AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Korejanci već odavno nisu egzotika, a ni Kia, najstariji korejski proizvođač automobila, više nije samo proizvodna traka za licencirane modele pregažene vremenom. Kia se golemim koracima sa svakim novim modelom i u dizajnerskom smilsu približava evropskim kupcima, a model Pro Cee'd jeste još jedan model koji potvrđuje visoke ambicije Kie. Pred nama je automobil cupeovske siluete, kojeg pogoni štedljivi turbodizel agregat i koji se može pohvaliti sedmogodišnjom garancijom...

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Posle verzije sa pet vrata i karavana, na naše tržište stigla je i najatraktivnija verzija Kijinog modela Cee'd, imena Pro Cee'd. Reč je o automobilu koji bi ozbiljno mogao da pomrsi račune puno zvučnijim brendovima iz Evrope. Atraktivnog izgleda, sa širokom paletom motora, odličnom opremljenošću, fer cenom i dugogodišnjom garancijom, Pro Cee'd ozbljno je krenuo u atak na deo tržišnog kolača koji sebično drže Golf, A3, Astra, Focus... Duža, niža i lakša od verzije sa pet vrata, Pro Cee'd dolazi nam sa više stila i sportskog utiska u C segmentu. Cilj Kije jeste da sa modelom Pro Cee'd zadovolji brojne, pre svega evropske kupce, koji traže automobil koji sa puno evropskih karakteristika. Treći član porodice Cee'd dugačak je 4.250 mm, što je za 15 mm više od verzije sa 5 vrata. Dinamičnost automobila odslikava se i u liniji krova za 30 mm nižoj nego kod Cee'd. Ono što je jako važno jeste činjenica da kupci modela Pro Cee'd neće biti "zakinuti" ni prostorom u prtljažniku i on iznosi kao u verziji sa 5 vrata: 340 litara. Zanimljiv podatak je da je dužina vrata kod Pro Cee'da za 27,6 centimetara duža od onih kod Cee'da i da se otvaraju pod uglom od 70 stepeni.

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Atraktivnom dizajnerskom formulom "više lima, manje stakla" dobijena je agresivna sportska, coupeovka silueta, koja je jedan od najsnažnijih aduta testiranog automobila. Šef dizajna u Kiji, Peter Schreyer, radio je ranije u Audiju, a potpisnik je modela TT, kao i nekoliko ranijih hitova. Prednji kraj automobila izgleda nam veoma pozato, jer smo imali prilike da ga visimo na modelu Cee'd. Jedina očigledna razlika u odnosu na petovratnu verziju leži u nešto drugačije dizajniranom braniku. Tek nekoliko linija, novi donji otvor za vazduh i izraženija svetla za maglu čine trovratnu verziju daleko agresivnijom. Kada krenemo prema zadnjem delu automobila, Pro Cee'd deluje sve dinamičnije i mišićavije. Dubok bočni profil i podignute bočne linije malih zadnjih prozora, uz 17-inčne felne, krovni spojler i hromirani ovalni završetak izduvnog sistema zaokružuju vrhunski utisak. "Kia Pro Cee'd izgleda mnogo više sportski od modela sa pet vrata. Jasno je distanciran od modela sa pet vrata i pogađa mlađu ciljnu grupu kupaca. Zahvaljujući sportskim atributima, pojava automobila uliva više poštovanja, pa su se vozači u levoj traci sklanjali i kada nije bilo potrebe. Generalan utisak je krajnje pozitivan, jer Pro Cee'd stvara privid rasnog kupea, što će se posebno dopasti temperamentnijim kupcima." - pri su utisci Vladana Petrovića.

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Dok spoljašnjost Pro Cee'd izgleda evropski, u unutrašnjosti se još uvek mogu pronaći elementi korejskog načina razmišljanja, posebno na instrumentalnoj tabli. Ali, kada sednemo za volan, osećaj je mnogo bolji nego što bi se moglo očekivati, što delimično možemo zahvaliti i atraktivnom Sport paketu opreme, kojim je bio opremljen "naš" automobil. Samo uređenje putničke kabine isto je kao u modelu Cee'd, što znači da je veći deo kokpita sačinjen od kvalitetne, mekane plastike, dok su obruč volana, kao i ručica menjača prekriveni kožom. Jedino ploča sa instrumentima i središnja konzola sa komandama za radio i klima uređaj ne odaju utisak visokog kvaliteta, jer su izrađeni u tvrdoj plastici. "Još jednom moram da pohvalim položaj sedenja u novoj Kiji. Ergonomija je iznad očekivanja, jer su svi prekidači lako dostupni i nalaze se upravo tamo gde ih i očekujemo. Udobna i solidno profilisana sedišta otkrivaju nam sportske amicije ovog autombila. Imam utisak da dizajneri nisu izmišljali "toplu vodu" u enterijeru. Držali su se proverenog recepta, i zato je možda utisak u početku pomalo hladan. Ipak, posle svakog novog pređenog kilometra, rastao je osećaj poštovanja prema unutrašnjem uređenju i kvalitetu završne obrade. Dopada mi se što je sve, do najsitnijeg detalja, urađeno hirurškom preciznošću. Sportski osećaj u automobilu noću naglašava crveno osvetljenje instrumenata i displeja klima uređaja. Primećujem da se u Pro Cee'du sedi relativno nisko, pa je sportski utisak još izraženiji. Udaljenost između volana, ručice menjača i sedišta vrhunski je odmerena i zato ergonomiju ocenjume sa čistom peticom." - istakao je Petrović.

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Putnicima koji sede pozadi olakšan ulazak u automobil obezbediće "Easy entry" sistem. Ipak, i pored ovog sistema, za ulaz na zadnja sedišta potrebno je malo "gimnastike", jer je krov nizak, a pragovi široki. Zamerku moramo uputiti i ne baš najbolje rešenom "Easy entry" sistemu. Naime, prednja sedišta "ne pamte" položaj u kojem su bila pre pomeranja. S obzirom na izmene na karoseriji, kao i činjenicu da je zapremina prostora ostala nepromenjena u odnosu na petovratni model, Pro Cee'd na zadnjim sedištima nudi sasvim dovoljno prostora za dve odrasle osobe, ili čak tri niže osobe. Ono što primećujemo prilikom vožnje na zadnjoj klupi jeste smanjena udosbnost na lošim putevima. Tvrđe podešeno vešanje, uz niskoprofilne pneumatike dimenzija 225/45 R17 uzrokuju veliku osetljivost na poprečne neravnine. Zbog toga Pro Cee'd na lošem putu podrhtava, što će možda temperamantnijim vozačima i prijati.

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Pod haubom testirane Kie Pro Cee'd disao je savremeni turbodizel agregat zapremine 1991 cm3, koji razvija 140 konjskih snaga pri 3.800 o/min i Obrtni moment od 305 Nm u rasponu od 1.800 do 2.500 o/min. Prema navodima fabrike Pro Cee'd 2.0 CRDi razvija maksimalnu brzinu od 205 km/h i ubrzanje iz mesta do stotke za samo 10,1 sekundu. Prosečna potrošnja goriva iznosi oko 5,5 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. To su fabrički podaci. U praksi se Common-Rail agregat pokazao kao veoma kultivisan, a bez problema smo postigli i fabirčki podatak o prosečnoj potrošnji. Utisci Vladana Petrovića i motoru Pro Cee'da su sledeći: "Motor je odličan, pravi predstavnik dizelske snage i visokog obrtnog momenta. Bez obzira na stepen prenosa, motor impresivno povlači, a preticanja su neobično lagana. Snažna međuubrzanja postižu se i u petoj i šestoj brzini. Jedini važan preduslov je da ne spuštate obrtaje ispod 1.700 o/min, jer kao kod svih modernih turbodizelaša, tada je i ovaj motor "klinički mrtav". Ali, ovde bih istakao i jedan detalj koji mi se nije previše dopalo. Pri agresivnoj vožnji, svaku promenu brzine pratilo je i određeno kašnjenje sa primanjem gasa, koje liči na turbo rupu. I kada proces promene brzine uradite veoma brzo, i broj obrtaja neznatno padne, motor će povuči tek posle kratke pauze. Što se tiče šestostepenog menjača, mekan je, tih i sportski kratak, ali mu ne bi smetalo malo više preciznosti."

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Kia Pro Cee'd ima 84 kilograma manju masu od Cee'da, a upotrebom 67% posebnog čelika postignuta je manja masa i veća čvrstina. Čak 87% karoserije napravljeno je od nerđajućeg čelika. Sve ovo obezbeđuje veću otpornost na torziono uvijanje, što uz zadnju multilink osovinu i Michelin pneumatike pruža puno uživanja u vožnji. Čak i kada se zaista poigravate sa zakonima fizike (hlava Vladanu Petroviću), Pro Cee'd neumorno ulazi u krivine, a zadnji kraj je prosto nepomičan. Naravno, da bi ispitao karakteristike vešanja, Petrović je prvo isključio elektronskog "anđela čuvara" (ESP) i show je mogao da počne: "Pro Cee'd je veoma okretan i primetio sam da je automobil jednako siguran sa i bez ESP-a. Ali, ne zaboravimo da je Pro Cee'd 15 mm duži od Cee'da, a međuosovinski razmak je ostao isti. Uz sve to, težak turbodizel "u nosu" pri agresivnijoj vožnji blago širi zadatu putanju. Ipak, treba shvatiti da ovo nije pravi rasni sportski automobil i da vešanje pruža kombinaciju udobnosti i komfora s jedne strane i sportske čvrstoće s druge. Moj utisak je da nema velikih razlika u podešenosti vešanja između Pro Cee'da i Cee'da. Moram da istaknem i odlične kočnice, koje svoj posao obavljaju bez ikakvih zamerki." - zaključuje Petrović.

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

I na kraju smo stigli do cene, koja za Pro Cee'd 2.0 CRDi SPORT LEATHER sa popustom iznosi 19.645 Eura. Pre svega, ni Kije više nisu jeftine iz sasvim opravdanog razloga: proizvod na određenom nivou kvaliteta i opremljenosti ima i određenu cenu koja ne može bitno odstupati od konkurentskih proizvoda na tržištu. A, test model bio je opremljen najbogatijim paketom opreme koji uključuje: dvozonski klima uređaj, ABS, EBD, BAS, TSC, ESP, vazdušne jastuke, vazdušne zavese i vazdušne jastuke za kolena, dvozonski klima uređaj, tempomat, polukoža, potpuna elektrifikacija, ISOFIX, zatamnjena stakla, AUX, USB priključak... Pro-cee'd će oduševiti poklonike Kijinih automobila, ali očekuje se i veliki broj zainteresovanih kojima do sada Kia nije bila ni na kraj pameti.

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi VGT
Motor:Turbo dizel, 4 cilindra, Common-Rail 16 V
Zapremina motora (cm3):1991
Maksimalna snaga (KS / o./min):140 pri 3.800 o/min
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o./min):305 / 1.800 - 2.500
Ubrzanje iz mesta doi 100 km/h (s):10,1
Potrošnja: grad / otvoreno / prosek (L / 100 km):8,0 / 4,8 / 5,5
Prečnik x Hod klipa (mm):83,0 x 92,0
Zapremina prtljažnika (L):340 / 1.210
Zapremina rezervoara (L):53
Masa automobila / Nosivost (kg):1.499 / 421
Dimenzije pneumatika:225 / 45 R17
Menjač:Šestostepeni manuelni menjač
Dužina automobila (mm):4.250
Širina automobila (mm):1.790
Visina automobila (mm):1.450
Međuosovinsko rastojanje (mm):2.650
Trag točkova napred (mm):1.546
Trag točkova pozadi (mm):1.538
Cena sa carinom i PDV (Eur):19.645 Eura sa carinom i PDV-om

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...
Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Želite praktičan automobil, koji u vožnji pruža puno zabave i užitka? Prelistali ste većinu kataloga, analizirali ste većinu argumenata i želite da donesete odluku? Ako niste razmišljali o modelu Ford Mondeo 2.0 TDCi karavan, pročitajte ovaj test. U testiranju nam je, kao i uvek, pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović, verovatno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi automobila u našoj zemlji...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje