AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Hyundai Atos oduvek je negovao pojam pouzdanog, povoljnog i trajnog prevoznog sredstva, namanjenog onima koje ne zanimaju trendovi. Ali, i to se promenilo. Njegov naslednik sada se zove Hyundai i10. Lepši je, a već poznatim kvalitetima pridružio se i moderan dizajn: i10 izgleda naduvano i praktično. Ako se i i10 vremenom pohvali pouzdanošću na kakvu nas je Hyundai navikao, mogao bi postati važan igrač u klasi gradskih automobila...

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Polako se približavamo zasićenju saobraćajne infrastrukture. U Beogradu smo možda i prošli tu tačku, ali možda najekstremniji primer za to jeste Japan. Tamo prvo morate opštinskom službeniku dokazati da imate parking mesto (što se utvrđuje krojačkim metrom na licu mesta), i tek tada možete kupiti i registrovati novi automobil. Nema dovoljno mesta ni za parkiranje, ali ni u saobraćaju, ali u isto vreme svi želimo komotnije da se vozimo. Prvi zahtev diktira manje spoljne dimenzije, a drugi je njemu suprotan. Ima li izlaza iz začaranog kruga? Grupa Yazz iz 80-ih godina, poznata našim čitaocima srednjih godina, ponudila je odgovor svojim velikim hitom: "The only way is up!" (Jedini put je prema gore). Ove maksime držali su se gotovo svi dizajneri krajem 90-ih godina prošlog veka, a očigledno su je sledili i dizajneri novog Hyundaijevog pulena.

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Iako spolja malen, zadnja klupa je velika i putnici imaju mesta i za kolena i za ramena, o glavama da i ne govorimo: automobil je visok 154 centimetra. Ergonomija je dobra, ali najkompetentnija osoba za ocenjivanje položaja sedenja sigurno je Vladan Petrović, šestostruki i aktuelni državni reli šampion: "Instrument tabla je solidno sastavljena, a položaj sedenja odgovaraće čak i visokim vozačima. Dobra ergonomija kokpita i pomalo visoka pozicija sedenja čine da se za volanom i10 osećate prijatno. Pozadi se mogu smestiti dva putnika, ali ne na veće razdaljine. Uostalom, ovaj simpatičan mališan spada u male gradske automobile, a oni nisu krivi što zbog naše jadne kupovne moći uglavnom služe kao porodični automobil, pa se pred njih postavljaju i takvi zahtevi. Plastika u unutrašnjosti deluje pomalo jeftino, ali u isto vreme veoma čvrsto i otporno. U poređenju sa prethodnikom Atosom, i10 izgleda za klasu ozbiljnije. Takođe, istakao bih izuzetnu preglednost, što će posebno značiti prilikom eksploatacije u gradskim uslovima."

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Ono što smo prilikom testiranja primetili jeste da 185 centimetra visoki putnici neće imati problema da se smeste na zadnju klupu, a da pritom ne dodirnu naslone predjih sedišta ili krov automobila. Hyundai i10 zalužuje jedno veliko BRAVO! za ergonomiju autmobila. Pohvale zaslužuje i prtljažnik zapremine 225 litara, i sposoban je da primi mnogo više od jedne damske torbe. Zapremina prtljažnika preklapanjem zadnjih sedišta povećava se na velikih 910 litara. Hyundai i10 zadržao je dužinu svog prethodnika, modela Atos, i iznosi 365,5 centimetara, ali je karoserija proširena sa 152,5 na 159,5 centimetara, što se primećuje već pri prvom susretu sa ovim atraktivnim automobilom. Pod kratkom i zakošenom haubom krije se benzinski agregat zapremine 1086 cm3, koji razvija živahnih 66 konjskih snaga pri 5.500 o/min. Verzija 1.1-litarskog motora, sa tri ventila po cilindru poznata je iz modela Getz zadovoljavajuće lagano nosi nešto manje od 1 tone težak automobil.

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Automobil neobično lagano niže brojke sve do 150 km/h, kada definitivno ostaje bez daha jasno nas podsećajući da je ovo gradski automobil. I Vladan Petrović prijatno je bio iznenađen karakteristikama motora, a posebno je pohvalio rad menjača: "Koncepcija motora sa dva usisna ventila i jednim izduvnim uvek je davala dobar rezultat. Motor je temperamentan i u praksi daje bolji utisak od podatka da mu do "stotke" treba 15,6 sekundi. Automobil spremno kreće na svaki pritisak papučice gasa i osigurava živahnu vožnju. Mislim da se motor najbolje "oseća" između 3.000 i 4.000 o/min, jer iznad toga postaje neprijatno bučan. Moram da pohvalim elastičnot motora u gradskoj vožnji, što obezbeđuje vožnju bez puno šaltanja. Posebnu priču zaslužuje 5-stepeni menjač. Nemački je precizan, a hodovi su sportski kratki. Iskreno, pravo zadovoljstvo je šaltati, a ponekad se osećate kao da ste u nekom sportskom automobilu, a ne u gradskom."

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Kao što smo već istakli, dobar deo prostranosti Hyundai i10 krije se u njegovoj visini. Dakle, većina proizvođača malih automobila dodatni prostor pokušava da dobije povećanjem visine automobila. Ovim potezom stvara se dodatni prostor za glave puntika, ali u isto vreme umanjuju se vozne karakteristike automobila. Da li je to slučaj i kod i10, odgovorio nam je Petrović: "Ovde je reč o automobilu slabijih performansi, tako da se ne radi o velikom nedostatku. Čak i zbog velike visine, automobil se pristojno ponaša na putu, a veća naginjanja karoserije primetićemo samo u bržim prolascima kroz krivine. Takođe, primećujemo da su točkovi smešteni na same ivice automobila i prevesi su veoma kratki. Upravljanje je zadovoljavajuće precizno, a na istom nivou je i kočioni sistem sa diskovima na svim točkovima, što nije tako čest slučaj kod malih gradskih automobila."

Test: Hyundai i10 - Nova gradska mera

Kupcima ovog auta dobro će doći i solidna oprema, koja već u osnovnom paketu nudi sve bitno, a sledeći paketi, koji uključuju i klima uređaj su razmerno povoljni. Kad se tome doda solidna izrada i proveren Hyundaijev kvalitet, i petogodišnja garancija (100.000 km) i cena od 9.676 € eura, koliko je koštao solidno opremljen test automobil, i10 je položio ispit.

Hyundai i10 1.1 12V
Motor:Benzinski, 4 cilindra, 3 ventila po cilindru, ubrizgavanje goriva
Zapremina motora:1086 cm3
Prečnik x hod klipa:67,0 x 77,0 mm
Stepen kompresije:10,1 : 1
Maksimalna snaga:67 KS pri 5.500 o/min
Maksimalni Obrtni moment:99 Nm pri 2.800 o/min
Specifična snaga: 59,9 KS po 1 litru zapremine
Menjač:Manuelni, 5 stepeni
Kočnice:Diskovi na svim točkovima
Pneumatici:165/60 R14
Dužina automobila:3.565 mm
Širina automobila:1.595 mm
Visina automobila:1.540 mm
Međuosovinsko rastojanje:2.380 mm
Zapremina prtljažnika:225 / 910 L
Rezervoar za gorivo:35 L
Masa praznog automobila:1
Ubrzanje 0-100 km/h:15,6 s
Maksimalna brzina:152 km/h
Prosečna potrošnja:5,3 l/100 km
Cena automobila:9.676 Eura sa carinom I PDV-om

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...
Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Želite praktičan automobil, koji u vožnji pruža puno zabave i užitka? Prelistali ste većinu kataloga, analizirali ste većinu argumenata i želite da donesete odluku? Ako niste razmišljali o modelu Ford Mondeo 2.0 TDCi karavan, pročitajte ovaj test. U testiranju nam je, kao i uvek, pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović, verovatno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi automobila u našoj zemlji...
2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje