Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City
Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Pick-upovi, simbol američkog country načina života, u Evropi malo teže puštaju "korenje". Uže ulice, tesni parkinzi i imidž radnog vozila sužavaju manevarski prostor jačem tržišnom zamahu. Pored toga, izbor modela je skroman i svodi se na nekoliko proizvođača. Ipak, među njima se izdvaja jedan. Toyota Hilux. Predstavljena u martu 1968. godine, bila je idealna za američki način razmišljanja i života, gde se veoma vešto uklopila. Od tog vremena, do danas, prodato je oko 13 miliona Hiluxa, što znači da je samo Corolla tržišno uspešniji model Toyote. Zvuči neverovatno, ali je istinito. Upravo zato smo na test Toyote Hilux gledali kao na susret sa velikom svetskom živom legendom. Hilux je na našem tržištu dostupan u tri karoserijske verzije, pod nazivom Single Cab, Extra Cab i testiranoj Double Cab. Ukratko, Double Cab, kao najduža dostupna putnička kabina (s adekvatno najkraćim utovarnim prostorom) nudi četvora vrata s uobičajenom zadnjom klupom. Extra Cab nudi kratku zadnju klupu, na koju se ulazi kroz prednja vrata, dok najveći prtljažnik nudi Single Cab s dvoja vrata i dva sedišta.
Toyota Hilux 2009 ne izgleda loše. Ako ga uporedimo sa prethodnim generacijama, videćemo da je unapređen svaki detalj, i da je Hilux danas više putnički automobil nego ikada u prošlosti. Automobil iz svakog ugla izgleda moćno i svakim detaljem uliva strahopoštovanje. U tome mu pomažu i njegove dimenzije: 5255 x 1835 x 1810 mm, kao i međuosovinski razmak od respektabilnih 3085 milimetara. Hilux pokazuje da moderni pick-upovi mogu izgledati i kao lifestyle SUV modeli, a ne samo kao nezgrapni i ružni radni automobili za svaki dan. Vladan Petrović pozitivno se izjasnio o izgledu Toyote Hilux: "Automobil izgleda moćno, i mislim da mu je teško pronaći pravog konkurenta na tržištu. Gledano spreda, više liči na neki "šminkerski" SUV model, dok njegovu pravu namenu okriva pogled na pomalo nezgrapni zadnji deo i ogroman prostor za prtljag, odnosno tovar." Ceo eksterijer Hiluxa izrađen je u istoj boji, a uz City paket opreme, kojim se mogao pohvaliti "naš" test automobil, dobijaju se i atraktivna proširenja rubova i atraktivne felne prečnika 15 inča. U 2009. godinu Hilux je ušao sa nekoliko unapređenja, koja se prvenstveno odnose na detalje. Razliku će primetiti samo vešto oko, a ona se ogleda u novoj masci hladnjaka, sa redizajniranim grilom, novim svetlosnim grupama i izmenama na branicima.
Veće izmene ka boljem primećujemo u unutrašnjosti. Modernizovani Hilux 2009 dobio je daleko kvalitetnije materijale, kako za oko, tako i na dodir. Grafika instrumenata je potpuno nova, sa sofisticiranim osvetljenjem, preuzetim od novih Toyotinih modela, a ergonomija je ostala na visokom nivou prethodnika. Redizajnirani model donosi nam bogatiju opremu, nove kontrole audio uređaja i blago osveženu instrument tablu. Nova sedišta su povećala udobnost automobila u odnosu na prethodnika. Novost predstavlja i automatski klima uređaj, koji dolazi serijski u testiranom 3.0 D-4D primerku. "Ako uzmemo u obzir da je ovo pick-up, enterijer automobila ne izgleda grubo. Dizajn kokpita zaslužuje najveću ocenu, ali ako moram nešto zameriti, onda je to kvalitet korišćenih materijala u unutrašnjosti. Već na propagandnim fotografijama bio sam prijatno iznenađen izgledom unutrašnjosti, ali u praksi se oseća mala grubost enterijera. Ergonomija i organizacija komandi, kao i njihova intuitivnost su na najvišem nivou, što sam i očekivao od ovog automobila. Položaj za volanom lako će pronaći i oni najviši, jer su i volan i sedišta odlično podesiva." - istakao je Petrović.
Motor. Turbodizelski četvorocilindrični agregat, sa netradicionalnom zapreminom od 3.0 litra razvija 171 konjsku snagu i maksimalni obrtni moment od 343 Nm, koji je dostupan između 1.400 i 3.200 o/min. Na papiru je situacija veoma dobra, ali iako realnost nije papir, moramo istaći da se agregat veoma lako nosi sa 1,8 tona teškim pick-upom. Možemo slobodno reći da motor odlično odgovara potrebama jednog ovakvog vozila, sa čim se složio i naš test vozač: "Motor velike zapremine i velikog obrtnog momenta pravi je izbor za ovaj automobil, posebno u kombinaciji sa automatskim menjačem. Motor nudi dovoljno snage i obrtnog momenta za obavljanje svakodnevnih poslova čak i pri većim opterećenjima. Odlična strana Hiluxa, pored motora, jeste dobro odmeren prenos petostepenog automatskog menjača, koji se odlično snalazi, kako na asfaltnim putevima, tako i u teškim off-road uslovima. Menjaču teško možemo naći manu, a tu je i reduktor. S drugom ručicom, koja se nalazi ispred standardne, vozač može birati pogon na zadnje točkove ili pogon na sve točkove sa uključenom redukcijom (H2, H4 i L4). Redukovani prenosni odnosi omogućavaju Hiluxu da bez problema savlada velike uspone, kao i strme makadamske podloge."
Ako uzmemo u obzir činjenicu da se sa ovim automobilom ne morate posebno trkati u saobraćaju (svi Vam se ionako sklanjaju s puta), ubrzanje iz mesta do 100 km/h za samo 11,6 sekundi je rezultat za svaki respekt, kao i maksimalna brzina od 175 km/h. "Ako tražimo manu u vožnji na otvorenom putu, to je jak šum vetra pri brzinama iznad 100 km/h. Pored velike visine automobila, mislim da su ogromni retrovizori značajno uticali na ovaj detalj. Kada smo kod mana, spomenimo i sedišta, koja bi trebala imati bolja bočna uporišta." - izjavio je Petrović. Toyota Hilux 3.0 D-4D svom vlasniku će priuštiti ekonomičnu vožnju. Tokom sedmodnevnog testa, prosečna potrošnja iznosila je oko 8,8 L/100 km, što je za automobil ne baš najboljih aerodinamičkih svojstava i težine od skoro dve tone fantastičan rezultat.
Ako Hilux posmatramo kao "radni stroj", tu ovaj automobil nema konkurenciju. Jednostavna konstrukcija automobila, sa jakim ramom, krutom zadnjom osovinom i lisnatim oprugama, možda nekom ne zvuči atraktivno, ali u Hiluxu funkcioniše besprekorno. S obzirom da sam veoma teško dostizao granične mogućnosti ovog automobila, u "pomoć" smo pozvali Vladana Petrovića, i uputili se u planinu kako bismo se uverili kako kompletan sklop funkcioniše u praksi. "Mogu samo da potvrdim visok kvalitet i iskoristivost ovog automobila, u svim uslovima. Ono što sam i očekivao, s obzirom na robusnu konstrukciju zadnjeg "trapa", jeste poskakivanje zadnjeg dela automobila, a nisu retka ni preupravljanja u situacijama kada usred krivine date jači gas. Ono što je za svaku pohvalu kod vožnje na asfaltnim podlogama je dorađeno prednje vešanje, koje povećava udobnost i komfor u kabini. Ono što moram pohvaliti je i preglednost automobila, što mu omogućava na lagano manevrisanje gradskim ulicama. Dakle, jasno je da od ovog automobila ne možemo očekivati izuzetno "ležanje" na asfaltnim putevima, jer on jednostavno i nije proizveden za tako nešto. Njegovo prirodno okruženje je tamo gde nema asfalta, gde se Hilux pokazao kao vrhunski terenac. Ovo je zaista pravi radni terenac za svaki dan, što potvrđuje visoko odignut pod, 4x4 pogon i redukcija prenosnih odnosa, ali i pomenuta kruta osovina pozadi, sa instaliranim lisnatim oprugama. Sve ovo Hiluxu pomaže da se kreće po terenima gde ljudska noga nije kročila. Vožnja po teškim šumskim terenima, uticala je da Hilux na nas ostavi ustisak nezaustavljivog automobila."
Pored svih navedenih kvaluteta, Toyota Hilux nije izgubila na svojoj praktičnosti. Utovarni prostor je zavidnih dimenzija (1,5 x 1,5 metra) i u njega možete smestiti šta god poželite (ormar, drvo za vikendicu, razne testere, ali i gorivo, ulje i sve ono što ne biste mogli u "obični" automobil. Nosivost od preko 880 kilograma samo potvrđuje velike mogućnosti ovog automobila. Pored svega toga, na zadnjim sedištima mogu se smestiti tri putnika, ali njihova udobnost neće biti na zavidnom nivou. Iako ima dovoljno mesta za tri putnika pozadi, njima će unutrašnji organi biti sigurno "prebrojani", na čemu treba da zahvale krutoj osovini sa lisnatim oprugama pozadi. Dakle, na lošem i neravnom terenu putnici pozadi imaće utisak da amortizacija zadnjeg dela uopšte ne postoji. Naravno, s obzirom da je ovo multifunkcionalan automobil, kompromis na relaciji prtljag-putnici se podrazumeva.
Toyota Hilux šeste generacije definitivno je kompletan automobil, koji je za 40 godina postojanja prošao mnogobrojna unapređenja i faceliftove. Hilux je snažan i "nepoderiv" automobil, još uvek dovoljno ugodan za vožnju na asfaltnim podlogama, ali izuzetno sposoban u off-road uslovima. Pored svega navedenog, Hilux se može pohvaliti i cenom, koja ga pozicionira kao značajnog konkurenta u galopirajući rastućoj ponudi pick-up automobila. Cena testiranog primerka iznosi 30.900 Eura.
Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City A/T | |
Motor: | 3.0 D-4D Turbodizel, direktno ubrizgavanje |
Zapremina motora (cm3): | 2982 |
Broj cilindara / broj ventila: | 4 / 4 |
Maksimalna snaga (KS / o/min): | 171 / 3600 |
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min): | 343 / 1400 - 3400 |
Maksimalna brzina (km/h): | 175 km/h |
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s): | 11,9 |
Potrošnja na testu (L/100 km): | 11 / 7,8 / 8,8 |
Visina tovarnog prostora (mm): | 450 |
Dužina tovarnog prostora (mm): | 1520 |
Širina tovarnog prostora (mm): | 1515 |
Zapremina rezervoara: | 80 litara |
Masa praznog vozila (kg): | 1875 |
Nosivost (kg): | 885 |
Dimenzije pneumatika: | 255/70 R15C |
Dužina automobila (mm): | 5130 |
Visina automobila (mm): | 1810 |
Širina automobila (mm): | 1760 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 3085 |
Cena automobila (Eura): | 30.900 |
Automagazin.rs