AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...

Fotografije snimljene na jučerašnjoj prezentaciji i test vožnji modela Renault Clio RS možete pogledati klikom na LINK.

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Ekskluzivno za Automagazin portal, Vladan Petrović je izneo svoje utiske o novom Cliu RS. Nakon što je isključio ESP sistem, Vladan je krenuo u "akciju", a pre svega je bio oduševljen upravljivošću i ponašanjem u krivinama: Ponašanje u krivinama: "Clio RS seče krivine kao vruć nož maslac: SIGURNO I SAVRŠENO. Automobil se čvrsto drži zadate putanje, a zakoni fizike za njega kao da ne vrede. Clio Sport pruža mnogo povratnih informacija sa podloge, iako automobil nije preterano tvrd, kao neki njegovi direktni konkurenti. Filigranski precizan volan obezbeđuje dobru upravljivost, a na nagle promene pravca i simulaciju izbegavanja prepreka, Clio reaguje neverovatno sigurno i uliva veliku dozu samopouzdanja. Što se oslanjanja tiče, svi konkurenti treba da se ugladaju na ovo rešenje. Realno, granice sigurnog držanja putanje su izuzetno visoke, većina prosečnih vozača teško će i stići do graničnih mogućnosti ovog automobila. Kod "ležanja" na putu, najviše mi se dopalo neutralno ponašanje zadnjeg dela automobila. Siguran sam da prosečni vozači ne mogu izbaciti automobil iz idealne putanje. Čak i prilikom naglih pokreta volanom i "provokacija" pri većim brzinama, automobil se čvrsto držao zadate putanje, ne pokazujući ni najmanju slabost. Oni koji žele brz, sportski prolazak kroz krivinu, lako mogu dovesti automobil u fazu kontrolisanog proklizavanja, i uz blago "dodavanje" volanom izaći iz krivine brzo i precizno. Poseban detalj koji mi se kod Clia RS posebno dopao su kočnice, koje se prosto poigravaju sa automobilom. Mogu samo da kažem jedno veliko BRAVO za Renault Sport!!!"

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Izgled i ergonomija: "Redizajnirani Clio sada izgleda veoma sveže i savremeno. Mislim da je automobil dobio upravo onu "porciju" agresivnosti koja je nedostajala prethodniku. Moram da pohvalim i zelenu boju automobila na prezentaciji, koja je automobil činila još atraktivnijim i upadljivijim. Položaj za volanom je tipično sportski, što sam i očekivao od ovog automobila. Sedišta imaju jaka bočna uporišta i ne dozvoljavaju otklone tela u krivinama, što je za svaku pohvalu. Za kožni volan ruke se prosto lepe, a ručica menjača je tipično sportska i odgovara karakteru ovog automobila. Pored toga, hod menjača je izuzetno kratak, a ručica je filigranski precizna. Sve u svemu, ergonimija vozačeve pozicije je na najvišem nivou, što govori i podešavanje volana po visini i dubini." Renault Clio RS, specifikacija:

Clio Renault Sport
Motor:2.0 16v Renault Sport
Tip motora:F4R 832
Menjač:6 brzina manuelni
Zapremina motora (cm3):1998
Prečnik x hod klipa (mm):82,7 x 93
Broj cilindara / ventila:4 / 16
Kompresioni odnos:11,5 : 1
Maksimalna snaga (KS pri o/min):203 / 7.100
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min):215 / 5.400
Dimenzije pneumatika: 215/45 R17
Ubrzanje 0-100 km/h (s):6.9
Maksimalna brzina (km/h):225
400 m iz mesta mirovanja (s):14.9
Prosečna potrošnja (L/100 km):8.2
Masa automobila (kg):1204 (Cup verzija) i 1240 (Trophy verzija)
Dužina automobila (mm):4017
Širina automobila (mm):1768
Visina automobila (mm):1484
Međuosovinsko rastojanje (mm):2585
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Motor: "O motoru ovog automobila ne treba trošiti reči, i mislim da je ovo biser među savremenim atmosferskim dvolitarskim motorima. Svih 203 konjske snage su iskoristive i osećaju se na svakom pređenom metru. Naravno, kao i svaki motor bez turbine, da bi se iz motora izvukao maksimum, potrebno ga je "zavrteti" u visoke obrtaje, što nam potvrđuje i podatak da je maksimlana snaga motora dostupna pri visokih 7.100 o/min. Na stazi Ada Huja primetili smo da motor nema previše snage u nižim obrtajima, što smo mogli i očekivati od motora bez turbine. U svakom slučaju, sklop motor-menjač-oslanjanje funkcionisao je besprekorno."

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Pored modela Renault Clio RS, imali smo priliku da isprobamo Renault Clio 1.2 TCe, koji će sigurno zadovoljiti širu ciljnu grupu kupaca. Sa nama se složio i Petrović: "Zanimljiva kombinacija male zapremine i turbo sistema. Motor troši iznenađujuće malo, a pruža puno snage u nižim režimima obrtaja, što će se najviše dopasti onima koji svoj Clio eksploatišu u gradskim uslovima. I ne samo to. Ubrzanja su sasvim pristojna, a oslanjanje zajedno sa odlično pogođenom dimenzijom pneumatika pruža vrhunsku udobnost za ovu klasu automobila. Prostranost i uređenje prostora je na visokom nivou." - istakao je Petrović.

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Foto: Milomir Bošković - Automagazin

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Pred nama je konačno potpuno novi Citroën C3, i jedna stvar je svima odmah jasna: on je lepši, mnogo lepši od svog prethodnika. Novi Citroën C3 predstavlja povratak Citroën-a u porodicu kreativnih proizvođača automobila. U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća gužva, to u Citroenu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve da se upravo njihov predstavnik ovog prenapumpanog segmenta istakne u masi...

Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG

Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG

Pre nego što smo stupili u klub povlašćenih, koji su imali privilegiju sesti u kokpit modela SLS AMG, usledila je spektakularna predstava: podizanje krilnih vrata uvis, odmeravanje unutrašnjosti, a zatim uz malo "gimnastike" uvlačenje u prostor između pragova i središnjeg grebena. U krutom "kavezu" je usko, ali upravo tamo je se naš test vozač, šestostruki reli prvak Vladan Petrović, osećao kao riba u vodi...

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Aktuelna generacija modela Mercedes-Benz C klasa na tržištu egzistira već duže od tri godine. Prošle godine u Srbiju je stigla verzija Mercedes-Benz C 250 CDI, sa 4-cilindričnim turbodizel motorom zapremine 2,2 litra, opremljenim s dva turbopunjača, koji razvija 204 konjske snage i "medveđi" obrtni moment od 500 Nm. Iako je motor pojačan u odnosu na svog prethodnika, naš test je povtrdio da je potrošnja goriva smanjena...
Test: Toyota Urban Cruiser - Između Yarisa i Aurisa

Test: Toyota Urban Cruiser - Između Yarisa i Aurisa

Evropski portfolio Toyote od prošle godine je proširen sa novim gradskim "crossover" modelom imena Urban Cruiser. Robusan, raskošnih oblika i funkcionalne unutrašnjosti, zaslužio je brojne pohvale i probudio zavist konkurencije. Toyota svim ljubiteljima urbanog života sa ponosom predstavlja model koji nudi visok stepen individualnosti, kreativnosti, sveopšte fleksibilnosti i praktičnosti. Urban Cruiser je automobil potpuno prilagođen za život u urbanoj sredini...
Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Porodica modela oko novog Megane-a porasla je na pet karoserijskih verziija: hatchbacku i trovratnom modelu pridružio se karavan Grandtour, MPV Scenic i produženi Grand Scenic. Manje avantgardnog dizajna, više prostora i komfora, i niže cene - to je kratak opis nove generacije kompaktnog MPV automobila iz porodice Renault. Na testu smo imali model Renault Grand Scenic 1.9 dCi (130 KS), kojeg odlikuje dopadljiv dizajn, polivalentna unutrašnjost, vozne osobine po želji evropskog kupca i razumna cena...
Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...
Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Bez štedljivog i temperamentnog turbodizel motora u ponudi, borba sa evropskom konkurencijom je nezamisliva. To u Mazdi znaju vrlo dobro, pa su u svoj luksuzni kompaktni SUV model ugradili savremeni turbodizel motor. Time je Mazda CX-7 dobila dodatnu dozu samopouzdanja, pa japanske i evropske konkurente sada gleda uzdignute glave i pravo u oči. Dizelsku Mazdu CX-7 isprobali smo u realnim uslovima, a kao i obično, u tome nam je pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...
Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Ako ne spadate u vatrene šahiste, kada pročitate izraz "C3" pomislićete na zaobljeni bucmasti mali automobil, koji je impresionirao mnoge. A, ukoliko niste zaposleni u galeriji likovne umetnosti, nakon što ugledate natpis "Picasso", prvo ćete pomisliti na dizajnerski odvažne Citroën automobile sa velikom ponudom unutrašnjeg prostora. Ali, kako funkcioniše spoj C3 + Picasso? Da li ima smisla na osnovi B-segmenta praviti MPV model? Ima!
Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Vreme bezličnih Toyota definitivno je prošlo. Dizajneri u evropskom studiju "Toyota ED2", u južnoj Francuskoj, ispred sebe su imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije, dobre vozne osobine uz nisku potrošnju goriva, u japanski automobil integrisati EVROPSKI dizajn kombinovan sa azijskom originalnošću. I nakon višednevnog testa sedan verzije Avensisa, možemo samo potvrditi: Toyota Avensis treće generacije bliža je evropskim kupcima više nego ikada...
Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje