AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Honda Legend u rukama novopečenog šampiona Srbije u reliju pokazala je svoje pravo lice. Šestostruki državni reli šampion, ekskluzivno za Automagazin portal, otkriva svoje utiske o Hondi Legend 3.5 VTEC...

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Izgled "Moram da priznam da me Legend na prvi pogled podseća na jedan konkurentan model, ali neću reći koji. Ipak, kada se zagledamo, vidi se njegova originalnost. Posebno mi se dopada njegova sportska nota, koja nije preterano zastupljena u dizajnu automobila ove klase. Ali, ono što je zanimljivo kod dizajna Legenda, jeste netipičan dizajn za ovu marku. Kada se automobil gleda iz profila, mislim da će malo ljudi iz prve pogoditi da je reč o Hondi. U svakom slučaju, ovaj model zaslužuje čistu desetku za dizajn."

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Unutrašnjost "Prvo moram da pohvalim veliku mogućnost podešavanja sedišta i volana. Mislim da ne postoji osoba koja ne može pronaći svoju idealnu poziciju sedenja za volanom, što se i očekuje od ovog proizvođača. Uz sve to, izlazak i ulazak u automobil su puno olakšani sistemom za automatsko pomeranje volana kako bi se obezbedio prostor za kolena. Sve važne kontrole su lako dostupne vozaču, a glavni merači su čitki i pregledni. Kombinacija analognih sa digitalnim i grafičkim zaslonima je veoma zanimljivo rešenje. Iako je prvi utisak za volanom pomalo zbunjujući, zbog mnogobrojnih komandi, već posle nekoliko minuta vožnje, upravljanje automobilom postalo je intuitivno i jednostavno čak i za one koji se prvi put voze u automobilu ove klase. Posebnu pažnju prilikom prve vožnje Legenda zaslužuje i jedanaestosmerni prekidač na centralnoj konzoli, kojim se upravlja mnogobrojnim sistemima. Pomenuti detalj odvlači pažnju i zahteva period privikavanja, a moj predlog je da se to ne čini u saobraćaju. Dakle, prvo je potrebno proučiti sve mogućnosti u fazi mirovanja. I pored toga što meri skoro 5 metara dužine, vožnja unazad je jednostavna zahvaljujući kameri koja snima prostor iza automobila, a slika se projektuje na zaslon navigacionog sistema. Puno pomaže i sistem koji, prilikom ubacivanja "u rikverc", spušta spoljne retrovizore."

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Motor "Motor Legenda radi veoma tiho i uglađeno, izuzetno je kultivisan, ali od skoro 2 tone teškog automobila ne možemo očekivati previše. Iako na papiru 300 konjskih snaga izgleda veliko, u vožnji ne treba očekivati čuda. "Šestocilindraš" nije preterano razigran u niskim obrtajima, što možemo zahvaliti visokoj masi i odnosu konjskih snaga i broja kilograma. Naravno, za ostvarivanje maksimalnih performansi potrebno je motor držati u visokim obrtajima, što smo i očekivali od atmosferskog motora. Ali, imam utisak da menjač zaostaje za odličnim karakteristikama motora." Menjač "Rešenje manuelnog moda za promenu stepena prenosa je dobro, ali pogledajmo konkurenciju, koja već odavno u svojoj ponudi ima šestostepene menjače. Što se tiče brzine promene stepena prenosa, tu ima još prostora za razvoj, i opet imamo situaciju da menjač brže radi u automatskom modu, nego u manuelnom. Ipak, kada ubacimo u sportski mod, ceo proces se ubrzava, a promena brzina realizuje se pri višim obrtajima nego u standardnom, D, modu."

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive) "Automobili ovakvih dimenzija uvek su imali problem sa podupravljanjem ili takozvanim klizanjem "preko nosa", kako zbog svoje mase, tako i zbog svojih gabarita i odnosa masa. Legendov sistem pogona na sve točkove je stvarno nešto posebno i zaista sam iznenađen radom SH-AWD sistema. Ukoliko želite brz, sportski prolazak kroz krivinu, veoma lako možete automobil dovesti u fazu harmoničnog klizanja i uz blago "dodavanje" volana proći krivinu kao u nekom malom automobilu. Ovim su Hondini inženjeri uspeli od 5 metara dugačke krstarice da naprave upravljiv i neobično agilan automobil, koji se u krivinama oseća kao riba u vodi. Za prosečnog vozača to znači neutralno, precizno i dinamično ponašanje u vožnji. Ipak, da užici ne bi izmakli kontroli, brine se VSA sistem elektronske kontrole stabilnosti, koji će sigurno koristiti neiskusnim vozačima."

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Vožnja "Nije loše." - promrmljao je Petrović, a to je iz usta jednog reli šampiona nešto što Legendu znači kao pobeda. "Legend ima kompaktno, ali i udobno vešanje. U automobilu nema osećaja šta se događa ispod na podlozi, ali u automobilu ove klase to i treba tako. Ali, ono što primećujem jeste relativno kratko međuosovinsko rastojanje u odnosu na dužinu automobila, što ponekad umanjuje mirnoću, ali ne i sigurnost. Sve u svemu, Legend je automobil za uživanje u vožnji, gde svaki pređeni metar predstavlja i zadovoljstvo, a ne samo prevoz od tačke A do tačke B. Mislim da će Legend kupiti oni koji imaju dobro znanje o automobilima i koji vrlo dobro znaju šta su kupili. To je malo drugačija ciljna grupa kupaca od one koja kupuje "evropsku trojku".

Vladan Petrović o Hondi Legend 3.5 VTEC

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

Testirali smo: Honda Jazz 1.4 LS

David Copperfield davno bi se divio, šta to Honda ume da učini sa automobilom niže klase. Sada ga u potpunosti razumem. Ovaj automobil očarao me je već na prvi pogled, a posle višednevne vožnje, moram priznati da mi i nedostaje. Čudno. Uživam u vožnji moćnih turbo automobila, koji pružaju radost sportske vožnje, imaju snažne motore, dobre kočnice i u njima se dobro sedi. Ali, šta sam video u Jazzu? Nema ni snažan motor, ni sportsko vešanje. Šta to ima Honda Jazz?
Testirali smo: Toyota iQ

Testirali smo: Toyota iQ

Do sada je izbor gradskih automobila bio izuzetno težak. Mogli smo da biramo između Smarta, koji može da preveze samo dva putnika, i malog gradskog automobila, kao što je npr. Toyota Aygo, među kojima je razlika u dužini od čak 75 centimetara. A, šta ako je Smart previše mali, a Aygo preveliki? Šta ako se krećete najviše po gradu, nemate potrebu da u automobilu vozite više od tri osobe i imate veliki problem s parkiranjem?
Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Testirali smo: Mazda6 Sport Combi 2.2 CD163 TE Plus

Veće, a pritom lakše. Privlačno, a u isto vreme i kvalitetno. Vrednosti kojima je Mazda težila kod razvoja prve "šestice", nisu se promenile. Ali, ni konkurenti nisu sedelu skrštnih ruku, i samo pet godina kasnije proizvođač iz Hirošime bio je prisiljen da predstavi drugu generaciju Mazde 6. I odmah da razjasnimo: automobil je u potpunosti nov i ima vrlo malo zajedničkog sa rođakom Mondeom...
Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI

Još od premijere u leto 2005. godine, B klasa predstavlja novu vrstu vozila, koje kombinuje različite koncepte. Četvorovratna verzija potencira dizajn sportske limuzine sa spoljnim dimenzijama kompaktnog automobila, uz sve to dolazi prilagodljivost mini MPV-a sa sigurnošću jednog Mercedes-Benza. Posle tri uspešne godine, Mercedes je "preispitao" dizajn i tehniku B klase...
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...
Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Testirali smo: Toyota Hilux 3.0 D-4D Double Cab City

Jeremy Clarkson iz Top Geara nije uspeo da "ubije" Toyotu Hilux. Udarac u drvo, potapanje u more, probijanje montažne kućice, bacanje kamp prikolice na nju, paljenje benzinom i pad sa vrha zgrade (73 m), i na kraju vožnja istog automobila, pokazali su da izdržljivost Hiluxa nisu samo prazne priče. S obzirom da znamo kakva bi reakcija našeg Toyota importera bila kada bismo uradili nešto slično, testirali smo šestu generaciju Toyote Hilux u realnim uslovima. Bez lupanja, kupanja, padanja i letenja. Iako bismo to veoma rado izveli....
Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ekskluzivno! Testirali smo: Mitsubishi Lancer Evolution X

Ko je bolji: piloti Formule 1 ili majstori relija? Večno pitanje na koje niko ne može dati dovoljno argumentovan odgovor. Vredi li više moć improvizacije ili perfektnog ponavljanja, nešto je u čemu se teško slažu i najbolji analitičari autosporta. Ali, relisti su nam po nečemu ipak bliži. Repliku bolida Formula 1 ne možemo kupiti, registrovati i sa njom otići na more, dok za replike reli automobila vrede druga pravila. Uz podršku kompanije Velauto, testirali smo heroja Mitsubishijevog proizvodnog programa...
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...
Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Želite praktičan automobil, koji u vožnji pruža puno zabave i užitka? Prelistali ste većinu kataloga, analizirali ste većinu argumenata i želite da donesete odluku? Ako niste razmišljali o modelu Ford Mondeo 2.0 TDCi karavan, pročitajte ovaj test. U testiranju nam je, kao i uvek, pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović, verovatno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi automobila u našoj zemlji...
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje