AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI - Drvoseča u Armani odelu

Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI - Drvoseča u Armani odelu

Volkswagen Touareg je zaista impozantan automobil. Masivan i visok sa izraženom muskulaturom, ali u isto vreme elegantan i skladan. Pritom, atraktivna boja test modela, zatamnjena stakla i hromirani detalji na karoseriji već unapred otklanjaju svaku nadu umetnika, estradnjaka, sportista, političara, pa i najokorelijih kriminalaca, da će se jednom naći za volanom ovog, nimalo narodnog automobila...

Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI - Drvoseča u Armani odelu

Posle Phaetona, proizvođač automobila za narodne mase drznuo se da proizvede i SUV i odlučno zaigra u premium ligi modernih terenaca, upustivši se u trku sa direktnim suparnicima iz Mercedesove i BMW-ove štale. Tačno 300.000 Volkswagen Touarega isporučeno je kupcima od 2003-e do prošle godine, i Volkswagen je zaključio da je došlo vreme za promene. I, kao i u prvom, Volkswagen je uspeo i u drugom pokušaju: div iz Wolfsburga, i dok je parkiran, zrači muževnošću, snagom i moći. Iako su promene vidljive, manje pažljiv posmatrač na novom Touaregu neće ih odmah primetiti. Već drugi pogled otkriva nove farove, masku hladnjaka "višak" hroma... Ono što je zanimljivo jeste činjenica da broj promena na redizajniranom Touaregu iznosi čak 2.300. Od važnijih i tržišno zanimljivijih novosti, posebno treba izdvojiti sistem ABS plus, za koji je utvrđeno da je prvi koji i na klizavim površinama, kao što su pesak, šljunak i makadam, može skratiti zaustavni put do 20 posto. "Redizajniran model stvarno deluje puno svežije i agresivnije od prve evolucije. Izled je agresivan, ali u isto vreme elegantan. Automobil u svakom momentu izaziva poglede prolaznika i poglede drugih vozača." - kratko je Vladan Petrović prokomentarisao izgled Touarega.

Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI - Drvoseča u Armani odelu

Redizajnirani Touareg svoju agresivnost i robusnost pre svega može zahvaliti dimenzijama od 4754 x 1928 x 1726 mm, međuosovinskom rastojanju od 2855 mm i visoko podignutom podu. U svakom slučaju, ovo je vizuelno izuzetno upečatljivo vozilo. Unutrašnjost Touarega sledi njegov ekskluzivan spoljni izgled. Kvalitetna koža, četvorozonski klima uređaj, multimedijalni sistemi, potpuna "elektrifikacija", umeci od aluminujuma i kokpit kakvog se ne bi posrameo ni Airbus, zadovoljiće i one najizbirljivije. Pritom putnici uživaju u obilju prostora, a u repu je izdašni prtljažnik osnovne zapremine 555 litara, koji preklapanjem zadnje klupe raste na velikih 1.570 litara. Više nego dovoljno za četiri Pouis Vuiton putne torbe i opremu za tenis, zar ne... Izgledu, funkcionalnosti i završnoj obradi nema zamerki i svako ko je vozio, recimo Passata, i ovde će se brzo snaći. Jedino su komande i prekidači, u skladu sa terenskim imidžem, nešto masivniji, što je svakako dobrodošlo. "S obzirom na razne mogućnosti električnog podešavanja sedišta, pronalazak optimalnog položaja za volanom nije nikakav problem. Sedišta su udobna i velika, a posebno bih istakao osećaj tvrdoće, koji je karakterističan za Volkswagenove automobile nove generacije. Iako je konzola prepuna raznih prekidača, vreme privikavanja na ovaj automobil je minimalno i sistem logiciranja komandama je odlično rešen. Unutrašnjost na zavidnom nivou." - zaključuje Petrović, šestostruki državni reli šampion naše zemlje.

Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI - Drvoseča u Armani odelu

Testirani V6 TDI agregat pokazao se kao najbolje rešenje za Touareg. Jer, R5 TDI od 174 KS bio je pomalo anemičan, a V10 sa 313 konjskih snaga je preskup. Dakle, onaj kome je R5 TDI bio pretrom, a V10 TDI preskup, 3.0 TDI je najbolje rešenje. Agregat se budi laganim brujanjem, a zatim već od samog starta kreće snažno. Zahvaljujući velikom Obrtnom momentu od "medveđih" 500 Nm (isto toliko ima i Grand Cherokee-jev 5.7 V8 HEMI), motor ne poznaje umor ni u jednom režimu. Sigurno, najkompetentnija ličnost za ocenjivanje pogonskog agregata je šestrostruki državni šampion, Vladan Petrović: "Kao što ste i samo rekli, mislim da je ovo prava "mera" za Touarega. Kombinacija turbodizelskog Obrtnog momenta sa automatskim menjačem je pun pogodak. Motor oduševljava svojim karakteristikama na asfaltnoj podlozi. Odlično vuče u svim režimima rada, izuzetno je elastičan, a u Off-road vožnji pruža dovoljno Obrtnog momenta pri niskim obrtajima za velike uspone. S obzirom da je ovo terenac mase preko 2 tone, ubrzanje do "stotke" od 9,2 sekunde čini se veoma zanimljivim. Primećujem i da je zvučna izolacija agregata na visokom nivou i često se događalo da nam pri visokim brzinama više smeta buka vetra na retrovizorima nego zvuk motora." - Ubrzanja: 0-100 km/h: 9,7 s 0-120 km/h: 13,8 s 0-140 km/h: 19,6 s 0-160 km/h: 27,8 s 0-180 km/h: 44,3 s - Međuubrzanja: 40 - 80 km/h: 5,4 s 60-100 km/h: 6,9 s 80-120 km/h: 9,4 s

Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI - Drvoseča u Armani odelu

Pogonska jedinica definitivno je položila ispit, ali ono što je važno za jednog terenca jeste transmisija, o kojoj Petrović ima samo reči hvale: "Menjač je fantastičan i mogu samo da uputim pohvale inženjerima koji su radili na transmisiji. Promene brzina su uglađene i bez trzaja, i uz to jako su brze. Ako vam izmene ne teku dovoljno brzo, tu je sportski mod, koji motor "drži" u vrlo visokim brojevima obrtaja. Šestostepeni tiptronic, definitivno, isto kao i motor, zaslužuje sve pohvale. Ono što je jako važno kod terenaca je da automatika funkcioniše bez velike "zadrške" pri promeni brzina, i tu je Touareg na visini zadatka." Ne možemo a da ne pohvalimo potrošnju motora. Zahvaljujući savremenom Common-Rail sistemu ubrizgavanja marke Bosch, na otvorenom putu uspeli smo potrošnju da svedemo ispod 9 litara na 100 pređenih kilometara, dok se potrošnja u gradskoj vožnji kretala oko 12 litara na 100 pređenih kilometara. Autoput Touaregu veoma prija i bez problema krstari brzinama od 180 do 200 km/h. U ovim uslovima potrošnja se kreće preko 15 litara na 100 pređenih kilometara.

Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI - Drvoseča u Armani odelu

Statistika kaže da velika većina vlasnika savremenih SUV modela nema off-road iskustva. Isto važi i za vlasnike Touarega, što je u jednu ruku šteta, jer ovaj automobil zaista ima potencijal da pruži vlasnicima puno više nego što i sami misle da je moguće. Touareg je opremljen 4x4 pogonom na sve točkove, sa sredičnjim samoblokirajućim "Torsen" diferencijalom, koji automatski raspoređuje Obrtni moment između prednje i zadnje osovine, zavisno od uslova na putu. Pritom, ručno se mogu uključiti blokade srednjeg i zadnjeg diferencijala. U normalnim uslovima, snaga se raspoređuje pola na prednju, a pola na zadnju osovinu, a zavisno od potrebe, i do 100 % snage može se prebaciti na jednu osovinu. Test automobil bio je opremljen i vazdušnim ogibljenjem, koje odlično odrađuje svoj posao. Zavisno od brzine, automobil sam određuje visinu od podloge, a vozač ima privilegiju da sam odabere stalnu visinu od podloge (od 16 do 30 centimetara), čvršću, sportsku ili mekšu i udobniju amortizaciju (mogućnost biranja: Comfort, Sport ili Auto). Zahvaljujući vazdušnom ogibljenju Touareg je sposoban da savlada dubinu vode i do 58 centimetara. Uz sve ovo, još jedan detalj koji dokazuje da se Volkswagen nije igrao sa Off-road sposobnostima, jeste "reduktor", kojim se redukuje prenos snage u odnosu 1:2,7. Touareg se teoretski može popeti na brdo nagiba od čak 45 stepeni, iako to nismo isprobali, ali zanimljivo je da može savladati i sličan bočni nagib.

Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI - Drvoseča u Armani odelu

Vladan Petrović otkrio nam je svoje utiske o terenskim sposobnostima ovog terenca: "Iznenađen sam spremnošću Touarega za terenske uslove. Iako mnogi ovaj automobil smatraju za gradskog "šminkera", moram reći da je Touareg prilično sposoban za teren. Karoserija automobila deluje kruto kao kamen, što smo isprobali na neravnom kamenjaru rečne obale. Prilikom proklizavanja, elektronika izuzetno brzo i efikasno prebacuje Obrtni moment na točkove koji imaju čvrst kontakt sa podlogom. Terenskim iskušenjima, čak i pri vlažnoj travi, odlično su odoleveli kvalitetni Pirelli Scorpion pneumatici (dimenzija 255/55 R18). U terenskoj vožnji puno nam je pomogao i sistem koji obezbeđuje mirovanje automobila i na najvećim usponima. Kada jednom pritisnte kočnicu, sistem se automatski aktivira i vozilo miruje bez obzira da li je kočnica pritisnuta, sve do trenutka kada dodate gas. Touareg se odlično snalazio i kada smo ga preterali kroz vodu dubine preko 40 centimetara. Prvo smo ga pritiskom na dugme pored menjača maksimalno podigli, a zatim bez problema gazili kroz vodu. Pogloga je bila kamenita, ali ovaj SUV nigde nije pokazao znake zamora, već je samo grabio napred."

Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI - Drvoseča u Armani odelu

Uprkos svemu navedenom, Volkswagen Touareg se najbolje snalazi na asfaltu, gde nudi udobnost luksuzne limuzine. Iako je pod povišen i težište automobila visoko, u normalnim uslovima vožnje teško je primetiti da je Touareg zapravo SUV, a ne porodična limuzina. Ovo nam je potvrdio i Petrović: "Nema preteranog ljuljanja, posebno kada Touareg maksimalno spustimo (na slici ispod), zahvaljujući vazdušnom ogibljenju. Ipak, već u prvim vezanim krivinama shvatamo da se velika masa Touarega i visoke "noge" opiru naglim promenama smera, a svako preterivanje odmah uključuje elektroniku. Sve u svemu, osećaj za volanom je veoma dobar, dok vozite snažan i moćan automobil fantastičnog izgleda. Uz sve to, ubrzanja su veoma dobra, a preticanja prava rutina." - zaključuje Petrović.

Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI - Drvoseča u Armani odelu

Svojom cenom Volkswagen Touareg ipak ostaje automobil za odabrane. Touareg V6 3.0 TDI opremljen automatskim menjačem, u osnovnoj verziji, treba platiti 49.709 Eura, sa carinom i porezom, dok je bolje opremljen test automobil potrebno platiti preko 60.000 Eura. Skuplji automobili moraju biti i bolji, pa smo test automobil posmatrali kroz poseban objektiv, kojem smo teško pronašli manu. Ipak, i bez opreme u kojoj smo istinski uživali, Touareg najvećim konkurentima parira bez kompleksa, i to u svim disciplinama. Ukoliko želite da napravite konfiguraciju sa cenom Vašeg Toarega, to možete učiniti na zvaničnom sajtu ili klikom na LINK.

Volkswagen Touareg 3.0 TDI Automatic
Motor:V6 Turbodizel Common-Rail, 4 V po cilindru
Zapremina motora:2.976 cm3
Prečnik x hod klipa:83,0 x 91,4 mm
Kompresioni odnos:17,0 : 1
Maksimalna snaga:225 KS pri 4.000 o/min
Maksimalni Obrtni moment:500 Nm pri 1.750 o/min
Specifična snaga:75,8 KS po 1 litri zapremine
Prenos snage:Automatski menjač sa 6 stepeni
Kočnice: Disk prečnika 330 mm, ABS, EBD, BAS…
Dužina automobila:4.754 mm
Širina automobila:1.928 mm
Visina automobila:1.726 mm
Međuosovinski razmak:2.855 mm
Masa praznog automobila:2.321 kilogram
Zapremina prtljažnika:555 / 1.570 litara
Nosivost:669 kilograma
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h:9 sekundi
Maksimalna brzina:205 km/h
Potrošnja na testu:grad: 12,6 : otvoreno: 8,9 : prosek: 10,9
Cena osnovnog modela (sa crinom i PDV-om):49.709 Eura

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...
Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Želite praktičan automobil, koji u vožnji pruža puno zabave i užitka? Prelistali ste većinu kataloga, analizirali ste većinu argumenata i želite da donesete odluku? Ako niste razmišljali o modelu Ford Mondeo 2.0 TDCi karavan, pročitajte ovaj test. U testiranju nam je, kao i uvek, pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović, verovatno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi automobila u našoj zemlji...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje