AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Savršen dizajn i idealna usklađenost svih paramatara koji obezbeđuju užitak u vožnji kod Honde se ne očekuju, već podrazumevaju. Kao što se podrazumeva da su bakini kolači najbolji na svetu, tako se sportski nastup Honde ne dovodi u pitanje. Kada svemu dodamo i početnu cenu od 24.000 Eura, shvatamo da je novi Accord velika kost u grlu Mercedesu, BMW-u i Audiju, koji primaju možda i najteži udarac u srednjoj klasi. I to, u pleksus...

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Izbor u srednjoj klasi automobila je golem, jer je tu zastupljen gotovo svaki proizvođač. U Nemačkoj je bitka za tržišnu pobedu u srednjoj klasi važna koliko i trka za premijera zemlje. U Hondi su uvek prodajne rezultate modela Accord gledali uzdignute glave, pa čak i u Srbiji ovaj model uvek je činio okosnicu prodaje. Prošla generacija Accord-a bila je za Hondu veoma uspešan model i zato ne čudi što ga njegov naslednik dizajnerski nasleđuje. Značajno širi i nešto niži, a uz sve to 5 milimetara kraći, novi Accord je poprimio nešto emotivniji, sportskiji prizvuk. Dizajn oštrih rubova sa izraženim blatobranima koji naglašavaju širinu automobila, daju Accordu izoštrenu liniju sa jasno definisanim personalitijem. Prednje i zadnje svetlosne grupe imaju dosta gresivniji i složeniji dizajn, a karoserija je dobila potrebnu stilističku čistotu, ali i atletsku muskulaturu. Ali, da li je sve ovo dovoljno za nastavak uspešne karijere prethodnika. Svakako, ne.

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Krenimo redom. U novi Accord se seda zaista nisko. U vreme kada većina konkurenata rastu u visinu i da se u njima sedi sve više, u novom Accordu vozač se oseća kao da sedi u sportskom coupeu. Pod automobila spušten je za 10 milimetara, što se posebno svidelo novopečenom državnom reli šampionu, Vladanu Petroviću: "Enterijer novog Accorda je jedan od najboljih u srednjoj klasi. Sedi se u širokim, nisko postavljenim kožnim sedištima sa perfektnim bočnim uporištima. Zahvaljujući izdašnom podešavanju volana i sedišta, svako može pronaći sebi idealan položaj sedenja. Sportski volan sa tri kraka, takođe, zaslužuje sve pohvale. Ruke se odlično "lepe" za njega i odlično je oblikovan. Kompletan enterijer je izrađen od kvalitetnih materijala i veoma je prijatan. Kokipt vozača i suvozača je odlično rešen i pruža, za ovu klasu, neobičan osećaj prostranosti. Kao da sedite u nekom većem luksuznom automobilu. Fantastičan spoj luksuza i sportskog duha u jednom automobilu. Ono što je za svaku pohvalu jeste organizacija komandi na centalnoj konzoli. Komande audio-sistema su jednostavne i jasno odvojene od komandi klima uređaja i ventilacije. Svi dugmići imaju precizan hod i izrađeni su od kvalitetnih materijala. Sve u svemu, odličan utisak kvaliteta i kompaktnosti."

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Recimo i to da je prostranost u nivou ramena povećana za 65 milimetara. Ono što će putnike na zadnjoj klupi obradovati jeste središnji naslon za ruke i otvor klima uređaja. Dok otvaranje velikih prednjih vrata Accorda daje utisak da sedate u neki sportski automobil za dvoje, jedinu zamerku upućujemo relativno malim zadnjim vratima, koja od visokih osoba zahtevaju malo gipkosti. Ali, kada se i visoke osobe smeste, biće prijatno iznenađenje prostorom za glavu i kolena, koji omogućuje komfor koji se može porediti sa onim iz klase iznad. Sa 467 litara zapremine prtljažnog prostora Accord je u samom vrhu u klasi. Utovarni rub je spušten za 80 milimetara, a za svaku pohvalu je potpuno ravan pod i preklopivi nasloni zadnjih sedišta u razmeri 60:40. Ukupan utisak atraktivne unutrašnjosti testiranog automobila pojačao je vrhunski Executive paket opreme, koji uključuje i Bluetooth Handsfree sistem za razgovor u vožnji, AUX priključak i priključak za iPod kao i USB ulaz, električni šiber, memorija sedišta za vozačaparking senzori napred i pozadi, otvori klima uređaja za zadnji deo putničkog prostora. Da su spoljni retrovizori spoljni podesivi, to se podrazumeva, ali ono što je za pohvalu to što su grejani i preklopivi, a desni se prilikom vožnje unazad automatski spušta u korist olakšanog parkiranja. Unutrašnjost Accorda ima pregršt mesta za odlaganje sitnica: pića, auto karti...

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Test automobil pogonjen je najsportskijim motorom koji možete dobiti u Hondi Accord. Ukoliko ste bili oduševljeni njegovim performansama u prethodnoj generaciji, 2.4 DOHC i-VTEC ovoga puta prijatno će Vas iznenaditi, jer su njegova poboljšanja mnogo upečatljivija u praksi nego na papiru. Reč je o unapređenoj verziji agregata iz prethodne generacije, koji se prvenstveno odlikuje većom snagom i Obrtnim momentom, kao i optimizovanim sistemom podešavanja rada ventila (i-VTEC) i činjenicom da zadovoljava predstojeće, Euro 5 ekološke norme. Motor razvija 201 konjsku snagu pri 7.000 o/min i maksimalni Obrtni moment od 234 Nm pri 4.300 o/min. U poređenju sa prethodnikom, radi se o povećanju snage od 11 KS i obrtnog momenta za 11 Nm. Važno je istaći da je Obrtni moment kod unapređenog motora dostupan pri nižem broju obrtaja, čime je povećana elastičnost. Sigurno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi motora je aktuenli reli šampion naše zemlje, Vladan Petrović: "Moram da priznam da sam ovo od Honde i očekivao. Mogučnosti motora su stvarno velike, ali ono što posebno treba pohvaliti jeste njegova elastičnost u niskim područjima rada. Ta elastičnost smanjuje potrebu za šaltanjem, koje je u ovom modelu pravo uživanje. Još jednom moram pohvaliti Hondine inženjere koji su radili na transmisiji. Iako lično nisam ljubitelj poluautomatskih menjača, petostepeni menjač u Hondi Accord zaslužuje čistu desetku. Bez obzira da li se nalazi u "D" ili "S" modu ili kada koristimo manuelni mod sa polugicama iza volana, menjač je brzine menjao izuzetno brzo, bez kašnjenja i trzaja i veoma kultivisano. Motor Accorda veoma rado se odaziva na gas. Na 4.000 o/min ponaša se življe, a u visokim obrtajima do podloge stiže zavidna "porcija" konjskih snaga, što prati metalni i rezak zvuk motora. Ubrzanja su odlična, a preticanja sa ovim automobilom su prava rutina."

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Prijatno iznenađenje Accord će Vam prirediti i na benzinskoj stanici. Prilikom vožnje na otvorenom putu, pri brzini od 90 km/h, Accord 2.4 i-VTEC trošio je samo 7 litara na 100 pređenih kilometara, a na autoputu, pri brzini od 130 km/h Accord je beležio potrošnju od samo 8,5 litara na 100 pređenih kilometara. Zebeležena prosečna potrošnja na testu iznosila je simpatičnih 9,1 litar na 100 pređenih kilometara, ali moramo istaći da smo polovinu pređenih kilometara realizovali u gradskim uslovima. Kao što je poznato, i na početku 21. veka proizvođači automobila imaju mali problem da kombinuju ekscelentne vozne osobine sa dobrim komforom, pa je tako i u srednjoj klasi automobila. Vešanje Honde Accord je, bez preterivanja, fantastično. Težište automobila je spušteno, trag točkova je širi, a prednje vešanje je potpuno obnovljeno, a pozadi je provereni Multi-link sa promenljivim stepenom amortizacije. Uz veću krutost karoserije, novi Accord reaguje odvažnije i preciznije.

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Upravljanje je odgovornije i sigurnije, a vibracije redukovane, što nam je potvrdio i Vladan Petrović: "Pri naglim promenama smera, stabilnost Accorda je na zavidnom nivou, a pri visokim brzinama vozaču pruža osećaj samopouzdanja i sigurnosti. Izmenjeno vešanje odlično odoleva zakonima fizike, a karoserija se naginjen minimalno. Čak i prilikom brzih prolazaka kroz neravne krivine, Accord će ostati neutralan, bez gubitka kontakta sa podlogom. Ono što će putnici sigurno osetiti jeste tvrđi trim amortizera, što se posebno manifestuje prilikom prelazaka preko rupa. Ali, to je sve u granicama udobnosti. Imam utisak da su inženjeri Honde kombinovali tvrde amortizere sa mekšim oprugama i tako obezbedili odličan kompromis između udobnosti i dobrog ponašanja u krivinama. Ipak, u graničnim područjima treba biti pažljiv, jer za one koji imaju previše sportskih ambicija vešanje može biti tromo, a ne zaborvimo da je ovo automobil težak preko 1,5 tona, sa izraženim prevesima. Takođe, milsim da bi prograsivni servo volan mogao biti za nijansu "komunikativniji". Više infomracije sa podloge ne bi smetalo, ali i to je induvidualno."

Test: Honda Accord 2.4 i-VTEC Executive - Lepotica i zver

Pored VSA sistema (Vehicle Stability Assist - Hondin ESP) ulazi u standardnu opremu, ali ono što je novim vlasnicima dostupno uz doplatu je ADAS (Advanced Driving Assist System - Napredni sistem za pomoć u vožnji), sistem sastavljen od tri tehnologije. Prva od ove tri je LKAS (Lane Keeping Assist System - Sistem za održavanje pravca) koja koristi kameru za detekciju nekontrolisanog napuštanja automobila saobraćajne trake. ACC (Adaptive Cruise Control – Adaptivni tempomat) koristi milimetarski radar kako bi zadržao konstantnu udaljenost od automobila ispred. ADAS sistem je CMBS (Collision Mitigation Brake System - Sistem za ublažavanje sudara) koji prati razmak i brzinu vožnje između Accorda i automobila ispred njega, upozoravajući vozača kada je sudar izvestan, koji pomaže da se smanje posledice sudara. Posle svega navedenog, od Accorda smo se oprostili sa pozitivnim ustiscima. Agresivan izgled, kvalitetan enterijer, vrhunska oprema, fantastičan motor, i zavidan pedigre. I sve to za 23.000 Eura, koliko je potrebno izdvojiti za osnovni model, pogonjen 2-litarskim agregatom. Za testirani primerak (2.4 i-VTEC i Executive paket opreme) potrebno je izdvojiti 29.000 Eura sa carinom i PDV-om. Ovo je cena koja izgleda sasvim razumljivo za jednu odličnu premium limuzinu, i pored ovog autombila u našoj arhivi stajaće oznaka: PREPORUČUJEMO.

Honda Accord 2.4 i-VTEC
Motor:Benzinski, 4 cilindra, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta
Zapremina motora:2.354 cm3
Prečnik x hod klipa:87,0 x 99,0 milimetara
Stepen kompresije:11,0:1
Maksimalna snaga:201 KS pri 7.000 o/min
Maksimalni Obrtni moment:234 Nm pri 4.500 o/min
Prenos snage:Na prednje točkove, Automatski menjač sa 5 stepeni
Vešanje:Napred McPherson, nazad Multi-link
Pneumatici:225/50 R17
Dimenzije:
Dužina automobila:4.726 milimetara
Širina automobila:1.840 milimetara
Visina automobila:1.440 milimetara
Međuosovinski razmak:2.705 milimetara
Masa praznog automobila:1.540 kilograma
Nosivost:441 kilogram
Ubrzanje (0-100 km/h):9,5 sekundi
Maksimalna brzina:227 km/h
Prosečna potrošnja na testu:9,1 litar na 100 pređenih kilometara
Cena - Honda 2.4 i-VTEC Executive:29.000 Eura sa carinom i PDV_om

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...
Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Želite praktičan automobil, koji u vožnji pruža puno zabave i užitka? Prelistali ste većinu kataloga, analizirali ste većinu argumenata i želite da donesete odluku? Ako niste razmišljali o modelu Ford Mondeo 2.0 TDCi karavan, pročitajte ovaj test. U testiranju nam je, kao i uvek, pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović, verovatno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi automobila u našoj zemlji...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje