AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vladan Petrović o Toyoti Auris 1.4 D-4D

Vladan Petrović o Toyoti Auris 1.4 D-4D

Prilikom testiranja modela Toyota Auris 1.4 D-4D, svojim savetima nesebično nam je pomogao aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Ekskluzivno za Automagazin portal, šestostruki državni reli šampion otkriva svoje utiske o testiranom automobilu...

Vladan Petrović o Toyoti Auris 1.4 D-4D

Izgled: "Auris je, u dizajnerskom smislu, pravo osveženje iz Toyote. Izdužen nos i maska spojena sa masivnim branikom čine Auris veoma atraktivnim automobilom. Isto tako bokovi i zadnji deo su dinamični i izazivaju poglede prolaznika. Zanimjiv dizajn." Unutrašnjost: "Položaj vozača je odličan i veoma lako se može prilagoditi različitim načinima sedenja. Zahvaljujući podešavanju volana i sedišta svako će veoma lako pronaći sebi idealan položaj sedenja. Komande su ergonomski organizovane. Ono što je posebno kod Aurisa jeste izdignuta centralna konzola i menjač koji je smešten na centralnom "mostu". Iako na prvi pogled deluje da ručica menjača nije na dobroj poziciji, već prvi pređeni kilometri otkrili su nam prednosti ovog zanimljivog rešenja. Ručica odlično leži u ruci i posle duže vožnje ne zamara, što je prednost u odnosu na klasično rešenje. Prostor za vozača je veoma veliki, što važi i za odlično oblikovana sedišta koja čvrsto drže telo u krivinama. Kvalitet materijala mogao bi biti bolji, bar kao što je onaj u Corolli devete generacije, ali zato je završna obrada filigranski precizna i kvalitetna."

Vladan Petrović o Toyoti Auris 1.4 D-4D

Motor: U gradskoj vožnji Auris opremljen ovim motorom je prilično snalažljiv. Kratak menjač odlično je odlično je usaglašen sa motorom. Ali, "poteškoće" nastaju ako želite agresivniju vožnju ili neka žustrija preticanja. Tada postaje jasno da je ovo samo 1.4 turbo-dizel i osnovni dizel motor u ponudi. Ali, kod ovog motora primetio sam nešto što nije karakteristično za savremene turbodizel motore. To je linearan razvoj snage, koji više podseća na atmosferski nego na turbo motor. Kod Aurisa obično kretanje ili saobraćaj iziskuje više obrtaja, a ukoliko se uputite u brda, ponekad je potrebno i preko 3.000 obrtaja ukoliko želite optimalnu snagu."

Vladan Petrović o Toyoti Auris 1.4 D-4D

Ponašanje u vožnji: "Auis je odličan za vožnju, bez obzira na rešenje polukrute zadnje osovine. Vešanje je podešeno tako da je automobil veoma dugo neutralan, a ako i krene da proklizava, promena se blagovremeno oseti i daje vremena za reakciju i korekciju putanje. Na naglu promenu pravca, automobil se veoma brzo stabilizuje i bez ESC sistema, što uliva isgurnost i ohrabruje pasivne vozače da se ponekad upuste u agresivniju vožnju. Zbog malenog motora u nosu, klizanje "preko nosa" može uspeti samo onima sa neodlučnom nogom na gasu, što važi i za zanošenje automobila. Ako moram nešto da zamerim kod ponašanja u vožnji, to je visina karoserije koje rezultira izraženije naginjanje karoserije." Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...
Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Želite praktičan automobil, koji u vožnji pruža puno zabave i užitka? Prelistali ste većinu kataloga, analizirali ste većinu argumenata i želite da donesete odluku? Ako niste razmišljali o modelu Ford Mondeo 2.0 TDCi karavan, pročitajte ovaj test. U testiranju nam je, kao i uvek, pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović, verovatno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi automobila u našoj zemlji...
2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje