AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Fotografije sa testiranja, snimljene OLYMPUS foto opremom, možete pogledati u galeriji, ili klikom na LINK. Daleke 1967. godine Mazda je predstavila automobil srednje klase 1500. Iako je za dizajn 4,37 metara duge limuzine bio zadužen slavni Bertone, nikada nije postigla uspeh van granica Japana. 1979. godine japanski proizvođač pokušava ponovo: predstavlja naslednika sa revolucionarnim sistemom upravljanja na sva četiri točka i na svim važnim tržištima pojavljuje se model 626. Bingo! Amerikanci, Evropljani, Australijanci prepoznali su vrednosti japanske porodične limuzine, koja je do proleća 2002. godine prodata u više od 4,3 miliona primeraka. Na toj tradiciji izrasla je i prva generacija Mazde 6.

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Dizajn Na test smo dobili zanimljivu verziju Mazda 6 Sport CD163 TE Plus, a kao i do sada u testiranju nam je pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. "Iako se o ukusima ne raspravlja, moram da kažem da mi Mazda 6 izgleda više sportski elegantnije od najizvikanijih nemačkih konkurenata. Mislim da su japanski dizajneri izabrali ono najbolje od evropskih kolega i sve uskladili sa savremenim ukusima. Automobil izgleda veoma dinamično, vetrobran je ekstremno zakošen, prednji točkovi pomereni su ka prednjem delu automobila, a bokovi su vidno sportski izbačeni. Dizajn - čista desetka!" - prvi su utisci Vladana Petrovića o novoj Mazdi 6. I ostatak redakcije u potpunosti se složio sa našim reli šampionom. Sa položenim vetrobranom, visokom bočnom linijom, zasečenim prednjim svetlima, i već prepoznatljivim izbačenim prednjim blatobranima, automobil je sasvim u trendu i već na prvi pogled prepoznatljiv kao Mazda. Uobičajene sijalice pozadi su zamenjene crvenim svetlećim diodama - manje zaslepljuju, duže traju, a kod kvara jedne ili dve diode, automobil ne ostaje bez zadnjeg pozicionog ili stop svetla. Nova "šestica" ima koeficijent otpora vazduha od svega 0,28 (prethodnik 0,31). Ovo poboljšanje rezultat je ugradnje specijalnih aerodinamičkih dodataka, kao što je potpuno zatvoren pod automobila ili minijaturni usmerivač vazduha ispred točkova, koji su rezultat rada od čak 300 sati provedenih u fabričkom vazdušnom tunelu u Hirošimi. Prednost? Lakše ubrzanje pri visokim brzinama, a posebno iznad 160 km/h, što smo osetili na autoputu. Nova karavan verzija mazde 6 je najduža od tri ponuđene karoserijske izvedbe (sedan, liftback i karavan). Meri dužinu od 4.765 mm (+75 mm), širinu od 1.795 (+15 mm) i visinu od 1.490 mm, što je za 10 mm više od prethodnika. Štedelo se i na težini, kao i kod Mazde 2. Iako je porasla, Mazda 6 je oko 35 kilograma lakša od prethodnika. Zahvaljujući korišćenju specijalnog čelika visoke čvrstoće (karoserija je sada čvršća za velikih 33 %), karoserija je lakša za 4,3 kilograma, sedišta sa novom konstrukcijom ukupno su lakša za 5 kg, zadnje oslanjanje za 4 kg...

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Unutrašnjost Dizajn enterijera je na neki način univerzalan. Zahvaljući pet centimetara dužem međuosovinskom rastojanju, putnici na zadnjim sedištima imaju više mesta za kolena (+2 cm) i više širine za ramena (+1 cm). Prijatno nas je iznanadila činjenica da i na dužim relacijama, pozadi mogu da se udobno prevezu tri osobe, a čak i u prtljažnom delu ima više prostora - 519 litara. Vladan Petrović preneo nam je svoje utiske posle smeštanja za volan: "I za volanom sve odgovara. Podesiv je po visini i dubini, i veoma je lako pronaći savršen položaj. Svi prekidači su na dohvat ruke i nalaze se upravo tamo gde ih i očekujemo. Jednostavno, u kabini vlada savršen red, ali i dizajnerski gledano, sve deluje privlačno ali ne i napadno. Sjajni prstenovi oko brzinomera i obrtomera savršeno se kombinuju sa aluminijumskim okvirima radija na središnjem delu. Multifunkcionalni volan presvučen je kožom i dizajniran je veoma dinamično i zanimljivo. Ali, u Mazdi 6 nije samo oko razmaženo. Ruke se prosto lepe za volan, a sve površine prijatne su na dodir, kao što i izgledaju. Moram da priznam da je ovom automobilu jako teško pronaći manu." - prijatno je iznenađen Petrović. Moramo konstatovati da je kvalitet materijala u novoj Mazdi 6 na nivou premium Evropljana. Završna obrada je filigranski precizna, a čak i kada snažnije kolenima pritisnete centralnu konzolu, nema ni traga od neprijatnih zvukova ili pomeranja. Kod nove Mazde koristili smo i jedan potpuno nov informacioni sistem CF-NET (Cross Functional), čiji displej se nalazi na vrhu centralne konzole. Sa dva tastera, koji se nalaze na levom ramenu volana (levo/desno i gore/dole i enter) komunicira se sa iscrpnim putnim računarom. Ovaj sistem omogućava i intuitivno upravljanje klima uređajem, radio sistemom, hands-free uređajem... Za one kojima se ovaj sistem čini komplikovan, Mazda je ostavila mogućnost kontrole radio i klima uređaja preko klasičnih komandi na središnjoj konzoli. Bravo!

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Oprema U skladu sa tradicijom, Mazda na opremi, a samim tim i na sigurnosti, nije štedela. U kritičnim situacijama, vozači se mogu osloniti na elektronska pomagala (ABS, DSC, EBD, ABS...), a kada udes postane neizbežan, putnike će štititi šest vazdušnih jastuka: osim uobičajenih prednjih i bočnih, glave vozača i suvozača štite i jastuci u krovnim nosačima. Mazda 6 može se pohvaliti i aktivnim naslonima za glavu, koji štite kičmeni stub pri naletu od nazad, ali i sigurnosnim papučicama kočnice i kvačila, koji se otpuštaju u slučaju sudara i tako štite stopala vozača od povreda. Sve navedeno dolazi serijski već u osnovnom modelu 1.8i CE! Standard u Mazdi je i automatska aktivacija svetala, radio sa CD MP3 čitačem, manuelna kontrola klima uređaja, podesiv volan po visini i dubini, elektronska kontrola svih prozora, daljinska centralna brava, praktični sistem sklapanja zadnjih sedišta imena "Karakuri", felne od lake legure (16 inča), a za dizel motore standard je i filter štetnih čestica, DPF. Verzija TE može se pohvaliti automatskom regulacijom dvozonskog klima uređaja, kožni volan i ručica menjača, aluminijumske felne prečnika 17 inča, tempomat, grejani i elektronski kontrolisani spoljni retrovizori... Verzija TE Plus, koju smo testirali, može se pohvaliti BOSE audio sistemom, Bluetooth hands-free sistemom, Bi-xenon svetlosnim grupama... Sve u svemu, puno muzike za malo para, ali o tome ćemo kasnije, jer najslađe ostavljamo za kraj.

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Motor Do prošle godine u ponudi, dvolitarski motor snage 105 kW, zamenjen je savremenim turbodizel gregatom 2.2 MZR-CD, koji je u ponudi sa tri "porcije" snage: 125 KS, 163 KS i 185 konjskih snaga. Na test smo dobili srednje snažnu verziju Common-rail turbodizel motora, koji predstavlja pravi kompromis između potrošnje goriva i performansi. Iz 2,2 litra zapremine motor razvija 163 konjske snage pri 3.500 o/min i obrtni moment od velikih 360 Nm, u rasponu obrtaja od 1.800 do 3.000 o/min. "U leru motor radi kao da nije dizel. Savršeno je miran, kultivisan i tih. Ne smem ni da ga uporedim sa popularnim PD (Pumpe duse) motorima iz nemačkih konkurenta, koji bi pored Mazde mogli samo pognuti glavu. Šestostepeni menjač je veoma precizan i kratkih hodova. Iako možda zvuči prepotentno, ali mislim da bi neki nemački konkurenti trebali da se ugledaju na ovako konstruisan menjač, čija ručica prosto sama ulazi u željeni stepen prenosa. Do 1.700 o/min, motor vuče linearno, i pomalo pasivno. Oko 2.000 o/min počinje snažnije da povlači, a kulminacija dolazi nešto posle 3.000 o/min, kada automobila poteže veoma brutalno, i bez problema zavrti u prazno velike točkove. Naravno, uvek kada preterate sa gasom, elektronika veoma vešto preuzima stvar u svoje ruke, što je jako korisno za neiskusne vozače. Čini se da Mazdini inženjeri nisu hteli ništa da prepuštaju slučaju." Možemo samo konstatovati da je savremeni turbodizel prava mera za savremenu porodičnu limuzinu, jer spontano reaguje na svaki pritisak papučice gasa. Ono što nas je prijatno iznenadilo je ravnomernost razvoja snage, jer se snaga prenosi odlučno i kontunirano već iz niskih obrtaja, bez "turbo rupe". Uz podporu izvanrednog menjača sa šest stepeni prenosa, sprint do "stotke" traje samo 9 sekundi, što zadovoljava potrebe i onih zahtevnijih vozača. Odziv na gas uverljiv je i na višim obrtjima, pa Mazda 6 bez problema ide preko 200 km/h. Zbog naglašene elastičnosti motora, moguće je voziti u visokom ritmu i imati visoku putnu brzinu, bez čestog šaltanja. Oduševila nas je i potrošnja - iako "našu" Mazdu 6 nismo štedeli, prosečno je trošila samo 6,5 litra na 100 pređenih kilometara. "Normalan" vozač može računati na potrošnju ispod šest litara.

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Ponašanje na putu Na 167 hektara test poligona u Mioshi, koji je otvoren još davne 1965. godine, nova "šestica" testirana je u uslovima koji u potpunosti odgovaraju putevima Nemačke ili Francuske. Ipak, završna podešavanja prema ukusu evropskog kupca realizovana su u Oberurselu, malom mestu u blizini Frankfurta, gde je i sedište evropskog odeljenja za istraživanje i razvoj. Možemo slobodno reći da je se isplatilo. Oslanjanje je veoma čvrsto, opremljeno je dvostrukim poprečnim ramenima napred i multilink osovinom pozadi. Sve navedeno, uz precizan elektrohidraulički volan, daje uravnoteženo i sigurno ponašanje na putu. Ovo nam je potvrdio i Vladan Petrović: "Stabilnost automobila je fantastična, iako je u pitanju karavan. Uprkos teškom "nosu", nova šestica ponaša se iznenađujuće neutralno, i samo kod preterivanja potrebno je blago dodavati volanom. I kod najoštrijih manevara, "rep" automobila savršeno je disciplinovan, i stiče se utisak da je težište automobila veoma nisko. DSC (ESP) reaguje samo u kritičnim situacijama, i to veoma mekano i očekivano. Volan, takođe, zaslužuje najvišu ocenu: precizan je, dovoljno direktan i osećajan. Potpuno pozitivnom utisku doprinose i 17-inčni točkovi (215/50 R17) i snažne kočnice." Što se udobnosti tiče, možemo reći da je Mazda napravila veliki posao. Do kabine će doći samo najgrublje neravnive, a putnike koji se voze pozadi će dodatno obradovati osećaj "ušuškanosti" kao da se vozite u nekoj većoj limuzini. Čak i posle dužeg putovanja, putnici pozadi iz automobila su izašli potpuno sveži, što ukazuje da ovaj automobil može biti i poslovna limuzina za "gutanje" kilometara.

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Zaključak Kao što smo rekli, šećer smo ostavili za kraj. Nova Mazda šest, definitivno je automobil koji se kupuje razumom, a ne srcem, a oni koji je kupe sigurni su da nisu pogrešili. Ali, mislimo da ima dovoljno argumenata i za emocije, jer je model nove generacije znatno atraktiniji od prethodnika. Mazda 6 zadržala je odlike visokokvalitetnog proizvoda, komforna je, sigurna i može se pohvaliti odličnim performansama uz malu potrošnju. Za testirani primerak, Mazda 6 Sport Combi CD163 TE Plus, potrebno je izdvojiti 25.090 eura, sa carinom i porezom. Uz to, Mazda se može pohvaliti trogodišnjom garancijom, ali i činjenicom da je prošla generacija prvi automobil u istoriji maraton testova uglednog nemačkog časopisa Auto Bild, koji je 100.000 kilometara prešao bez ijednog kvara! Da li treba još nešto da dodamo?

Mazda 6 Sport Combi CD163 TE Plus
Tip motora:4 cilindra, turbodizel, Common-Rail koncepcije
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):2183
Maksimalna snaga (KS pri o/min):163 / 3500
Max. Obrtni moment (Nm/o/min):360 / 1800 - 3000
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):9.2
Maksimalna brzina (km/h):210
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:7,0 / 4,8 / 5,6
Prtljažni prostor (cm3):519 / 1751
Masa automobila/nosivost (kg):1500 / 635
Dimenzije pneumatika:215/50 R17
Dužina automobila (mm):4765
Širina automobila (mm):1795
Visina automobila (mm):1490
Međuosovinsko rastojanje (mm):2725
Cena automobila (Eur):25.090 sa carinom i PDV-om

Automagazin.rs

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...
Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...
Renault Rafale E-Tech Hybrid Esprit Alpine
Slika nedelje