema unazad, prema amortizerima, što je obezbedilo dodatni prostor za putnike pozadi. Sledeća tehnička inovacija su tanki nasloni prednjih sedišta, debljine samo 40 milimetara, što je povećalo prostor za kolena za putnike pozadi. Pametnim izmeštanjem ventilatora klima uređaja, koji se više ne nalazi u suvozačkom delu instrument table, stvoren je dodatni prostor za suvozača, koji zahvaljujući kliznom sedištu, može pomeriti sedište ka napred i tako napraviti veliki prostor za putnika koji se vozi iza njega. Ova ideja dopunjena je asimetričnom konstrukcijom instrument table, pa sada na suvozačevom mestu može sedeti i osoba visoka 190 cm, bez poteškoća. Ako imate smisla za humor, tražite od Toyota prodavca da Vam pokaže prtljažni prostor. "Gepek" meri istu zapreminu kao i rezervoar za gorivo: 32 litra! Po otvaranju vrata prtljažnika, svako ko se nađe u blizini, ne može da se ne nasmeje, zaboravljajući na činjenicu da se pred njim nalazi gradski automobil kraći od 3 (tri) metra, koji prima četiri osobe. I još nešto. Tokom testa smo veoma često koristili oboren naslon zadnjeg levog sedišta, koji je poslužio za torbe ili prtljag iz marketa. Toyota je još jednom bila na visini zadatka i pokazala nam da varijabilnošću može nadmudriti i one velike.

Testirali smo: Toyota iQ

Enterijer nas je oraspoložio. Prednji putnici imaju dovoljno prostora u svim smerovima, a izbor materijala, kao i završna obrada su na najvišem nivou. "Položaj za volanom je fantastičan. U iQ svaki vozač, bez obzira na gabarite, može pronaći idealan položaj sedenja. Iako se naslon za glavu ne može podešavati, oslonac je odličan, bez obzira na položaj sedišta. Ergonomija je vrhunska, u automobilu je sve na dohvat ruke, a odnos volan - ručica menjača - sedište, ne može biti bolji. Materijali korišćeni za izradu enterijera izgladaju veoma kvalitetno, a takvi su i na dodir. Takođe, istakao bih odličnu torzionu krutost automobila. Prilikom spuštanja sa trotoara nema uvijanja karoserije i zvukova koji su karakteristični za gradske automobile. Kod iQ sve deluje veoma kvalitetno, što se i očekuje od "imidž automobila"." - izjavio je Vladan Petrović.

Testirali smo: Toyota iQ

Već u osnovnoj opremi modela Toyota iQ nalazimo radio sa CD MP3 čitačem i šest zvučnika. Informacioni displej sastavljen je sa displejom putnog računara i nalazi se u levom delu instrumet table. Zanimljivo je da su komande radio uređaja van domašaja ostalih putnika - nalaze se na volanu. Mali automobil ne mora značiti manje bezbedan automobil. Inženjeri u Toyoti konstruisali su karoseriju visoke krutosti, koja je razvijena po principu višestruke distribucije opterećenja (‘Multi load path’). Sigurnosna oprema je nešto čemu je Toyota posvetila veliku pažnju. Toyota iQ osvojila je maksimalnih 5 zvezdica na testovima bezbednosti. Već od osnovnog paketa opreme u ponudi je čak 9 vazdušnih jastuka, uključujući i vazdušni jastuk za kolena vozača i suvozača, kao i inovativnu zadnju vazdušnu zavesu, koja štiti putnike pri naletu na zadnji deo iQ-a. Već u serijskoj opremi nalazi se ABS, EBD, BAS, TCP i ESP. Zbog svega gore navedenog, ne čudi podatak da je iQ osvojio maksimalnih 5 Euro NCAP zvezdica za bezbednost.

Testirali smo: Toyota iQ

Toyota iQ ima međuosovinsko rastojanje od celih 2000 milimetara, što je za 133 milimetra više od međuosovinskog rastojanja koje meri Smart. Ovo je podatak koji najavljuje sigurnu i uzbudljivu vožnju, što nam je potvrdio i Vladan Petrović: "iQ je izuzetno agilan automobil, sa fantastičnim mogućnostima nagle promene smera. Formula "točak na po svaki ćošak" uvek donosi prednosti u brzim prolascima kroz krivine. Ipak, ovde treba biti oprezan, jer iQ je nominalno kratak i lagan automobil, pa ne treba preterivati. Ovo se posebno odnosi na neravne podloge, gde je automobil sa kratkim međuosovinskim rastojanjem izuzetno nervozan. Ono što je najvažnije, iQ poseduje ogromne mogućnosti manevrisanja u ograničenom prostoru (prečnik okreta iznosi neverovatnih 3,9 metra!), a automobil možete parkirati tamo gde poželite. Kao igračku. Prijatan je i servo volan, a posebno debela ručica menjača, presvučena kožom." Oslanjanje modela iQ je prilagođeno evropskom ukusu: podešeno je mekano, a na loše podloge ne reaguje lupanjem ili poskakivanjem. Kao što nam je i Petrović potvrdio, "ležanje" auotomobila je pristojno, ali jasno je da mališan nije podešen za jurnjavu u filmskom stilu.

Testirali smo: Toyota iQ

I trocilindrični benzinac od 998 cm3 zapremine, sa 4 ventila po cilindru i 68 konjskih snaga, kojeg poznajemo iz modela Yaris, zaslužuje solidnu ocenu. U mališanu teškom svega 845 kilograma, nije preterano reći da je temperamentan i sasvim pristojno brz. "Motor u potpunosti odgovara karakteru ovog automobila. Obrtaje grabi brzo, i vuče bez zadrške u širokom rasponu obrtaja. Milsim da, kao osnovna motorizacija, agregat funkcioniše jako dobro. Ono što možemo zameriti su blage vibracije trocilindričnog motora, koje su karakteristične za sve agregate sa neparnim brojem cilindara. Pri višim obrtajima, motor je savršeno miran, uz karakterističan zvuk trocilindraša. Čak i sa dva putnika u automobilu, iQ bez problema na autoputu razvija i 150 km/h. Ipak, za udobnu i tihu vožnju, ne preporučujem brzinu preko 120 km/h." - istakao je Petrović. Potrošnja motora je očekivano mala. Ukoliko respektujete indikator za optimalni trenutak promene stepena prenosa, potrošnja će se bez problema kretati ispod magične granice od 5L/100 km. Ipak, ovde treba istaći i manjak obrtnog momenta (91 Nm pri 4.800 o/min), pa se potrošnja može kretati i preko 6 L/100 km, ukoliko se u automobilu nalazi više osoba, pa je potrebno agregat "vrteti" u više obrtaje. Naš višednevni test realizovali smo uz prosečnu potrošnju od 5,8 L/100 km, ali sa pažljivijom desnom nogom na gasu, potrošnja se može spustiti i ispod 5 litara na 100 pređenih kilometara.

Testirali smo: Toyota iQ

Toyota iQ sigurno nije automobil namenjen za obaranje prodajnih rekorda, ali za određenu skupinu dobrostojećih, koji u garaži već imaju jednog (ili dva) limena ljubimca, iQ je veoma zanimljiv automobil. Evropska aglomeracija, čiji izbor je bio Smart, sada je dobila još veću stilističku ikonu, i to sa premium atributima, pa ne bi čudilo ni da je umesto znaka Toyote stajao logo luksuznog Lexusa. I na kraju, cena. Toyota iQ dostupna je u tri nivoa opreme: iQ, iQ2 i iQ3, a osnovna verzija, koju pokreće 1.0 VVT-i agregat, košta 13.950 eura, sa carinom i PDV-om. Ko želi snažniji motor (1.33 VVT-i) i vrhunski paket opreme (iQ3), za svoj iQ treba da izdvoji 17.100 eura. S obzirom na veoma snažan imidž, koji ovaj automobil nosi sa sobom, na visok stepen bezbednosti, na tradicionalnu pouzdanost Toyote, veoma izdašnu opremu i garanciju od tri godine (ili 100.000 pređenih kilometara), ova cifra ne čini se preteranom. Tehnička specifikacija:

Toyota iQ
Tip motora:benzinski atmosferski motor, sa VVT-i tehnologijom
Broj cilindara / ventila:3 / 4
Zapremina motora (cm3):998
Maksimalna snaga (KS / o/min):68 / 6000
Max. obrtni moment (Nm/o/min):91 / 4.800
Maksimalna brzina (km/h):150
Ubrzanje 0 - 100 km/h (s):14,7
Potrošnja grad/otvoreno/prosek:4,9 / 3,9 / 4,3
Zapremina prtljažnika (L):32 / 238
Zapremina rezervoara (L):32
Masa automobila / nosivost (kg):845 / 365
Dimenzije pneumatika:175/65 R15
Dužina automobila (mm):2985
Širina automobila (mm):1680
Visina automobila (mm):1500
Međuosovinsko rastojanje (mm):2000
Trag točkova napred (mm):1480
Trag točkova pozadi (mm):1460
Cena osnovnog modela: 13.950 Eur

Automagazin.rs

Vozili smo: Nissan 350Z

Vozili smo: Nissan 350Z

Čvrsta konstrukcija, vrhunski atmosferski šestocilindrični agregat, zadnji pogon i noga na gasu. Ne, pogrešili ste. Nije Porsche, već Nissan 350Z, koji skuplju nemačku konkurenciju gleda uzdignute glave i pravo u oči. Iako ga iz ponude polako potiskuje dolazeći naslednik sa oznakom Nissan 370Z, tokom kratke vožnje smo se uverili da 350Z itekako ima šta  da pokaže. Ukoliko ste ljubitelj Porshea, a imate srčane i respiratorne probleme, predlažemo Vam da ne čitate dalje ovaj tekst...

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Tržištem luksuznih automobila srednje klase vladaju nemačke marke, kao što su Mercedes-Benz, BMW i Audi. Čast japanskih proizvođača najbolje brani Lexus IS, koji već godinama, prilično uspešno, radi na tome da se sitacija na tržištu promeni. Na testu smo imali najprodavaniji Lexus model u Evropi, i jedini dostupan sa snažnim, čistim dizelskim motorom...

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Druga generacija modela Renault Megane pobrala je ovacije onih koji cene originalnost i stil. Treća generacija modela Megane stilski je nešto manje  prepoznatljiva, ali zato je praktičnija i funkcionalnija. Potpuno novi model niže srednje klase, svojom funkcionalnošću, kvalitetom, atraktivnim izgledom i prihvatljivom cenom, ubedljivo osvaja kupce u Srbiji...

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Modelom Exeo, SEAT se posle nekoliko godina vratio sedan karoseriji. Ali, ovo nije potpuno novi model - španski konstruktori iskoristili su dokazano dobru platformu i mnoge druge komponente iz prethodne generacije modela Audi A4 (B7). U višednevnom testu, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje kako se nemačka tehnika uklopila u sportski imidž...

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Auris je opet u punoj snazi! Nakon tri godine proizvodnje, Toyotin predstavnik u C segmentu dobio je modernizovanu tehniku i izgled. Pod haubom mu diše najsnažniji atmosferski 1,6-litarski agregat na tržištu, atraktivan dizajn dobio je oštre linije, a cene su i dalje veoma atraktivne. Pred nama je "japanski Golf" nakon facelifta...

Testirali smo: Mazda MX-5: 365 dana radosti

Testirali smo: Mazda MX-5: 365 dana radosti

Kultni dvosed Mazda MX-5 nedavno je prošao fazu tehničkih unapređenja i retuš izgleda. Ali, nemojte se plašiti, jer karakter ovog bestsellera, koji sa ponosom slavi svoj 20. rođendan, i u trećoj generaciji ostao je nepromenjen. Na test smo dobili "hartop" verziju sa tvrdim sklopivim krovom, koju krase sve osobine koje su "Miatu" poslale u visine...

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Nova Opel Astra je tu. Veliki hatchback (čak 22 cm duži od Golfa!) sa neobičnim rešenjem zadnje osovine i novim i modernizovanim motorima, licem u lice se suprostavlja Golfu, Focusu i Meganeu. Od kompanije Komnenović Auto, na test smo preuzeli vrhunsku benzinsku verziju nove Opel Astre, koja nas je često navodila na pitanje sedimo li uopšte u Opelu...

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Pred nama je konačno potpuno novi Citroën C3, i jedna stvar je svima odmah jasna: on je lepši, mnogo lepši od svog prethodnika. Novi Citroën C3 predstavlja povratak Citroën-a u porodicu kreativnih proizvođača automobila. U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća gužva, to u Citroenu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve da se upravo njihov predstavnik ovog prenapumpanog segmenta istakne u masi...

Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG

Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG

Pre nego što smo stupili u klub povlašćenih, koji su imali privilegiju sesti u kokpit modela SLS AMG, usledila je spektakularna predstava: podizanje krilnih vrata uvis, odmeravanje unutrašnjosti, a zatim uz malo "gimnastike" uvlačenje u prostor između pragova i središnjeg grebena. U krutom "kavezu" je usko, ali upravo tamo je se naš test vozač, šestostruki reli prvak Vladan Petrović, osećao kao riba u vodi...

BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje