AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Nakon mnogo godina sleganja ramenima i bezbroj puta ponovljene fraze "možda jednog dana, nadamo se uskoro", Subaru se konačno može pohvaliti dizel motorom u svojoj ponudi. Prvi dizel bokser motor na svetu isprobali smo u trećoj generaciji modela Subaru Forester, i posle višednevnih "eksperimenata", možemo reći samo jedno: miran, moćan i štedljiv turbodizel agregat, u kombinaciji sa odličnim šestostepenim menjačem, vraća Subaru u sami vrh...

Fotografije sa testiranja možete pogledati u galeriji ili klikom na LINK. Kao što smo istakli, Forester nove generacije porastao je u svim smerovima. Pored većeg međuosovinskog rastojanja, povećana je i visina (+85 mm), širina (+45 mm) i dužina (+75 mm). To je donelo više prostora na zadnjim sedištima, koji je neretko kritikovan kod prethodne generacije. Zadnja sedišta dobila su izmenjen oblik, a putnici sada imaju jasnije definisan sedalni i lumbalni deo, što vožnju čini udobnijom. Vozač i suvozač bili su zadovoljni i u prethodnoj generaciji Forestera. Nova generacija može se pohvaliti većim dimenzijama prednjih sedišta, i sa puno više prostora za laktove vozača i suvozača, kao i većim prostorom za kolena. Što se kokpita tiče, dizajn "pozajmljen" od modela Impreza, sa minimalnim izmenama i prilagođen gabaritima automobila.

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Ali, potpuna novina novog Forestera je ono što pronalazimo pod haubom. Zahtevima modernog tržišta odlučio je odgovoriti i dosad okoreli poklonik sporta, benzina i boxer motora, Subaru, koji je na sajmu automobila u Ženevi, pre dve godine, predstavio svoj prvi dizel agregat i prvi dizel bokser motor na svetu. Boxer agregati imaju brojne prednosti. Naime, nisko težište doprinosi boljim voznim osobinama, a jako su zahvalni za uparivanje sa sistemom pogona na sve točkove, kultivisani su i odlično izbalansirani, a zbog nižeg položaja pod haubom, dopuštaju i niži poklopac agregata (što je jako važno za aerodinamiku). Prve slike preseka motora otkrile su nam njegovu kompaktnost. Četvorocilindrični agregat sa dva bregasta vratila u svakoj glavi, opremljen je klinastim remenjem, kao i sa dva razvodna lanca. Dosad tradicionalno mesto turbine zamenilo je novo mesto, zaslužno za još bolju ravnotežu. Naime, turbina "IHI" sada je smeštena levo ispred motora. Osim savremene kvalitetne turbine, superiornost Subaru dizela osigurava moderan common-rail sistem, koji radi pod pritiskom većim od 1800 bara. Boxer motor je konstrukcijski izuzetno pogodan za dizelsku veliku kompresiju i visoke pritiske, jer se sile na radilici, zbog nasuprot postavljenih cilindara u radu, dobrim delom poništavaju. Pored toga, kućište agregata konstrukcijski je puno čvršce nego kod rednih agregata, pa je time pogodnije za dizelaše. S obzirom na poziciju intercoolera, modeli opreljeni H4 dizelašem imaju grbu na poklopcu motora, dakle veoma su prepoznatljivi.

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

To je teorija. A, kako dvolitarski turbodizel motor, koji razvija 147 KS pri 3.600 0/min (350 Nm u rasponu od 1.800 do 2.400 o/min), funkcioniše u praksi, najbolje nam je objasnio Vladan Petrović, višestruki državni reli šampion: "Elastičan je, miran i odlično izbalansiran. Motor je kao stvoren za Forestera. Radi uglađeno, bez vibracija, a posebno mi se dopada zvuk turbine koji dolazi pri niskim obrtajima. Već u nižim obrtajima automobil vuče uverljivo za jednog "terenca", a ubrzanja u višim stepenima prenosa su jako dobra. Uostalom, to potvrđuje i Obrtni moment od 350 Nm, što je rezultat za svaki respekt. Iako sam očekivao, kod menjača ne primećujem preteranu grubost, koja je karakteristična za terence, što je za svaku pohvalu. Precizan je, hodovi su prilično kratki, a pozicija omogućava promenu brzine uz minimalan napor." A, sada dobra vest za sve one koji su odmahivali glavom pri pogledu na potrošnju snažnih benzinskih verzija modela Forester. Bokser dizel se zadovoljava sa malo goriva. Na relaciji Beograd - Zlatibor - Beograd, Forester 2.0D zabeležio je potrošnju od samo 6,7 litara nafte na 100 pređenih kilometara. Potrošnja u gradskim uslovima kretala se preko 9 L/100 km, a test smo završili sa prosečnom potrošnjom od oko 7 L/100 km. S obzirom na masu automobila, stalni pogon na sve točkove i veći aerodinamički otpor, ovo je rezultat vredan hvale.

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Ovo je Subaru, i od njega se očekuje da vozačke kvalitete ispisuje velikim slovima. Da Forester to i čini, potvrdio nam je i Vladan Petrović: "Karoserija je veoma pregledna, sa puno svetlosti, što mi se posebno dopada. Volan je odlično uravnotežen, a ručica menjača je precizna i laka. Primećujem da Subaru poboljšava kvalitet unutrašnjosti, ali ipak po kvalitetu materijala zaostaje za svojim nemačkim konkurentima. Plastika je i dalje tvrda, ali kvalitetna i dobro "upakovana". Završna obrada je na najvišem mogućem nivou. Što se uređenja prostora tiče, tu je Subaru uvek bio na visini zadatka, pa je tako i sada. Sve je tamo gde očekujemo i nije potrebno vreme prilagođavanja na ovaj automobil. Posebne pohvale zaslužuje trokraki volan malih dimenzija, koji ponekad podseća na "radno mesto" Imreze WRX STi." Poslednja "stanica" u enterijeru je prtljažnik, koji je u odnosu na prthodnu generaciju porastao za 63 litra, na respektabilnih 450 litara. Nasloni zadnjih sedišta mogu se oboriti i tada se dobija zapremina od velikih 1610 litara. U levom delu prtljažnika nalazi se priključak za struju od 12V, a u podu prtljažnika nalazi se rezervni točak, sa pratećom opremom.

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Novi Subaru Forester u vožnji je "mekši" od svog prethodnika. Kada tome dodamo i činjenicu da je za 100 milimetara viši, očekujemo i više naginjanja u krivinama. "Da, novi Forester je mnogo mekši od starog, a s obzirom na veću visini, naginjanje u krivinama je izraženije. Ali, sve je urađeno veoma smišljeno." - objašnjava Petrović. "Godine iskustva u reli takmičenjima, dolaze do punog izražaja. Čak i Forester se može voziti u reli stilu. Zadnji deo možete zaneti kada to poželite, ali to samo naglašava užitak vožnje ovog automobila. Zapravo, kod Forestera je sve na vozaču. Ukoliko želite udobno i mekano krstarenje, Forster će Vam to priuštiti u svakoj prilici, a ukoliko želite agresivnu vožnju, automobil će dozvoliti kontrilisana proklizavanja. Ali, i pored niže postavljenog težišta, treba biti pažljiv, jer primećujem malo izraženije proklizavanje ka spoljnoj ivici puta kao i blago proširenje putanje. Ali, s obzirom da se radi o automobilu SUV koncepcije, sve je u granicama odličnog ponašanja na putu. Veoma važan element kod ponašanja na putu jeste i elektronski sistem kontrole stabilnosti, koji ne dozvoljava veća odstupanja od zadate putanje, što će sigurno pomoći neiskusnim vozačima. Ono po čemu se Forester razlikuje od svoje osnovne benzinse verzije, jeste težak motor u "nosu" automobila, što ne najavljuje atletske osobine. I, ne zaboravimo da je dizelski Forester težak preko 1600 kilograma." - zaključuje naš višestruki državni reli prvak.

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Udobnost Subaru Forestera teće generacije, kao i prostranost, je na najvišem nivou. Putnici pozadi neće gurati kolenima naslone prednjih sedišta, bez obzira na njihovu visinu. Što se komfora u vožnji tiče, već smo istakli da je novi model mekše "trimovan" od svog prethodnika, što će radovati posebno putnike pozadi. Čak i naše najveće udarne rupe, Forester će "ignosrisati" u meri da se putnička kabina ostaje savršeno mirna. Zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju, i poprečne neravnine su lak zadatak za ovaj automobil. Kao jedinu zamerku u vožnji, moramo istaći veliku buku vetra pri visokim brzinama, jer automobil je visok, a retrovizori su velikih dimenzija.

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Iako se sigurno malo ljudi pita kakve su mogućnosti ovog automobila u "off-road" uslovima, odgovorićemo i na ovo pitanje. Skromne. Iako je na makadamskim neravnim stazama ostavio dobar utisak, jer simetrični pogon na sve točkove samouvereno grabi napred, prva ozbiljnija prepreka pokazala se kao nerešiva. Relativno mali "klirens" nije nam dozvoljavao da pređemo kamenite prevoje, a penjanje uz velike uspone po blatnjavoj podlozi ograničavali su pneumatici, koji nemaju "off-road" karakteristike. "Ovo i nije terenac koji služi da idete tamo gde ljudska noga nije kročila. Upravo zato je ponašanje na asfaltu za svaku pohvalu. Dakle, ovde 4x4 pogon služi više za sigurnost, a ne za teške off-road terene. Uostalom, statistike govore da preko 90 % vlasnika automobila ovog tipa neće ići na "Dakar Rally" i da su najveće prepreke koje mora savladati penjanje na visoke ivičnjake i prolasci kroz razrovane asfaltne puteve prepune udarnih rupa pozamašnih dimenzija, a to je nešto gde se Subaru oseća kao riba u vodi. Posebno bi pohvalio tradicionalnu redukciju prenosa, koja puno pomaže prilikom ekstremnih penjanja. Čak i kada je više osoba u automobilu, Forester će bez problema izvući i uz najveću ekstremnu uzbrdicu." - ističe Petrović.

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Zaključak našeg testiranja je da je Subaru Forster tehnološki napredan kompaktni SUV, namenjen onima koji znaju šta kupuju. Sa dizelskim motorom, Forester je dobio ono što mu je nedostajalo. Već osnovni dizelski model, koji košta 27.990 Eura, nudi sve najvažnije (klima uređaj, 8 vazdušnih jastuka, elektro paket...), a za 1000 eura više, kupac dobija odlično opremljenu XS verziju, koju smo imali na testu, a koja nudi automatski klima uređaj, alu felne, panoramski krov, nosače na krovu, grejanje sedišta, multifunkcionalan volan. Treba istaći da kupac Forestera dobija automobil sa visokim nivoom praktičnosti i prostranosti, koji se izvanredno i sigurno ponaša na putu, ali i harizmu i neobičan ponos koji svaki Subaru automobil ima u sebi. Pored toga, Subaru Forester ima zanemariv rizik od krađe, o čemu posebno morate razmišljati ako kupujete Volkswagen Tiguan ili BMW X3.

Subaru Forester 2.0D - Tehnička specifikacija:
Motor:Bokser turbodizel motor, Common-Rail
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1998
Maksimalna snaga (KS / o/min):147 / 3.600
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):350 / 1800
Performanse:
Maksimalna brzina: (km/h):186
Ubrzanje 0-100 km/h (s):10,4
Masa automobila / nosivost (kg):1610 / 425
Dimenzije pneumatika:225/55 R 17
Dimenzije:
Dužina automobila (mm):4560
Širina automobila (mm):1780
Visina automobila (mm):1700
Međuosovinsko rastojanje (mm):2615
Trag točkova napred (mm):1530
Trag točkova pozadi (mm):1530
Cena automobila:27.990 eura, sa carinom i PDV

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Aktuelna generacija modela Mercedes-Benz C klasa na tržištu egzistira već duže od tri godine. Prošle godine u Srbiju je stigla verzija Mercedes-Benz C 250 CDI, sa 4-cilindričnim turbodizel motorom zapremine 2,2 litra, opremljenim s dva turbopunjača, koji razvija 204 konjske snage i "medveđi" obrtni moment od 500 Nm. Iako je motor pojačan u odnosu na svog prethodnika, naš test je povtrdio da je potrošnja goriva smanjena...
Test: Toyota Urban Cruiser - Između Yarisa i Aurisa

Test: Toyota Urban Cruiser - Između Yarisa i Aurisa

Evropski portfolio Toyote od prošle godine je proširen sa novim gradskim "crossover" modelom imena Urban Cruiser. Robusan, raskošnih oblika i funkcionalne unutrašnjosti, zaslužio je brojne pohvale i probudio zavist konkurencije. Toyota svim ljubiteljima urbanog života sa ponosom predstavlja model koji nudi visok stepen individualnosti, kreativnosti, sveopšte fleksibilnosti i praktičnosti. Urban Cruiser je automobil potpuno prilagođen za život u urbanoj sredini...
Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Porodica modela oko novog Megane-a porasla je na pet karoserijskih verziija: hatchbacku i trovratnom modelu pridružio se karavan Grandtour, MPV Scenic i produženi Grand Scenic. Manje avantgardnog dizajna, više prostora i komfora, i niže cene - to je kratak opis nove generacije kompaktnog MPV automobila iz porodice Renault. Na testu smo imali model Renault Grand Scenic 1.9 dCi (130 KS), kojeg odlikuje dopadljiv dizajn, polivalentna unutrašnjost, vozne osobine po želji evropskog kupca i razumna cena...
Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...
Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Bez štedljivog i temperamentnog turbodizel motora u ponudi, borba sa evropskom konkurencijom je nezamisliva. To u Mazdi znaju vrlo dobro, pa su u svoj luksuzni kompaktni SUV model ugradili savremeni turbodizel motor. Time je Mazda CX-7 dobila dodatnu dozu samopouzdanja, pa japanske i evropske konkurente sada gleda uzdignute glave i pravo u oči. Dizelsku Mazdu CX-7 isprobali smo u realnim uslovima, a kao i obično, u tome nam je pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...
Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Ako ne spadate u vatrene šahiste, kada pročitate izraz "C3" pomislićete na zaobljeni bucmasti mali automobil, koji je impresionirao mnoge. A, ukoliko niste zaposleni u galeriji likovne umetnosti, nakon što ugledate natpis "Picasso", prvo ćete pomisliti na dizajnerski odvažne Citroën automobile sa velikom ponudom unutrašnjeg prostora. Ali, kako funkcioniše spoj C3 + Picasso? Da li ima smisla na osnovi B-segmenta praviti MPV model? Ima!
Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Vreme bezličnih Toyota definitivno je prošlo. Dizajneri u evropskom studiju "Toyota ED2", u južnoj Francuskoj, ispred sebe su imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije, dobre vozne osobine uz nisku potrošnju goriva, u japanski automobil integrisati EVROPSKI dizajn kombinovan sa azijskom originalnošću. I nakon višednevnog testa sedan verzije Avensisa, možemo samo potvrditi: Toyota Avensis treće generacije bliža je evropskim kupcima više nego ikada...
Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...
Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje