AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Nenapadan kompaktni MPV, Opel Meriva, očekuje svoju novu generaciju, i to je idealno vreme za kupovinu aktuelnog modela po minimalnoj ceni. Uvoznik Opel automobila za tržište Srbije (www.opel.rs), Merivu 1.4 nudi po neverovatnoj ceni od 10.770 eura, ca carinom i porezom. Da li je pionir kategorije još uvek sposoban da se nosi sa konkurencijom? Na osnovu onoga što smo videli na našem mini testu, Opel Meriva još uvek nije za penziju...

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Što se dizajna tiče, Opel Meriva je čest gost na našim ulicama i sigurno smo da ste je već dobro upoznali. Ipak, treba istaći da je pre sedam godina najveća pažnja posvećivana praktičnosti i jednostavnosti oblika, a sada su primarne agresivnije dizajnerske linije i inovacije. U svakom slučaju, Meriva je etalon nenapadnosti: na parkingu ćete je primetiti najviše zbog njene visine, koja je karakteristična za kompaktne monovolumene. Ali, ne može se joj poreći ni kompaktnost, a pogled sa strane otkriva nam koncept "u svakom uglu po jedan točak", koji nam u startu obećava dobre vozne osobine. Međuosovinsko rastojanje dužine 2630 mm, kod automobila od 4 metra dužine, nije čest slučaj ni kod novijih automobila.

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

I u unutrašnjosti Merive jednostavnost oblika je još više izražena. Forme podsećaju na one koje smo videli u modelu Astra. Dobar vizuelni osećaj nadograđuje i solidna ergonomija, a ako nešto moramo kritikovati, onda je to ograničena mogućnost podešavanja volana (samo po visini). Moramo istaći da je kvalitet materijala veoma dobar, što važi i za vizuelni osećaj. Takođe, primećujemo da je sedenje blago povišeno, što uz masivnu instrument tablu i odmaknuto vetrobransko staklo, stvara osećaj kao da sedimo u nekom puno skupljem MPV modelu. Opel je još jednom dokazao da je ključ dobijanja prostora kod MPV automobila visina, a ne dužina. Prostranost kabine izdašnija je nego što se može pretpostaviti spolja. Čak ni osobe nadprosečne visine, u automobilu neće sedeti priklještenih nogu ili pognute glave. Svemu ovome dodatnu dimenziju daje daleko odmaknuto vetrobransko staklo i veliki prozori, koji obezbeđuju dosta svetlosti u automobilu.

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Ali, da sve nije tako idealno, još jednom je pokazao Vladan Petrović: "Sve prednosti Merive sa aspekta prostranosti su neosporne, ali ovde imamo jedan detalj koji poziva na oprez: masivan i razdvojen A stub ometa bočni pogled ulevo, i može zakloniti pešaka na pešačkom prelazu ili čak automobil u levoj krivini. I pored napora konstruktora da minimalizuju slepi ugao, kod ovog problema treba biti dodatno pažljiv. Ali, zato je uređenje prostora na najvišem nivou. Ovo je jedan od retkih automobila, kod kojih mi se sviđa viša pozicija sedenja. Vidljivost napred je dobra, a lako je proceniti i ivice naglo "odsečenog" zadnjeg dela automobila. Sve komande su tamo gde ih očekujemo, i za vožnju ovog automobila privikavanje gotovo i da nije potrebno. Sve u automobilu je logično i bez podilaženja trendovima. Kvalitet materijala je na zavidnom nivou za automobil koji je pred "penzijom". Sve deluje čvrsto i kompaktno."

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Međutim, MPV modele ljudi kupuju najviše zbog njihove prostranosti, a tu je Meriva u samom vrhu. Četiri putnika u automobilu će imati sasvim dovoljno mesta u svim smerovima, a putnici napred uživaće u odličnim sedištima, sa dobrim bočnim osloncem. Zanimljiv detalj pronalazimo na zadnjim sedištima. U pitanju je centralni deo između dva sedišta, koji se može izvući i poslužiti kao naslon za ruke, sa delom za smeštaj limenki ili flašica sa sokom. Otvaranjem gigantskih vrata, pristupa se prtljažniku osnove zapremine 360 litara, što je sasvim dovoljno za uobičajene potrebe. Ali, sada dolazimo do dela gde je Meriva najjača - to je sistem Flex Organizer. Sistem čine klizna zadnja sedišta, sa sklopivim naslonima, koja mogu stvoriti potpuno ravnu površinu sa prtljažnikom. Obaranjem naslona zadnjih sedišta, dobija se zapremina od velikih 1410 litara! Uz doplatu se može dobiti i sklopivo prednje sedište suvozača, koje obezbeđuje da u Merivu stavite predmet dužine 2,4 metra! Pored toga, ako pozadi vozimo decu, zadnja sedišta ćemo kliznim sistemom udaljiti jedna od drugih i pomeriti ka napred i tako obezbediti veći prtljažni prostor. Ukoliko se pozadi voze odrasle visoke osobe, dodatni prostor za njihova kolena, obezbedićemo pomeranjem zadnjih sedišta ka pozadi.

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

"Našu" Merivu pokretao je 1.6 Twinport Ecotec, poznat iz Astre i Zafire. Iza naziva Twinport, skriva se tehnologija indirektnog ubrizgavanja goriva. Sistem je specifičan zbog posebno razvijene brizgaljke, koja ubrizgava dva komapktna mlaza u svaki usisni kanal posebno. Kod malog broja obrtaja, jedan kanal se zatvara, čime se smanjuje potrošnja, dok se kod visokih obrtaja otvaraju oba kanala i motor koristi svoj puni potencijal. "U leru motor radi veoma kultivisano i skoro nečujno. U gradskoj vožnji, automobil se ponaša veoma elastično, uz umerenu potrošnju goriva. Ali, ukoliko želimo nekog brzo prestići, ponekad motor izgubi dah. Dakle, ako želimo da njegovu snagu efikasno iskoristimo, moraćemo broj obrtaja da držimo iznad 3.500, ali tada treba očekivati i nešto veću potrošnju goriva. Pored toga, treba računati i na nešto veću masu automobila, koja iznosi 1330 kilograma." - istakao je Petrović. Prosečna potrošnja goriva na našem testu se kretala oko 7,0 litara na 100 pređenih kilometara. U žustrijoj gradskoj vožnji potrošnja je prelazila i 10 l/100 km, dok je u umerenoj vožnji magistralom, potrošnja iznosila 5,7 l/100 km.

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Kada govorimo o ponašanju na putu, verovatno će većina Vas odmah pomisliti na uticaj visine. Međutim, Opel je veću visinu karoserije kompenzovao tvrđim ogibljenjem. Kod ocenjivanja ponašanja u vožnji, šestostruki državni reli prvak, Vladan Petrović, bio nam je od najveće koristi: "U krivinama se Meriva ne naginje koliko sam očekivao. Zahvalnost za to dugujemo tvrđem ogibljenju automobila, ali i minimalnim prevesima, tj. konceptu "točak na po svaki ćošak". Na drugu stranu, putnici će se dobro upoznati sa neravninama i našim čestim rupama, koje drugi automobili uspešno filtriraju. Pohvalio bih i preciznost upravljanja, kao i fantastične kočnice, koje ne pokazuju znake zamora." - zaključuje Petrović.

Vozili smo: Opel Meriva - Već od 10.770 Eur

Ukoliko potencijalnim vlasnicima dizajn nije od presudnog značaja, kompaktni Opel je solidan izbor. Iako ne pruža sva savremena čuda tehnike, Meriva vlasniku obezbeđuje ekstremnu varijabilnost i veliku prostranost. Kada svemu dodamo i akcijsku cenu našeg uvoznika za model 1.4 (90 KS) od 10.770 eura, u koju je uključen i klima uređaj, ABS, servo upravljač i dva vazdušna jastuka, prednje podizače stakala, vozačevo sedište podesivo po visini i centralnu bravu sa daljinskim zaključavanjem, čini se da je ovo ponuda koju ne treba propustiti. Opel Meriva 1.6 Twinport, specifikacija:

Opel Meriva 1.6 Twinport
Tip motora:benzinski Twinport Ecotec agregat
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1598
Maksimalna snaga (KS / o/min):105 / 6.000
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/Min):150 / 3.900
Maksimalna brzina (km/h):181
Ubrzanje 0-100 km/h (s):13,3
Potrošnja (l/100 km) grad / otvoreno/ kombinovano:9,1 / 5,7 / 7,0
Zapremina prtljažnog prostora (L):360 / 1410
Zapremina rezervoara za gorivo (L):53
Masa automobila / nosivost (kg):1330 / 455
Dimenzije pneumatika:185/60 R15
Dužina automobila (mm):4052
Širina automobila (mm):1694
Visina automobila (mm):1624
Međuosovinsko rastojanje (mm):2630
Trag točkova napred (mm):1499
Trag točkova pozadi (mm):1464
Cena automobila (1.4 90 KS):10.770 eura, sa carinom i PDV-om

Automagazin.rs

Test: Toyota Urban Cruiser - Između Yarisa i Aurisa

Test: Toyota Urban Cruiser - Između Yarisa i Aurisa

Evropski portfolio Toyote od prošle godine je proširen sa novim gradskim "crossover" modelom imena Urban Cruiser. Robusan, raskošnih oblika i funkcionalne unutrašnjosti, zaslužio je brojne pohvale i probudio zavist konkurencije. Toyota svim ljubiteljima urbanog života sa ponosom predstavlja model koji nudi visok stepen individualnosti, kreativnosti, sveopšte fleksibilnosti i praktičnosti. Urban Cruiser je automobil potpuno prilagođen za život u urbanoj sredini...
Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Test: Renault Grand Scenic 1.9 dCi - Za porodicu sa stilom

Porodica modela oko novog Megane-a porasla je na pet karoserijskih verziija: hatchbacku i trovratnom modelu pridružio se karavan Grandtour, MPV Scenic i produženi Grand Scenic. Manje avantgardnog dizajna, više prostora i komfora, i niže cene - to je kratak opis nove generacije kompaktnog MPV automobila iz porodice Renault. Na testu smo imali model Renault Grand Scenic 1.9 dCi (130 KS), kojeg odlikuje dopadljiv dizajn, polivalentna unutrašnjost, vozne osobine po želji evropskog kupca i razumna cena...
Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Test: Opel Insignia 2.0 CDTI - Ovo je Opel?

Opel je promenio predstavnika u srednjoj klasi. Vectru je zamenila Insignia, ali značajna promena nije samo ime. "Ovo je Opel?" - bilo je prvo pitanje koje smo mi, ali i mnogi drugi, postavili već nakon prvog susreta sa ovom dizajnerski savršenom automobilskom pojavom. Konačno, posle dugo vremena imamo jedan Opel koji pleni izgledom, a Insignia je zaista prelepa. Uz savršen dizajn, Insignia je zadržala sve vrednosti zbog kojih se Opeli i kupuju, a to su odlična tehnika, štedljivi motori vrhunska funkcionalnost i prihvatljiva cena...
Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Test: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Bez štedljivog i temperamentnog turbodizel motora u ponudi, borba sa evropskom konkurencijom je nezamisliva. To u Mazdi znaju vrlo dobro, pa su u svoj luksuzni kompaktni SUV model ugradili savremeni turbodizel motor. Time je Mazda CX-7 dobila dodatnu dozu samopouzdanja, pa japanske i evropske konkurente sada gleda uzdignute glave i pravo u oči. Dizelsku Mazdu CX-7 isprobali smo u realnim uslovima, a kao i obično, u tome nam je pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...
Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi

Ako ne spadate u vatrene šahiste, kada pročitate izraz "C3" pomislićete na zaobljeni bucmasti mali automobil, koji je impresionirao mnoge. A, ukoliko niste zaposleni u galeriji likovne umetnosti, nakon što ugledate natpis "Picasso", prvo ćete pomisliti na dizajnerski odvažne Citroën automobile sa velikom ponudom unutrašnjeg prostora. Ali, kako funkcioniše spoj C3 + Picasso? Da li ima smisla na osnovi B-segmenta praviti MPV model? Ima!
Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Vreme bezličnih Toyota definitivno je prošlo. Dizajneri u evropskom studiju "Toyota ED2", u južnoj Francuskoj, ispred sebe su imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije, dobre vozne osobine uz nisku potrošnju goriva, u japanski automobil integrisati EVROPSKI dizajn kombinovan sa azijskom originalnošću. I nakon višednevnog testa sedan verzije Avensisa, možemo samo potvrditi: Toyota Avensis treće generacije bliža je evropskim kupcima više nego ikada...
Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Test: Subaru Forester 2.0D - Happy end

Nakon mnogo godina sleganja ramenima i bezbroj puta ponovljene fraze "možda jednog dana, nadamo se uskoro", Subaru se konačno može pohvaliti dizel motorom u svojoj ponudi. Prvi dizel bokser motor na svetu isprobali smo u trećoj generaciji modela Subaru Forester, i posle višednevnih "eksperimenata", možemo reći samo jedno: miran, moćan i štedljiv turbodizel agregat, u kombinaciji sa odličnim šestostepenim menjačem, vraća Subaru u sami vrh...
Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Testirali smo: Renault Laguna Coupe 2.0 TCe 205

Ustaljeno je mišljenje da su kupei najlepši automobili na svetu. Tako je i u porodici Laguna, gde najprivlačnija upravo coupe verzija, koja nosi oznaku Laguna Coupe. Sportska, dinamična i elegantna: tri su reči kojima bi se najlakše mogao opisati ovaj automobil. Nova Laguna Coupe pravog je ukusa: vruć, stimulišući, ali ne prejak, s handlingom jednog sportiste i udobnošću velikog automobila...
Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

Test: Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start

"Prokletstvo, zašto opet ja? Ovo je samo još jedna tipična igračka za devojke." - pomislio sam prilikom preuzimanja test vozila, i već sam počeo razmišljati o proširenju redakcijskog kolegijuma sa jednim predstavnikom nežnijeg pola. Ali, posle samo nekoliko kilometara vožnje od centra kompanije Toyota Srbija, moje muške predrasude su nestale. Neverovatno je koliko se Yaris, sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlačio pod kožu...
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje